Nakon jedne godine izbivanja iz Bahreina, Formula 1 se ponovno vratila na saudijsko arabijski poluotok. Utrka nije održana 2011. godine zbog protesta naroda protiv vlade, pa iako je i 2012. bila upitna, Bernie Ecclestone je cijelo vrijeme govorio kako nema brige o tome te da će se utrka održati. Bahrain je tako momčadima u jednu ruku bio i nepoznanica, budući da se zadnji put tada vozilo s bolidima iz 2010. godine, na produženoj izvedbi staze, na Bridgestone gumama, bez DRS-a i još ostalih stvari. DRS zona postavljena je na startno ciljnu ravninu, sa zonom detekcija 100 metara prije posljednjeg zavoja.
S obzirom da se na stazi dugo vremena nije vozilo, bila je puna prljavštine i pustinjskoj pijeska, pa su na prvom treningu vozači napravili po par instalacijskih krugova kao bi stanje trkaće linije doveli u red. Dok su Ferrari i Lotus testirali nova krila, Lewis Hamilton je ponovno svoj McLaren postavio na vrh ljestvice, a slijedili su ga Vettel i Di Resta. Promjena na treninzima bio je konkurentni Red Bull u jednom brzom krugu, pa su tako McLaren i Mercedes dobili novog protivnika.
Kvalifikacije su donijele poneka iznenađenja, a prvo od njih bio je Heikki Kovalainen u Q1. Finac je svoj Caterham uspio ugurati u drugi krug kvalifikacija, što je bio drugi takav uspjeh malene ekipe kada su u pitanju kvalifikacije u suhim vremenskim uvjetima. Drugo iznenađenje bilo je ispadanje Schumachera u prvoj rundi, no Nijemac tu nije puno mogao napraviti jer mu DRS nije radio. Od ostalih ispali su uobičajeni stanovnici te treći put uzastopno Vergne.
Druga kvalifikacijska runda također nije bilo uobičajena, pa krenimo redom. Pastor Maldonado nije niti postavio vrijeme zbog problema s KERS-om, a imao je i kaznu od +5 mjesta. Felipe Massa nastavio je sa svojim lošim kvalifikacijama, pa već četvrti put uzastopno nije uspio doći do zadnje runde. Lotusov vozač Kimi Raikkonen također je ostao kratak te nije uspio bolje od 10. mjesta, što je bilo njegovo drugo ispadanje prije u trećoj kvali rundi.
Q3 donio je čak osam različitih momčadi, redom Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes, Lotus, Force India, Sauber i Toro Rosso. Aktualni prvaci pokazali su snagu u kvalifikacijama po prvi put u sezoni, Vettel je iskoristio priliku te osvojio svoj i Red Bullov prvi pole position u 2012. Brz je ponovno bio Lewis Hamilton, no ostao je kratak za jednu desetinku. Treći najbrži bio je Mark Webber, a definitivno najveće iznenađenje kvalifikacija bio je Daniel Ricciardo u Toro Rossu koji je bio sjajan šesti, tek pola sekunde sporiji od Vettela. Bio je to rezultat karijere za mladog Australca kojem je to bio četvrti nastup za Toro Rosso.
Za utrku je kaznu za promjenu mjenjača dobio i Schumacher, pa je bio primoran startati još pet pozicija niže od ionako katastrofalnih kvalifikacija, stoga je krenuo s 22. pozicije. Start je prošao mirno, prva trojica su zadržala svoje pozicije, Grosjean, Alonso i Raikkonen su napredovali, dok je najgore prošao Ricciardo koji je pao za čak pet pozicija. Najviše pozicija u prvom krugu zaradio je Maldonado, čak 6, pa se našao na 15. mjestu. Nakon samo nekoliko krugova se pokazalo da McLaren nema dovoljno dobar ritam u utrci da bi konkurirao najboljima. Romain Grosjean iskoristio je situaciju te pretekao Hamiltona i Buttona.
Ubrzo su vozači počeli ulaziti u boks jer je degradacija guma bila visoka, a kada je Vettel s čelne pozicije otišao na promjenu guma, vodstvo u utrci preuzeo je Paul Di Resta. Bilo je to prvi put nakon VN Belgije 2009. da se bolid Force Indije našao na prvom mjestu u utrci. Vozač koji je tada bio u vodstvu je Giancarlo Fisichella. Nakon serije odrađenih zaustavljanja u boksevima, Kimi Raikkonen počeo se približavati timskom kolegi te ga je ubrzo i pretekao, čime je počeo njegov lov na Vettel.
U 23. krugu došlo je do dvoboja između Alonsa i Rosberga, gdje je potonji braneći poziciju otišao do ruba staze, Alonso nije htio popustiti i situacija je ispala poprilično čupava. Fernando nije bio oduševljen tim potezom te je na tim radiju bio vrlo glasan ponavljajući “Moraš ostavljati prostor cijelo vrijeme, cijelo vrijeme moraš ostavljati prostor”. Suci su odgodili odluku o tom slučaju za poslije utrke. U 33. krugu Raikkonen ulazi u DRS zonu vodećeg vozača utrke, Vettelu, pokušavao nekoliko puta, no nije pronašao način.
Oko 40. kruga završila su gotovo sva zaustavljanja, stoga je počeo posljednji juriš. Raikkonen je ponovno bio u poziciji da sustigne Vettela te pokuša pobijediti. Finac nije uspio pronaći način do kraja utrke, stoga se morao zadovoljiti drugim mjestom. Pred kraj utrke Jenson Button sustigao je Di Restu koji je držao šesto mjesto, ušao u DRS zonu, ali sputalo ga je puknuće gume, pa je Britanac ponovno ispao iz kruga osvajača bodova. Utrka je mirno privedena kraju i Vettel je mogao početi slaviti svoju prvu pobjedu sezone, a njom je i preuzeo vodstvo u poretku vozača. Kimi Raikkonen osvojio je prvo postolje nakon VN Italije 2009., dok je timski kolega Grosjean osvojio prvo postolje u karijeri. Pobjedom i četvrtim mjestom Marka Webbera Red Bull je preuzeo vodeću poziciju u poretku konstruktora nakon što je McLaren bio prvi od početka sezone.
Prve četiri utrke sezone donijele su mnogo uzbuđenja – četiri različita pobjednika u četiri utrke, prvih pet vozača u 10 bodova razlike, tri različita osvajača pole positiona te šest različitih momčadi na postolju. F1 karavana je nakon Bahreina krenula prema Europi, mnogima najzanimljivijem dijelu sezone.
VOZAČ MOMČAD VRIJEME 1. Vettel Red Bull-Renault 1h35:10.990 2. Raikkonen Lotus-Renault + 3.333 3. Grosjean Lotus-Renault + 10.194 4. Webber Red Bull-Renault + 38.788 5. Rosberg Mercedes + 55.460 6. Di Resta Force India-Mercedes + 57.543 7. Alonso Ferrari + 57.803 8. Hamilton McLaren-Mercedes + 58.984 9. Massa Ferrari + 1:04.999 10. Schumacher Mercedes + 1:11.490 11. Perez Sauber-Ferrari + 1:12.702 12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1:16.539 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:30.334 14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:33.723 15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 KRUG 16. Petrov Caterham-Renault + 1 KRUG 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 KRUG 18. Button McLaren-Mercedes + 1 KRUG 19. Glock Marussia-Cosworth + 2 KRUGA 20. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 KRUGA 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 KRUGA 22. Senna Williams-Renault + 3 KRUGA DNF Maldonado Lotus-Renault 26 KRUGOVA DNF Pic Marussia-Cosworth 25 KRUGOVA
VOZAČ MOMČAD 1. Vettel 53 1. Red Bull-Renault 101 2. Hamilton 49 2. McLaren-Mercedes 92 3. Webber 48 3. Lotus-Renault 57 4. Button 43 4. Ferrari 45 5. Alonso 43 5. Mercedes 37 6. Rosberg 35 6. Sauber-Ferrari 31 7. Raikkonen 34 7. Williams-Renault 18 8. Grosjean 23 8. Force India-Mercedes 17 9. Perez 22 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Di Resta 15 11. Senna 14 12. Kobayashi 9 13. Vergne 4 14. Maldonado 4 15. Hulkenberg 2 16. Schumacher 2 17. Massa 2 18. Ricciardo 2
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hamilton u 3. krugu : “My tyres are gone off ”
Hamilton 10 godina kasnije : ” I can’t look after these tyres anymore . They are dead !”
Zar su stvarno Pirelli gume toliko loše za Lewisa ? Stalno jedni te isti problemi a čovjek pobjeđuje 50% utrka na kojima nastupa. .
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Al’ te ovaj Bono hoće, jel uletio u DM?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koja su to bila sjajna vremena Formule 1….Lotus 2. i 3.!!!!!
Eh, kad bi se takve sezone opet ponavljale u današnje vrijeme!
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nakon trke na konferenciji, Seb i Grozan osmjeh od uva do uva, Kimi se smrko ko da mu je neko ukrao nesto ?
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mislim da bi jednaka faca bila i da je pobijedio. :)
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Leave him alone, he knows what he is doing.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najviše mi žao Shumija što su ga Mercedesovci s*ebali sa kvarovima i šlamperjem u prvom djelu sezone, dok je bolid bio konkurentan…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sigurno to nisu namjerno radili. Tipa u Kini kad čovjek nije završio sa šarafljenjem kotača, a drugi podigao “rampu”, nije to napravio zato da Schumi odustane iz utrke. Pritisak, žurba, sve to odigra svoje.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Namjerno -nenamjerno , samo znam da je bilo nenormalno puno kvarova i šlamperaja za jednu vrhunsku ekipu poput Mercedesa(u Nicinoj garaži bilo je triput manje). Od prvih deset utrka da moraš 7 puta odustati..?..i u Spa mu nisu dobro pričvrstili kotač kada je imao zlatnu kacigu za 20 g. u f1….0
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Podsjecas me na kolegu @Wehrlein94 koji tvrdi da su u McLarenu namjerno “radili” kvarove Kimiju, pa kad je dosao Alonso su isto tako namjerno popravili bolid :D.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Alonso je donio 0.6 sec po krugu u bolid ;) @AlkY
Nisu ipak namjerno u McLarenu sabotirali Kimija,jednostavno je to bio takav bolid. Najbrži uvjerljivo ,ali nepouzdan .
2
3