Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 12 komentara

Ukinuta je TD39, direktiva kojom se od VN Belgije 2022. ograničavala dozvoljena razina aerodinamičkih oscilacija (dupinjanja) jer je FIA bila zadovoljna generalnim razinama dupinjanja nakon izmjena tehničkog pravilnika za 2023. Ono će se i dalje mjeriti te će direktiva biti vraćena na snagu pogoršaju li se brojke. Vijest je procurila preko talijanskog Motorsporta jer tehničke direktive još uvijek nisu dostupne javnosti.

Komentiraj

12 komentara

  1. Je to znači da mogu postaviti pod niže tlu ili i dalje vrijedi ona direktiva kad su trebali podignuti bolid za nekih 15 mm ako se dobro sjecam?


    0

    0
    • kao što lovro piše – izmjenom tehničkog pravilnika za 2023. ova td je potpuno izgubila smisao.
      što se mene tiče, nisu je trebali ni uvodit.



      7

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      I dalje vrijedi pravilo o većoj visini bolida.

      Ono što su ukinuli je pravilo o maksimalno dozvoljenim oscilacijama za vrijeme poskakivanja. To je prvo pravilo koje je uvedeno lani zbog prevelikih poskakivanja (dupinjanja). Ako neki bolid previše poskakuje, onda ga tim mora povisiti (sigurni lijek protiv dupinjanja, ali i manji ground efekt).

      Kako je s tim bio najviše pogođen Mercedes, onda se je Toto izborio za novo pravilo da se SVI bolidi moraju povisiti, a ne samo oni koji previše poskakuju. Na njegovu žalost, i sa tim novim pravilom se nisu ni najmanje uspjeli približit Red Bullu, ali su barem uspjeli zeznut Ferrari i povećati im potrošnju guma.

      Uglavnom, sad kad su svi bolidi ionako povišeni i imaju smanjeno poskakivanje, onda nema smisla ono prvo pravilo o maksimalno dozvoljenim oscilacijama kod poskakivanja.


      0

      1
  2. Kada je Toto vidio da je forsiranjem iste zapravo usprilo njih, a ne Red Bull, sada vjerojatno iza zavjesa gura ideju da se pravilo poništi jer očito s ovim bolidom ne mogu ništa drugo napraviti. A i Ferrari bi rado da se vrati u stanje prije Belgije, a i svi oni koji mažu pare od veće gledanosti.
    Najslađe u cijeloj priči, vidjeti je kako je FIA zadovoljna generalnim razinama dupinjanja nakon izmjena tehničkog pravilnika za 2023. Za ovu rečenicu mazanja očiju javnosti netko iz PR-a je dobio bonus na plaću.



    1

    3
    • Ne bi se čudio da Mercedesu daju još godinu dana korištenja DAS-a. Mislim, ipak je nedopustivo i ponižavajuće da jedna veličina poput sir Hamiltona vozi 3. najbrži bolid. On zaslužuje puno više jer je dobar, plemenit i stalo mu je do planete.



      6

      5
    • Caka s Ferrarijem je ta da zabrana za fleksibilnu podnicu ostaje na snazi, to je njih zapravo usporilo, samo se poklopilo da vrijedi od istog trenutka kao Td 39 koja zapravo samo nalaže podizanje bolida u slučaju da se na bolidu dešava previše dupinjanja.



      1

      1
  3. Ferrari
    Peky03 Prikaži

    Nadam se da će ovo pomoći Ferrariju da bar malo priprijete bikovima jer svi znamo da je Ferrarijev tempo poslije uvođenja tog pravilnika potonuo



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Kišni kaos u Kneževini i neočekivani pobjednik

Oktanski koktel // Ante Maras

Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500 Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu...

Momak koji sve jače kuca na vrata AlphaTaurija

Lociranje // Lovro Andraka

Nyck de Vries zasad nije uspio izazvati oduševljenje poput onog u Monzi prošle godine koje mu je i donijelo trkaće mjesto u AlphaTauriju za 2023 godinu Helmut Marko izjavio je da već ima "žuti karton", a dodatni pritisak trenutno mu stvara mladi Novozelanđanin koji svojim nastupima u Japanu skreće pozornost na sebe Radi se o Liamu Lawsonu, 21-godišnjem vozaču kojeg Red Bull podupire već četiri godine i ima ulogu rezervnog vozača...

Jedna utrka za ulazak u legendu

Oktanski koktel // Ante Maras

Nastup u utrci F1 san je velikog broja fanova ovoga sporta i svakog koliko toliko profesionalnog vozača utrka Velikoj većini to ne uspije pa je sami ulazak u kraljicu motosporta velika čast i prilika života, iako samo na jednu utrku Iako su gotovo svi koji su nastupili samo jednom u F1 postali samo dio statistike, jedan vozač je uspio ne postati još jednim dijelom statistike F1 te se mnogobrojni i dalje sjećaju njegovog neobičnog i...

Još kolumni