Intervju: Yusuke Hasegawa – novi šef Honde za F1

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Intervju: Yusuke Hasegawa – novi šef Honde za F1

Luka Maloić

Yusuke Hasegawa

P: Nakon objave da ste postali novi šef Hondinog F1 projekta – zanima nas jeste li se već prilagodili i priviknuli na posao ili će vam trebati neko vrijeme?
YH: Počinjem se privikavati. Mislim da će trebati malo više vremena od nekoliko tjedana da počnem kompletno razumijevati situaciju.

P: Kako funkcionira ovo preuzimanje posla? Hoće li “Arai-san” raditi blisko s vama sada u početku ili će odmah odstupiti?
YH: Da, naravno. Arai-san mi je rekao mnogo stvari prije, tako da sam informiran i po tom pitanju nema problema. Ali, trebam sad te stvari shvatiti na stazi. Tako da mi on pomaže, a ako postoji nešto što ne razumijem – on će me informirati – nema problema po tom pitanju.

P: Možete li malo objasniti japansku korporativnu kulturu, kakav je bio vaš razvojni put i cjelokupna povijest u Hondi?
YH: Počeo sam svoju karijeru kao dizajner motora u sekciji masovne proizvodnje. Od svoje 30-godišnje karijere, 10 sam proveo u masovnoj produkciji, 10 godina na utrkama i 10 godina na području istraživanja koja, prvenstveno, uključuju tehnologiju okoliša ili nova mehanička dostignuća tipa “Asimo”. Mislim da imam veoma specifičnu karijeru u Hondi!

P: To samo pokazuje kako Honda želi od svojih zaposlenika kompletno razumijevanje kompanije?
YH: Da, mislim da je tako. Pogotovo se to odnosi na trkaći dio. Nisam siguran kako je to u ostalim kompanijama, ali u Hondi trkaći inženjeri te inženjeri masovne proizvodnje često surađuju i transferiraju ideje, podatke i informacije. Nismo, dakle, potpuno odvojeni odjeli. Mislim da je to veoma jedinstveno.

P: Kako je teško pridobiti McLarenovo povjerenje da ćete uspjeti biti pobjednici?
YH: S tehnološke točke gledišta, inženjeri i mehaničari koji su ovdje su veoma kvalitetni i imaju potpuno znanje o svom području, ali jasno je da neki od njih nisu imali nikakvo iskustvo u F1. Tako da postoji taj sićušni problem da možda ne razumijemo kompletno jezik koji se koristi u F1, a ljudi iz F1 su ponekad razočarani time! Jasno da to nije povezano sa tehničkim razvojem, ali neki naši inženjeri osjećaju veliki pritisak po tom pitanju. Tako da im treba neko vrijeme da se naviknu biti ovdje.

P: Svatko tko je bio dio Honde shvaća probleme s kojima se kompanija susrela prošle godine. Jesu li se ciljevi promijenili ove godine u smislu rezultata? Je li ovo godina preslagivanja i ponovne izgradnje za Hondu?
YH: Ne. Naravno da je naš konačni cilj ostao naslov prvaka, to nećemo mijenjati. Napravili smo neke korake koje smo planirali, ali prošle godine nismo definirali praktične ciljeve. Ove godine moramo postaviti realne ciljeve – to je osvajanje bodova u utrkama.

P: Je li veoma važno napraviti realistične ciljeve ove godine? Jenson je rekao da tijekom testiranja ljudi postave visoke ciljeve, ali onda vas konstantno podsjećaju na to ako rezultati izostanu…
YH: To je točno. Nerealno visoko postavljeni ciljevi razočaraju ljude. Naravno da nas zanimaju pobjede i naslovi, ali svi moramo razumjeti da za to treba vremena. Mislim da su realistični ciljevi itekako važni za generalno razmišljanje.

P: S tehničke točke gledanja vaše pogonske jedinice – znamo da je različita od prošlogodišnje – po vama, gdje je najveći napredak postignut?
YH: Vozači su se već izjasnili da postoji pomak u performansama – pogotovo oko pohrane energije. Također, pouzdanost je veliki napredak, ali treba nam još više da dokažemo to. Pogotovo se to odnosi na utrke. Za sada je sve u redu, zadovoljni smo trenutnim rezultatima testiranja, ali tijekom 4 dana postizali smo manje od 2000 km, što nije dovoljno da dokažemo pouzdanost koja je potrebna za utrke.

P: Očito – želite više kilometara – Jeste li testiranjima pristupili u smislu gomilanja kilometraže ili ste pokušali istražiti sve performanse motora i testirati ga na moguće probleme i slabe točke?
YH: Ovo potonje. Bez korištenja punih performansi ništa nema smisla. Testovi su nam bili balansirani, ali veoma je važno saznati koliko performansi imamo da bi znali koliko je još potrebno pronaći, ali istovremeno treba misliti o pouzdanosti.

P: Koje su najslabije točke? Gdje će Honda morati napraviti korak naprijed tijekom godine?
YH: Nismo i dalje zadovoljni snagom motora, ali ni s razvojem sustava za pohranu energije. Želimo se poboljšati u tim segmentima uz očuvanje pouzdanosti.

P: Koliko vam je to teško za postići kada ne možete značajnije testirati nakon osam dana predsezonskih testova? Postoje dva testiranja unutar sezone, ali tijekom utrka nitko ne želi žrtvovati performanse za testiranje…
YH: To je veoma teško i veliki  problem. Teško je zbog toga jer nakon testova postoji veoma malo mogućnosti, ali što se tiče samih performansi motora, to ne bi smjelo puno utjecati na konačni ishod. Možda je teže s gledišta automobila zbog samog set-upa…

P: Spomenuli ste zadovoljstvo Honde testiranjima, dijeli li isto mišljenje i McLaren?
YH: Motor je bio veoma stabilan tako da su se mogli posvetiti i set-upu bolida i aero performansama – to je dobro za cijelu ekipu. Veoma sam sretan zbog toga.

P: Je li ključno za vašu ulogu (radno mjesto), da ste čovjek koji spaja mostove između inženjera Honde i McLarena?
YH: Da, naravno. Moraju se postaviti prioriteti i odrediti pravi tajmnig za ekipu. To je moj zadatak.

P: Koje su ključne stvari na koje vas je Arai-san podsjetio – na što bi trebali biti upozoreni?
YH: Nije mi rekao ništa posebno. Rekao mi je da moram voditi sve unutar Honde i možda cijelu ekipu.

P: Kada je vaše imenovanje potvrđeno – automatski je objavljeno povećanje Hondine predanosti i posvećenosti F1 projektu. Što se promijenilo u strukturi ekipe od prošle godine?
YH: Imenovali smo člana odbora Honda Motor Company – Yoshiyuki Matsumotoa – kao supervizora za F1 uz odjel istraživanja i razvoja. Naravno da je i prošle godine Honda bila veoma zainteresirana za F1, kao što je Arai-san uvijek i govorio, ali nismo imali takvu poziciju u strukturi ekipe. S ovime je veoma jasno svima unutar i van sustava da smo veoma predani uspjehu u F1.

P: Daje li to samopouzdanje ekipi nakon teške prošle godine – da svi znaju da cijela ekipa stoji iza vašeg projekta?
YH: Da, mislim da je tako.

P: Veoma dobre povratne informacije su pristizale oko unaprjeđenja koje je stiglo na drugi test – koliko je drugačija pogonska jedinica koju ste koristili na drugom testu od prve? Koliko je velika promjena?
YH: Ne, specifikacija je ista, ali smo modificirali neke interne dijelove i postavke. Nismo pripremili dobre postavke tijekom prvog testiranja što smo sada ispravili na drugom testu i koristiti će se za utrke.

P: Hoće li to biti ista specifikacija koja će se koristiti u Melbourneu?
YH: Da, sigurno. Potpuno ista.

P: Hoće li biti nekih novih postavki za prvu utrku?
YH: Možda, ali zapravo ne bih želio to. Želim fiksirati cijele postavke i podatke s testiranja te dovesti taj paket u Australiju. To je preferencija, ali ako je nužno – naravno da ćemo nešto modificirati.

P: Jeste li uzbuđeni oko potencijala kojeg ste vidjeli na testiranju?
YH: Kao što uvijek kažemo, veoma je teško nešto suvislo zaključiti iz rezultata testiranja. Nisam veoma optimističan oko performansi. Krećemo se oko 6-7 mjesta; to nije baš dobro. Dobro je u usporedbi s prošlom godinom, ali nije dobro. Nisam zadovoljan time. Imamo puno veće ciljeve od toga.

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Hasegawa#Honda

Komentiraj

3 komentara

  1. Ross Brawn Tuzlaensis Prikaži

    Ne znam više kako bih okarakterisao ovu situaciju u Hondi. Rečenica koja je odmah sve rekla i o ovom potezu čelnika iz Japana: ” Počinjem se privikavati. Mislim da će trebati malo više vremena od nekoliko tjedana da počnem kompletno razumijevati situaciju.”

    Ne možeš biti na čelu jedne ekipe koja ima takvu historiju kao McLaren-Honda, bez da si shvatio sve do u detalje.


    0

    0
    • Ako ništa drugo, ja bi barem rekao da su ove godine izjave realnije.
      Ovaj čovjek lijepo kaže da nije zadovoljan sa time i time i da su 6-7 po performansama.
      Arai bi prodavao maglu iz dana u dan i plasirao izjave od kojima se svima diže kosa.

      Treba biti realan i veseliti se svakome bodu jer mislim da ih neće biti previše.

      Ova promjena je dobrodošla i ja je toplo pozdravljam – u kojem god trenutku se desila :)


      0

      0
  2. Fernando Alonso 14 AlonsoForever Prikaži

    arai-san je tutkum-duduk :-)


    0

    0