Alpine bez Renaulta?!

Lovro Andraka

Prije 4 mjeseci 1 min 9 komentara

Bizarnu vijest prenosi Motorsport: Alpine navodno razmišlja o odustajanju od korištenja vlastitih motora koji su još uvijek brendirani kao Renault nakon 2025. i prelasku na kupovinu motora nekog od konkurentskih proizvođača, s kojima su već počeli pregovore.


Odgovor

9 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Renault: povijesno najveći klaunovi u F1. Imaju milijun sezona i samo dva naslova kao momčad, zato što su se stalno predomišljali hoće li piškiti ili će kakiti. Pa su izlazili iz F1, pa prodavali momčad, pa je kupovali natrag, pa…. Uglavnom kontinuitet nikakav i evo sad odustaju od motora.

    Još samo jedan detalj pa vi vidite ima li to veze:
    Renault je firma u vlasništvu države… Dakle njegovi šefovi su likovi koji se sviđaju političarima…



    4
    2

    2
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Aj zamisli imaš naslove 92.,93.,95.,96.,97. kao proizvođač motora i onda se odlučiš povući. Da bi nakon samo 4 godine opet vratili i to sa užasnim motorima. Godine razvoja bačene u vjetar radi nečijeg hira.



      7
      7

      0
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      wapi, Renault nije tvrtka u vlasništvu države. Država Francuska ima 15% dionica Renaulta i ne miješa se u nikakve operativne odluke Renaulta, osim kada se to direktno tiče strateških interesa države i njezinih građana. Evo, recimo jedan primjer – imamo Stellantis nastao spajanjem PSA i Fiata, gdje Francuska nema dionica, i onda Tavares odluči da neće raditi električni Peugeot 208 u Francuskoj nego u Španjolskoj. Ili neke druge el. modele u Italiji. Renault ih radi baš sve u Francuskoj (električne), a Francuska se onda pobrine da im se to isplati.
      Što se pogonske jedinice tiče, inače baš ne volim komentirati glasine, jer ne znamo da li je to laž ili ne, i naravno da mi ne bi bilo drago da se to dogodi, no, ako mogu Aston Martin i McLaren, onda će u krajnjoj liniji preživjeti i Alpine sa Mercedesovim, Ferrarijevim ili Hondinim motorom. I ovako je veliko pitanje da li i ako budu imali svoju pogonsku jedinicu da li bude uopće brendirana kao Renault ili što je vjerojatnije kao Alpine (od 2026).
      I na kraju, pogonska jedinica kad ju kupuješ košta par desetina milijuna eura, a kad ju proizvodiš i razvijaš tada košta koju stotinu milijuna po sezoni. I onda dolazimo na kraju priče do McLarena koji se ne mora ništa skrivati ove sezone ni pred Mercedesom ni Ferrarijem, jer je očito da u ovom novom vremenu ne moraš biti konstruktor baš svega da bi imao sjajan bolid.
      No, ponavljam, ipak ne bih htio da se to dogodi.



      2
      2

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Hvala @Alpine, u pravu si država ima 15.01%, a Nissan 15%. To su najveći dioničari. Kako im glasi ugovor i tko ima koliko glasačkih prava, to ne znamo, ali ne vjerujem da država kontrolira.

        Ja sam tamo još 1993. bio u Volvo cars na studentskoj praksi 4 mjeseca. Tada se trebao dogoditi merge s Renaultom, ali su švedski dioničari to odbili jer bi Francuska kao država imala prevelik postotak u novoj firmi.
        Sad čitam da je 1996. napravljena privatizacija i da je država svela svoj udio na neki minimum. Čovjek uči dok je živ.

        Uglavnom tek sad mi nije jasno zašto su takvi idioti, do sad sam mislio da je problem u uhljebima.



        1
        0

        1
        • Alpine
          Alpine Prikaži

          wapi, ono što je najzanimljivije od svega je to da od 1993 do danas, znači nakon 31 punu godinu su svi akteri ove priče napravili opet puni krug te su u 5 mjesecu ove godine Renault i Geely (vlasnik Volva) osnovali zajedničku kompaniju Horse Powertrains u koju su spojili sve svoje tvornice motora, mjenjača i ostalog, tako da su po tom pitanju opet povezani 😂.
          A što se tiče ovoga što si na kraju napisao, istina je, na prvu izgleda to jako loše, no nije sve tako crno. Naime, Renault, ako gledamo ekonomski, nije imao nikakvog smisla u F1 i od tuda kreću svi problemi. Prodavalo se tu nešto Renault Sport modela, no to nije ni izdaleka moglo opravdati ogromna financijska ulaganja u f1.
          Danas na mnogim zapadnim tržištima Renaulti sa Alpine značkom rade i do 60 posto prodaje, a posebni baš Alpine auti tek dolaze. Njih 7. Po planu do kraja ovog desetljeća bi to trebao biti posao vrijedan 8 milijardi eura, i tada (ako plan uspije), više nikakva odluka iz krovne kompanije Renaulta neće moći izbaciti Alpine iz f1, jer se budu mogli financirati sami. Dakle plan je da isto kao i Ferrari budu samodostatni i da mogu prodajom svojih automobila financirati utrke. No, živi bili pa vidjeli da li će to tako i biti.



          2
          2

          0
        • Marlboro
          Hey You Donator Prikaži

          nikad pa ni tada alpine nece biti iole utjecajan brand. pogotovo stavit ga u istu recenicu sa ferarrijem je ono van pameti.


          0
          -1

          1
  2. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Kad mislim da me više nista nece iznenaditi od strane francuza i onda vidim ovako nesto


    0
    0

    0
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Danas čitam da je Flavio postao advisor, a njegov prvi savjet su ovi pregovori o motorima. Mislim da je cijela priča fake i da se radi o izviđanju kako drugi stoje sa svojim projektom….S Alpineom se nikad ne zna, a jos manje kad je u pitanju Briatore



    4
    4

    0
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      Flavio, stara lopuža, postao je službeni šaptač velikog šefa, Luce de Mea. 😀
      Mogu reći da nije dao ni blesav savjet 😂, De Meo je pred koji tjedan priznao da od staze do staze gube po krugu i do pola sekunde.
      Što znači da bolid nije ni loš kako se priča, uzmimo zadnju utrku gdje je bio pole 1:12.000, a Gasly je imao 1:12.940. Sa bilo kojom drugom pogonskom jedinicom to bi se otprilike prepolovilo, a onda ne bi bili u kvalifikacijama 16, nego bi automatski ušli u top 10 i to tamo bi se borili od 7 mjesta na dalje.
      No vidjet ćemo vrlo brzo što će biti.
      Nego Wapi, ajde ako imaš kakav kontakt od uredništva pa im molim te javi da je vrijeme za neki novi članak, petak je, ide utrka 😉


      0
      0

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.