Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli preživjeti, molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)

Williams Martini Racing: Kraljevi pit stopa

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Williams

Williams i dalje na stazi mora loviti konkurenciju – Mercedes i Ferrari su im pobjegli daleko, a opasno im prijeti i Red Bull, ali postoji segment u kojem su trenutno krema Formule 1.
Ekipa Williamsa najbolja je u obavljanju izmjena guma. Dakle, ne postoji brža ekipa od njih u promjeni guma.

Dečki koji obavljaju izmjenu guma nisu se baš mogli pohvaliti najbolje izvedenim promjenama u proteklim godinama. Čak je i tehnički direktor Pat Symonds jednom rekao da su sramotne pogreške u procesu promjena guma obilježile ekipu u proteklim sezonama. No, ove godine priča je drugačija. U Australiji su bili najbrži s 2.35 sekundi, u Bahreinu 2.32 sekunde, a u Kini su tu brojku spustili na 2.10 sekundi i osvojili “hattrick” DHL-ove nagrade koja se uručuje ekipama za najbržu izmjenu guma. Naravno, najbrži su bili i ovaj vikend u Rusiji s 2.23 sekunde i tako opasno zabrinuli konkurenciju. Očito Williams nešto radi drugačije od ostalih.

Jedno briljantno zaustavljanje može se pripisati sreći, ali činjenica je da su konstantno u vrhu ne može se ignorirati. Zadovoljavajući je to podatak za ekipu koja je bila obilježena u prethodnim sezonama kao momčad koja je uprskala mnoge dobre rezultate zbog problema u boksevima. Podsjetimo, Felipe Massa je katastrofalno zaustavljanje u boksu na VN Kanade 2014. označio kao glavni i jedini uzrok gubitka pobjede. Dramatično poboljšanje u tom segmentu nije došlo zbog novog trenera, boljeg fitnes režima ili promjene ljudstva – Williams zasluge pripisuje mehaničkim izmjenama na automobilu.

“Ako se sjećate, bilo je prilično sramotno prošle godine. Imali smo problem s kotačima koji su zapinjali pa smo morali napraviti kompletni redizajn glavčine kotača kako bi to sredili. Dali smo si truda, analizirali sve moguće podatke i isplatilo se. I prošlh  sezona smo se mnogo trudili u tom segmentu – uključili smo i fitnes trenera, ali napredak se nije vidio zbog mehaničkog problema. Ali, sada obavljamo izmjenu u samo 2 sekunde”, rekao je Pat Symonds na tu temu.

Naravno, ne želi previše otkriti o samom problemu koji ih je kočio, ali niti o rješenju do kojeg su došli zbog konkurencije koja bi mogla krenuti istim putem i anulirati stečenu prednost.

“Bila je to dizajnerska značajka koja se mogla i morala poboljšati. Mislim da je naše rješenje veoma suptilno. Neću reći što je točno u pitanju jer mislim da će ionako netko drugi jednog dana naletjeti na isto rješenje. Mislim da će, u stvari, svakako netko naći isto rješenje. No, mi smo još promijenili dizajn s novim čvorištem, maticom i kotačem i sve radi sjajno.”

Williams koristi tzv. “captive nut wheel system” (zaglavljenu maticu kotača), baš kao i ostatak grida, ali očito su negdje napravili korak naprijed i iznenadili konkurenciju. Ponekad je brzina u boksevima krucijalna, a to najbolje zna Williams koji je zbog sporih promjena često ostajao bez teško stečenih pozicija na stazi.

Video: Objašnjenje “Wheel Nut sistema”

Video: Williams pit stop

Podrži nas

Naš zadnji donator je:   Jester.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Mclaren raca Prikaži

    A nije Pat spomenuo kako su sramotne odluke iz boxa bile, kad je tempiranje promjena guma bilo u pitanju. Najlakše je udarati po leđima radničke klase.


    0

    0
HrvatskiEnglish