Izdvojeno

FIA potvrdila nova pravila za 2021. i 2022.

Piše: Ante Maras

Prije 3 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je odobrila novo, smanjeno ograničenje troškova za timove F1 i novo pravilo klizne ljestvice za aerodinamička ispitivanja nakon glasanja FIA-inog sportskog vijeća.

Timovi i upravljačko tijelo sporta već su dogovorili ograničenje troškova, ali nakon današnjeg glasovanja budžetska granica za 2021. bit će spuštena s prvobitne cifre od 175 milijuna američkih dolara godišnje na 145 milijuna dolara, s daljnjim smanjenjem u nadolazećim godinama.

Novi, smanjeni budžet je doveden kao odgovor na pandemiju koronvirusa koja je odgodila početak F1 sezone 2020., što je zauzvrat imalo ozbiljan utjecaj na financije momčadi.

Druga velika odluka koja je izglasana odnosi se na potpuno novu kliznu ljestvicu za aerodinamični razvoj, koja bi također trebala biti uvedena za 2021. godinu.

Prema ugovoru, što momčad niže završi u prvenstvu konstruktora, to će joj više biti dozvoljeno korištenje aerodinamičkog tunela u izradi bolida za sljedeću sezonu.

FIA se nada da će taj potez omogućiti da se se smanje razlike između momčadi u gridu i da se spriječi da veće momčadi steknu preveliku prednost u odnosu na one slabije.

FIA je također odobrila mjeru za ograničavanje downforcea bolida za 2021. godinu. S ključnim dijelovima automobila – kao što su šasija i ovjes – koji su fiksni od 2020. do 2021. godine, novo pravilo znači da će momčadi morati modificirati dio podnice kako bi smanjili downforce, zbog čega nova mješavina guma neće biti potrebna za sljedeću sezonu, prije prelaska na 18-inčne gume 2022. godine.

Komentiraj

10 komentara

  1. …teško je reći gdje ide F1, i što će biti s njom, pogotovo što se već neko vrijeme vozi za novac…auto industrija općenito je na koljenima a u krizi je zadnjih najmanje 5g…evo jučer je FCA dobio 6,3 milijarde papirića za spas ( a to i nije sve što traže), Renault traži novacv od države, Krampwagen grupacija isto (oprostite ali jedni od glavnih sukrivaca za ovakvo stanje u autoindustriji su upravo oni , ergo sprdnja) Volvo, Saab-Scania, su na ‘godišnjem’ do 01.08. (najmanje do tada: potvrdio mi je jučer jedan frend koji radi u tvornici koja proizvodi neke dijelove za njih), a stanje je slično ili lošije i kod ostalih ‘mega’ tvrtki uključujući Merc unatoč nekim medijskim spinovima…ukoliko ne dođe do zaokreta u gledanju na autoindustrijsku legislativu F1 svijet će se urušiti kao kula od karata ili pretvoriti u neko bijedno polunatjecanje zanimljivo šačici ljudi…



    7

    1
  2. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Umjetno izjednačavanje .



    8

    0
  3. Ono što je dobro u cijeloj ovoj priči je to što će se natjecanje pokušati vratiti u ruke vozača. I da bude manje bitno koji bolid se vozi, a više bitno tko ga vozi. Pa ćemo onda vidjeti lakše koji vozač jeste materijal za šampiona, koji radi stvarnu razliku, a koji ne.



    1

    4
    • To nije F1. Ako su svi u standardnim bolidima – to je F2.



      16

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Ako je najvažnije da su svi u istim standardiziranim autima, mogu i svi voziti Renault Clio sa naljepnicom F1.

      Po tisućiti put, F1 nije samo natjecanje za najboljeg vozača, nego i za najbolje inžinjere, najbolje strategije itd. Možda se nekome čini da to nije fer, ali ponekad i najbolji golman ne osvoji nikakav trofej jer ne igra za najbolji tim, jer u par najboljih timova imaju riješeno pitanje golmana i ne žele izazivati probleme. Naprimjer.



      4

      0
  4. Zašto jednostavno ne ukinu F1 i gotovo.
    Gledat cu utrke motokultivatora u Orahovici.



    6

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni