Izdvojeno

Početak sezone u Austriji, nastavak u Velikoj Britaniji s više utrka?

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 12 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Sudbina ovogodišnje sezone Formule 1 i dalje je vrlo neizvjesna, no čelnici sporta aktivno rade na njezinom spašavanju. Jedna od glavnih tema jučerašnjeg sastanka predstavnika FIA-je, FOM-a i momčadi bio je upravo novi kalendar, a on bi najvjerojatnije mogao započeti utrkom na austrijskom Red Bull Ringu.

Austrija je ovih dana odlučila ublažiti neke od mjera suzbijanja koronavirusa, stoga se očekuje da bi do srpnja utrka bez gledatelja tamo bila izvediva. Utrka u Austriji zakazana je 5. srpnja, kao 11. po originalnom rasporedu, a odgodi li se Velika nagrada Francuske zakazana 28. lipnja, što je s obzirom na nedavno produljenje zabrane javnih okupljanja u zemlji do sredine srpnja vrlo izgledno, ionako će postati prva.

Austrijski ministar sporta i vicekancelar Werner Kogler izjavio je kako vlada “ne želi stajati na putu” održavanju zatvorene F1 utrke, a optimističan je bio i šef Red Bullove F1 momčadi Christian Horner:

“Red Bull Ring je spreman objekt, može zadovoljiti FIA-jine kriterije u vrlo kratkom vremenskom periodu. Mogućnost održavanja utrke iza zatvorenih vrata je u potpunosti izvediva.”

“To je nešto što Austrija [organizatori] i Red Bull razmatraju, ali naravno, moraju surađivati s lokalnim vlastima i vladom. Zasad se, stoga, o tome samo raspravlja.”

Direktor staze u Silverstoneu Stuart Pringle smatra kako je Austrija ključna za razvoj sezone:

“Što će se dogoditi u Austriji bit će ključ svega.”

“Zemlja je ispred ostatka Europe u popuštanju mjera izolacije. Također, mogu donijeti odluku vrlo kasno zahvaljujući Mateschitzevom novcu. On može napraviti što želi i ima velik utjecaj zbog F1. Međutim, putovanje bi mogla biti glavna prepreka.”

Upravo bi staza u Silverstoneu mogla biti iduća postaja prvenstva – utrka je ionako planirana 19. srpnja, dva tjedna nakon utrke u Austriji, a sada se spominje kao mogući domaćin za dvije ili čak tri F1 utrke. Iako su oni postavili rok za donošenje odluke krajem ovog mjeseca i zemlja je jučer produžila trajanje mjera za još tri tjedna, staza je jedan od favorita za održavanje utrka zbog blizine sjedišta većine momčadi – samo Ferrari, Alfa Romeo i AlphaTauri imaju sjedište izvan Velike Britanije.

“Ako Formula 1 želi koristiti stazu za više od jedne utrke, siguran sam da je to nešto čemu se možemo prilagoditi. Ostajemo otvoreni za svako rješenje koje nam netko želi predložiti. Otvoreni smo i želimo pokušati pomoći u pronalaženju puta do izlaza iz ovoga, iako je to iznimno teško.”

– Stuart Pringle za The Telegraph

Ostatak europskog dijela sezone ne izgleda bajno – iz Mađarske zasad nema vijesti oko održavanja utrke, dok je VN Belgije došla pod veliki upitnik. Tamošnje vlasti produžile su zabranu masovnih okupljanja sve do kraja kolovoza, a utrka je na rasporedu 30. kolovoza. Talijanski organizatori zasad ne žele otpisati utrku, no morat će donijeti odluku relativno brzo jer momčadi traže najavu barem 90 dana prije utrke:

“Momčadi su zatražile obavijest o početku 90 dana prije istog, stoga bi primjerice za srpanj već bilo kasno. Možda će promijeniti mišljenje i 60 [dana] će biti dovoljno.”

– Angelo Sticchi Damiani, predsjednik talijanskog autokluba za Gazzetta dello Sport

Formula 1 se službenim priopćenjem obratila javnosti vezano uz kalendar. Sa službene stranice je maknut dosadašnji raspored utrka, a navedeno je kako početak sezone planiraju tijekom ljeta, dok kraj očekuju kasnije od planiranog datuma, 29. studenog i VN Abu Dhabija.

Dodali su kako će u dogledno vrijeme biti objavljen potpuno novi raspored koji će se najvjerojatnije “značajno razlikovati” od prvotnog. Svima onima koji su kupili karte za odgođene ili otkazane utrke poručili su da rade s organizatorima na povratu novca, dok su onima koji imaju karte za utrke koje nisu odgođene poručili da one i dalje vrijede.

Komentiraj

12 komentara

  1. Bilo bi bolje da neka druga zemlja odradi duple utrke. Vb mi nikad nije bila nesto posebno.



    2

    11
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Pitanje je hoće li itko htjeti napraviti vikend bez gledatelja. Jer u tom slučaju netko gubi gadne novce.



    4

    0
  3. Mika Hakkinen
    stoka Prikaži

    Jel stignemo mi grobnik osposobit tamo do kraja 6.mj pa nek sezona pocme s VN Hrvatske



    11

    4
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Svakako…
      Al moramo se požuriti, a iduća dva tjedna su ključna !

      Jel se ti to zajebavaš ili kaj ?
      Koji Grobnik pobogu, da bi to bilo moguće stazu bi trebalo napravit paktički pa iznova da bi odgovarala F1 standardima, što je vjerojatno čak i teže izvest kad nekaj imaš nego da nemaš baš ništa…
      Pa onda još napravit garaže i ostale objekte za prihvat ekipa, tribine za hrpu navijača i bla-bla, a uz to i ozbiljne hotelske kapacitete u blizini za ekipe i osoblje + još hrpetinu navijača..
      Možda mi i jesmo publika koja će lovit jeftini smještaj po privatnim apartmanima, no većina F1 ekipe to sigurno nije.
      .
      Realno veće šanse su da napravimo po jednu mega bolnicu za prijem 5000 pacijenata u Rijeci, Splitu, ZG i Osijeku u roku od 2 tjedna, nego stazu koja je u stanju održat F1 utrku…



      3

      17
    • Mika Hakkinen
      stoka Prikaži

      Cemu nervoza



      4

      3
    • Odlična idea, na stazu ako je loša nek se timovi prilagode kako jednom tako svima, garaže kakve garaže nek šarafaju na livadi ima mjesta , tribine šta če ti tribine i onako smo u karanteni. Ma bilo bi po hrvatskoj još odličnih staza



      5

      2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni