F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Force India: Odnosi s javnošću

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Luka Maloić: Dubinsko snimanje organizacije F1 ekipe

Luka Maloić: Dubinsko snimanje organizacije F1 ekipe
Will Hings, Force India

Will Hings, Force India

Odnosi s javnošću

Vrijeme je da upoznamo čovjeka koji stoji iza svega što se odvija u Force Indiji – barem onoga što mi, smrtnici, možemo vidjeti. On je dogovoran  za sve informacije, fotografije i vijesti koje dolaze iz ove ekipe – brine se o medijima, facebooku, twitteru i ostalim Force Indijinim profilima preko kojih komuniciraju s navijačima.

Will Hings je osoba koja je zadužena za cjelokupnu sliku o Force Indiji – on je direktor odnosa s javnošću. Baš poput pravog stručnjaka za spinove, radije se drži u sjeni i anonimnosti nego na naslovnicama. Njegov je zadatak prezentirati Force Inidju preko društvenih mreža, izjava za medije, službenih priopćenja, kratkih filmova na youtubeu, reklama i svega ostaloga čega se možete sjetiti kada vam netko spomene riječi “marketing” i “mediji”.

“Naš pristup medijima i okolini je uvijek bio “biti dostupan”. To je naša filozofija. Ukoliko netko želi razgovarati sa nama, probat ćemo se dogovoriti i pomoći. Ponekad moramo reći “ne”, ali volimo misliti da smo jedna od dostupnijih momčadi sa prijateljskim i otvorenim pristupom.”

Čak i oni koji imaju površno znanje o svijetu F1 znaju da posao u ekipama ne miruje preko zime. Svi znaju da automobil treba izraditi, pripremiti ekipu i sl., ali još uvijek dosta ljudi ne razumije da posao novinara i njihovih kolega u odjelu komunikacija ne prestaje kada bolidi prođu ciljem Abu Dhabija.

“Prosinac, siječanj, veljača su mjeseci u godini koji su itekako radni, ali s manje putovanja. Nije baš da radimo od 9 do 5,  jer nam zima daje predah da možemo u miru planirati stvari, definirati strategije našeg nastupanja u javnosti, poboljšati neke segmente ophođenja. Možemo se zapitati što želimo promijeniti? Kako da se poboljšamo?”

“Baš sada planiramo što trebamo izmijeniti u našoj strategiji digitalnih medija, koje su ključne utrke za nas, a i bavimo se svim ostalim stvarima za koje nemamo vremena kada sezona krene. Vrijeme je to kada pogledamo na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve i zapitamo se kako želimo obaviti stvari u 2016.? Još uvijek nas ne čeka karta leta na stolu i možemo se bez pritiska nadolazećeg putovanja fokusirati na posao u uredu i na novu sezonu.”

Prije pojave najvećeg čuda današnjice, interneta, ljudi iz medijskog odjela tijekom zime najviše su vremena trošili na pripremanje elaborata za novinare i medije. To je bio opsežan dokument sa pregršt informacija o novom bolidu, vozačima i ekipi. Ukoliko ste imali sreće, uključivao je nekoliko fotografija koje ste mogli odnijeti do svog urednika novina ili magazina. Danas sve to izgleda drugačije, ali i u digitalnom dobu netko se mora brinuti za informacije.

“Pisanje raznih tekstova za medije je i dalje velik dio zimskog posla. Počnemo prije Božića, a završavamo upravo sada. U ovo moderno doba, ne printamo više tonu papira kao nekada iz nekoliko razloga. Jedan od važnijih je taj što želimo biti ekološki osviješteni. Mislim da je u ovo doba distribucija informacija logičnija i prihvatljivija za sve.”

Danas je cijeli proces interakcije između ekipa, vozača, medija i fanova izmijenjen. Prošla su vremena kada je ekipa sakupljala informacije, plasirala ih medijima koji su zatim informirali generalnu publiku – danas su granice izbrisane.

“Ovo je moja deveta sezona i sve se drastično izmijenilo otkako sam započeo ovaj posao. Na primjer, o Twitteru nismo uopće razmišljali, a način na koji smo plasirali informacije bio je potpuno drugačiji. I dalje održavamo tradicionalne sjednice za novinare, prioritiziramo određene medije i sl., ali sve prenosimo digitalno i imamo svoj vlastiti urednički kanal – našu web stranicu – naš medijski “outlet”. Moramo tu ubrojiti i naš Facebook profil i naš Twitter račun preko kojeg u realnom vremenu prenosimo informacije direktno fanovima, ali i medijima. Ali, to je danas normalno – tako komuniciraju i u ostalim sportovima. Mislim da se informacije danas šire nevjerojatnom brzinom. Vidimo da se mnogo ekipa odlučuje na online predstavljanje bolida.”

“Twitter i Facebook stali su rame uz rame uz ostale medije kao sredstva komunikacije sa ljudima. Mnoge ekipe uopće ne moraju imati više presice za novinare, dovoljno je samo da “tweetaju” vijest. Upravo smo to i mi napravili u 2014. kada smo promijenili livreje. Jedna tako važna vijest prenijela se preko društvenih mreža – preko koje su navijači doznali za novost u isto vrijeme kao i mediji – to daje tim ljudima neki osjećaj privilegije i važnosti.”

I dok komunikacijska strana ekipe želi sve bitne informacije i slike automobila skupiti prije službene objave bolida, dečki iz tehničkog odjela su u žurbi kako bi sve spakirali za testiranja i krenuli u “ozbiljan” posao, tako da može doći i do konflikta između ova dva odjela.

“Apsolutni prioritet je dovesti bolid na stazu i maksimizirati performanse tako da se držimo toga, ali imamo veoma dobru ekipu koja ima razumijevanja za naše potrebe i nikada nemamo problema po tom pitanju.”

Objašnjava Hings koji, očito, koristi svoje sjajne PR vještine u nagovaranju ostatka ekipe da lakše obavi svoj posao.

“Cijela stvar oko medijskog posla je ta da ne možeš živjeti s tim, a niti bez toga. Moramo uvijek postupati mudro jer moramo zadovoljiti sve strane. Cijeli naš proizvod mora biti viđen na TV-u za vrijeme vikenda ili u video uradcima ili u magazinima. Uglavnom, moramo eksponirati našu ekipu i naše partnere koji nas sponzoriraju na pravilan način vodeći brigu o ugledu cijele ekipe.”

Zbog toga su vozači glavne, razmažene, uštogljene zvijezde showa koje su naviknute na sjaj reflektora i bliceve kamera.

“Uvijek je dobro raditi sa vozačima koji imaju dar javnog govora i prirodno im je raditi sa medijima. Imamo sreće po tom pitanju jer Nico i  Sergio su u medijima veoma prirodni – ponašaju se kao i u stvarnom životu. Imaju sjajan smisao za humor i razumiju potrebe medija i publike. Imamo sjajnu atmosferu u ekipi i između njih. Ono što pokušavamo napraviti je imati redovite sastanke na utrkama na kojima raspravljamo o našem pristupu prema medijima i o tome što treba biti napravljeno. Isto tako moramo vozačima kroz zimu objasniti što se od njih očekuje po tom pitanju. Mora postojati konstantna komunikacija i mi stalno razmjenjujemo s njima mnogo e-mailova i What’s App poruka. Pokušavamo zajedno osmisliti strategiju nastupa i mnogo povratnih informacija i ideja dobivam od njih samih – što bi oni htjeli napraviti u svojim istupima u javnosti. Ukoliko se ponudi neka sjajna mogućnost, samo im pošaljem poruku: “To bi bilo stvarno cool. Što mislite?” To je pristup na kojem radimo sa njima – sve mora biti veoma otvoreno i prijateljski.”

I dok ostale ekipe većinom imaju najmanje dvije osobe u paddocku zadužene za odnose s javnošću, Hings je “one-man band” za Force Indiju – što je još jedan znak manjeg budžeta i politike uštede na svakom koraku.

“Sa medijske strane, ovdje sam ja i imamo koordinatora za komunikacije koji se više fokusira na digitalnu stranu medija i oslobađa me velikih glavobolja – jer je veoma teško biti po raznim eventima i voditi brigu o društvenim mrežama. Prije tri godine, identificirali smo društvene mreže kao područje u koje moramo više investirati. Tako da danas veliku pažnju posvećujemo našoj web stranici, Facebooku, Twitteru i Instagramu – kao i svim novim društvenim mrežama koje tek dolaze na scenu.

Bonus: fotografiranje vozača

Itekako važan segment odnosa s javnošću su fotografije – bez njih bilo bi nezamislivo predstaviti vozače, bolid, sponzore i sve ostale detalje – pa se i tom segmentu pridodaje velika važnost. Force Indija koristi usluge profesionalnog fotografa Jamesa Moya.

U tvornici Force Indije, u Silverstoneu, nekoliko dana prije leta za Barcelonu, jednu prostoriju pretvorili su u pravi foto studio u kojemu će pozirati Nico, Sergio i mladi test vozač Alfonso Celis.

Force India

“Fotografije su veoma slične svake godine i moramo napraviti dovoljno slika koje su iskoristive za ekipu, za sponzore (svakog posebno) i medije u globalu. Nije ovo prezahtjevno slikanje, ali lista posla se povećava kako dan odmiče – taman pomislite kako ste napravili dovoljno slika vozača, a onda morate slikati vozače sa limenkama, bocama, slušalicama i svim ostalim sponzorskim proizvodima,” objašnjava Moy.

Force India

“Sve što slikamo danas, ići će u ponedjeljak (prvi dan testiranja) zajedno s predstavljanjem bolida online, a brzina kojom se te fotografije danas šire svijetom je nevjerojatna. Prije smo obavili slikanje, vratili se u studio, procesirali, slali u Japan (na primjer) i za otprilike 2 -3 tjedna kasnije te slike su izašle u tamošnjim medijima. Sada, garantiram vam, 5 minuta nakon objave slika, moj telefon će zvoniti i netko će reći: “trebam tu i tu fotografiju odmah!”. Ali, sada možemo dogovoriti na takve zahtjeve. No, ono što me brine je to da je brzina dostave fotografija postala važnija od same kvalitete slika – to nije u redu. Moram napraviti oko 200 slika iz svakog kuta po vozaču kako bi otklonio one sa smiješnim izrazom lica ili zatvorenim očima. Dakle 200 po vozaču plus sponzorski dio plus svi zajedno itd.”

“Ova dvojica vozača (Nico i Segio) su dobri za ovaj posao, oboje razumiju što trebaju, opušteni su, dobro poziraju i osjećaju se ugodno pred kamerom, oboje imaju dobar osmijeh i izgledaju profesionalno. Uglavnom, možemo veoma brzo obaviti posao. Vjerujete mi, radio sam sa vozačima koji nisu ni približno tako jednostavno, ali neću ih imenovati…”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj