Poredak vozača 20-16
Poredak vozača 15-11
Poredak vozača 10-4
Za sport u kojem je toliko krucijalno imati previše novca i pametne inženjere – fascinantno je koliko razlike može napraviti pravi vozački par. Od ekipe koja je bila puna negativnosti i u kojoj se nije znalo tko kolo vodi – dobili smo najsimpatičniju ekipu na gridu koja je u kratkom vremenskom periodu napravila najveći skok u svim pogledima. Odjednom se sve posložilo, bolid funkcionira, vozači se slažu, nema više Freddo afera, nema više guranja glasina o Whitmarshu. Znaju se zaduženja i odgovornosti. I gle čuda – u takvoj okolini sve je palo na svoje mjesto. Mjesto lidera zauzeo je Carlos Sainz. Vozač koji je bauljao u Toro Rossu i Renaultu izgleda kao da je napokon našao pravu radnu atmosferu.
Ako se izuzmu tehničke poteškoće – u kvalifikacijama između njih gotovo da i nije bilo razlike. Međutim, u utrkama je pokazao iskustvo i našao se u situacijama da zgrabi solidne bodove kad god se ukazala prilika. Pamtimo podij iz Brazila, dok se Norris na toj utrci nije mogao sastati s bolidom. Još je u tri navrata završavao na petim mjestima, dok je Norris na putu prema toj poziciji bio samo u Belgiji kad je odustao u zadnjem krugu. Sainz je u Belgiji imao kazne zbog promjene pogonske jedinice, a u utrci je odustao u prvom krugu.
Kad se sve zbroji i oduzme – McLaren ima vozačku situaciju na kojoj im mogu zavidjeti skoro sve druge ekipe. Imaju dva mlada brza vozača koji se međusobno tjeraju, a da pritom nemaju incidenata. Iskusniji iskorištava sve moguće prilike i sam vozi u svojoj ligi ispred Renaulta i ostalih ekipa sredine poretka; a mlađi pritom uči i skuplja iskustvo za sezone koje dolaze u kojima će i Sainzu sigurno biti puno teže.
Šampion ove godine nije bio najbolji. Vjerojatno će dogodine osvojiti i sedmi naslov, a onda godinu kasnije i osmi. Možda do 2025. osvoji i više od deset. Možda time ostane najtrofejniji vozač do kraja postojanja ovog sporta i teško se može reći da to nije zaslužio, ali je ova godina iz njega u par navrata izvukla ono najgore što ima. Pozitivne stvari je suvišno spominjati za nekoga tko je šesti naslov osvojio tri utrke prije kraja, ali svakako treba objasniti zašto onda nije prvi na ovoj listi.
Lewis je od početka karijere poznat kao vozač koji je vraški brz u jednom krugu, a tek je kroz godine usavršio svoj “racecraft”. Međutim, ove godine je Mercedes na deset staza osvajao pole, od toga su Lewis i Valtteri na 5:5. Nije sramota biti poravnat s kolegom u tom pogledu, pogotovo ako mu nedjeljom vratiš sve to s kamatama, ali bi bilo pogrešno reći da se od njega nije očekivala malo bolja vožnja subotama.
Izuzev subota – nedjeljom mu se može pronaći jako malo mana. Savršena uštimanost Mercedesovog stroja pomaže u prikrivanju svih eventualnih pukotina, a utrke na kojima taj stroj iz različitih razloga nije bio uštiman otkrivaju kakva bi situacija bila da je ta ekipa samo malo manje dominantna ovih godina…
U Njemačkoj je napokon pokazao da se i on može zabiti u zid na kišnoj utrci, ali mu se to ne može uzeti za zlo po onakvim uvjetima. I onaj spin nešto kasnije se može opravdati i shvatiti. Međutim, ono što mu se može svakako uzeti za zlo jest poziv ekipi da umirovi bolid. To se jednostavno ne radi. To što vam se ne vozi kad ste izvan bodova i kad ste se već dobro obrukali – to je vaš problem, a ne problem svih ostalih u ekipi. Mourinho ne povlači ekipu u svlačionicu ako prime 4 gola do poluvremena. Čak se ni Play Station ne gasi kad krenete gubiti, nego odradite do kraja. Jer, lako je reći “u dobru i zlu” ako stalno ide dobro.
Nije dobro išlo ni u Brazilu. Verstappen ga je pretekao na stazi kad god je to trebao učiniti, a u tom taktičkom nadmudrivanju Lewis se polakomio za novim gumama i odlučio otići u boks puno prekasno. Nije mu pomoglo čak ni neobično rano micanje sigurnosnog automobila jer je sve završio zabijanjem u Albona. Potpuno netipično za njega. Ali… Iz kojeg točno razloga je to netipično za njega?
Znao je Max ove godine priuštiti koji flashback na prošle sezone, ali uz sve viđeno – sad će i najveći kritičari priznati: možda od njega ipak nešto bude. Greške se mogu pobrojati na prste jedne ruke, ali se ne može poreći da uz sve novotarije koje je donio sa sobom u F1 ove godine napokon pronašao i trag profinjenosti. Kad je radio – radio je vrhunski. U jednoj godini je imao više sjajnih trenutaka nego mnogi u karijeri. Austrija – utrka koju će dugo pamtiti. Silverstone – iz zavoja u zavoj se borio s Leclercom i pokazao da je i to naučio raditi bez sudara. Znao je vratiti poziciju kad smo svi vidjeli da je izgubljena i znao je popustiti kad je zaista bila izgubljena. U Njemačkoj je pokazao klasu. U Brazilu je pokazao da nije problem pretjecati Lewisa na stazi koliko god puta je potrebno. U Mađarskoj je pokazao da zna biti drugi, što ne liči na njega, ali je prijeko potrebno i njemu i Red Bullu ako računaju na prave velike stvari u narednim sezonama. To nabrojano nije bilo samo dobro, nego je bilo izvanredno. Ukratko – napokon, naučio je učiti.
Deklasirao je timske kolege do te mjere da mnogima nije jasno kako zapravo funkcionira taj Red Bullov bolid kad ga samo Max može voziti kako treba. Poredak vozača vjerojatno je trebao početi s brojem 21., pa da ispred Maxa na drugom mjestu nema nikoga jer je ove godine zaista bio u nekom svom filmu. Još samo ostaje na Red Bullu da od početka sezone bude malo češće malo bliže Mercedesu. Za sve ostalo se Verstappen sigurno može pobrinuti.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Maxu treba dati Mecku
1
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne daj Boze!
Bilo bi jos “dosadnije”…
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa bi jer bi ferrari osvojio naslov.
3
16
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prije bi mu dao ralicu,al onda bi imali popravke na cestama,jer bi potrgo sve šahtove.
2
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ANTE…prihvatio si mnoge moje opaske kako vidim i to je u skladu onih što znaju i vide F1 u svijetu za razliku od kolektivističke hejterske svijesti zadojene nebitnom mržnjom.
Maxx je kombinacija 3 vozača spojenih u jedno, pisao sam i znate kako je završilo, Senne, Mansella i Alonsa i kao takav, hametice će šljapkati konkurenciju jer protiv te kombinacije se nema oružja, a pogotovo kad dođu nisko profilne gume.
Bez Maxxa sezona bi bila prosječna, a sa Maxxom svaka utrka dobiva najbolja pretjecanja koja su najatraktivniojas moguća i obično su kroz više zavoja, za razliku od luja koji je drag racer i 80% njegovog uspjeha je mercedes a ne takva vozačka veličina.
2021 i Ferrari i Mečka ima prazno mjesto, a Red Bull sa Hondom udara na najviše pozicije i biti će jako zanimljiv taj novi ugovor koji će biti zanimljiviji od lujinog.
Sainz jer zasluženo 3. sa odličnim i čistim vožnjama, za razliku od Maxxa, ali to je bila ipak liga puno lošijih i tamo nema žilet preticanja u toj mjeri, ali svejedno velika budućnost…smiren, brz, stabilan i simpatičan….za razliku od leclerca, koji o moji dragi hejteri je kako je ante negdje pročitao samo jedan hype u dobrom i brzom bolidu, kojem treba još koja godina F1 odrastanja….
Lista je čista i jasna i nije nikako mogla biti bez Maxxa na prvom mjestu….cenera će on osvojiti 10 prvenstava, pazite što vam kažem
9
18
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
80% Maxovog uspjeha je Red Bull a ne takva vozacka velicina. Obicni siledzija na stazi,bez ljepote i kreacije pokreta prilikom prestizanja.
7
14
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
reci svijetu, ne moraš meni
7
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@NRteamL44
Onda mozes komotno reci da je 99% Lewisovog uspjeha Mercedes.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako Lewis pređe u Ferrari, zanima me kako će se nositi sa poslovičnim greškama crvenog boxa. U Mercedesu je to svedeno na minimum, a Ferrarijev box ne štima već duži period. Nekakvu inspiraciju može naći u tome dapokuša spojiti naslove vozeći za McLaren, Mercedes i Ferrari. Tu bi bio jedinstven u povijesti
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odusto bi sam tokom ljetne stanke.. Razlog “I’m to old 4 this shit”
12
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nažalost, ostao bi pogubljen. Šta god rekli, je klasa vozača, postigao je puno, al kad mu ne ide onda je još gori karakter od Alonsa…Njemačka je sve pokazala.
I nažalost, falit će mu naslov u nedominantnom bolidu, to će uvijek biti trag od svih njegovih 6,7,8 da nijedan nije u al pari ili lošijem bolidu u kojem je on napravio razliku za prventsvo
6
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro, meni na pamet pada 2008.
Imao je Massa čak i pobjedu više od Lewisa.
A vjerujem da ima ljudi kojima na pamet pada i 2018. (meni naravno, ne).
Nekome možda i 2017. :rofl:
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ko kaze da ce preci u Ferrari?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@brmbrm Napisao sam, ako
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa gledaj jednu stvar, ako Ferrari bude onaj s početkom 90’ih onda mu sudbina nece biti nista bolja od Prosta! Isto tako Alonso je bio mala bubica u Ferrari-ju, a u Mclaren-u samo sto nije samare dijelio mehanicarima.
No s druge strane, možda bi Hamilton imao svoje uslove za dolazak, a to su njegovi inzenjeri u paketu? Opet Hamilton sa 7 titula i ne mora biti bas previše ambiciozan u Ferrari-ju, jedino što moze biti jeste zelja da vozi isti pred kraj karijere, kao što je to htio i Senna!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vraga je bio mala bubica. Nazivao ih idiotima još govorio da želi RBR bolid za rođendan.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I gdje je na kraju zavrsio? U Mclaren-u i to ne svojevoljno, jer je Ferrari umakao prste u RBR i dobio što je htio (Vettela), dok Alonso od Mercedesa (čekao rasplet Robert- Mercedes) i drugih mjesta kako kaze otišao u McLaren i tu završio svoju karijeru.
I opet Alonso nije ni blizu bio isti, kao sto je bio u Mclaren-u…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Naravno da se ne slažem sa izborom prva dva :)
Ali nisam ni očekivao od Ante drugačije …
Čak i u mom razmišljanju o najboljem vozaču i po nekim mojim procjenama, razlika između prve dvojice je minimalna bila ove sezone. Ovo nije bila njegova najbolja sezona u karijeri, dok jeste Maxova. Da li je to neki trend koji trebamo očekivati u narednim sezonama, vidjet ćemo.
Tako da mi nije toliko čudno da se neko ne slaže sa tim. Jer ako su po mom mišljenju tako blizu, koji sam često puta i subjektivan kad je Hamilton u pitanju, ne vidim razloga zašto neko ne bi gledao na neke stvari drugačije.
Ono što ja vidim, je to da je Hamilton odradio perfektno većinu stvari u prvom dijelu sezone (osim Njemačke) kad je borba za titulu bila aktuelna. Ubjeđen sam da se onakav napad na Albona ne bi desio da je borba za titulu bila aktuelna, vjerovatno bi ga napao na startnom pravcu, uzeo drugo mjesto i i završio utrku. Međutim on je želio pobjedu i završilo je kako je završilo. Treba napomenuti da Mercedesovi inžinjeri su bili konfuzni i da su dali Hamiltonu pogrešne podatke, koje su dovele do njegove odluke da se ide u box.
Također moram primjetiti da se taj pritisak na vozača koji se bori za titule (a koji je često argument kad je u pitanju Vettel), ne uzima u obzir kad je Hamilton u pitanju, kao što se ne uzima ni u obzir da Max nije imao nikakav pritisak, a opet je napravio sličan broj grešaka.
Također napomena autoru, za umirovljenje auta u Njemačkoj.
Hamilton je već dosta puta do sada pokazao i dokazao da kad misli da se nešto treba uraditi, on to i uradi. Da je Hamilton zaista htio odustati od utrke on bi to i učinio. Niko mu ne bi uzeo za zlo da je odmah nakon zida ostavio auto na tom istom mjestu. Nemam evidenciju koliko puta do sad Hamilton nije poslušao upute iz boxa (nekad čak i naredbe), ali imam predstavu da se radilo bar o dvocifrenom broju.
Moderne sezone F1 se dosta razlikuju od nekih prijašnjih tzv. gladijatorskih sezona gdje se nije vodilo računa o iskorištenosti motora i ostalih komponenata i eventualnim kaznama koje se dobijaju.
Ja neću biti toliko siguran pa tvrditi da znam šta se dešavalo u njegovoj glavi, kao što je to Ante prezentirao, ali meni to liči kao na konsultaciju sa svojim inžinjerom. Nakon što mu je rečeno da ostane na stazi, on je ostao i ni po čemu se nije moglo zaključiti da se njemu ne vozi. Ostatak je odvezao bez greške, čak je zahvaljujući dodatnim kaznama došao do bodova.
#nevergiveup
12
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja sam znao tko je prvi vozač po Antinom izboru čim sam vidio da je krenuo sa ocjenjivanjem. Očekivano i subjektivno.
10
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Daj nam ti objektivno.
7
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Objektivno su ti dali šefovi ekipa. Pametnom dosta.
6
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se u potpunosti. Prvi na bilo kojoj ljestvici jednostavno mora biti onaj koji je odnio titulu najboljeg vozača u F1 te sezone. Možemo mi raspravljati i iznositi razmišljanja o drugima na ljestvici ali prvi se zna zvao se on Hamilton , Max , Kubica , Seb nebitno. Još pogotovo kada osigura naslov prvaka praktički 5 utrka prije kraja.
12
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lewis je toliko loš ove godine da je ostvario rekordan broj bodova u povijesti formule 1 sa 413 bodova. Pored toga je imao i više pobjeda nego svi ostali vozači zajedno. Postao je tek drugi u povijesti da je u svim utrkama osvajao bodove čime staje uz bok Šumiju. Čudi me da ga je Ante uopće stavio i na drugo mjesto.
https://www.formula1.com/en/latest/article.revealed-f1s-team-bosses-choose-their-top-10-drivers-of-2019.3TENpziJ3cwIN9HBRBNv4Q.html
11
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije ovo fora sa 413 bodova.
U velikom dijelu povijesti F1 broj utrka je bio 15-18. a broj bodova je bio
9-6-4-3-2-1, 10-6-4-3-2-1 ili 10-8-6-5-4-3-2-1
po bodovanju iz 2002 ili 2004 svedeno na isti broj utrka Schu je bio uspješniji, a to je očito i kad pogledaš rezultate po utrkama….
Naravno način bodovanja utječa na ponašanje vozača u utrci, pa je sve skupa jaaako nesuporedivo osim u ovako drastičnim slučajevima koje sam ti ovdje dao kad je prilično očito. Jedina Lewisova sezona koja se donekle može mjeriti s tim Schuovim, ali je oš uvijek slabija je 2014.
9
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Može li se mjeriti ili ne, ali pokazuje da je ova “loša” sezona Lewisu donijela mnoge rekorde. A statistički je vozač sa najviše bodova u jednoj sezoni.
2
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo za informaciju, ovih 413 bodova je tek 16. učinak svih vremena po procentu osvojenih (od maximalno mogućih) bodova u sezoni.
@wapi
Po ovom osnovu (procenat bodova u sezoni) najbolja Lewisova sezona je 2015., ali i dalje slabija od Michaelovih 2002. i 2004. (pa i Vettelovih 2011. i 2013.)
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala Frantic na dopuni.
@Dani statistika nije statistika ako se mijenjaju uvjeti i na primjer način bodovanja.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi dali se onda mogu uspoređivati naslovi Clarka, Fangia sa Šumijem i Sennom?
he Abu Dhabi Grand Prix was the 19th race of the season that Hamilton led. This tied the record set by Sebastian Vettel, who led laps in all 19 races throughout the 2013 season en route to winning his fourth championship.
Hamilton’s victory was also his 17th podium finish of the season, which also tied an all-time record. Michael Schumacher set this record in the 17-race 2002 season before Vettel tied it in the 19-race 2011 season. Hamilton himself had already tied it in the 19-race 2015 season, the 21-race 2016 season and the 21-race 2018 season.
Hamilton winning the season finale and recording the fastest lap in it netted him 26 points, bringing his point total to 413 for the season. This is a new all-time record outright; he had just broken the record last year with his 408-point performances. He needed to win this race to break this record, and that’s exactly what he did.
0
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Dani
To što je netko nešto napisao na engleskom ne znači da je pametno. Na primjer to s brojem bodova. Da za sljedeću sezonu donesu pravilo da je pobjeda 100 bodova odmah bi popadali “svi rekordi” u vezi bodova.
Naslove možeš uspoređivati jer su svi te godine bodovani na isti način. Možeš uspoređivati broj uzastopnih pole positiona jer to ide preko granice sezona, pa je svejedno koliko sezona ima utrka, ali uspoređivati bodove je jedna od glupljih usporedbi u F1 svijetu.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Wapi, slažem se .
Samo glup je onda i kontra argument gdje računaš koliko je ko osvojio bodova po bodovanju iz sezone 2002 ili 2004.
2004. a i 2006. drugo plasirani je osvajao 80% bodova.
Po sadašnjem bodovanju drugi osvaja 72% bodova.
Ovaj današnji sistem bodovanja boduje 10 vozača, prijašnji 8.
To što je manje utrka ne bi trebalo biti otežavajuća, samo olakšavajuća. Više se testiralo uživo, manja je vjerovatnoća da ćeš napraviti dvije greške u 15 utrka, nego 2 greške u 21 utrci.
Bilo kakvo izvlačenja procenata je pogrešno.
Lewis Hamilton je rekorder po broju osvojenih bodova.
Svedeno na bodovanje po ovoj ili onoj sezoni, Michael Schumacher je još uvijek rekorder. I logično je da bude. Više odvezenih utrka, više pobjeda…
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ima jedna stara izreka: “statistika je skup netočnih podataka”. Ja bih dodao Kurva i…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Opet, samo za informaciju.
Nekada je drugoplasirani (tačnije u periodu 1991. -2002., u kojem je MS osvojio 5 svojih titula) osvajao 60% bodova u odnosu na pobjednika.
I to u periodu kada plasmani od 7.-10. mjesta nisu nosili bodove.
Na kraju krajeva, prvoplasirani osvaja uvijek 100% od svojih mogućih bodova (izuzev u sezonama u kojima se bodovao najbrži krug, dakle protekla sezona i sezone iz 1950-tih godina i sezonama u kojima su se “dijelili” bolidi , takođe sezone 1950-ih).
I ne vidim razloga zašto bi procenat bio pogrešan, ali smatram da nije jedino mjerilo.
Ako bi procenat bio pogrešan, tj. ako bi gledali apsolutne cifre onda je Alberto Ascarri jedan osrednji vozač. Pa i Fangio nije puno bolji (ali eto, Fangia izvlači 5 titula, sa 4 različita bolida). Kao ni Jimmy Clark.
Naravno, oni jesu imali manje trka.
Ali ne vidim razloga da bi se procenti zanemarivali ili bi bili pogrešni iz bilo kog razloga.
Opet, kao što rekoh, ne treba zanemarivati ni apsolutne cifre. Većina će reći da je MS (zasad) rekorder po broju pobjeda, dok niko neće reće da je Fangio ima 47,06% pobjeda, dakle skoro na svakoj drugoj trci je pobijedio.
Međutim, kod broja bodova (a počelo je od @Danijevog posta) ne radi se o procentima, već se radi o “količini” bodova koje nose pozicije na kraju trke.
Što reče @wapi, možeš porediti naslove (vrlo lako), za pobjede, PP, FL, plasmane, podijume već moraš izaći malo iz okvira apsolutnih cifri i uzeti malo u obzir i procente, dok za bodove možemo imati situaciju da danas-sutra budemo imali sport sa 25 vikenda i dvije trke po sezone (feature i sprint kao u F2), dakle 50 trka, gdje će pobjednik feature trke dobijati 100 bodova, itd,…., a pobjednik sprint trke 60 bodova, itd,…. i šta onda?
Naravno, Lewis je oborio rekord po broju bodova u sezoni i to niko ne može osporiti.
Ali, mislim da će rijetko ko osim @Danija i sličnih to toliko slavodobitno potencirati.
Možda David Croft, itd,….
@Fittipaldi je ispod pobrojao taksativno Lewisovu statistiku i tu ima stvari koje me više impresioniraju nego ovih 413 bodova.
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poanta priče je da mi idu na jetra statistike s brojem bodova, a onda i one s brojem utrka i pole positiona.
Bodovi, zbog toga jer su se načini brojanja bodova mijenjali kroz povijest. Dugo vrijeme je bilo relativno stabilno, ali onda su došli dečki sa “show programom”….
broj utrka je relativno brzo došao na 15-16 i tako je stajao desetljećima, sve dok Bernie nije prodao F1, pa je trebala početi zarađivati sve više da bi se opravdala cijena prodaje. Za 10 godina ćemo imati 30 utrka godišnje.
Schumacheru je trebalo 6 sezona za 100 utrka (100 prilika za pobjedu i pp i fl…), Lewisu danas treba 5 sezona….
Zbog toga su sve te F1 statistike samo “statistike”.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
wapi na ovaj dio sam se složio
Ali to vrijedi za sve discipline.
Više utrka znači više mogućnosti za pobjedu, ali manje mogućnosti za bolji procent pobjeda.
Zato kažem da ljudi često biraju onaj dio statistike kojom hoće da dokažu da je nešto vrijednije od ostalog.
Što se tiče procenata i broja utrka, slažem se da se prije drugačije računalo, ali osvrnuo sam se na dvije sezone koje su se spomenule u komentaru, a ne na cijelu istoriju F1.
Puno je lakše procent nabijati kad si imao osam utrka u sezoni koja je trajala četiri mjeseca, nego u sezoni kad imaš 21 utrku i traje 8 mjeseci. Ako ćemo gledati drugačiji sistem bodovanja kod ukupnog broja bodova (jer je bitan) onda moramo da gledamo i ukupni broj utrka u sezoni ako ćemo gledati procente (jer je također bitan).
Statistika je jako bitna u sportu kojem desetinka više čuda čini. Posebno je dobra kad se hoće prikazati ljepota ovog sporta. Različite ere, različiti uslovi, različita pravila, bolidi, konkurencija vozača, niko to neće da gleda kao jednu sliku. Uvijek se gleda samo dio koji navodi na željeni rezultat.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tu su negdje Lewis i Max ove sezone.
Teško je reći.
Na Maxovu stranu može prevagnuti činjenica da je iz onog RBa izvukao extra učinak.
I Lewis je extra odvozio, ali je Max možda iz bolida kojeg vozi izvukao nijansu više.
S druge strane, još uvijek nismo vidjeli Maxa u borbi za titulu, pa ne znamo kako bi reagovao u tim situacijama.
Što se tiče grešaka, Max je opet imao nestrpljivosti na startu (u Belgiji je opet pokušao proći gdje se ne može proći, u Italiji, bez obzira što su ovi ispred njega skoro pa stali, trebao je više paziti) i kasnije u toku trke (Meksiko), Lewisu se može prikačiti taj “zahtjev za umirovljenje” u Njemačkoj i greška u Brazilu, koja nije bila ni bitna (ovo za subote po meni nije bitno, bodovi se dijele u nedjelju).
U principu, isti komentar bi napisao i da je Lewis prvi na listi, a Max drugi.
Možda bi i ja stavio Lewisa na prvo mjesto….
12
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
i ja bi stavio lewisa na prvo, ali slažem se sa svim napisanim. nijanse.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bih se slozio da je Max izvuko vise od bolida nego Lewis..
Kad je RB bio jak, Max je bio jak..
Ubiro je plodove harakirijia Ferrarija, ubro bi ih i Ham da je bio iza njih..
Sve ostalo su bile voznje na visokom nivou, nista bolje/losije od onih Lewisovih..
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Istina, završio je na trećem mjestu samo radi nepouzdanog Ferrarija i vozačevih grešaka.
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije mi bitno gdje je tko zavrsio, covjek je uistinu odvozio odlicnu sezonu ali nije imo bolju od Luje nikako..
Ne bi umanjivo njegove bodove samo zato sto je netko tko je realno imo brzi auto, sjebo stvar..
Treba znat iskoristit sve, to je isto vjestina..
Dobro znamo da Ferrari tu vjestinu nema, RB ima..
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mijenjaj bedž :chill:
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sljedeće ljeto
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Heh … nisko …
Nadam se da hoćeš, ali ne pod uslovima kojima ti misliš :prcnjau:
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo preuvelicavanje najbolje sezone Verstappena, vozio je odlicno veci dio sezone..
Hamilton je broj 1..
Dok je sezona bila li-la izdominiro je, jedino mu zamjeram pizdunstvo u Njemackoj gdje je jos nagradjen bodovima..
Kasnije je sasvim normalno da se opusti..
Rekordna sezona po bodovima, najvise pobjeda a da nisu sa PP..
Sve osim Hama na kecu je ?
14
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…slažem se sa cijelim poretkom od 20-1 mjesta…ostaje mi neka nedorečenost ove sezone što je vozač br.1 treći u bodovnom poretku bez ikakve šanse da bude više, sa bolidom koji je i realno bio za biti prvi iza merc-a gledajući kroz cijelu sezonu…ne znam jel’ to do mene ali kad se on veseli pobjedi (npr. vidi pod austrija lani i ove godine) ja imam dojam da mu je metla u ‘donjem dijelu’ leđa…ja bi čak počeo sa time da ove godine i nema prvog mjesta, da je max br.2 i tako dalje do 21..pokušao sam usporediti par razvikanijih sportova (nogomet, tenis) sa F1 i trenutno i u tim sportovima imamo nekog tko ‘probija rekorde’ (messi, nadal-novak)…ne znam, vjerojatno sam staromodan ali meni će maradona uvijek biti bolji od messi-a pa taman da ovaj zabije i 100 golova u sezoni…ne umanjujem vrijednost lewisovih brojki jer ih je u svakom slučaju zaslužio i u povijest je ušao već i sada ali osvojio je naslov a sezona ukupno nije za dugotrajno pamćenje…
2
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prvi koji se slaze sa svime :D
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…pa evo ne slažem se da bi trebalo biti broja 1 ove godine… ;)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Wow, koje razočaranje u finalu!
Hamiltonu nabrojao sve loše sitnice zbog kojih je drugi, Verstappenu nabrojao sve pozitivne stvari zbog kojih je prvi.
Hamilton:
– 413 bodova (1.)
– 11 pobjeda (1.)
– 5 pole positiona (2.)
– 17 postolja (1.)
– 6 najbržih krugova (1.)
– 21 osvajanje bodova (1.)
– 19 utrka u vodstvu (1.)
– 511 krugova (40.49%) u vodstvu (1.)
Kad ima pole position, kažu – lako njemu pobijediti kad ima pole position
Kad nema pole position, kažu – treba biti bolji subotom, nije dovoljno samo pobijediti
Komedija!
18
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo neka potpiše za Ferrari, pa da vidimo tog lomitelja rekordi.
Lako tu di mu i momčadski kolega uspori nekoliko sec. da ovaj izađe iz boksa ispred njega.
8
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako vrijeme odmiče i kako Hamilton postaje sve veći vozač, vaše izlike su sve minornije, sve apsurdnije i sve zabavnije.
Dakako, ti argumenti su na razini osnovnoškolaca koji nisu gledali ni dana ovog sporta, no svejedno izvadim kokice i uživam u vašem jalu i prolijevanju žuči… Hvala ti Ciki!
11
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dali se desilo ove sezone da je Bottas usporio oko 3sec da Ham ne izgubi poziciju?
Dobro znamo koliko mu se posrecilo s Mercedesom jer dovoljno je pogledati rezultate od 2008 do 2014.
Vozac za 4-5 poziciju.
5
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene samo zanima zašto se nekim vozačima broje dobre stvari u sezoni kao npr. Max, Sainz…i da ne nabrajamo dalje a nekima se izostave takve stvari..Sainz imao super sezonu ali nije mi za 3mj kao ni Max za prvo..Leclerc osporavan za sve loše stvari(imao je grešaka priznam)a uzeo naslov za pole, i niti je rečeno da je imao nesreće u nekoliko utrka gdje mu je ekipa zaribala,motor i njegov kolega(Bahrein, Monaco i Brazil) isto i za Bottasa čovjek nije za 5mjesto po mom prva 3..za Maxa sve najbolje a u odnosu na dvojac, mislim da nije to toliko suverena sezona za prvo mjesto, po statistici lošiji od obojice navedenih, bodovno bolji od Leclerca ali postolja i pole lošiji a za Bottasa da ne pričam..ne favorizirani nikoga ali moje mišljenje je da je poredak mogao biti malo drugačiji i bez Sainza u prva tri maksimalno 5mjesto
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ham broj 1 Max broj 2…. Lewis je zasluzeno najbolji ali isto tako smatram kad bi max imao taj bolid da bi odradio bolji posao, lako je ne radit greske dok imas najbolji bolid i drugig vozaca koji usporava po potrebi…. Jedva cekam naredne sezone za koje se nadam da ce netko skinit merc sa trona bez obzira bio to rb ferrari ili cak mclaren
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…”lako”…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“U Brazilu je pokazao da nije problem pretjecati Lewisa na stazi koliko god puta je potrebno. U Mađarskoj je pokazao da zna biti drugi,…”
A koliko je to bilo puta potrebno, Lewis u Brazilu ni STR nije mogao proći. Što je Max pokazao u Mađarskoj, zar on nije prvo izgurao Lewisa, poslije mu nije mogao ništa, to što je Lewis skidao sekundu po krugu zadnjih dvadeset krugova, to nema veze, to je do Mercedesa, u Brazilu nije bilo do RB, bilo je do Maxa?
Pa što da je imao 5:5 s Bottasom, Lewis zna kako se osvajaju utrke i prvenstva, to što bi cijelu trku mogao odvoziti na jednim gumama, to je isto do Mercedesa, odavno više ne vozi kao uzor iz njegove mladosti, prije da vozi kao Prost, a i godine s Laudom su mu sigurno koristile, druga je stvar to što to izgleda mnogima jednostavno i dosadno.
Ne možeš biti najbolji, a dva puta za redom ne vidiš drugi zavoj u trci.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po meni je Lewis broj jedan. Iskreno, da mu je trebalo više on bi to napravio. Da ga je bilo tko ugrozio mislim da bi pokazao i više ovako nije bilo potrebno i odvozio je doktorski. To što je u najjačem bolisu ne znači da je zaboravio voziti, pretjecati i boriti se. Naprotiv, samo je na svoj talenat dodao i jednu Prostovsku komponentu.
Za prvo mjesto Maxa se ne slažem kao što bi mi bilo diskutabilno njegovo drugo mjesto. Meni osobno bez obzira možda njegovu najbolju sezonu ove godine nije pokazao ništa što bi ga izdiglo od prošlih sezona. Govoreći vozački. REalno, dugo je u RedBullu i iblo je za očekivati da će napraviti takav rezultat s obzirom da je prvi vozač ekipe. Talent i brzina su tu, ali kao da postoji neka sklopka u njegovoj glavi koja se ponekad ugasi i ostane u totalnom mraku.
Ako bi birao broj dva svakako bi birao između Sainza i Leclerca. Sainz nije možda medijski toliko zanimljiv jer se ne bori za podije ali taj Sainz gen u njemu gori kao vatra i ako mu se u karijeri pruži prilika voziti konkurenatan auto bit će kandidat za naslov. A ove godine je bio best of the rest što u ovoj konkureniji je veliki palac gore. E sad zašto Leclerc, prva sezona u Ferrariju, Vettel suvozač, dolaziš, na početku malo privikavanja, a onda kaos, vatromet, Pandorina kutija se otvorila dečko je ukrao šou. I vozački i medijski.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Li-la su mi Max i Lewis. Neka dijele prvo mjesto.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neka Leclerc nije polupao Vettela u svojoj prvoj sezoni u Ferrariju , zato sto ima dobre ljude iza sebe i jer mu se gleda kroz prste ,dok se jedan od najiskusnijih vozaca na gridu okrece po stazama blamirajuci i sebe i tim za koji vozi , neka su oni u ovoj sezoni ipak tu negdje li la.
Ali zato je Max bolji od prvaka te sezone,po brojkama iz sezone bolji od Maxa u svakom segmentu PP, najbrzi krugova,pobjeda,titula. Jer ipak , Max je prestizao u losem Red Bullu, dok je Hamilton samo dolazio na trke da odradi vec dobijeno u svemocnom Mercedesu koji je i ove sezone na kvalifikacijama bio tako dominantan da je cak vozac iz drugog tima covjek sa najvise PP u sezoni.
PS. Sta je po vama veca sramota , na haoticnoj trci gdje se pola grida razbilo,na 10 krugova do kraja,bez mogucnosti nekog veceg napretka,pitati tim da li je uopste nuzno nastaviti voziti do kraja i rizikovati veca ostecenja na bolidu koja mogu uticati i na sljedecu trku potencijalnim kaznama,razmisljaci sampionski u pogledu cijelokupne sezone i borbe za titulu….. ili izvrtiti Ferrari na Monzi bez ikakvog razloga,a da pritom golobradi djecak doveze taj isti Ferrari do pobjede u borbi protiv Hamiltona,dok je taj isti Vettel u istoj takvog borbi opet zavrsio u dinama Bahreina?
5
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sta bi ovo trebalo značiti “do pobjede u borbi protiv Hamiltona”? Imali su ala pari bolid tu trku i opet je doslo do izrazaja Ham talent koji nije vanserijski. Ali borio se i protiv Bottasa koji je imao bolju utrku od svemirca.
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Je imaš pravo. Bio je bolji Bottas. Ipak je završio kao drugi sa 3 sekunde zaostatka dok je Hamilton bio tek prvi.
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka čast Maxu, ali Hamilton je i dalje tata u F1.
6
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bih se ni ja složio s poretkom prve dvojice, jer Hamiltona definitivno smatram najboljim ove sezone. Manjak PP mu nije prestavljalo prevelik problem do osvoji više od pola utrka sezone, što je po meni njegov najveći adut ove sezone, a ne minus :)
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bit ću kratak:…nije loše kao jedno od više napisanih razmišljanja o ovoj, upravo, završenoj sezoni F1. Rekao bih,da je pisan navijačkom objektivnošću, pa bih spomenuo i ovo, uzeto iz jednog od komentara ovdje, …” ne vidim razloga zašto neko ne bi gledao na neke stvari drugačije.”:što, naravno, ne znaći da je to odmah i objektivno.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Luis ili Max, jedan je 6X svjetski prvak, drugi je budućnost F1.Koji je bolji u izboru za vozača 2019? Odgovor nije možda bio lagan ali sijetimo se nama nečeg bližeg. SANDRA PERKOVIĆ. Olimpijska pobjednica, svjetska prvakinja , europska prvakinja, pobjednica mitinga Dijamantne lige ne znam niti sam koliko puta , a nikada proglašena najboljom atletičarkom svijeta. Znači najbolji ne pobjeđu ju uvijek.
.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad ima dominantnog trenera – nitko nema takvog :D
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da se ode zanemaruje najbitnija komponenta za osvajanje naslova a to je konstantnost. Po tome je Lewis debelo ispred Maxa
0
0