Izdvojeno

Momčadi pristale na smanjenje ograničenja budžeta i uvođenje ograničenja aerodinamičkog razvoja

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 19 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Dva pouzdana medija, Motorsport.com i BBC Sport, prenose kako su F1 momčadi pristale na niz promjena pravila u svrhu očuvanja održivosti sporta u nadolazećim godinama.

Ograničenje budžeta oko kojeg su se dugo lomila koplja napokon je dogovoreno. S prvotno planiranih 175 milijuna dolara ono će se za 2021. smanjiti na 145 milijuna dolara, a nakon toga će biti dodatno spušteno – 2022. na 140, a za razdoblje od 2023. do 2025. na 135 milijuna dolara.

Osim toga, momčadi su se složile oko uvođenja sustava za ograničenje aerodinamičkog razvoja koji bi pored smanjenja troškova trebao stvoriti izjednačeniji poredak.

Ograničenje će se odnositi na razvoj u zračnim tunelima i na CFD analize. Odredit će se polazna količina dozvoljenog razvoja, a zatim će svaka momčad na temelju rezultata iz prethodne sezone smjeti koristiti određeni postotak te količine.

Ovogodišnjim prvacima će tijekom 2021. godine biti dozvoljeno 90% tog razvoja, a svaka sljedeća momčad dobit će 2.5% više dozvoljenog razvoja, stoga će posljednja momčad imati 112.5%. Takve brojke određene su zbog velike promjene tehničkog pravilnika 2022., stoga će nakon toga razlike biti veće.

Prvaci će imati na raspolaganju 70% razvoja, a postotak će rasti za 5%, sve do zadnje momčadi koja će imati 115% dozvoljenog razvoja. Eventualne nove momčadi dobile bi jednaku količinu kao i posljednja momčad. Također, određeni dijelovi postat će open source, odnosno njihovi nacrti otvoreno će se dijeliti između momčadi.

Na sastanku su formalno dogovorene već dobro poznate odluke o odgodi novog tehničkog pravilnika za 2022. i korištenju bolida iz 2020. za sezonu 2021. Mogućnost promjene formata određenih trkaćih vikenda ove sezone također je dogovorena, u smislu da bi vikend mogao trajati samo dva dana.

Dogovoreno je i kako će ograničenje budžeta varirati s obzirom na broj utrka – on će sljedeće sezone iznositi 145 milijuna dolara ako će biti 21 utrka, no bude li broj veći ili manji, ograničenje će se povećavati i smanjivati za 1 milijun dolara po utrci.

Razvoj motora za ovu i iduću sezonu također će biti ograničen u smislu broja dozvoljenih sati testiranja na dinamometru i broja mogućih nadogradnji tijekom sezone.

Ove odluke odobrile su momčadi, a sada se čeka odobrenje FIA-jinog Svjetskog motorsport vijeća koje bi prema izvještajima to trebalo potvrditi u idućih nekoliko dana elektroničkim glasanjem.

Komentiraj

19 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Uzas, ne zelim da F1 postane indycar…. jbg ameri se upetljali u oktanski cirkus



    11

    2
  2. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Koje su to pare da se čovjeku u glavi zavrti…



    2

    0
  3. Lando Norris
    Zola Prikaži
    x1

    Ajmo sad Ferrari prijetnje odlaskom iz sporta za 3.2.1



    3

    18
  4. Ferrari
    Matoje Prikaži

    Bilo bi zanimljivo da Ferrari “višak” novca koji su inače ulagali u formulu (ako ne nađu način kako zaobići pravila i potroše ga) presmjeri u neku novu seriju pa da se utrkuje na dva fronta, recimo WEC.



    4

    0
  5. Odredit će se polazna količina dozvoljenog razvoja, a zatim će svaka momčad na temelju rezultata iz prethodne sezone smjeti koristiti određeni postotak te količine.

    Loše. Kako je Hunt (Hemsworth) rekao na kraju filma Rush, “Kad uplićeš brojeve u utrkivanje, ubiješ sve dobro u tome.”



    11

    0
    • Nelson Piquet
      Frantic Donator Prikaži

      Potpis.
      Baš me zanima “kako” odrediti taj “%” razvoja? :facepalm:
      Kojim formulama i algoritmima?
      Ccccc
      Kako ćemo znati je li postotak razvoja 68,4% ili 71,2%?
      Bože sačuvaj.
      I sakloni.



      4

      0
      • Jedino logično bi bilo postotak novca koji ekipa može potrošiti, pa u procentima od prvaka do posljednjeg sračunat cifru koja će odrediti koliko ko smije da potroši, ali što bi bilo jednostavno kad se može zakomplikovati.


        0

        0
        • I opet je besmisleno jer te ekipe sa zacelja para nemaju i radi njih se uvodi ograniceni budget. Dabe im da im se odobri 100m vise potrosnje kada ih nemaju.



          1

          1
  6. Prekomplicirano po meni. Kak ce oni pratiti postotak razvoja? Po dobivenim performansama? Ne mogu po vremenu jer vise vremena = vise novaca, ne mogu po dijelovima jer vise dijelova = vise novaca, ne mogu po testiranjima jer vise testiranja = vise novaca… Ne kuzim kako misle te postotke pratiti.
    Nikako mi se ne svidja. Dam ruku da ce momcadi koje i sada puno trose naci nacina da zaobidju ovu praksu. Fino tvrtka kcer koja proizvodi getribe za npr. 50% cijene.

    Ukratko, prekomplicirano i glupo…

    Formula 1 je sport za bogate, kao uostalom i vecina danasnjih sportova (naravno u manjoj mjeri). Tko zeli utrkivanje jednakih bolida ima Indycar. Formula 1 je uvijek bila natjecanje u razvoju i inovacijama i sad oni to svedu na brojke.



    9

    0
  7. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Tužan dan za F1. Nadao sam se da nikad neće doći dan u kojem će bilo kakav ”handicap” sistem postati sastavni dio Formule 1. Veliki minus od mene :thumbsd:

    Nadalje, uopće ne razumijem tu potrebu za daljnje ograničavanje razvoja nakon uvođenja budget capa. Budget cap bi trebao koliko-toliko izbrisati razliku između bogatih i manje bogatih timova i generalno učiniti F1 puno pristupačnijom. A kako će timovi spiskati taj budžet, to bi trebalo ovisiti isključivo o njihovim željama i njihovoj domišljatosti i sposobnosti, a ne o raznim ograničavajućim pravilima. Ako tim odluči da je pametno spiskati 90% budžeta na dizajniranje cool livreje, onda bi im to trebalo biti i omogućeno :chill:



    4

    0
  8. Nema teoretske sanse da oni apsolutno sve uspiju iskontorlirati. Naci ce se milijun rupa i zaobilazenja da se novac potrosi. Tako da , po mom misljenju , i dalje tko ima najvise novaca ce i trosit najvise.
    Na milijun nacina mogu “izmuljati” nesto i par 10aka milijuna ulupati a da nitko nezna.



    3

    0
  9. Izgleda da ipak postoji gluplji sistem od tokena.



    5

    0
  10. kako je već spomentuo – ograničenje budžeta (ako će ga kvalitetno kontrolirati) mi je dovoljno ograničenje.
    opet ako ograniče top ekipama aero razvoj, utuć će resurse u nešto drugo.
    prekomplicirano mi zvuči. vidit ćemo, nisam siguran je li ovo dobar ili loš potez.
    ja sam uvijek za više spec seriju, ali bi ja to na drugačiji način rješavao. spec prednje krilo, spec zadnje i sl…



    2

    3

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni