F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Novi format kvalifikacija? Zašto ne?

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
sezona2015

Sezona 2016. se počela kotrljati, bolidi su predstavljeni i prethodnog tjedna su po prvi put osjetili asfalt pod kotačima, doduše neki više, neki manje asfalta, ali konačno smo vidjeli nešto nakon gotovo 4 mjeseca ničega. Ali za pravo čudo, tema o kojoj svi pričaju nisu novi bolidi, niti nova rivalstva, nije čak ni McLaren, već promjena sustava kvalifikacija. Odjeknulo je nadugo i naširoko iz Ženeve kada je Strateška grupa, zadužena za promjenu sportski pravila u Formuli 1, zajedno sa šefovima svih momčadi, donijela odluku da se format kvalifikacija promjeni. Od tad, sve ostalo u Formuli 1 se zamaglilo, a svi su počeli žestoko osuđivati FOM, F1 i Ecclestonea. Pa krenimo od srži problema, i zašto je uopće došlo do ovoga…

Već dugo vremena fanovi i mediji se žale da su utrke jednostavno dosadne i da Formula 1 tone u viru koji postaje sve veći jako brzo. Ta priča o dosadnim utrkama i pogrešnim pravilima je tko zna koliko puta ispričana do sada, i na tome se neću zadržavati. Uglavnom, poanta je da nitko od nas nije zadovoljan i želi promjenu što brže moguće. Prošle dvije sezone u kvalifikacijama smo gledali više-manje ponovljene snimke iz vikenda u vikend i najveće uzbuđenje nam je predstavljalo pitanje  koji od dvojice vozača će biti na pole poziciji, a tko od ostale četvorice-petorice će biti treći na gridu. I taktika se jako dobro znala, u Q1 se štede gume, koje će u utrci samo uduplati prednost vodećih nad ‘malim’ momčadima, zbog dodatnog seta svježih guma. U Q2 također opušteno za vodeće, nekoliko grčeva za Ferrari, Williams i Red Bull, ali u suštini, čekali smo Q3 da svi pokažu svoj maksimum, stave najbrže gume i s nekoliko kapi goriva okrenu brzi krug. Sve u svemu, čekali smo Q3 da vidimo apsolutno ništa.

Zbog toga su se navijači počeli buniti. Utrke su odavno uništene, a i kvalifikacije su polako počele gubiti svoju draž. Bernie i vodstvo F1 su počeli raditi na problemu, s vremena na vrijeme kroz medije se provukao izraz “okrenuti grid”, koji je i na najmanji spomen bivao pošteno popljuvan. Nitko se nije složio ni sa sprint-utrkom subotom, iz logičnih razloga. Ne zato što je to bilo glupo, već zato što utrka u nedjelju treba biti jedina utrka tijekom vikenda, a kvalifikacije moraju postojati.

Sada su vodeći došli do formule u koju su toliko sigurni da će ju primijeniti u sezoni, bez da su je prvo ‘oprobali’ u javnosti i vidjeli reakcije. Smislili su kako da naprave kvalifikacije iznimno zanimljivim i zahtjevnim, ali i dalje zadrže draž kvalifikacija, a u paketu dobiju izmiješan startni poredak koji će zasigurno utjecati na kvalitetu utrka, bar u prvih desetak-petnaest krugova. Prve minute svake kvalifikacijske runde će postati opće ludilo, vidjet ćemo sve bolide na stazi u isto vrijeme, na najbržim gumama i s par kapi goriva, i okretat će brze krugove što brže i što češće. I pritisak će biti veliki, s obzirom na to da do početka eliminacije možete odvesti svega 2, ako ste sretni možda 3 brza kruga s napunjenom baterijom. Niti tijekom eliminacije neće biti odmora, gužva na stazi će se smanjivati, te će vodeći vjerojatno biti sigurni (do Q3), ali borba za ostale pozicije neće ‘ohladiti’.

Nostalgičari će reći da ovako nešto nije nikada postojalo u Formuli 1 i da su eliminacije tijekom kvalifikacije ideja koja se protivi povijesnoj F1. E pa razmislite, u novijoj povijesti, koliko se puta mijenjao format kvalifikacija? Od neograničene dvije runde petkom i subotom, preko jednosatnih kvalifikacija s maksimalnim brojem od 12 krugova, brzi krug vožen s gorivom s kojim će vozač startati utrku, samo jednim krugom po vozaču, kvalifikacije u subotu i nedjelju ujutro, pa preko raznih verzija sadašnjeg formata s 3 runde. Nakon ove liste, dobro je zapitati se, da li nostalgija u povijesti kvalifikacija postoji? Ako i postoji, ona svakako ne može igrati ulogu u poništavanju ovog pravila.

Manje nostalgični, a možda pametniji fanovi će se zapitati zašto mijenjati dio vikenda koji je, čini se, najbolje funkcionirao? Pa jednostavno je, s obzirom na to da nitko na svijetu ne bi prihvatio ideju okrenutog grida niti išta slično, da bi se utrke poboljšale u što kraćem vremenskom periodu, mora se doći do alternativnih ideja. Na početku teksta sam napisao da nitko od nas neće čekati 2-3 godine da utrke postepeno postanu bolje, već želimo promjene sada, što brže. Formula 1 upravo to i čini. Preko kvalifikacija, koje su u zadnje vrijeme, budimo realni, također postale monotone, će utjecati na utrke, poredak u njima i količinu preticanja. Ne znam što u čelu Formule 1 planiraju u budućnosti kada na scenu dođu brži i izjednačeniji bolidi. Ako se ovaj sustav pokaže jako dobrim, možda ga i zadrže, a s druge strane, možda je ovo sam prelazna ideja kako napraviti utrke i vikende zanimljivijima dok se neke druge stvari u F1 ne promjene na bolje. Mislim da vrijedi dati šansu ovoj ideji, prije nego se i ona popljuva.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. Mclaren raca Prikaži

    Da FIA nije usrala sa svojim pravilima i dovela interes za f1 na najniže grane, ne bi bio sporan ni format kvalifikacija. Ovako, zbog izrazite dominacije Mercedesa posljednje dvije godine nastale zbog rigidnih pravila krovne organizacije, fanovi ovog sporta trebaju biti zadovoljni mrvicama interesantnosti koje se daju na kapaljku. Jedna od tih mrvica mogla bi biti ova nova formula kvalifikacija. Moglo bi se reći da i ja , jednim dijelom, spadam u nostalgičare F1, ali pozdravljam svaki pokušaj da se i novim pravilima pokuša povećati zanimljivost natjecanja, pa makar to bile i kvalifikacije, jer, na žalost, samo natjecanje postalo je sve nezanimljivije i nezanimljivije


    0

    0
  2. Zasto mislim da je losa ideja? Zato sto xodatno komplicira gledanje za “obicne” gledatelje. Zasto pada gledanost f1? Zato sto se stalno stvari kompliciraju. Kako prosjecnom gledatelju objasniti zasto se moraju stavljati dvije komponente guma,zasto treba voditi racuna o protoku goriva,kad se koristi drs… stvari trebaju biti jednostavnije a ovaj sustav kvalifikacija to nije iako nudi uzbudjenja.
    Ali… sto kada te vozac blokira dok si u brzom krugu i zbog toga ispadnes? Ili kad bude crvena zastava?
    Zbog cega uopce mjenjati kvalifikacije? Pa to su kvalifikacije, bolje da se radi na utrkama. Ja inace jesam nostalgicar ali moja antipatija prema novom sustavu nije zbog toga jer bi u tom slucaju volio da se vrati kad se vozio po samo po jedan krug.
    Naravno,sve ovo je samo moje misljenje :-)


    0

    0
    • F1puls David Vidović novinar Prikaži

      Mišljenje ti stoji, nema riječi. Ali vidiš, ja smatram da F1 trenutno ne zanimaju novi fanovi, već su zaposleni da održe trenutne na okupu, da totalno ne popucaju šavovi, i da naprave od sporta,.odo onoga s čime trenutno rade, što bolji proizvod. U tekstu sam ne jednom, već dva puta naveo da je ova promjena tu zbog momentalnog poboljšanja kvalitete utrka. S obzirom na to da formatu utrka ne mogu ništa uraditi (a i da pokušaju, našli bi se u još većoj vatri jer bi tek tad fanovi poludjeli), udaraju tamo gdje su uvijek udarali kada su utrke loše, i realno, tamo gdje jedino mogu i udarati pa da ima značajni i trenutni utjecaj na utrke, a to su kvalifikacije. I ovo je jedini način da preko noći bar malo poprave, tj prekriju probleme i dosadne utrke. Upravo sam iz tog razloga na kraju i napisao da ovo može biti samo prelazno rješenje dok se stvari ne poslože na svoje mjesto, a ako ispadne kao dobra stvar, zašto ne i zadržati ovaj format. :D


      0

      0
    • Mclaren raca Prikaži

      @Blackhawk: Da, u pravu si kad kažeš da se stalno stvari kompliciraju i da zbog toga pada i gledanost f1, ali to je zato što se počelo komplicirati puno ranije i time se išlo iz lošeg u lošije. To je kao kad padneš u živo blato pa se koprcaš u želji da se izvučeš, a u stvari toneš sve dublje. Rekao bih da je i FIA u takvoj situaciji. Umjesto da se uhvate za čvrstu granu, koje nema, hvataju se za mnoštvo slamki spasa pa jedna pomogne, a dvije odmognu. Možda jedna od tih bude i slamka spasa napravljena u vidu ovakvih kvalifikacija. Sigurno je da ovaj novi sustav za neke loš ,a za neke će biti dobar. I šta sad? Nikad ni u čemu nije bilo da su svi bili zadovoljni ili, kako naš narod veli, uvijek je bilo onih koji su je.bali i onih koji su bili je.eni.


      0

      0
  3. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Ma hebeš ti formate kvalifikacija kad Berine i ekipa vežu ruke inženjerima kod razvoja bolida i onda pljuju po Mercedesu kako se usudi biti tako dominantan. Zamisli ti to, Mercedes ubija sport jer je dominantan. A što reći na 6 uzastopnih naslova Ferrarija? Pa nije duža dominacija neki novi pojam. Vrh F1 brani i ograničava sve što može i onda se čude. Onda u strci kao pokreću razne ankete i pitaju nas što ne valja. Gotovo jednoglasno im odgovaramo, a oni baš suprotno od naših želja. Onda oni odluče mjenjati kvalifikacije…iako moram priznati da mi se njihov prijedlog sviđa. No to nije rješenje!!!! Što vrijedi da sad Hamilton ne postavi na vrijeme dobar krug i završi npr na 5. mjestu. Pa on će za par krugova vratit poziciju. Ljudi moji pa gledali smo Mercedes kako starta sa začelja i dođe do 3. ili 2. mjesta. Sekundu i pol brži od neke prosječne momčadi. I kako srezati takav zaostatak? Pa valjda sa slobodnijim razvojem bolida, ukidanjem silnih kazni što vozači dobivaju i za najmanje krive poteze, da se uvede veći izbor proizvođača guma a ne što jadnici moraju hvatati Mercedes na one 4 role wc papira. Čim malo stisnu ili se odluče za riskantniju strategiju ode gorivo, gume pucaju. Kako da ih hvataju? Pa dajte im da se utrkuju a ne da gledaju kako će štedit na svemu.
    Najgore mi je od svega čitati brojne komentare ovdje, na drugim portalima i na društvenim mrežama negodovanje zbog v6 motora ili formata kvalifikacija. 90% komentara plakanje za v10. Razmislite si malo, zar bi v10 išta bitno promjenio uz ovako dosadne utrke? Ma i ja bi volio da je bučnije makar to slušam ispred tv-a, ali to nije problem. Problem je što mi nemamo pravo utrkivanje…sezone su spale na svega 2-3 lude utrke i oči uprte u Ferrari da nekim čudom stane wheel to wheel s Mercedesom.


    0

    0
  4. Tak mi je svejedno, za mene F1 je izgubila čar prelaskom na V6 motore i razno razne gluposti tj. pomagala ( šatro ušteda ). Pogotovo mi je tragikomična homologacija motora.


    0

    0