F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Dogovoren novi format kvalifikacija

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Formula 1

Izgleda kako ćemo ove sezone pratiti izmijenjeni format kvalifikacija, a odluka je danas jednoglasno donesena. Pišu o tome Autosport i Motorsport, uvijek dobro i točno informirani izvori. Odluka je to strateške grupe i F1 komisije, koji su danas imali sastanak u švicarskoj u Ženevi. FIA bi ovu odluku trebala odobriti početkom idućeg mjeseca.

Kvalifikacije će i dalje trajati 60min (45 min “neto”), ali će vrijeme biti drugačije raspoređeno.

Q1 (16min)
Nakon 7 minuta od početka runde, ispada najsporiji vozač. Nakon toga, svake minute i pol ispada sljedeći najsporiji vozač, i tako dok se ne eliminira 7 najsporijih.

Q2 (15min)
Najsporiji vozač otpada minutu prije nego u Q1, a onda se dalje nastavlja istim principom, tako da i u ovoj rundi otpada 7 najsporijih. To znači da ćemo u Q3 po prvi puta imati samo 8 vozača.

Q3 (14min)
Najsporiji vozač opet otpada minutu prije nego u Q2, i opet istim principom do kraja, što znači da ćemo minutu i pol prije kraja imati borbu za pole position između dva najbrža vozača.

Tema rasprave bila je i količina goriva koja je trenutno ograničena na 100kg po utrci. Red Bull i McLaren su bili za povećanje količine goriva, no prijedlog nije prošao. Kao nekakvu alternativu se spominje povećanje količine na 105kg. No, ova tema još ostaje predmet rasprave.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

23 komentara

  1. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Mozda su malo previse zakomplicirali,imam osjecaj da je to moglo dosta jednostavnije


    0

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Ma nisu trebali niśta mijenjati.


      0

      0
      • da ako su htjeli više vožnje i vremena postavljenih, mogli su dati po jedan extra option set za svaku rundu (da se moraju vratit nakon runde, i eventualno u q1 dat prime umjesto opt ili izbor) – i svi bi se vozili i puno i brzo cijele kvale, a nebi bilo gluposti sa faktorom ajmo reć sreće, jer taj račun vjerojatnosti u tako zatvorenom, a kompleksnom sistemu je sklon težnji ka murphy-evom zakonu – IMO.

        na takve stvari treba ići extra lova od FOM-a, ne na bonuse, neka oni to plate pirelliu, i imat će više od kvala, a i pirelli može koristiti te setove za unaprijeđivanje smjese i konstrukcije, i imati test u najboljim mogućim uvjetima – svašta bi se moglo kada bi se htjelo! ::zubo:
        najveći problem je što je 90% razgovora i natezanja (na raznim sastancima i grupama) o krivim stvarima, tj unutarnjoj politici između svih zainteresirnih, pa ovakve nebuloze na kraju samo ulete na nečiju inicijativu, bez previše vaganja koristi i problema/štete.. :chill:


        0

        0
  2. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Nije mi baš još jasno sve što iz ovih pravila proizlazi, ali pretpostavimo da je cilj učiniti poredak malo manje predvidljivim. E sad, zamislimo da je ovaj sistem bija na snazi 2015. koliko bi to utjecalo na dominaciju Mercedesa. Mercedes odma na početku Q1 napravi najbrži krug sa gorivom dostatnim za jedan brzi krug, ako ne naprave grešku prve dvi pozicije su njihove i oni su svoje napravili do iduće runde, isto ponove u Q2, a u Q3 osim tog kruga u prvih 5 minuta koji bi ima osigurao prva dva mista imaju i jedan u zadnjih minut ipo da vide koji od njih dvojice će osvojiti pole. Dakle opet imaju dovoljno vrimena da stave nove gume i da naliju goriva nanovo tako da svaki brzi krug voze na minimalno goriva i na novom setu guma. Čak ih ni greška u brzom krugu ne može omesti jer opet imaju dovljno vrimena za boks i nalivanje goriva.

    Zaključak, na dominaciju jednog tim je tribalo misliti kad su se pravila pisala po nacrtima gotovog motora jednog tima a sad je gotovo kako god da okreneš grid ili kvalifikacijski format.


    0

    0
  3. meni je bio dobar i quali trening, kad su uvedene ove stupnjevane kvale mi je bilo neobično, pa sam se navikao, ali za ovo nisam siguran kamo vodi, očito žele da sreća (nasumični kaos) igra veću ulogu..

    nisam siguran u ispravnost odluke, pogotovo kada uzmemo u obzir i novi način određivanja guma unaprijed (pogotovo za utrke van evrope), moglo bi biti svega na prvih nekoliko trka :zubo::


    0

    0
  4. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Bezveze, cccccc
    Ovio bi kao trebalo da poveća neizvjesnost i da kvalifikacije napravi zanimljivijim, a samo su napravili glupost i zakomplikovali stvari.


    0

    0
  5. Mclaren raca Prikaži

    Znam da se mnogi ne će složiti, ali meni se sviđa ova promjena. Bit će kaosa i nepredviđenih ranih ispadanja i, mislim, manje prilika za kalkulacije. Možda bude zanimljivije. Vidjet ćemo (rekoše slijepi).


    0

    0
    • biti će i više SC-a u takvom scenariju, kako će to rješavati u vremenski kratkom formatu koji se zasniva na što više brzih krugova, nekako sam skeptičan, iako sam po prirodi liberalan u stavovima, pa i u F1 (uglavnom).


      0

      0
      • Mclaren raca Prikaži

        Spomenuo sam jednom da mi se dogodilo i to da zaspim na nekoj utrci f1, ali nisam nikad spomenuo da često zadrijemam na kvalifikacijama. F1 je skoro dotakla dno i mislim da ne može biti gore od ovog, tako da ovaj sistem kvalifikacija ipak donosi neku dozu moguće zanimljivosti, pa makar bio i česti izlazak sc. Jedino se ne nadam da ne će biti pogubno za vozače. Zanimljivost prijašnjeg sustava kvalifikacija se svela na zadnje dvije minute u Q3.


        0

        0
  6. Alfa Romeo lancista k2.0 Prikaži

    Ko bi nama ugodio, ali baš je bezveze…


    0

    0
  7. Mclaren KERS Prikaži

    Neznam, vidim puno negodovanja ali meni zvuci zanimljivo, bit ce svasta..


    0

    0
  8. Ovo je puno bolje. Stare Q su bile dosadne do zadnje minute.


    0

    0
  9. Kvalifikacije su odavno postale više od običnog treninga, tj. osim prodanih ulaznica česti su TV-prijenosi širom svijeta jednako kao same utrke. Zbog toga se vjerojatno želi na kvalama prisiliti ekipe na što više akcije, kako bi gledatelji s plaćenim ulaznicama ili konzumenti TV-reklama vidjeli više atrakcije. Inače su kvale problem jer nekim se ekipama s obzirom na trenutnu snagu ili stanje u poretku u njima baš i ne isplati voziti previše, a usput mogu uštedjeti ponešto kilometara uz ovakva pravila o trajanju komponenti.
    Ovakav bi način kvala u konačnici mogao povećati kilometražu što se nakupi kroz godinu, pa bi se opet u prednosti mogli naći oni puzdaniji, kao npr. Mercedes, ali oni su na vrhu kako god okreneš.
    Teško je reći bilo što unaprijed


    0

    0
  10. David Croft Ferrari Prikaži

    Jedino što je valjalo od formata su te kvalifikacije…čemu mjenjanje ovog formata?!
    Pa želimo vidjeti samo bolje utrkivanje…
    Mislim nema nikakvog smisla jer će sve biti isto…brze ekipe će odraditi s lakoćom kvalifikacije i u jednom krugu sve preskočiti samo što neće moći kalkulirati sa gumama u Q1…a u Q2 moraju sačuvati gume za utrku, a šefovi žele da oni voze do kraja zbog nekakve “zanimljivosti”? Što je sa glavama pobogu?


    0

    0
  11. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Logiku ovog sistema vidim u tome da se zeli rasporediti napetost sa kraja runde na cijelu, tj. eliminirati “prazan hod” i kasne izlaske… Ne izgleda lose iako nisam pobornik kompliciranja… Vidjeti cemo kako ce to izgledati…
    U ovome vidim i pojacani pritisak na vozace jer se smanjuje mogucnost popravka (druge sanse) sto je i dobro i lose… Usporedjuem sa starim sistemom- 60min free da se slozi perverznan i inspirativan krug uz maksimalan “pushing to the limit” kroz vise izlazaka i vremena za korekcije u boksu…
    Promjene nisu nuzno lose. Jednostavno samo mijenjaju stvari, nesto izgubimo, a nesto dobijemo…


    0

    0
  12. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Za sada mi se to čini kao dobra ideja, u svakom slučaju bolja od kvalifikacija u kojima zaspim sve do zadnje minute Q3. Do samog kraja nema nikakvih posebnih šokova, ovako će biti vrlo neizvjesno od početka do kraja kvalifikacija i lako će se desiti i poneko iznenađujuće rano ispadanje.


    0

    0
  13. Koja glupost.. Tko ti može garantirati da ti u Monacu neće zasmetati neki vozač koji nije u brzom krugu i radi njega ispadneš… Idu iz krajnosti u krajnost..


    0

    0
  14. Fernando Alonso croatic f1 urednik Prikaži

    Na prvu mi se baš i nije svidjela ova ideja, zvučala mi je kao nepotrebno kompliciranje nečega što je bilo sasvim u redu. I dalje mislim da je nepotrebno kompliciranje, ali mora se reći da novi sistem ipak ima dobrih strana. Kvalifikacije će biti dosta uzbudljivije, sada sigurno nećemo vidjeti neke ekipe kako čekaju zadnjih par minuta za izlazak na stazu i bit će manje prilike za popravak što dodaje veliku mogućnost izmiješanog grida, ali na puno suptilniji i bolji način od obrnutih gridova. Kvalifikacije će definitivno postati prava lutrija, što ustvari nije nimalo loše za utrke.


    0

    0
  15. Ima mnogo precih stvari za promjeniti a kvalifikacije su najmanji problem.

    Po navici rade sve kontra.


    0

    0