F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vettel: U ovom trenutku glavni problem su gume

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Sebastian Vettel vjeruje da se njegov Ferrari muči dovesti gume na optimalnu radnu temperaturu i tamo ih zadržati dovoljno dugo da izvuku maksimalan grip iz njih, te smatra da je to “dominantni faktor” u slabijim performansama na početku ove sezone.

Ferrari je ove sezone uvjerljiv na slobodnom treninzima, ali to uglavnom ne mogu preslikati na kvalifikacije i utrku, što je Mercedesu uspijevalo čak i kad su tvrdili da imaju problema na treninzima.

Vettel je bio zadovoljan nadogradnjama koje su stigle u Baku, ali smatra da nije problem u aerodinamici:

“Apsolutno mislim da je ovo korak naprijed s našim bolidom, ali dominantan faktor u ovom trenutku izgleda činjenica da se ne možemo snaći na ovim gumama. U tome leži puno performansi.”

“Mislim da je mučenje u sporijim zavojima puno manje aerodinamički problem, radi se o mehaničkom gripu. Imamo puno zadaće za odraditi.”

– Sebastian Vettel

“Siguran sam da je bolid vrlo jak jednom kad uspijemo sve uštimati i onda će borba biti bolja.”

“Ali, u ovom periodu – ako gledamo prosjek prve četiri utrke – jednostavno nismo bili dovoljno brzi.”

– Sebastian Vettel

Vettel je u prvom stintu na mekšoj komponenti guma gubio u prosjeku više od sekunde po krugu u odnosu na vodećeg Valtterija Bottasa, ali mu je raniji odlazak na promjenu guma omogućio da taj zaostatak smanji jer je medium funkcionirao puno bolje. U tom zaostatku od otprilike 3 sekunde za Hamiltonom ostao je do kraja utrke.

“U prvom stintu smo se zaista mučili slijediti ih, bilo je teško pronaći ritam i izvući grip iz guma. Očekivao sam da će ovo biti dugačko i teško poslijepodne. Nakon zaustavljanja u boksu bolid je bio prilično dobar, mogao sam pritisnuti i mislim da smo ih mogli pratiti.”

“Nismo imali previše sreće s plavim zastavama oko pozicioniranja na stazi, a Lewis je imao nekoliko lijepih zavjetrina s bolidima koje je pretjecao za čitav krug, ali tako to ide.”

“Sve u svemu – drugi stint nam je bio puno bolji, ali smo u prvom izgubili sav potencijal da ih pritisnemo na početku utrke.”

– Sebastian Vettel

Izdvojeno s VN Azerbajdžana 2019.
Start utrke
Ricciardo promašuje kočenje i udara u Kvyata
Gasly odustaje
Bottas prolazi ciljem

Rezultati VN Azerbajdžana
1. slobodni trening
2. slobodni trening
3. slobodni trening
Kvalifikacije
Utrka

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3326 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

55 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Pa šta mislite raditi po tom pitanju?
    Dobro, nije žurba, duga je sezona, ima još 17 trka. :chill:



    15

    1
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Meni je čudno da lakše zagriju tvrđe gume od mekših.



      1

      1
      • Tvrđa komponenta se brže grije na hladnijem asfaltu. Puno građevina tik uz stazu tako da sunce ne dopire do asfalta + imaš najduži pravac u kalendaru koji hladi gume jako dugo. Da je u nekome slučaju bilo par brzih zavoja, gume bi se lakše zagrijale i održavale temperaturu.



        8

        2
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        A ne znam baš. Obično kada padne kiša , pa se staza osuši, svi kreću na mekane, a ne tvrde gume. Možda je do konstrukcije gume.



        1

        2
      • @Dani
        Fizika 6. razred :)
        Imaš 5 cm3 gume i 5 cm3 željeza, šta će se prije zagrijati? Guma naravno, za željezo ti treba 5 puta veća energija, ali zato se željezo 5 puta sporije hladi :). Tako da se tvrđa komponenta sporije hladi. Ako staviš tvrde gume na brzu stazu onda ti temperatura bude previsoka i gume ti izgore, onda nemaju svojstva prijanjanja. Inženjeri izračunaju za svaku stazu koja im komponenta gume odgovara. Temperatura staze + koliko ima brzih i sporih zavoja + kvalitet asfalta ( da li je grub ili ne).

        Meni je čudno da lakše zagriju tvrđe gume od mekših.- tvoje pitanje
        lakše se zagriju ali se i 3 puta brže hlade, i nema brzih zavoja da drže tu temeraturu. Imaš najduži pravac u kalendaru koji hladi gume čitavih 20 pa možda i više sekundi. Medium gumu (žutu) manje ohladi :)



        9

        5
      • Michael Schumacher ZJ11 Prikaži

        Nije toliki problem u zagrijavanju i hladjenu koliko u tome da meksa komponenta ima puno manji raspon temperature na kojoj ima optimalan grip pa ju je tesko odrzati u tom rasponu, zato kazu da ih ne mogu ukljuciti. A s obzirom da pirelli svake godine izmislja sa tim komponentama nebi me cudilo da soft treba vecu radnu temperaturu od mediuma i da je raspon par stupnjeva.



        1

        0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        @master
        da je ta tvoja pretpostavka točna i da je termodinamika gume tako jednostavna, ferrari ne bi imao problema zar ne? Jer ne govorimo ovdje o hlađenju već zagrijavanju gume. Zanimljivo kako recimo rb nije imao takvih problema, ili mclaren. uzimaju se za relevantne riječi jedno novka Rusella koji vozi daleko najgori bolid na stazi.



        3

        0
      • Pirelli Hypersoft Einspritz7 Prikaži

        @Master_F1
        Komentar Fizika 6. razred – pišeš gluposti . I 5-godišnje dijete zna da je to netočno što si napisao .



        7

        0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Vettel:
        “I really struggled to initially get the tyres to work. I think they were too cold and I damaged them and by the time they were hot they were damaged.”


        0

        0
      • @ Dani
        Ferrari ima problem koji ni sam trenutno ne zna u čemu je problem. Sjetimo se zimskih testova u Barceloni i Vettelovih vremena u 10:30 ujutro kako je gulio stazu na temperaturi asfalta od 14 stepeni? Samo da znaš da isti problem ima i Haas. Haas koji ima ferrarijev motor, mjenjač i zadnji ovjes, možda još koji aerodinamički dio. Znači problem je otprilike isti. Ako poslije 1200 odveženih krugova na testu u Barceloni i 4 puna GP vikenda nisu mogli naći rešenje, onda je jasno kao dan da je do šasije, jer mehanički grip nije najbolji.

        Svi su imali problema sa gumama u Baku-u. Čak i McLaren. Kada je gasly ispao i pojavio se VSC, Lando je otišao u box i uzeo soft u nadi da će stići i prestići Pereza. Međutim skidao je mizernih pola sekunde po krugu i jednostavno pustio gas jer nije ga mogao stići u zadnjih 10 krugova, jer poslije 4 odvežena kruga na softu nije mogao nabiti radnu temperaturu.

        Ferrarijev problem je što ima preosjetljiv bolid. osjetljiviji je u odnosu na ostale. Velike su razlike od staze do staze. Od staze koja im odgovara od staze koja im ne odgovara. Staza koja im ne odgovara budu 7 desetinki iza Merca (VN Australija), dok su u Bahreinu bili brži. Od utrke do utrke oscilacije su veće više od sekunde + ferrari teško pronalazi pravi setup. 10 puta teže nego Mercedes. Mislim da je do šasije, mislim da će Ferrari proraditi kada dođu velike nadogradnje, nadam se sad u Barceloni.

        Evo već kad sam spomenuo McLaren da ga još jednom pohvalim i njega i njegovu šasiju. 4 utrke, 4 različite staze, bolid konstanto brz. Samo da su imali više sreće da dvije utrke zaredom nisu bili zadnji radi dodirivanja sa drugim bolidima. Bolid je jako dobro uštiman, brzi su na svim stazama do sada, pogotovo race-pace. Vjerujem da su brži i od Racing pointa. Odličnu su šasiju napravili, pogotovo ako je usporediš sa Renaultovom, vidiš da je McLaren daleko bolje napravio bolid. Tako nešto treba i ferrariju da ima neku konstantu iz utrke u utrku.

        @Einspritz7

        Ako nisi znao da tvrđi materijali bolje čuvaju energiju (u ovom slučaju toplotu) onda pocjepaj svoju diplomu.



        3

        2
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Norris nije ušao zbog problema sa gumama, već jer nisu mogli proći Pereza zbog njegovog top speeda. Imaš njegovu izjavu o tome.


        0

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        @Master_F1,
        Po tvojoj logici, čelik bolje čuva toplotu od stiropora.
        Tvrđe gume su tehnički rečeno gušće gume.
        I nikako se ne može jedan te isti materijal (u ovom slučaju guma), kombinacijom gustoće, dovesti na taj stepen da se brže grije a duže hladi. Ako materijalu treba više vremena da se zagrije, on se zbog inertnosti i duže hladi.



        4

        1
      • Pirelli Hypersoft Einspritz7 Prikaži

        @Master_F1
        Tvrdoća materijala nema nikakve veze sa čuvanjem energije , niti s toplinskim svojstvima. Molim te nemoj pisati više gluposti , s obzirom šta si sve napisao , čini se da ti uopće nemaš diplomu.
        Za prvi tvoj komentar , navest ću banalni primjer : Na suncu (izvoru topline) stoji guma i željezo(metal) . Mislim da je svakome jasno da će se daleko prije zagrijati željezo nego guma , već nakon vrlo kratkog vremena metal će biti toliko zagrijan da nećeš moći ruku držati . A ti si napisao da se guma prije zagrije.
        Metali imaju , kako najveću električnu , tako i najveću toplinsku vodljivost . Pa se zato najbrže zagrijavaju i isto tako i hlade.
        @Dani je logično zaključio da se mekše gume bolje zagrijavaju , a to je zato jer imaju veće trenje, koje uzrokuje da se gume jače griju . Naravno , to je uz pretpostavku da mekše i tvrđe gume imaju potpuno jednak kemijski sastav i da su mehanički obrađene na isti način.
        Konkretno , ovdje kod F1 bolida najvjerojatnije mekše i tvrđe gume nemaju isti sastav , niti obradu , pa tu treba tražiti razloge zašto se neke gume brže griju , a neke sporije.
        Dobro su ostali primjetili da termodinamika guma nije baš tako jednostavna i da tu ima još puno drugih parametara (npr. raspon temperature)
        Kako su ostali i rekli



        5

        0
      • @ Har Kl
        Što ti je gustoća veća, to ti je tvrdoća veća. Razlika između tvrde i mekane gume, razlika između zimske i ljetne gume je u tome što tvrda guma ( na automobilskim ljetnim gumama) se dodaje više sumpora da vi se poboljšala gustoća. Samim tim se poboljšava i tvrdoća. Gustoća uvjek prati tvrdoću i obratno. Šta tu nije jasno?
        Porediš čelik sa stiroporom koji uopšte nije prirodan materijal, već vještački napravljeni izolator. Zašto dijamant ili grafen ima najveću tvrdoću? Zato što imaju najveću tvrdoću jel sad jasnije i kao takav (dijamant) ima najbolju toplinsku ili električnu provodljivost.
        Uhvatio si se gustoće a jedno bez drugoga ne može.

        @Einspritz7
        Sa gumom i željezom je bio jednostavan i banalan primjer da se neke stvari jasnije dokažu a ne da se dirktno uspoređuju, ako nisi shvatio kontekst. Ne mora značiti da će se mekše gume prije zagrijati, evo ti primjer iz Baku-a gdje Lando nije mogao zagrijati gume nakon 4 kruga pa je odustao od ganjanja Pereza. Imao je 10 krugova, mogao ih je cjepati kako je želio, nije ih morao čuvati. U ovom slučaju u Bakuu, trakcija dvije tvrde površine (asfalt i medium gume) bolje proizvode toplinsku energiju nego tvrda i mekana površine ( asfalt i soft gume). Tako da tvrdoća odnosno kao što bi Har Kl rekao gustoća bolja kombinacija za dobijanje optimalne radne temerature. Frikcija

        @Dani
        ”Norris nije ušao zbog problema sa gumama, već jer nisu mogli proći Pereza zbog njegovog top speeda. Imaš njegovu izjavu o tome.” – Dani
        Ušao je u box jer nije mogao doći Perezu na jednu sekundu da iskoristi zavjetrinu i DRS. Sigurno bi ga obišao bez obzira što Lando vozi Renaultov motor. To što je otišao je samo puki pokušaj da vidi hoće li soft raditi. Izgubio je poziciju od sainz-a zbog toga (2 boda). išao je na kocku da vidi da li će skidati 2 sekunde po krugu a on je Pereza skidao samo pola sekunde jer gume nisu valjale i onda je odustao. Svi su imali potrošene gume na kraju a Landu se ukazala prilika koja nije ništa donijela.



        2

        2
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        @MasterF1 kad si napisao da se tvrđe gume lakše zagriju od mekših, prestao sam čitati, jer tu sva logika pada. Kako će se tvrđa guma brže zagrijat kad je njena dodirna površina u kvadratnim centimetrima manja, jer je više napuhana, pa samim time i stvara manje trenje koje je potrebno da bi se guma zagrijala. Kako objašnjavaš onda Leclercov start u odnosu na ostatak grida na mekšim gumama i prvih par oklijevajućih krugova dok nisu proradile? Već na samom ispaljivanju se vidi koja guma se lakše zagrijava…

        Dalje, jučer su meke gume patile od držanja optimalne temperature na sve 4 gume i zbog toga nisu valjale nakon par krugova, jer je se dosta vozača dešavalo da je jedna guma ispod optimalne temperature, dok su ostale 3 na optimalnoj ili čak preko optimalne temperature, pa se javljao graining na jednoj i blister na ostale 3 gume, kao što je slučaj kod Kvyata bio + remeti balans bolida jer su gume različitih temperatura i otuda se gubljenje vremena u odnosu na Medium koji je lakše držati na optimalnoj temperaturi, jer kako ga je teže zagrijati, tako je i kada se zagrije teže ohladiti i imaš stabilne optimalne temperature i gume se ne deru i nema problema sa balansom bolida i otuda je Charles skidao po sekundu, sekundu ipo, pa preko 2 sekunde, a onda u jednom krugu i 3 sekunde u odnosu na Hamiltona!!!

        I neovisno o stazi, tvrđa guma se teže grije od meke, ali iz tog razloga je inače bolja jer je lakše kontorlisati temperature guma, jer je manje više linearno koliko se brzo griju i hlade, još treba dodati tome da je optimalna radna temperatura tvrđe gume niža, pa samim time je još dodatno lakše održavat nego mekše koje inače imaju višu optimalnu temperaturu, zbog čega im uvijek malo fali da se pregriju/ohlade.



        1

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        MasterF1. Gustoća je fisička veličina, tvrdoća je osobina materijala,
        Ne možeš kruške mjeriti jabukama.
        Onda pročitam gdje kažeš da je čelik prirodan materijal i da dijamant ima najveću električnu provodljivost (koja je opet nema nikakve veze sa toplinskom provodljivošću) i dođem do zaključka da si u pravu.


        0

        0
      • @Har Kl
        JBT jesi li znao da dijamant ima najveću toplinsku provodljivost? Da li ti to moram pisati? Jesi li ikada vidio da čovjek koji drži dijamant u ruci može da presječe komad leda sa relatvno malom količinom toplotne energije koji stvaraju njegovi prsti samo što dodiruje dijamant?????? JBT ne mogu da vjerujem. Proguglaj malo, imaš i na youtube jedno 3000 videa o tome.



        1

        1
      • @ LH44
        ”kad si napisao da se tvrđe gume lakše zagriju od mekših, prestao sam čitati”. Znaš li šta je frikcija?
        Vi i dalje pilite kako se mekane brže zagriju, evo vam primjer iz Baku-a, ne mora biti tako. Očigledno dvije tvrđe površine mogu bolje da funkcijonišu nego tvrda i mekana. U ovom slučaju nemamo vruć asfalt da izvuče maximum iz soft gume, imamo hladniji koji je zaklonjen građevinama, gdje sunce ne pada na stazu. Mekana guma ima veći stepen prijanjanja ali nije uspjela u Bakuu da napravi ono što treba da napravi, ali je zato medium svojim drugim svojstvom napravila o održala temperaturu. Frikcijom. Tamo gdje nema toplote od asfalta da ugrije mekanu gumu, medium je bolje rešenje, jer dodirom dvije tvrde podloge stvara se veća temperatura koja tvrđa guma može podnijeti.
        Nemam više snage da crtam i objašnjavam…..



        1

        0
      • @LH44
        Soft ima najnižu temperaturu jer nema gustoću da je sačuva……evo ti primjer pa vi pilite i dalje…

        HARD and SOFT are High working range tyres: 110°C – 145°C
        MEDIUM is a Low working range tyre: 105°C – 135°C
        SUPERSOFT and ULTRASOFT are Low working range tyres: 85°C – 115 °C

        Samo da znaš da ovu temperaturu nisu mogli da dobiju u Bakuu, da nebi šta pogrešno komentarisao…



        2

        0
      • Har kl, stiropor nije bolji cuvar topline od celika ili zeljeza. Prica je o zagrijavanju odredenog predmeta i njegovom hladenju. Da zagrijes stiropor topio bi se jer mu je taliste nisko. Stiropor je dobar izolator da se negubi toplina iz npr kuca i stanova. No to je sasvim neka druga prica. Sto se tice zagrijavanja i hladenja neke povrsine se slazem sa vecinom napisanog gore no da se vratim na tu gumu Ferrarija i problem njezinog zagrijavanja. Kazu da im su problem spori zavoji gdje nema meh gripa a razlog ispada guma koju nemogu dovesti u optimalan rad. Kaze vettel nema veze aerodinamka sa time , i slazem se jer na malim brzinama u sporim zavojima vise aerodinamika nema taj utjecaj. ALI….. sto mislite dali prednje krilo kod Ferrarija koje drzi vise izlozenu gumu cistom zraku u odnosu na konkurenciju, utjece na to hladenje gume i samim time dovodi do manje njezine temperature i nedostatka gripa na sporim djelovima staze? Mercedesov i Red Bullova koncept prednjeg krila dize velik dio zraka iznad gume, kod Ferrarija je guma jako izlozena iza zadnjeg krila i mislim da je tu bas problem nogmogucnost dobrog kontroliranja radne temp gume. Dugi pravac ohladi gumu jace jer krilo ju jako malo pokriva i onda na sporom djelu staze fali gripa. Mozda grijesim a mozda ipak to prednje krilo nije bajno…..



        1

        0
      • Nigel Mansell The Simpsons Prikaži

        @Dani
        Meni je čudno da lakše zagriju tvrđe gume od mekših.

        Nisam ni ja znao dok nisam pročitao u komentarima.
        Sad jbga moram ponovo vraćat 4 zimske na auto.
        ;)



        2

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Joj majko moja, kako se ovdje puca izrazima.
        Sad se i talište uvelo u raspravu.
        I još ga pomiješaš sa topljenjem materijala, a u stvari hoćeš da kažeš da je stiropor lakše zapaljiv od čelika.
        I onda zaključak i mora ispasti tipa: čelik je bolji izolator od stiropora :bonk:
        Talište je jedna osobina, gustoća druga, toplotna provodljivost treća, a električna provodljivost skroz deseta.
        Ako u primjer umjesto stiropora stavim kamenu vunu, hoće li to promijeniti šta u mojoj tvrdnji?


        0

        2
      • Harkl ti napominjes covjeku gore da po njegovoj logici celik bolje cuva toplinu od stiropora a ja ti svojim komentarom govorim ako nerazumijes da stiropoe uopce nemoze u materijalu zadrzat toplinu jer nema tu mogucnost. On je dobar izolator ali da moze drzat toplinu usebi , nemoze…..amen. celik moze zadrzati temperaturu za razliku od stiropora koji nepropusta gubitak topline s jedne strane da prode na drugu(izolacija). Taliste sam naveo kao primjer



        2

        0
  2. Eto sad dolazi i ta famozna Barcelona. Puna brzih zavoja i temperatura će biti duplo veća nego na zimskim testiranjima. Pa da vidimo i to čudo zvano Ferrarijeva pobjeda.
    Samo me interesuje kako je Ferrari bio brz zimi kada je temperatura staze bila jedva 18 stepeni? Performanse bolida i guma su bile na vrhuncu, jel da?



    7

    1
    • Nigel Mansell The Simpsons Prikaži

      Ja tebe nikako ne kontam!?
      Postavljaš kao neko pitanje pa sam odgovaraš na njega?
      Nije mi jasna ni tvoja “teorija” oko zagrijavanja guma?
      Jel se brže griju meke ili tvrde gume, brza staza, cm3 gume, željeza, Lando itd
      Zakomplicira ti to pa te teško pratim e.
      Lando je odustao od potjere jer je čini mi se imao kontakt sa zidom na kraju utrke.


      0

      0
      • Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

        Lando nije odustao od nikakve potjere nego jednostavno guma nije funkcionirala. Radila je 3 kruga zato jer je bila u grijačima i nakon ta 3 kruga u njoj vise nije bilo temp, nit zivota. Da je kojim slucajem utrka trajala jos 2 kruga Stroll bi ga presao bez greške. Stari medium 30 krugova jr bio brzi od 5 krigova starog softa.



        1

        0
  3. Aston Martin PharaohAthem Donator Prikaži

    Siguran sam da je bolid vrlo jak jednom kad uspijemo sve uštimati i onda će borba biti bolja.

    Mozda do Abu Dhabija i uspiju, tko ce ga znat



    6

    1
  4. Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

    Samo da problem nije u manjku downforcea zbog konstrukcije prednjeg krila… onda su u banani. Ostatak bolida je rađen prema prednjem krilu. Možda su zato i brži na ravnicama ali gube previše u zavojima i ne generiraju temperaturu u gumama.
    Mercedes je imao slične probleme 2017. pa su ih uspjeli riješiti. Nadam se da će i Ferrari. Ako ne riješe probleme, bojim se da će ova sezona biti jako jako duga.



    3

    0
  5. Marlboro Hey You Prikaži

    U ovom trenutku glavni problem su tvoje mlake i neuvjerljive performanse za volanom. Seriously.



    9

    10
  6. Pusti ti gume Sebastijane. Ima Ferrari puuuno većih problema…


    0

    3
    • Alfa Romeo rapante Prikaži

      Ajde reci ti stručnjaku kojih?Baš me zanima.



      2

      3
      • Aaa ne ne ne … nisam ja stručnjak. Stručnjaci rade u Mercedesu. No kad već pitaš, evo ovako na prvu par primjera:
        Mercedes ima zalihu brzine koliko god treba, a oni nemaju ni dovoljno, a kamoli zalihu
        Strategija – kao da za to nikad nisu čuli – ne da je loša, nema je
        Za neke stvari bi trebali imati i muda, a osim malog Leclerca nitko ih tamo nema
        Honda napreduje, polako ali napreduje – stići će ih, a što onda
        Najbrži su na pravcu – ma nemojte – nisu i pokazali su to na zadnje dvije trke

        Za sad dosta … OK?



        4

        0
  7. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Puuno previse se prica o gumama.
    Vec godinama unazad, od strane svih…
    Ostavlja dojam da se bolidi rade “po njima”. Toliko su važan faktor.
    Komplicira se i filozofira s njima da “otezaju” vozacima, a nazalost su samo kastrirale momcadi, a mocadi onda vozace i imamo “umjetni show”.
    “Cuvanje” i kontrola guma po meni ne bi trebali biti toliko krucijalni faktor performansi…



    4

    0
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Sad jos zamisli kakav bi shitshow bio da imamo 2 gumara.. I ovako su g0vna do grla sa ovim..



      1

      0
    • Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

      Je, F1 nije utrkivanje nego se pretvorila u umijeće čuvanja guma i tko uspije bolje sačuvati gume je pobjednik. A pošto je valjda 90% utrka jedno zaustavljanje, nema tu ni neke taktike jer je na većini staza pozicija na stazi bolja od friškog seta. Veće se misaone igre igraju ove sezone za kvalifikacije nego na utrci mi se čini.



      4

      0
  8. Alfa Romeo rapante Prikaži

    Kako god ne zaboravimo da je LECLERC odvozio najbrži krug.



    2

    3
    • Isitna no naspram 35 krugova starog midiuma. Ja vjerujem da je jedan od dva mercedesa imao nove gume na kraju da bi to vrijeme spustili za barem pola sekunde ako ne i vise. Ono sto zelim reci je da nemozes poredit brzinu bolida da je jedan na novim a drugi na 35 krugova starim gumama.



      3

      1
      • Alfa Romeo rapante Prikaži

        Oprosti ali i Mercedes je bio na softu ako se ne varam pa nisu uspijeli napraviti najbrži krug…pa nisi valjda mislio da sam usporedio izlazak na novom softu sa midium gumama koje su imale već 30 krugova?!Htio sam reći da je Leclerc imao priliku biti na nekim od prve tri pozicije bilo bi drukčije,mislim da je Vettel lagano u nekom motivacijskom padu i ne vidim da ima snage promijeniti nešto.Ide sve da će za slijedeću sezonu Leclerc dobiti nekog drugog vozača.


        0

        6
      • Bio je mercedes na softu da ali opet nemozes ni to usporediti jer je tad bio pun goriva a leclerc prazan.


        0

        0
    • Williams Montoya Prikaži

      BOT je odvozio samo 1 sec sporije od LEC (kad ga je HAM gonio na samom kraju) iako je imao prastare tvrde gume. Soft se jest pokazao lošim za cijeli stint, ali ovih 5,6 krugova koliko ih je Leclerc vozio su sigurno bile bolje od mediuma. Ja isto mislim da je mečka mogla još za 0,5 spustit fastest lap da su imali uvjete ko LEC



      2

      0
  9. Lando Norris Zola Prikaži

    Ok ustanovili su probleme. A kad ce ih rjesit. 20 21. Leclerc je po meni dosta dobro vozio. Ali opet su vazni mozgovi zakazali. Mislim da smo zaglibili u Mercedes eri kao sto je u proslosti to bio Ferrari



    1

    1
  10. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    Sve momčadi imaju problema sa gumama, nisu jedini. Pa čak i Mercedes ali ne toliko mozda izrazeno.



    1

    0