Dnevnik: F1 u Hrvatskoj – 5. epizoda – F1puls u povojima

Izdvojeno / Kolumna

Ante Vetma

Prije 5 godina 8 min 25 komentara

Epizoda 1: Početak igrom slučaja
Epizoda 2: Svi učimo u hodu
Epizoda 3: Priča o komentatorima i komentiranju
Epizoda 4: Kako je GP1 postao GP3
Epizoda 5: F1puls u povojima
Epizoda 6: Regrutacija novinara i neuspjela akvizicija konkurencije
Epizoda 7: Kako je portal bio srušen 8 dana
Epizoda 8: U kontaktu s F1 ekipama
Epizoda 9: Kad ide – ide
Epizoda 10: Finale

Javio sam se Ivici nakon dugog perioda u kojem nismo imali doticaja i podsjetio sam ga na dodirne točke iz starih dana kad je on radio prijenos na TV-u, a ja GP1 web. Objasnio sam mu da bi mi u ovom stadiju F1pulsa trebao jedan pozitivan članak, poticaj, prijateljski pozdrav novom projektu koji bi nam puno značio u samom začetku portala. Odmah je pristao i sutradan mi poslao idući tekst koji je nama na portalu prečicom priskrbio određen kredibilitet. Tekst je i danas online, ali je toliko duboko u arhivi portala da ga prenosim u cijelosti:

Naslov: F1puls.com – sretno!
Sadržaj: “Od trenutka kada je neka mudra glava odlučila da utrke Formule 1 nisu sadržaj primjeren javnoj TV kući, najatraktivniji tehnički sport počeo je svoje pečalno lutanje hrvatskim TV kanalima. Hrabar, ali nedovoljno promišljen privatni pokušaj, nije završio dobro, ali, uz brojne kontroverze, iznjedrio je i iznimno pozitivnu priču vezanu uz web portal GP1 – sjajnu ekipu mladih ljudi, zaljubljenika u Formulu i ostale granske sportove, koji su u dvije godine uspjeli izgraditi jedan od najrelevantnijih stručnih web portala na hrvatskom jeziku. Neki od suradnika tog portala okušali su se i kao komentatori, a najboljeg od njih, profesora glazbe, Antu, nisam uspio nagovoriti. Kako se mijenjao fokus vlasnika GP1 portala, tako su odlazili i suradnici, tako je portal gubio i izgubio važnost. Sada, u osvit nove sezone koja donosi i tektonske promjene vozačkih postava, koju otvara vijest o teškom izlijetanju Fernanda Alonsa, ekipa se vraća. Hrvatska ponovo dobiva portal na kojem će pisati zaljubljenici u Formulu 1, uglavnom mladi, školovani i stručni ljudi. www.f1puls.com mjesto je na kojem ćete pronaći sve ono najvažnije o F1, vijesti, izvještaje, osvrte. Ante Vetma i ekipa njegovih suradnika jamac su da se o sportu neće pisati senzacionalistički, s vrištećim naslovima, samo da bi ste vi kliknuli, a da pritom sadržaj nema veze s „vabilicama“ iz naslova. Sa željom da vas se što više okupi na www.f1puls.com i da portal postane važno referentno mjesto za teme iz dragog nam sporta, te s vjerom da su radni rezervoari puni goriva – sretno!

P.S. – i neću odustati, za Antu je otvoreno mjesto, nadam se da ćete vrlo brzo čuti i njegov glas!”

Kao što ste mogli pročitati u 3. epizodi, zaista nije odustajao i ne dugo nakon što je napisan ovaj tekst – i ja sam se isprobao u eteru.

Kolege su bili oduševljeni ovim “jump-startom” portala i priča se ponovo počela kotrljati. Za razliku od GP1 koji je buknuo stihijski zbog TV reklama – F1puls je rastao korak po korak, organski. Nikad nitko od nas nije spamao konkurenciju našim linkovima, ali smo sve češće viđali da sudionici na tim stranicama počinju spominjati naš portal. Politika je bila – ili će se rasti kako treba, ili nećemo raditi ništa. Od veljače 2015. kad je Puls otvoren pa do danas vrijede isti postulati. Neće biti clickbaita, ma koja cijena bila. Naslov “Ne biste vjerovali što je Rosberg rekao Hamiltonu” privukao bi tisuću klikova, ali smo svejedno inzistirali na naslovu “Rosberg poručio Hamiltonu da neće odustati do zadnjeg kruga Abu Dhabija” koji je priskrbio trideset klikova, ali nas je tih 30 posjetilo i sutra i prekosutra i posjećuju nas i danas. Komentari su strogo moderirani, jer će u protivnom vrlo brzo nastati kupus od kojeg su ljudi bježali na sve kaotičnijem GP1 portalu. Ako će biti jedan komentar onda će biti jedan koji je smisleno složen, a onih 50 koji napišu “Forza Ferrari!!!” (ili gore varijante) će biti izbrisani. Komentiranje drugih članova je zabranjeno, što znači da su svi obvezni komentirati vozače, utrke, momčadi; uglavnom – sadržaj, a ne jedni druge. Uvjeren sam da su te dvije početne postavke rezultirale time da je već nakon dvije godine rada F1puls debelo preskočio sve one brojeve posjećenosti kojima se GP1 hvalio u doba kad su imali besplatnu reklamu portala na free-to-air prijenosu.

Sam naziv F1puls je posebna priča. Kako sam spomenuo ranije, dok smo smišljali kako na najbolji način odraditi izvedbu projekta – bilo je ključno smisliti dobro ime. Jednog popodneva Marko je svratio do Zagorske ulice gdje sam tada živio (a on ulicu dalje) i krenulo je mozganje. Kad bi jedan nešto predložio – drugom je bio zadatak svim silama se potruditi pronaći manu ili potencijalni problem s tim prijedlogom. Pa bi tako jedan predložio “velika nagrada”, a drugi bi onda rekao da je problematično to što će ljudi zaboraviti ide li crtica između ili ne, osim što je predugačko za tipkanje. Drugi bi onda predložio nešto s riječi “apex”, pa bi ovaj prvi prigovorio da bi možda bilo dobro izbjeći nešto što se ne piše fonetski kako se izgovara. Tako su iz igre ispadali šikana, pole position, backmarker, sektor, cockpit, flatspot, grip, parc ferme, pitstop, stop-go i ostalo. Napretka nije bilo i ostali smo bez rješenja. Sutradan sam jednostavno otvorio adresu registratora internetskih domena i rezervirao f1puls.com. Pao mi je na pamet logotip koji bi bio znak pulsa na čijem je početku bolid. Kao, putanja bolida čini puls. Računao sam da je to dovoljno upečatljiv logotip da i ime bude pamtljivo. Kasnije sam javio Marku koji je reagirao pozitivno, vjerojatno dijelom zato jer sam rekao da sam već rezervirao pa nije bilo puno smisla da mi govore koje su potencijalne mane tog imena. Vrijeme je pokazalo da je glavna mana ta što je F1puls preslično F1plus. Svako treći posjetitelj koji nas traži na Googleu zapamtio nas je kao Plus, a ne Puls. Srećom – Google je pametan pa zna na što se misli i svejedno nas izbaci kao prvi rezultat.

Kako bi stvorili još kakav-takav hype – dok sam radio na dizajnu i programiranju portala stavio sam odbrojavanje na F1puls.com adresu. Tko god bi otvorio to (iz kojeg god razloga) – vidio bi nekakav provizorni logotip kojeg sam kasnije brzo odbacio kad sam realizirao onu originalnu ideju s bolidom i ispod njega brojač koji bi išao unatrag do datuma 25. veljače 2015. Svi koji su otvorili tu adresu bili su zainteresirani o čemu se radi i čemu služi to odbrojavanje. U međuvremenu sam spomenutim suradnicima na kapaljku puštao screenshotove dizajna na mail čisto kako bi još koji par očiju vidio što radim i možda uočio nekakvu pogrešku koju sam previdio. Svi su davali pozitivne odgovore i 25.2. je sve bilo spremno za veliko otvaranje. Danima smo već pisali vijesti kako bi portal imao zalihu “arhive”, Sepa je ustupio povijesne materijale, Damir i Luka su pisali svoje serijale, David je pisao komentare na top 15 vozača jer je ideja bila da takva vrsta “top x” tekstova uvijek privuče solidan broj ljudi i napokon – mogli smo sve pustiti u promet. Brojač je odbrojao do 0, portal sam otvorio i gledao statistike uživo da vidim koliko će se ljudi pojaviti. Nije se pojavio nitko. 

Od tisuća i tisuća posjeta na koje smo navikli prije par godina na GP1, mjeseci i mjeseci rada da se sve upogoni, novac potrošen na hosting i domenu (…) a rezultat je bio – ništa. Statistika mi je uživo rekla da je na portalu 5 ljudi online, pa u jednom trenutku naraste na 7, ali troje zatvori tab pa se broj spusti na 4. Sve je ličilo na štreberski party iz američke kinematografije na kojeg su organizatori potrošili puno vremena, volje i entuzijazma, a pojavila su se još samo tri geeka. Dok je na portalu bio brojač (prije otvaranja) – po forumima se pisalo o tome kako se sprema novi portal i nitko nije bio siguran radi li se o nekom projektu većih igrača ili što točno, ali Dado je kao stari lisac prepoznao priču i poslao mi mail da će neki stari dugovi prema meni uskoro biti riješeni, a u P.S. dodao (vjerojatno blefirajući jer ne znam kako je mogao znati da sam ja iza projekta) da mi želi sreću s novim portalom. Bogami, trebalo je sreće, ali i dobrog mozganja oko toga što i kako napraviti da namaknem nešto posjetitelja prije nego se suradnici ohlade kad vide da nitko ne čita ono što oni udaraju po svojim tipkovnicama.

Od tisuću ideja – odabrao sam onu najjednostavniju, jedinu koja je bila besplatna. Sve što je trebalo učiniti je privući sve kvalitetne autore sa susjednog uspješnog portala na ovaj naš novi, neuspješni portal koji još uvijek nema posjetitelja. Logika je bila iduća: nije da pozivam nove autore zato jer nama nema tko pisati, nego ih zovem tako da konkurenciji nema tko pisati.


Odgovor

25 komentara

  1. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Kratka epizoda nesto. Kao da pratim seriju i svi nastavci traju 45 min i dode nastavak od 25 min i pitam se dali sam skinuo verziju s greskom :D

    Opet nismo saznali tocno kako je dosao naziv f1puls. Dali si to sanjao? Dali si gledao tv pa te nesto asociralo na to ? Kako si odjednom odlucio rezervirat f1puls ? :D



    5
    5

    0
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Odmah ispod je napisao kako je došao na tu ideju. Inače, sjećam se tog smišljanja naziva za portal, svak pisao na svoj papir pa ja na putu do kuće izgubio svoj, iznervirao se.

      Napisali smo jako puno toga, ali valjda se čovjek u moru prijedloga umori od svega toga pa mu ništa ne zvuči posebno dobro.

      Početak portala nije bio nimalo motivirajući, par dečkiju je brzo odustalo, no mi starješine smo bili uporni i eto nas tu sada :)



      10
      10

      0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Kao što je Marko rekao iznad – prvo mi je došao logo, pa onda po njemu ime. :)



      3
      3

      0
  2. Lotus
    weki66 Prikaži

    ovaj kako bi ja mogu pomoc u funkciji portala? nemam pay pal….. donacije i to….neko mi je jednom poslo link ali nemogu ga nac …..



    2
    2

    0
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Prvi dodir s tamnom stranom u ovom serijalu: zadnji odlomak. :).



    2
    2

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Točno.

      Prvo se spominje, kako su “nevini”:

      Od tisuću ideja – odabrao sam onu najjednostavniju, jedinu koja je bila besplatna. Sve što je trebalo učiniti je privući sve kvalitetne autore sa susjednog uspješnog portala na ovaj naš novi, neuspješni portal koji još uvijek nema posjetitelja. Logika je bila iduća: nije da pozivam nove autore zato jer nama nema tko pisati, nego ih zovem tako da konkurenciji nema tko pisati.

      A onda, kako se ojačati na štetu “rivala”……:

      Od tisuću ideja – odabrao sam onu najjednostavniju, jedinu koja je bila besplatna. Sve što je trebalo učiniti je privući sve kvalitetne autore sa susjednog uspješnog portala na ovaj naš novi, neuspješni portal koji još uvijek nema posjetitelja. Logika je bila iduća: nije da pozivam nove autore zato jer nama nema tko pisati, nego ih zovem tako da konkurenciji nema tko pisati.

      kapitalizam = pojedi, prije nego što te pojedu….. ;) :)

      P.S. Ništa osobno, samo komentiram članak, na nedjeljno jutro…… :chill:



      6
      6

      0
      • Stefan Bellof
        pigmalion Prikaži

        Krivo sam kopirao.

        Prvi citat je ovaj:

        Za razliku od GP1 koji je buknuo stihijski zbog TV reklama – F1puls je rastao korak po korak, organski. Nikad nitko od nas nije spamao konkurenciju našim linkovima,


        0
        0

        0
  4. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Kad smo već kod javne tv i formule1.
    Načuo sam da nažalost i orf gubi prijenos f1.


    0
    0

    0
  5. Vw
    RalfSch Prikaži

    Svaka čast Ante!
    Teški respect znači, nisam dugo na portalu ali eto otkrio sam vas prije par mjeseci i tekstovi su vam sjajni i samo tako nastavite.



    5
    5

    0
  6. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Svaka vam cast na odsustvu clickbait naslova! Od vecine portala sam odustao upravo radi toga.



    6
    6

    0
    • Mick Schumacher
      tifosoante novinar Prikaži

      Naći na Balkanu bilo kakav novinski portal bez clickbait naslova je ekstremno teško, a f1puls je prvi portal u Hr koji nikad nije ni u jednom trenutku se poslužio istim. Za mene je korištenje clickbait naslova dno dna novinarstva, jer svaki put kad naletim na naslove na našim portalima tj na Indexu i Net.hr-u, počnu mi odumirat moždane stanice, a kako li je tek kod srpskih portala kao što su Kurir, Alo, Telegraf itd.



      6
      6

      0
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      Od clickbaita se zivi, tko bi drugacije prezivio troskove za host, a i vrijeme koje se ulaze u pisanje tekstova bi valjalo koliko toliko “naplatiti”.

      Ja protiv umjerenih clickbaitova nema nista, treba to razumiti, naravno one glupe clickbaitove poput “necete vjerovati…” ne smatratran pod umjerenim.

      Ima i drugih nacina za skupiti preglede, npr. objavljivanje kvalitete i jos ako je moguce u 10ak dijelova, ne moze bolje :)



      6
      4

      2
    • Aston Martin
      Lewis Norris Prikaži

      Jedino zamjeram ” Pogledajte kako hamilton naglo ubrazava na pravcima” u fr



      2
      1

      1
  7. James Hunt
    nikola_st Prikaži

    tek san sad sazna da ja i portal imamo rođendan na isti datum :D :D



    5
    5

    0
  8. Ferrari
    racer 29 Prikaži

    Da mi je samo znati tko su ti prvi članovi koji su posjećivali portal.. jel ta četvorka-sedmorka i dalje ovdje?? :D
    Inače, ovo mi je druga najbolja epizoda u ovom serijalu do sada.. no, i takva bi dobila 10-tku na kolumskom imdb-u da postoji.. keep going!!!


    0
    0

    0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Kad prođe svih 10 epizoda objavit ću informacije o tome koje su epizode najviše/najmanje čitane

      Što se tiče članova, prvog dana ih je bilo registrirano 15-tak, među njima Matek14, hattrick, Iceman, josip123, Lady, Rose, croatic f1…



      4
      4

      0
      • Ferrari
        racer 29 Prikaži

        e to će biti zanimljivo za vidjeti..
        a znači, ovo su jedni od predvodnici vala.. svaka im čast.. da su u ratu sad bi postali generali :P



        3
        3

        0
      • Rover
        zjurina Prikaži

        Ante, ti & Explorer i Sepa ste se registrirali još u siječnju, a ostali Core dio u slijedeča dva tjedna veljače.
        Zatim su slijedile “regularne” registracije.
        Ja sam još ostao pokušavati napraviti nešto reda, ali išlo je sve teže, a bilo je kasnije još malo, i pokušaja revitalizacije pa redizajna… ali nered je bio katastrofa, pa problemi sa kompatibilnošću Foruma i Portala…& blabla
        Solidarno sam se registrirao vizavi Formule isti dan, a rega mi je “tek na drugoj stranici” lol … :mrgreen:
        & čitao sam regularno hehe al više radi vijesti sa ćim više izvora o našem omiljenom sportu, nego radi nekakve “špijunaže”… & mislim ako se dobro sječam da sam i poželio sve nabolje …


        0
        0

        0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.