Izdvojeno

Momčadi žele odgodu novog pravilnika do 2022.

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Osim što je stvorila trenutni kaos, globalna kriza oko koronavirusa uzrokuje poteškoće i na dugoročnim planovima, stoga se odgoda novog tehničkog pravilnika koji je planiran za 2021. godinu čini sve izglednijom.

Čelnici FIA-je i Formule 1 sastali su se s čelnicima momčadi ranije ovog tjedna putem telefonske konferencije, a upravo je pravilnik za 2021. bio jedna od glavnih tema.

Izvještaji govore kako je svih devet momčadi osim Ferrarija podržalo ideju da se uvođenje velikih promjena odgodi za 2022., a da se za 2021. koriste bolidi napravljeni prema aktualnom pravilniku, uz “zamrzavanje” razvoja određenih dijelova poput šasije ili mjenjača. Ferrari nije bio protiv ideje, već su samo zatražili više vremena za razmatranje opcije.

Naravno, glavni motiv za ovakvu ideju su financije. Još uvijek se ne zna koliko će utrka biti održano ove godine, a računica je jednostavna – manje utrka, manje novaca za momčadi. Obustava razvoja svima bi koristila, pogotovo uzmemo li u obzir šire ekonomske posljedice koje čekaju svijet nakon ove krize. Također, odgoda novog pravilnika pomogla bi manjim momčadima – ako se on odgodi za 2022., novi bolidi bit će razvijani pod pravilima ograničenja budžeta koje se uvodi od iduće godine.

Odgoda bi pomogla i Pirelliju pri razvoju 18-inčnih guma. Testiranja su bila planirana tijekom ove godine, no sada je pitanje koliko će tih testiranja biti izvedivo.

Novi sastanak čelnika sutra, aktualni kalendar jedna od glavnih tema

Novi sastanak čelnika sporta i momčadi održat će se sutra, a pored rasprave o mogućoj odgodi novog pravilnika, svakako će se pričati o aktualnom kalendaru.

I dalje nije poznato kada će sezona krenuti, a i kada krene, ne zna se koliko dugo će trajati i koliko će utrka imati. FIA i F1 su u službenom priopćenju napisali kako očekuju početak sezone krajem svibnja, a neki spominju kako bi kraj sezone mogao biti pomaknut sve do siječnja 2021.

Ross Brawn već je ranije najavio izgledno ukidanje ljetne stanke zbog premještanja određenih utrka u te termine. Strateška grupa i F1 komisija već su odobrile premještanje zatvaranja tvornica na ožujak i/ili travanj, stoga se samo čeka potvrda Svjetskog motosport vijeća. Takva odluka zasigurno će pomoći Ferrariju koji je zbog nacionalnih restrikcija ionako morao zatvoriti tvornicu.

U novom intervju za Sky Sports Brawn je izjavio kako očekuje 17-18 utrka ove sezone, a nije isključio mogućnost skraćivanja vikenda:

“Prilično sam optimističan oko toga da možemo imati dobrih 17-18 utrka u prvenstvu ili više.”

“Jedna od stvari o kojima smo razgovarali su dvodnevni vikendi, stoga bi opcija mogla biti tri vikenda zaredom od dva dana.”

Njemački Auto Motor und Sport tvrdi kako će sezona započeti u Azerbajdžanu, čime će početi niz od 18 utrka u 182 dana. Kraj sezone ostao bi u Abu Dhabiju, no bio bi tjedan dana kasnije. Iako oni otpisuju Veliku nagradu Monaka, njezini organizatori zasad ne odustaju od utrke:

“Kao što je navedeno u službenom priopćenju za medije izdanom 12. ožujka, trenutno se očekuje da će Grand Prix de Monaco Historique (8.-10. svibnja 2020.) i Formula 1 (21.-24. svibnja 2020.) biti održani kada je i planirano”, stoji u priopćenju Automobile Club de Monaca otprije dva dana.

Konkretnih planova po pitanju kalendara zasad nema, a s obzirom na stanje, teško da ćemo nakon sutrašnjeg sastanka čelnika znati puno više.

Komentiraj

4 komentara

  1. Momčadi će se na taj način malo financijski rasteretiti, a usput će imati više vremena za razvijanje bolida prema novom pravilniku.

    Win-win, uzevši u obzir cijelu situaciju.



    2

    2
  2. meni su i tako i tako nova pravila (koja svesrdno podržavam) poprilično kasno donesena, tako da mi je ovo s obzirom na okolnosti ok prijedlog.



    3

    1
  3. Što god samo zaustavite nabijanje statistike jedne momčadi.



    9

    11
  4. …pitanje je što ili tko će preživjeti od F1 koje sada poznajemo….



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni