F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Dnevnik: F1 u Hrvatskoj – 6. epizoda – Regrutacija novinara i neuspjela akvizicija konkurencije

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Epizoda 1: Početak igrom slučaja
Epizoda 2: Svi učimo u hodu
Epizoda 3: Priča o komentatorima i komentiranju
Epizoda 4: Kako je GP1 postao GP3
Epizoda 5: F1puls u povojima
Epizoda 6: Regrutacija novinara i neuspjela akvizicija konkurencije
Epizoda 7: Kako je portal bio srušen 8 dana
Epizoda 8: U kontaktu s F1 ekipama
Epizoda 9: Kad ide – ide
Epizoda 10: Finale

Dekadencu razine komunikacije na onom portalu je trebalo iskoristiti. GP1 je u to vrijeme imao nekoliko zaista kvalitetnih autora koji su držali standard kvalitete tekstova i kolumni, a dok je tako – ogroman broj čitatelja nije vidio razloga da se prebace na F1puls, bez obzira na sve veći broj neandertalskih komentara ispod. Kako se kaže – ako je protivnik ogroman, a ti malen – onda to možeš gledati na način da je on masivan i manje pokretan, a ti okretan i vižljav. Tako sam redovito skenirao tko su ti dobri autori i slagao mailove da bi ih uvjerio kako je u ovom trenutku mudrije biti na F1pulsu koji je na putu prema gore, nego na GP1 koji je na putu prema dolje. Ti dečki su tada za honorare koji kasne ili ne dolaze radili naporan posao, a neciviliziranih komentara za moderiranje je bilo sve više. Bilo je jednostavno – umjesto da im pristupim kao nekakav Boss koji obećava novac i sponzore koji “evo samo što nisu stigli” – ja sam pristupio zdravorazumski i vratio sve na početne postavke. U mailu sam napisao da novca nema i da ga vjerojatno neće biti, ukazao na katastrofalan izgled GP1 i probleme s funkcioniranjem foruma, naveo par primjera kako kod nas zajednica cijeni dobre autore i komunicira se civilizirano – i na taj način pokušao zazvati osjećaj da se umjesto stresa i živciranja opet može postati dio dobre priče, a da će netko drugi (ovaj put ja) brinuti o dizajnu, funkcioniranju, uređivanju i financiranju.

To je bila jedna metoda dozivanja novih autora, često uspješna. Oni koji su bili malo tvrđi orasi i koji su osjećali veću povezanost s GP1 sam privukao na način da sam ponudio pisanje gostujuće kolumne. Bez obaveza. Pozvao bi da napišu gostujuću kolumnu na F1puls portalu o kojoj god temi žele, pa sam vjerovao da će odaziv zajednice u komentarima biti dovoljan da autora privuče na ovu stranu. Uglavnom bi tako i bilo. Nikola K. i Luka K. su dugo bili involvirani u GP1 projekt i bilo mi je jasno da se ne žele odvojiti. Jasno mi je, kao što sam ja imao svoje strategije – i Dado imao svoje. Tako bi dobri autori poput Nikole ili Luke tamo dobili status urednika pa je bilo još teže odvojiti se i prijeći na drugu stranu. Istovremeno se obećavao nekakav redizajn i ispravljanje silnog broja pogrešaka u funkcionalnosti stranice. Tko god im je radio redizajn im je prodao muda pod bubrege jer je instaliran običan predložak kakvog koriste brojni portali (ironično – isti predložak koristi poleposition.hr, još jedan naš portal na kojeg mi je kasnije netko ukazao), a što se tiče funkcionalnosti – njihov forum više nikad nije proradio, a tko god je sređivao stranicu nije ga znao ukloniti pa je samo izbrisan link do njega. Pristupiti mu se još može ako direktno upišete gp1.hr/forum u adresu.

Spomenuti dvojac to je shvatio i napokon su se i oni pridružili Pulsu. Sad je to bila već ekipa s kojom se moglo računati. Marko, David i ja od početka, Lovro i Nikola Kr. kasnije preko prvog javnog poziva, a Vedran, Nikola Kl. i Luka kao transfer pojačanja. Sad se moglo ozbiljno tipkati. Problem oko broja posjetitelja i ogromne prednosti GP1 postao je rješiv. Pod uvjetom da se strogo kontrolira civiliziranost komentara i foruma, pod uvjetom da stranica funkcionira na desktopu i mobilno bez problema, pod uvjetom da se svaka vijest napiše brže, a da kolumne redovito dolaze – dobili smo nešto s čim možemo prebaciti balast na našu stranu klackalice. Naravno, u tom trenutku svako spominjanje F1puls portala bila nam je besplatna reklama, a vjerni čitatelji su nerijetko ostavljali naše linkove ili nas spominjali na drugim portalima pa je puna GP1 bačva počela curiti na sve strane. Pokušali su tamo to zakrpati i zaustaviti odljev, ali bilo je već kasno. Svaki put kad bi izbrisali neki link do naše stranice – dvadeset ljudi bi ga već prije toga vidjelo i došli do nas pogledati o čemu se radi. Od tih dvadeset dvoje bi opet stavilo novi link prema Pulsu na GP1 i brojevi su tako dalje rasli. Zato nikad nije bilo potrebe da itko od nas “spama” linkovima druge portale – vi ste to odradili za nas.

Ja sam kasnije imao “na raspolaganju” svo vrijeme svijeta da tijekom slobodnih treninga spominjem portal u prijenosu što bi opet bila solidna reklama (ne kao za vrijeme free-to-air prijenosa, ali svejedno). Međutim, to mi se činilo kao pizdunski pokušaj gerilskog marketinga koji mi nije bio prihvatljiv. Često sam im predlagao da T-portal preuzima vijesti od F1pulsa i na taj način kvalitetno pokrivaju ovaj sport jer, na kraju krajeva, oni su vlasnici prijenosa i njima je u interesu da se što više ljudi zainteresira za to, ali ideja nije naišla na plodno tlo. Istina, u jednom periodu su objavili “widget” u sportskoj rubrici kojem sam im složio barem da imaju par zadnjih aktualnih naslova s Pulsa, ali se još jednom pokazalo da je to toliko ogromna mašinerija da je komunikacija nužno tragična. U nekom trenutku zaključite da je suludo nagovarati i lobirati prema nekome da naprave nešto za njihovu korist – pa sam jednostavno odustao. Ako oni ne žele promovirati sport kojeg prenose – zašto bih ja to gurao na silu? Tako danas imamo tragikomičnu situaciju (kako bi Kvyat rekao – tragedija s elementima komedije) da T-portal u svakoj vijesti o Formuli 1 ima barem par krivih činjenica. To vrijedi ako su vijest preuzeli od Hine. Ako piše Janković, onda budite uvjereni da će to odraditi još šlampavije. Dobro, Hina će možda izbaciti tekst u kojem je Kvyat Albanac ili Hamilton Amerikanac, ali će informacija o događaju biti uglavnom točna. Ovaj će ničim izazvan napisati da je “Vettel kažnjen s 10 mjesta na gridu” kad te vijesti nema nigdje na internetu. Čovjek je nešto nabrzaka krivo valjda pročitao i brže bolje složio vijest. Možda je mislio na 10 sekundi kazne? Tko će znati, bitno da se nešto piše. Prema tome, pošto sam odustao od pokušaja službene suradnje – nije mi bilo korektno da onda svoj novi portal spominjem u njihovom prijenosu.

Bili smo par puta u situaciji da je portal “reklamiran”, ali se to dogodilo više kroz zajebanciju nego što je bilo planirano. Recimo, kad je Zvonimir napisao i kod nas objavio analize novih trkaćih putanja bolida 2017. godine pa se na to referirao u prijenosu – ja sam na to dodao nešto u stilu “…a sve to gledatelji mogu pročitati na najboljem hrvatskom portalu…” i mučki ostavio rečenicu na uzlaznom naglasku, tako da bi Zvoc morao završiti s riječima “F1 pulsu”.

U međuvremenu je na adresi Maxf1.net rastao novi hrvatski F1 portal. Ruku na srce, vremena su se puno promijenila od samih početaka i sad se činilo da svatko otvara svoj portal, ali Maxf1 je bio drukčiji jer je imao autora koji je ili a) robot ili b) jako posvećen pojedinac s većom svotom novca koju planira ulagati u to. Darjan je pisao i pisao i pisao, koliko smo vidjeli – sve sâm potpisan, a sve nevjerojatno ažurno. Događalo bi se da je neke vijesti uhvatio brže od nas desetorice. Četiri ujutro? Nema problema – Darjan piše vijest. Deset ujutro, deset navečer, svaki dan i cijeli dan – tip je samo rokao po tipkovnici. Marko je primijetio da surađuje na neki način sa starim F1racing portalom (što je zapravo više breme nego prednost), ali je barem dobivao klikove preko njihovog Facebooka. Pritom se činilo da je konstantno ulagao u reklamiranje i pumpao broj lajkova. Da se razumijemo – nije nikakav problem doći do deset (ili sto) tisuća fanova na Facebooku, samo morate imati dovoljno velik budžet za to. Problem je kasnije sve te fanove “natjerati” da vam otvaraju vaše linkove i lajkaju objave. Tako i danas Maxf1 ima par tisuća fanova više od Pulsa, ali se po broju lajkova i klikova vidi da rast nije bio prirodan. Marko i ja smo zato dogovorili da ćemo sjesti s tipom na kavu čisto da se upoznamo, da vidimo postoji li prilika za suradnju i ako ništa – da vidim kako razmišlja i koji su mu planovi.

Sjeli smo vani u zagrebačkom Arena centru i ispostavilo se da Darjan ipak nije robot. Čovjek je od nekud crpio motivaciju iako nigdje nije bilo (ni danas nema) žive duše što se tiče zajednice na tom portalu. Komentari zjape prazni, forum je (mislim) zatvoren nakon što je također zjapio prazan, ali motivacija ne jenjava (barem nije zadnji put kad sam posjetio). Upitao sam ga, više kroz zajebanciju nego ozbiljno, koliko bi love prihvatio da Puls preuzme Maxf1 i da krene pisati za nas, na što je odgovorio da neće uzeti ništa jer je ovo njegov osobni “passion projekt”. Cijenim odgovor, ali da bi se od strasti živjelo treba se poklopiti jako puno drugih stvari. Nismo pričali istim jezikom i na tome je stalo. Kako mi imamo svoj put, tako on ima svoj i možda nam ni ciljevi nisu isti, tako da nije mudro zaključivati nešto o uspjehu ili neuspjehu kad nam značenje toga vjerojatno nije isto. Čavrljali smo malo o zajedničkim temama, požalili se na dosadnjikavu sezonu, popili kavu i jasno došli do zaključka da nema šanse da se Puls i Maxf1 ikad spoje u bilo kakvom obliku.

Nije uopće loše što je tako završilo. Da smo se tad spojili – Puls bi imao prvi “anorganski” rast posjeta što ne bi dobro završilo, kao što smo kasnije saznali. Zašto kasnije? Zato jer smo rasli postepeno, a katastrofa je svejedno došla i tako nas ošamarila da je F1puls bio 8 dana offline.

Podrži F1puls

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput F1pulsa koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: limitmaker1, Kvarner45.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Sta vise napisati a da se covjek ne ponavlja.. Ovaj maxf1 mi zapeo za oko iz 2 razloga..
    Sve fino i azurno, dobro odradjeno ali s druge strane nema publike a nisam bas uvijek za procitat tekst i otic, nekad treba nesto i napisat, nekome replicirat..
    Rijetko vidjena uredjena zajednica f1pulsa



    14

    0
  2. Marlboro Hey You Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Kao što Crash reče manjak ljudi za prokomentirati je ogroman minus MaxF1 portala iako redovno odem i pregledam članke jer ima zaista vrhunskih članaka i informacija.. GP1 je odavno potonuo i iako ponekad još odem sve manje i manje se to događa. Za pole position sam saznao upravo.

    No svima njima fali živ community i community koji i kad se ne slaže ipak se poštuje. To ima samo Puls.



    6

    0
  3. Honda blown diffuser Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    https://maxf1.net/en/
    Zanimljivo da maxf1 ima i svoju englesku verziju, ako isti autor piše članke i prevodi onda bogami svaka mu dala.



    6

    0
  4. miki the pirate Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Odličan tekst – kao i svi do sada, uostalom. Iskreno, nisam znao da je bilo toliko zakulisnih igara, ali nisam nikad o tome ni razmišljao nešto posebno.
    Nego, jedna stvar me malo bocka – kroz sve tekstove se provlači nekakav zajednički nazivnik u obliku preporuke non toxic komentara/trolanja i pravdanja brisanja komentara – dakle lagano educiranje nas kao korisnika. Pretpostavljam da to nije slučajno, ali moram pohvaliti umjerenost i način, sve kao usput… vidite kako ste vi super, a ne kao “oni”, a ako se nekom omakne kakva zločesta izjava – to pobrišemo.
    Vjerujem da će ovakva “edukacija” uroditi plodom jer će nas ovi tekstovi (bar mislim) više povezati kao zajednicu i dati nam malo više osjećaja pripadnosti tj. nekakvog “to je i moje – i ja sam dio te priče” osjećaja. Uglavnom well played ;)



    10

    0
    • Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

      Slazem se sa tobom. Ja prvi nakon citanja ovih tekstova se osjecam vise povezanim i sa autorima i sa stranicom. Citajuci sav put i nacin na koji je Ante stvarao stranicu,dobijam osjecaj poznanstva sa kreatorom. Samim tim imam i vise postovanja prema njemu i njegovom radu nego prema nekoj tamo random stranici. Volim isto vidjeti da se i Ante ukljucuje nekada u komentarisanju sa nama postova i sto na svako privatno pitanje ubrzo dobijem odgovor. Sve to stvara lijep osjecaj pripadnosti necemu,koji onda zauzvrat ima efekat stalnog povratka istog na stranicu.



      1

      0
  5. David Croft Ferrari Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Prvi put vidim tu T-Portalovu vijest hahaha…normalno ne čitam taj šrot, ali ova “vijest” o kazni 10 mjesta je bizarna…KAKO uopće možeš nešto takvo napisati, izmisliti i prenijeti kao vijest?

    Bože…

    Vetma samo naprijed!



    11

    1
  6. Michael Schumacher ruzinavi Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Prije nego sam došao ovdje, na maxf1 sam čitao i komentirao i vidio da mi se uglavnom taj Darjan javlja sa replyevima. Ali da, pustoš. Ovdje je nekad i posao sam za sebe proći kroz komentare poslije dobre utrke. Samo naprijed dečki!



    3

    0
  7. Lewis Hamilton LewisHamilton44 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Sviđa mi se serijal, čitam ga svaki dan i guštam dok to radim, ali ovo apsolutno nije istina jer čini mi se u Austriji (2016.?, nisam 100% siguran) na Areni sam pratio FP1 u petak ujutro i komentirali ste Zvoc i ti i “nehotice” u više navrata kao u stilu: “to možete vidjeti na najboljem hrvatskom F1 portalu, F1 Puls.”… Baš ta scena mi se urezala u memoriju jer sam baš sam sebi rekao da znam vas po imenima kao urednike tog portala pa mi se to tada činilo previše nategnuto… Sve u svemu dosta toga se igralo iza kulisa i uvijek me zanimalo hoće li se kod nas konačno naći normalan F1 portal…

    A za druge portale, npr. 2015. sam prijavio F1.racing.com Facebooku jer su stavili naslov u stilu “Crno govno starta prvo” i u komentarima su javno psovali majke posjetiteljima stranice… Sreća šta ne postoje više

    Ja sam kasnije imao “na raspolaganju” svo vrijeme svijeta da tijekom slobodnih treninga spominjem portal u prijenosu što bi opet bila solidna reklama (ne kao za vrijeme free-to-air prijenosa, ali svejedno). Međutim, to mi se činilo kao pizdunski pokušaj gerilskog marketinga koji mi nije bio prihvatljiv.


    0

    1
  8. Rolex petar8 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Ovaj dnevnik smatram vrlo pozitivnim, iz više razloga. Prvo, autor se, iako mora biti i subjektivan, ne bavi “tračevima”, konkurenciju sagledava na način da se i sâm stavlja u njihovu poziciju, nema osobnih sukoba (ili ih vrlo dobro skriva, što je također pozitivno jer želim vjerovati da na ovom portalu to nikoga ne zanima). Drugo, sve ovo je poučno i motivirajuće, odnosno pomaže nam naučiti kako se nešto korisno može osmisliti i ostvariti, kako to izgleda u stvarnom životu, kako se ideja stvara, realizira… I da postoje “stereotipni” usponi i padovi te da ćemo preživjeti padove i uživati u usponima, samo treba ostati pozitivan i imati cilj… Treće, mogu se raditi dobre stvari bez “gaženja leševa” i “balkanskih” podvala i podmetanja (jedina je opasnost sadržana u onoj izreci o susjedu i crkavanju krava, tj. u tradicionalnom nepraštanju uspjeha). I četvrto, sve je ovo lako čitljivo i f…ing zabavno!



    3

    0
  9. Kimi Raikkonen Das Problem vw Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Eto da spomenem da ima i nas koji su tu svaki dan a ne komentiraju jer se držim one stare;ak nemaš što pametno za reć bolje šuti! Sviđa mi se što je tu na portalu sve čisto i jasno ko dan i samo nastavite tako.Sretno i pozdrav,VWVTC.



    16

    0
  10. Ferrari racer 29 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Nisam ni znao da će ga Vetma ovdje staviti, no upravo je maxf1 bio jedna od preporuka poznanika nakon sloma gp1 portala.. prvotno sam na klackalici držao i f1puls i maxf1, no vrlo kratko vrijeme..
    maxf1 je kako su i ostali rekli – prava pustara, takoreći Potemkinovo selo.. izvana blještavilo, iznutra mrtvilo.. dobro, sad sam malčice i pretjerao jer se Darjan trudi, ali broj komentara ispod njegovih članaka je na vrhuncu bio 5-6.. a sad kad ponekad svratim vidim nulu.. čak sam svojevremeno mislio da autor ne želi da se piše ispod, no sad mi to izgleda glupavo.. jer tko bi živ htio da mu članak ne izaziva nikakve komentare :D
    i koliko sam primijetio, mislim da Darjan radi s index.hr ili je radio pa je to možda i jedan od razloga što si može priuštiti rad stranice..
    kako dalje ide, ovaj serijal ne staje te i dalje zadržava visoku kvalitetu..
    bit će zanimljivo vidjeti kako se preživjelo tih mračnih 8 dana



    2

    0
  11. Charles Leclerc F12000 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Zadnje dvije epizode su baš intrigantne, nisam očekivao ovakvu razinu otvorenosti.



    1

    0