Izdvojeno

Red Bull o vlastitoj pogonskoj jedinici i hvatanju Ferrarija

Piše: Luka Maloić

Prije 6 godina, 2 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Red Bull Ferrari

O vlastitoj pogonskoj jedinici

Red Bull je ozbiljno razmišljao o kreiranju svoje vlastite pogonske jedinice, ali ubrzo su čelni ljudi ekipe shvatili da to nema smisla – rekao je savjetnik ekipe Helmut Marko.
Marko tvrdi da su u prvim mjesecima 2014. godine shvatili da Renault neće imati konkurentan motor pa su počeli razmišljati o vlastitom rješenju.

“Naravno, razmišljali smo o toj soluciji, ali brzo smo shvatili da to nije za Red Bull. Bilo je to tijekom prvih testova u 2014. Razmišljali smo i sagledavali različite dostupne solucije. Ideja je bila uključiti  “AVL” (Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List), austrijsku kompaniju koja kreira motore s unutarnjim izgaranjem. Dietrich Mateschitz je iz Štajerske, a AVL je iz Graza.”

AVL je svojevrsan istraživački institut. Predstavlja najveću kompaniju u privatnom vlasništvu koja razvija pogonske sustave i motore s unutarnjim izgaranjem, ali isto tako instrumente i sustave s električnim pogonom. Prvi čovjek kompanije je Helmut List, a zapošljavaju preko 7.000 ljudi diljem svijeta. Dakle, govorimo o respektabilnoj kompaniji koja bi mogla kreirati današnji moderni motor po pravilima F1.

“Uključili smo i neke druge kompanije koje rade turbo motore. Sve su iz Austrije i sve su oko sat vremena automobilom udaljene jedna od druge. Ima, dakle, dovoljno znanja. Ali, troškovi su preveliki, kao i kompleksnost cijelog procesa. Ne govorimo ovdje o motoru, govorimo o pogonskoj jedinici koja je daleko kompliciranija, a ove regulacije i pravila o razvoju nemaju nikakvog smisla. Sve zajedno je preskupo, previše je inženjerski vođeno, ne proizvodi zvuk koji trebamo, a vozač je, više manje, samo putnik.  Troškovi razvoja su enormni. Govorimo o najmanje 250-300 ljudi koji će samo razvijati taj motor, a ne znamo ni kako dugo će se ova pravila održati.”

Nakon što su odbacili ideju o proizvodnji vlastitog motora , Marko je rekao kako postoje alternative kada Renaultov ugovor istekne na kraju sezone.

“Imamo opcija. Nećemo biti bez motora sljedeće godine. Nisu problem opcije, ali želimo konkurentan motor, onaj s kojim možemo biti naprijed, onaj s kojim možemo pobijediti. Moramo vidjeti što će biti s pravilima i kakav će biti razvoj motora kojeg sada koristimo.”

Do VN Kanade cilj je dostići Ferrari

Red Bullov šef, Christian Horner, vjeruje kako je planirano unaprjeđenje motora koje dolazi u Kanadi dostatno da njegova ekipa uhvati Ferrarijevu brzinu i zakomplicira im planove. Posljednji uradak Adriana Neweya i ekipe iz Milton Keynesa pokazao je veliki potencijal na uvodnoj utrci sezone. Ovaj rani potencijal s Renaultovim planiranim poboljšanjima kroz sezonu ostavlja Hornera entuzijastičnim oko budućih rezultata.

“Tempo koji smo imali u utrci bio je respektabilan. Pogledamo li tempo na različitim setovima guma – izgledamo itekako konkurentno. Svakako možemo reći da smo treći najbrži automobil, a nismo ni daleko od Ferrarijevog tempa.”

Horner je svjestan kako im je pomogao kaos crvene zastave, ali vjeruje kako će s kontinuiranim poboljšanjima Renaultovog motora njegova ekipa ostvarivati bolja startna mjesta – što je ključ za uspjeh.

“Mislim da smo napravili veliki napredak, pogotovo što se tiče tempa u samoj utrci. To još nije vidljivo u kvalifikacijama, ali u utrci smo dobri. Mislim da će nas sljedeća poboljšanja gurnuti naprijed u kvalifikacijama. Ali, šasija radi sjajno. Degradacija guma je bila veoma dobra. Kada je Ricciardo bio na istim gumama kao Vettel te kad nije bilo prometa – radio je ista vremena kao i Sebastian.”

Iako se čini da Ferrari ima sve potrebno da izazove Mercedes ove sezone, Horner ne odbacuje mogućnost da stavi pod pritisak ekipu iz Maranella.

“Ferrari nije daleko ispred nas. Ako nastavimo naporno raditi i pritiskati, nije nemoguće da u drugoj polovici sezone dostignemo njihovu razinu.”

Komentiraj

2 komentara

  1. odličan tekst, bravo luka!


    0

    0
  2. Maurizio Arrivabene
    Kuštelaar Prikaži

    dosta optimisticno od hornera…mislim da se malo zaletio


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni