Izdvojeno

Potpuno zamrzavanje razvoja motora 2023., nova formula 2025.?

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Portal RaceFans prenosi kako Formula 1 planira u potpunosti zamrznuti razvoj pogonskih jedinica 2023. godine, a zatim planira uvesti potpuno novu formulu, odnosno nova pravila za iste.

Razvoj pogonskih jedinica postupno će se ograničavati sve do potpunog zamrzavanja specifikacija. Dizajn motora, MGU-H i turbopunjača smjet će se mijenjati jednom godišnje, dok će dizajn MGU-K, baterije i kontrolne elektronike morati biti isti za više godina, najvjerojatnije dvije.

Takva pravila planiraju se uvesti već od iduće godine u sklopu ranije najavljenih restrikcija koje bi trebale biti uvedene.

Aktualne hibridne V6 turbo pogonske jedinice uvedene prije šest godina tako bi se koristile do 2025. godine, kada FIA planira uvođenje potpuno novih pravila za pogonske jedinice.

Jedinu ideju o tome kakva bi ta nova pravila mogla biti dao nam je tehnički direktor Formule 1 Pat Symonds početkom godine. On je izjavio kako F1 razmatra uvođenje dvotaktnih motora pogonjenih eko-gorivom.

“Zalažem se da budu dvotaktni. Puno su efikasniji, proizvode sjajan zvuk i mnogi problemi prisutni kod starih dvotaktnih motora više nisu relevantni”, izjavio je Symonds početkom siječnja.

Komentiraj

20 komentara

  1. Nelson Piquet
    Frantic Donator Prikaži

    Nek nam vrate Elvisa, Haseta, Bruce Leea…..



    17

    0
  2. “On je izjavio kako F1 razmatra uvođenje dvotaktnih motora pogonjenih eko-gorivom.”

    Ovo mora da je prvi april izjava emitirana sa zakašnjenjem.

    Boga ti draga moj trimmer za živicu ima više taktova od 2.



    8

    3
  3. Dvotaktni motori. F1 bolidi postaju F1 brodovi.



    3

    2
  4. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Šteta što pravac F1 kakve želimo i kakva je nekad bila te pravac moderne autoindustrije su sve udaljeniji.
    U jednu ruku razumijem ove hibride, to je tehnologija koja je danas sveprisutna i proizvodaci imaju koristi razvijanjem takve tehnologije u F1. I znam da je nemoguce da se vrate V12 ili V10 a da velika imena i veliki novac ostanu.
    No opet dvotaktne kosilice bi mogle bit pocetak kraja F1 ili bar F1 kakva se poznaje zadnjih 70 godina.
    Nek lijepo sve momcadi uzmu Cosworthov DFV ko u stara vremena i mirna Bosna.



    10

    0
  5. Ferrari
    mljac Prikaži

    Malo mi je nerealno da su atmosferski v8 izbacili radi ekologije i povećavanja efikasnosti a onda sada pričaju o cvajtaktu.

    Ali ideja mi se sviđa, zvuk dvotaktnog motora na visokoj turaži je fantastičan, po meni čak i bolji od mazdinog wankela.



    2

    1
  6. Petronas
    robif Prikaži

    Negdje je pisalo da su 2t ekološki cisti…(poserem se na ekologiju) brodovi,avioni,vlakovi i sl. izuzeto iz ekologije,kod kad vidim tenkove pa svako toliko baci malo nafte u auspuh,radi dimne zavjese….Cijeli ovaj svijet ide u PM,a s njime i formula 1



    2

    2
  7. Mozda pomogne razumjeti da se me radi o Trabantu :)
    https://www.youtube.com/watch?v=OD5QTwHl9U4



    5

    0
  8. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Ispod ovih 1.6 V6 turbo hibrida ne trebaju ici, pa prije 2 godine se merc hvalio sa efikasnoscu visom od 50% … ccc pa to “zagadivanje ” tokom 21 utrke na kalendaru je zanemarivo…. 21 bolid vs milioni i milioni automobila kamiona i sl



    3

    1
  9. 100% Gardena zeli ući u F1.


    0

    0
  10. Nadam se da će Tomos da bude jedan od dobavljača motora ili čak team Tomos APNF1… Merc, Ferrari, Red Bull tuže Tomos jer je motor nelegalan, proširen cilindar



    4

    0
  11. Jenson Button
    Lotus Prikaži

    Kroz koju godinu očekujem bugatija sa 2500 ks i dvotaktnim motorom!


    0

    0
  12. Fernando Alonso 14
    Ninovugy Prikaži

    Dajte zvuk a ostalo me ne zanima…


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni