F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 4/20 – stara nova družina

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nakon jedne godine izbivanja iz Bahreina, Formula 1 se ponovno vratila na saudijsko arabijski poluotok. Utrka nije održana 2011. godine zbog protesta naroda protiv vlade, pa iako je i 2012. bila upitna, Bernie Ecclestone je cijelo vrijeme govorio kako nema brige o tome te da će se utrka održati. Bahrain je tako momčadima u jednu ruku bio i nepoznanica, budući da se zadnji put tada vozilo s bolidima iz 2010. godine, na produženoj izvedbi staze, na Bridgestone gumama, bez DRS-a i još ostalih stvari. DRS zona postavljena je na startno ciljnu ravninu, sa zonom detekcija 100 metara prije posljednjeg zavoja.

Mekana mješavina

S obzirom da se na stazi dugo vremena nije vozilo, bila je puna prljavštine i pustinjskoj pijeska, pa su na prvom treningu vozači napravili po par instalacijskih krugova kao bi stanje trkaće linije doveli u red. Dok su Ferrari i Lotus testirali nova krila, Lewis Hamilton je ponovno svoj McLaren postavio na vrh ljestvice, a slijedili su ga Vettel i Di Resta. Promjena na treninzima bio je konkurentni Red Bull u jednom brzom krugu, pa su tako McLaren i Mercedes dobili novog protivnika.

Kvalifikacije su donijele poneka iznenađenja, a prvo od njih bio je Heikki Kovalainen u Q1. Finac je svoj Caterham uspio ugurati u drugi krug kvalifikacija, što je bio drugi takav uspjeh malene ekipe kada su u pitanju kvalifikacije u suhim vremenskim uvjetima. Drugo iznenađenje bilo je ispadanje Schumachera u prvoj rundi, no Nijemac tu nije puno mogao napraviti jer mu DRS nije radio. Od ostalih ispali su uobičajeni stanovnici te treći put uzastopno Vergne.

Druga kvalifikacijska runda također nije bilo uobičajena, pa krenimo redom. Pastor Maldonado nije niti postavio vrijeme zbog problema s KERS-om, a imao je i kaznu od +5 mjesta. Felipe Massa nastavio je sa svojim lošim kvalifikacijama, pa već četvrti put uzastopno nije uspio doći do zadnje runde. Lotusov vozač Kimi Raikkonen također je ostao kratak te nije uspio bolje od 10. mjesta, što je bilo njegovo drugo ispadanje prije u trećoj kvali rundi.

Q3 donio je čak osam različitih momčadi, redom Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes, Lotus, Force India, Sauber i Toro Rosso. Aktualni prvaci pokazali su snagu u kvalifikacijama po prvi put u sezoni, Vettel je iskoristio priliku te osvojio svoj i Red Bullov prvi pole position u 2012. Brz je ponovno bio Lewis Hamilton, no ostao je kratak za jednu desetinku. Treći najbrži bio je Mark Webber, a definitivno najveće iznenađenje kvalifikacija bio je Daniel Ricciardo u Toro Rossu koji je bio sjajan šesti, tek pola sekunde sporiji od Vettela. Bio je to rezultat karijere za mladog Australca kojem je to bio četvrti nastup za Toro Rosso.

Za utrku je kaznu za promjenu mjenjača dobio i Schumacher, pa je bio primoran startati još pet pozicija niže od ionako katastrofalnih kvalifikacija, stoga je krenuo s 22. pozicije. Start je prošao mirno, prva trojica su zadržala svoje pozicije, Grosjean, Alonso i Raikkonen su napredovali, dok je najgore prošao Ricciardo koji je pao za čak pet pozicija. Najviše pozicija u prvom krugu zaradio je Maldonado, čak 6, pa se našao na 15. mjestu. Nakon samo nekoliko krugova se pokazalo da McLaren nema dovoljno dobar ritam u utrci da bi konkurirao najboljima. Romain Grosjean iskoristio je situaciju te pretekao Hamiltona i Buttona.

Nevjerojatna količina prašine na staru VN Bahreina 2012.

Ubrzo su vozači počeli ulaziti u boks jer je degradacija guma bila visoka, a kada je Vettel s čelne pozicije otišao na promjenu guma, vodstvo u utrci preuzeo je Paul Di Resta. Bilo je to prvi put nakon VN Belgije 2009. da se bolid Force Indije našao na prvom mjestu u utrci. Vozač koji je tada bio u vodstvu je Giancarlo Fisichella. Nakon serije odrađenih zaustavljanja u boksevima, Kimi Raikkonen počeo se približavati timskom kolegi te ga je ubrzo i pretekao, čime je počeo njegov lov na Vettel.

U 23. krugu došlo je do dvoboja između Alonsa i Rosberga, gdje je potonji braneći poziciju otišao do ruba staze, Alonso nije htio popustiti i situacija je ispala poprilično čupava. Fernando nije bio oduševljen tim potezom te je na tim radiju bio vrlo glasan ponavljajući “Moraš ostavljati prostor cijelo vrijeme, cijelo vrijeme moraš ostavljati prostor”. Suci su odgodili odluku o tom slučaju za poslije utrke. U 33. krugu Raikkonen ulazi u DRS zonu vodećeg vozača utrke, Vettelu, pokušavao nekoliko puta, no nije pronašao način.

Oko 40. kruga završila su gotovo sva zaustavljanja, stoga je počeo posljednji juriš. Raikkonen je ponovno bio u poziciji da sustigne Vettela te pokuša pobijediti. Finac nije uspio pronaći način do kraja utrke, stoga se morao zadovoljiti drugim mjestom. Pred kraj utrke Jenson Button sustigao je Di Restu koji je držao šesto mjesto, ušao u DRS zonu, ali sputalo ga je puknuće gume, pa je Britanac ponovno ispao iz kruga osvajača bodova. Utrka je mirno privedena kraju i Vettel je mogao početi slaviti svoju prvu pobjedu sezone, a njom je i preuzeo vodstvo u poretku vozača. Kimi Raikkonen osvojio je prvo postolje nakon VN Italije 2009., dok je timski kolega Grosjean osvojio prvo postolje u karijeri. Pobjedom i četvrtim mjestom Marka Webbera Red Bull je preuzeo vodeću poziciju u poretku konstruktora nakon što je McLaren bio prvi od početka sezone.

Ova tri vozača će sljedeće godine u Bahreinu ponovno biti na postolju, istim redoslijedom pozicija.

Prve četiri utrke sezone donijele su mnogo uzbuđenja – četiri različita pobjednika u četiri utrke, prvih pet vozača u 10 bodova razlike, tri različita osvajača pole positiona te šest različitih momčadi na postolju. F1 karavana je nakon Bahreina krenula prema Europi, mnogima najzanimljivijem dijelu sezone.

     VOZAČ         MOMČAD                     VRIJEME
 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h35:10.990
 2.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     3.333
 3.  Grosjean      Lotus-Renault              +    10.194
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    38.788
 5.  Rosberg       Mercedes                   +    55.460
 6.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    57.543
 7.  Alonso        Ferrari                    +    57.803
 8.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    58.984
 9.  Massa         Ferrari                    +  1:04.999
10.  Schumacher    Mercedes                   +  1:11.490
11.  Perez         Sauber-Ferrari             +  1:12.702
12.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +  1:16.539
13.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +  1:30.334
14.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:33.723
15.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    1 KRUG
16.  Petrov        Caterham-Renault           +    1 KRUG
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 KRUG
18.  Button        McLaren-Mercedes           +    1 KRUG
19.  Glock         Marussia-Cosworth          +   2 KRUGA
20.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +   2 KRUGA
21.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +   2 KRUGA
22.  Senna         Williams-Renault           +   3 KRUGA
DNF  Maldonado     Lotus-Renault              26 KRUGOVA
DNF  Pic           Marussia-Cosworth          25 KRUGOVA
 VOZAČ                       MOMČAD             
 1.  Vettel        53        1.  Red Bull-Renault        101
 2.  Hamilton      49        2.  McLaren-Mercedes         92
 3.  Webber        48        3.  Lotus-Renault            57
 4.  Button        43        4.  Ferrari                  45
 5.  Alonso        43        5.  Mercedes                 37
 6.  Rosberg       35        6.  Sauber-Ferrari           31
 7.  Raikkonen     34        7.  Williams-Renault         18
 8.  Grosjean      23        8.  Force India-Mercedes     17
 9.  Perez         22        9.  Toro Rosso-Ferrari        6
10.  Di Resta      15       
11.  Senna         14       
12.  Kobayashi      9       
13.  Vergne         4       
14.  Maldonado      4       
15.  Hulkenberg     2       
16.  Schumacher     2       
17.  Massa          2       
18.  Ricciardo      2       

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: IBarac00.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1190 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

11 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži
    Reakcija "Bono" za ponavljanje iritantne parole

    Hamilton u 3. krugu : “My tyres are gone off ”
    Hamilton 10 godina kasnije : ” I can’t look after these tyres anymore . They are dead !”

    Zar su stvarno Pirelli gume toliko loše za Lewisa ? Stalno jedni te isti problemi a čovjek pobjeđuje 50% utrka na kojima nastupa. .



    7

    1
  2. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Koja su to bila sjajna vremena Formule 1….Lotus 2. i 3.!!!!!
    Eh, kad bi se takve sezone opet ponavljale u današnje vrijeme!



    9

    1
  3. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    Nakon trke na konferenciji, Seb i Grozan osmjeh od uva do uva, Kimi se smrko ko da mu je neko ukrao nesto 😅



    7

    0
  4. F1puls ivanh Prikaži

    Najviše mi žao Shumija što su ga Mercedesovci s*ebali sa kvarovima i šlamperjem u prvom djelu sezone, dok je bolid bio konkurentan…



    3

    0