Izdvojeno / Okrugli stol

Koju utrku ćete zauvijek pamtiti?

Piše: Ante Vetma

Prije 7 godina, 31 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Formula 1

Luka Maloić

Kada bih morao izdvojiti jednu jedinu utrku – odmah, kao iz topa, ispalio bih VN Europe 2005. godine. Još uvijek pamtim taj 29. svibnja na Nürburgringu u Njemačkoj. Bio sam još vrlo mlad i ružičastim sam naočalama gledao na svijet. Sjećam se da je sezona počela prosječno ili čak loše za moje omiljene srebrne bolide i mog junaka Kimija Raikkonena. Alonso je u uvodnim utrkama dominirao Renaultom i sve novine pisale su da će ga biti teško dostići. No, kada je karavana stupila na europsko tlo, McLaren se probudio i genijalni bolid Adriana Neweya, popularno nazvani “rogonja”, u Kimijevim rukama lomio je cestu. Smatrao sam, kao i mnogi, da “moja” ekipa ima najjaču postavu na gridu jer je uz Kimija tu bio i Juan Pablo Montoya.

U Njemačkoj, na domaćem tlu za Mercedes, očekivala se nova Kimijeva pobjeda s kojom bi se dodatno približio Alonsu. Kvalifikacije su prošle prilično dobro, Kimi je bio iza Heidfelda, ali ispred Webbera i, ono najvažnije – Alonsa. Kimi je startao u utrku perfektno, riješio se Nicka i grabio u snažnom McLaren-Mercedesu prema pobjedi. Mercedesova publika na tribinama je bila oduševljena baš kao i ja. Oko 30. kruga, Kimi je izgubio koncentraciju i prošao široko kroz Ford šikanu – Heidfeld je nakratko preuzeo vodstvo, ali Kimi je oštetio podnicu bolida.
Alonso se uspio primaknuti 4 sekunde bliže. Samo nekoliko krugova kasnije, Kimi je oštetio svoje gume, a posebno prednju desnu radi “lock-upa” u prolasku Villeneuvea za puni krug koji je ignorirao plave zastave. Ta greška stajala ga je “flat spota” na gumi i jakih vibracija koje su se pogoršavale kako je utrka odmicala. Ostalo je povijest koju svi, više manje, znamo.

Kimi sa teškim oštećenjem na gumi i sa nesnosnim vibracijama grabi prema pobjedi sa Alonsom na leđima. U posljednji krug ušao je sa 1.5 sekundi prednosti nad Alonsom, a onda na kočenju u zavoju 1 – BUM – prednji ovjes više nije izdržao i Kimi je odletio – rogonja, nažalost, nije izdržao. Još i sad mi u glavi odzvanja šok i nevjerica u glasu Ivice Blažička. Ugasio sam televizor i plakao. No, zbog toga volimo F1 – emocije, strah, šok, nevjerica, uzbuđenje i drama.

Marko Rakić

Ta jedna utrka koju moram odabrati bila bi VN Brazila 2012. Naravno, u opticaju je bila i 2006., ali tad Schumacher nije uspio osvojiti naslov jer su šanse bile minimalne, pa je uzbuđenja manjkalo već na samom početku. Mogao je tu još ići i Abu Dhabi 2010. jer sam tada po prvi puta pratio borbu za naslov svog pulena, a da mi je bilo potpuno jasno sve oko svijeta Formule 1, pa je, naravno, i doživljaj bio veći. Uzbuđenje je bilo ogromno jer je Seb bio kandidat za naslov, ali ne i favorit, zbog bodovnog deficita. No, ono što se događalo 2012. u Brazilu je za mene nadmašilo sve F1 utrke koje sam do tada, a i poslije pogledao.

Možete samo zamisliti paniku nas navijača Vettela kad se okrenuo već u prvom krugu te pao na zadnje mjesto, uz solidno oštećenje bolida kojeg nije bilo moguće otkloniti. Ali, vjerovao sam da se Seb može vratiti, isto kao što je to Schumacher napravio 2006. godine. Kiša, koju je Alonso prizivao da mu pomogne u borbi za naslov, išla je na ruku Sebastianu, jer je bolid po suhom zaostajao zbog oštećenja. Vettel je nizao fantastične krugove, vozio je kao lud, kao da onaj jadni oštećeni Red Bull RB8 gone svi vrazi ovog svijeta.

Nevjerojatno je što se sve događalo u toj utrci, koliko preokreta, koliko događaja (Schumcaherova zadnja utrka, zadnja Hamiltonova za McLaren), pa taj ludi Hulkenberg koji se borio s mnogo jačim McLarenom Buttona i Hamiltona za čelnu poziciju itd itd., jer je na ovoj utrci bilo toliko stvari da ih gotovo ne možete nabrojiti. Kakva potvrda jedne zanimljive sezone, najbolje koju sam ikada pratio i zbog čega sam još dublje ušao u Formulu 1, njeno praćenje, pisanje o njoj, i na kraju do F1pulsa :)

Oton Ribić

Utrka koja mi se najviše urezala u pamćenje bio je Grand Prix Belgije 1998. Sjećam se kako je zavladao muk nas pred televizorom kad smo gledali kako lete kilogrami, ili u stvari, tone dijelova i ugljičnih vlakana u onoj stravi od masovne nesreće koja se dogodila u prvom krugu. Kasnije se srećom pokazalo da su svi živi i zdravi. Nakon oduže pauze utrka je, kao što se vjerojatno mnogi sjećaju, nastavljena ali to je cijelo vrijeme dalje bio potpuno čudni Grand Prix. Prvu pobjedu, i odmah duplu, kao rezultat takve neobične utrke, odnio je Jordan (Hill i Ralf Schumacher), a treći je bio Alesi. Nakon strašnog početka, to je bilo svojevrsno „olakšanje“; iako nisam za njih navijao, u to doba sam ipak simpatizirao Jordan kao svojevrsne uporne otkačenjake u paddocku. Mislim da je mnogima bilo drago vidjeti ih na vrhu postolja iz istog razloga, slično kako bismo danas npr. vidjeli pobjedu Toro Rossa ili Force Indije (koja je zapravo daleki potomak Jordana).

Ante Vetma

Još i sad mi je nevjerojatno da sport može priuštiti takav scenarij i to točno u zadnjoj utrci sezone kao što smo imali 2012. godine. Doslovno, zamislite da su prije te utrke vrhunski pisci trilera skupili umove i odlučili napraviti nešto zanimljivo, što bi bolje od ovog smislili? Čini se nemoguće. Ova utrka je idealan primjer zašto volimo Formulu 1 – adrenalin, tragedija, preokret, drama, triler, a sve spontano i u realnom životu. Tu utrku još ponekad volim pogledati, bez obzira što sve pamtim kao da je jučer bilo. Dakle, VN Brazila 2012., bez dileme.

David Vidović

VN Brazila 2012. je zbilja bila posebna utrka, savršen svršetak jedne jako uzbudljive sezone, koja je mene kao mladog gledatelja jakom silom privukla uz Formulu 1. Od samoga starta, na stazi je vladala havarija i opće ludilo. Vettel se izvrtio u četvrtom zavoju, Force Indija je izbila na čelo, staza je bila skliska a nebo je nagovještavalo na kišu koja nije padala. Živuća legenda Formule 1 se opraštala od volana i utrkivanja, Lewis je po posljednji put sjeo u McLaren, Alonso je lovio toliko dugo čekanu treću titulu, a Sebastian se borio za goli život od prvog sektora utrke. Od kada pratim ovaj sport nisam vidio toliko preticanja u jednoj utrci, kasnije sam otkrio da je upravo ta utrka u povijesti zabilježena kao VN s najviše preticanja, i sve se to odvilo i ovoj modernoj, ‘umjetnoj’ eri Formule 1. Od kontroverznog prvog kruga, preko borbe McLarena, incidenta Lewisa i Hulkenberga u borbi za vodstvo, Alonsovom probijanju ka vrhu, raznoraznih borbi u sredini poretka, pa do početka pljuska, dva uzastopna zaustavljanja Vettela, i njegovo probijanje kroz masu, u bezbroj trenutaka sam se zapitao, što je to gledam, te nisam uspijevao pratiti sve događaje na stazi. I dan danas znam pustiti, ako ne cijeli snimak, onda barem sažetke utrke i uživati u čarima, ako ništa onda barem moderne Formule 1.

Komentiraj

31 komentara

  1. lijepo mi je pročitat ovaj tekst, malo emocije osjetit, kako novinari ‘dišu’.
    ja ne mogu izdvojit jednu, previše ih je.


    0

    0
  2. Meni licno 79 Gran Premio D Italia 2008,Autodromo Nazionale – Monza.Jedno od najvecih iznenadjenja u F1,pobeda Vettela u TR.
    Familija je I dan danas ljuta na mene sto nisam bio bratu na svadbi a zena sto je isla sama i morala svima da objasnjava sto me nema haha.
    Petak suncan dan,prognoza za naredna dva dana kisa,ja tipujem da Seb moze da pobedi,svi se smeju uz obavezno “SHEMO”,pada i opklada, na mojih 100eur dobijam 1000eur ako pobedi.
    Subota pljusak,Hamilton zbog loseg izbora guma ostaje zaglavljen na 15-tom mestu a Seb uzma pol.
    Nedelja,Seb pise istoriju,a moj prijatelj Kristijan dobija nadimak SHEMO,koji mu je ostao i dan danas.



    1

    0
  3. Sezona 2008 i trka u Brazilu!
    Infarkt zavrsnica!
    I izraz na licu oca Felipe Mase… Ko je gledao, zna o cemu govorim…
    Neprocenjivo!



    1

    0
  4. Bernie Ecclestone
    Ferrari1345 Prikaži

    Kanada 2011. Nijedna utrka me više neće zadržat 4 sata (naravno zbog novih pravila)… Istina da je pola utrke bilo pod SC, ali svi ostali krugovi su bili začinjeni pretjecanjima, greškama, sudarima… Doslovno svaki krug je bio pun uzbuđenja i neizvjesnosti..
    Još sam bio u srednjoj, muke zbog završetka razreda ali zbog utrke sam bio zaboravio na sve. Drugi dan kad sam se probudio i dalje nisam mogao vjerovati što sam doživio dan prije.

    Od ostalih bih izdvojio Brazil 2008 gdje se na veliko navijalo ali je na kraju ispalo kao najveća sportska tuga koju sam doživio :(


    0

    0
  5. 1999 British Grand Prix
    Borba sa Mikom, Hillom i Schumacherom. Tu je slomio nogu i mislio sam da je to kraj za M.S. i moje praćenje F1. Tada nije bilo neta, nego se čekalo da neko objavi vijest ili slično kakvo je stanje.


    0

    0
  6. Uhhhhhh, teško pitanje
    Ima dosta trka
    Mađarska 1990 (gledao je uživo)
    Italija 1988
    Monako 1984 (dobro, bio sam klinac, ne mogu se sjetiti gdje je bio prenos, negdje je bio)
    San Marino 1994
    Belgija 1997
    Japan 2000 (skakao k`o malo dijete od sreće)
    Brazil 2006 (došlo mi da plačem)
    Brazil 2007
    Brazil 2008 (slično kao i Brazil 2006)
    Možemo tu dodati i Kanadu 2011, Brazil 2012,…..

    Ako bi trebao nešto posebno izdvojiti onda je to Japan 2000 (jbga)

    PS. Izdvojio bi i dvoje kvalifikacije. Oboje u Monacu. 1996 i 2012.


    0

    0
    • Svidja mi se popis… i posebno dijelim s tobom Suzuku 2000.g. … Dizanje u ranim jutarnjim satima, u miru i tisini, i konacno Schumijev prvi naslov s Ferrarijem… Nakon drugog izlaska iz boksa, izadje ispred Hakkinena, a ja, klinjo, skacem ko manijak po kuci od srece…


      0

      0
    • Da repliciram sam sebi.
      Zaboravio sam pomenuti VN Evrope 1993.
      Evo vidim gore, @Lady nas je “napomenula”
      A kad smo već kod kišnih onda bi dodao i Španiju 1996


      0

      0
  7. Clay Regazzoni
    HeatBlast44 Prikaži

    od utrka koje sam gledao uživo, dvoumim se za dvije utrke, Njemačka 2011 ili Bahrein 2014, dueli točak uz točak u kojima je Hamilton rasturio i čisti pokazatelji zašto navijam za njega.
    Od starijih snimaka utrka koje sam gledao, Mađarska 1997 definitivno, Hill doslovno rasturio, no na kraju ga zafrkala el. žica gasa, koja ne vrijedi ni 2€ i gubi pobjedu od Villeneuva u zadnjem krugu i jedva dolazi do drugog mjesta. Također jako zanimljiva trka Francuska 1999, kada su se Mika i Schumi u promjenjivim uvjetima borili sa mid-field za pobjedu, kao Barrichelo, Frentzen, Alesi…
    Edit… također, od taktičkih nadmudrivanja ekipa bi izdvojio Japan 1997, duel Ferrarija i Williamsa.


    0

    0
  8. Na zalost, bez ikakve dvojbe Imola 1994. :(



    1

    0
  9. I dan danas mi je najluđa utrka bila kada je Kimi Raikkonen osvojio naslov prvaka. Tri utrke prije kraja samo još teoretske šanse da osvoji prvenstvo, a u zadnju utrku ulazi kao treći i pobjeđuje dok se Hamilton i Alonso tuku međusobno.


    0

    0
  10. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Uf, težak izbor, ajde ovako, na postolju su mi:
    -Brazil-2007
    -Japan-2005
    -Brazil-2012

    Još jedna od dražih mi je i Spa 2009.
    Iz boksa izjava, ne znamo kako je ovo izveo, ovo nije bolid za pobjedu.
    Mislim da je očigledno koji su mi glavni akteri.

    Ali ima tih posebnih svima nama.


    0

    0
  11. Sebastian Vettel
    senja Prikaži

    Schumacherova zadnja, prilikom prvog oproštaja, Brazil 2006. Od Schumacherovog povratka pamtim i pamtiću one kvalifikacije u Monacu.
    Brazil 2012. Malezija 2015, nije je bilo teško zapamtiti :)


    0

    0
  12. Suzuka 1988 mi je posebno ostala u sjećanju, a Donington 1993 je vrh vrhova…….


    0

    0
  13. Michael Schumacher
    Dodi_napalm Prikaži

    Spa 1995 točka


    0

    0
  14. Ja bi još dodala i Portugal 1985. Jbte…. skoro je sve vozače ostavio za cijeli krug……samo je Alboreto ostao u istom krugu sa ‘samo’ minutom i par sekundi zaostatka……


    0

    0
  15. Mclaren
    raca Prikaži

    Monaco 1992. klečeći sam dočekao kraj na 15-20 cm od ekrana. Dobro da mi glava nije ušla u njega


    0

    0
  16. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Monaco 1992., je prva utrka koja mi pada na pamet. Neću reći da mi je to najdraža utrka, ali prvo se sjetim te utrke.
    Ovako je to bilo prije utrke: Nije bilo električne energije na našoj strani ulice, i onda sam išao pitati susjedu preko puta da li smijem doći sa produžnim kablom. :) Sve ostalo je moja velika sreća i moja povijest u uživanju sa Ayrtonom Sennom na malom ekranu uživo. Kako se Williams ***** sa taktikom mijenjanja guma. Ne mogu se sjetiti bez ju-bi-tubija, ali mislim da je N. Mansell morao u box!?


    0

    0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      Da,morao je , ali je bilo nebitno Ubrzo je došao iza Senne i imao je dovoljno krugova da ga prijeđe, jer razlika između Williamsa i McLarena je bila kao danas između Mercedesa i npr. FI, samo što je u Marlboro bolidu bio, Senna na ćelavim gumama.


      0

      0
  17. Brawn Gp
    stefan89 Prikaži

    Australija 2007
    Mnogo borbe Ferarija i McLarena,Zvuk bolida odličan,Komentatori nikad bolji.Zabava na nivou,šta drugo da kažem nego da mi je omiljena trka.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni