F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Iskre na relaciji Red Bull – Renault se nastavljaju (+ osvrt na povijest)

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Renault, Red Bull

Unatoč brendiranju svoje pogonske jedinice imenom “Tag Heuer”, čini se da ne prestaju frcati iskre između Renaulta i Red Bulla. Posljednju zanimljivu izjavu plasirao je Dr. Helmut Marko.

“Kada razmislim o ovoj Lotusovoj ekipi, koja je sada Renaultova tvornička ekipa – mislim da su imali barem malo pameti (Renault) sve bi uložili u nas.”

Nakon predstavljanja Red Bullovog automobila, kada je upitan hoće li Toro Rosso prestići na stazi velikog brata ove godine, Christian Horner je ispalio: “Naravno da da. Toro Rosso je skinuo 0.8 sekundi zbog pogonske jedinice. To je stvarno značajan napredak u performansama.”

Renault je, svakako, zasukao rukave i razvijao svoj V6 hibrid tijekom zime i sigurno će ostvariti neki napredak u odnosu na motor iz 2015. godine, ali odnosi li se tih 0.8 sekundi koje je Horner spomenuo na razliku između Renaultovih i Ferrarijevih motora iz 2015. godine ili ne, ostaje na slobodnoj procjeni čitatelja.

Rémi Taffin, Renaultov šef razvoja motora, nedavno je rekao:

“Sve što mogu reći u ovom trenutku je to da mislim kako ćemo mi bolje napredovati od ostatka konkurencije ove zime, jer naš prostor za napredak je najveći.” Taffin nije htio komentirati, ali ni negirati medijske natpise o 50KS jačoj pogonskoj jedinici u odnosu na prošlogodišnju.

Horner je i na ovu temu imao nešto reći – on misli kako će RBR smanjivati zaostatak za konkurencijom kontinuiranim razvojem bolida kroz sezonu.

“Nadamo se da ćemo, malo pomalo, kroz sezonu napredovati, ali očito je da će šasija biti osnovica i temelj za taj napredak.”

Renaut je ujedno izjavio kako će povećati svoj budžet za novu sezonu, a na to je Horner imao komentar.

“Imam osjećaj da oni (Renault) sada imaju mnogo bolje ideje o tome gdje je deficit performansi, a isto tako znaju što treba napraviti da srede to. Čini se da sada imaju mnogo više samopouzdanja i koncentracije i mislim da su uz malo restrukturiranja tamo doveli i neke kvalitetne konzultante s puno iskustva.”

Tijekom cijele 2015. godine, Red Bullovci su bili uvjereni da Renault ne uspijeva analizirati područja deficita u ICE-u pa su zbog toga angažirali Maria Illiena. Očito, Horner sada vjeruje kako je Renault odlučio poslušati njihove savjete i poduzeti nešto po tom pitanju. Možda smo sada bili svjedoci djelomičnog primirja tijekom zime u ratu riječi između Red Bulla i Renaulta, ali isto tako očito je da su sve pozitivne spone popucale između ove dvije strane u protekle dvije godine i da ćemo se opet naslušati teških riječi i optužbi.

Druga vremena, iste priče, ali manje buke (kružni ciklus uspjeha i neuspjeha)

Adrian Newey je u listopadu 2015. godine rekao: “Suočeni smo s mogućnošću da odemo iz F1 jer su nam Mercedes i Ferrari odbili isporučiti motore zbog straha.” Nikome nije bilo jasno u tom trenutku hoće li RBR i Toro Rosso ostati u F1 zbog Mateschitzeve izjave kako se stvari moraju srediti do kraja mjeseca ili odlazi iz F1.

Realnost je, naravno, bila ta da je RBR imao pogonsku jedinicu za 2016. godinu, iako je Adrian Newey tvrdio da je partnerstvo s Renaultom kompletno uništeno i da nemaju motor. Sada znamo da je postojao valjan ugovor po kojemu Renault mora opskrbljivati ekipu motorima i u 2016. godini. Red Bullova obitelj nikako nije mogla prihvatiti činjenicu da je Renaultov motor nesposoban za pobijediti u utrci i osvojiti prvenstvo – ovakvo stanje bilo je neprihvatljivo u Milton Keynesu.

“Svi se moramo vratiti u poziciju gdje sve ekipe imaju pristup motoru koji je tu ili barem tu negdje – kada ste nekoliko postotaka iza vodećih to je OK, ali kada ste 10% iza – to je prevelik zaostatak”, jadao se novinarima Newey.

Naravno da se ovdje Newey pozivao na kasnije razdoblje V8 ere, kada su u smislu snage motora, svi motori bili podjednaki. Svejedno, Newey je iskusan igrač i godinama radi u F1 pa bi morao znati da ovakva situacija nije ništa novo. Imati najbolji i najjači motor često je temelj osvajanja konstruktorskog naslova, ali to nikada ne traje vječno zbog raznoraznih razloga.

1987. godine – godinu dana prije nego je Newey dizajnirao svoj prvi F1 bolid za March, Williams je osvojio konstruktorski naslov s Hondom i Nelsonom Piquetom za volanom. Unatoč tom uspjehu, već sljedeće godine Honda je otišla McLarenu, a Frank Williams nije uspio pronaći drugog proizvođača koji će mu opskrbiti bolid turbo motorom – jedino rješenje bilo je prilagoditi atmosferski Judd (Fordov) motor za 1988. godinu.

Deficit u performansama je bio očit, a Williams je po prvi puta nakon mnogo godina ostao bez pobjede u sezoni. Osvojili su tek sedmo mjesto u konstruktorskom prvenstvu s dva druga mjesta i samo 20 bodova. Ironično, Adrianov March 881 je završio ispred Williamsa na šestom mjestu – njegov March bio je sjajno dizajnirani automobil. Uz to, njegov automobil je prvi s atmosferskim motorom koji je vodio u utrci nakon 1983. godine  (VN Japana 1988. godine). Uglavnom, ekipa Williamsa je doživjela u 12 mjeseci pad s trona na koljena – a sve zbog nedostatka konkurentnog motora – ista priča ponavlja se sada Neweyu i Horneru.

Za 1989. godinu, Williams je osigurao Renaultov motor, iako će proći još tri duge godine prije nego osvoje novi konstruktorski naslov.

Nakon što su osigurali Hondin motor na štetu Williamsa, McLaren je osvojio četiri uzastopna konstruktorska naslova između 1988. i 1991. godine. Svejedno, ekipa iz Wokinga proživjela je sličnu sudbinu kao i Williams nakon što je krajem 1992. godine Honda otišla iz F1. McLaren je bio primoran koristiti Fordov nezavisni motor za 1993. godinu, ali Fordovi nisu više bili sila kao nekada pa je slijedio neizbježni pad forme. Williams Renault je osvojio konstruktorski naslov i 1993. godine, a McLaren je bio drugi, ali s dvostruko manje bodova od Williamsa.

Ayrton Senna je shvatio da McLaren neće tako brzo uhvatiti Williams pa je krenuo prema Groveu. McLaren je odlučio testirati Lamborghinijev motor prije 1994. godine, ali na kraju se ipak odlučio za Peugeot. Te godine McLaren nije uspio pobijediti i osvojili su tek četvrto mjesto u konstruktorskom poretku. Peugeotov motor je odbačen nakon samo jedne godine u korist Mercedesovog – Ilmor brendiranog motora. Ali, isto je trebalo čekati još pune tri godine do novog konstruktorskog naslova – 1998. godine – što je i posljednji osvojeni za ekipu McLarena.

U to vrijeme je Williams Renault dominirao F1 svijetom osvojivši pet od šest titula. Benetton je jedina momčad koja im je stala na put, ali također s Renaultovim motorom. Nije nikakava slučajnost da je Williamsova dominacija u konstruktorskom poretku završila kada se Renault povukao iz F1 i tako je ponovno najbolja šasija osuđena na propast bez najboljeg motora. Williams je bio primoran voziti na Mecachrome motorima (starim Renaultovim) tijekom 1998. godine, a onda na Supertech motorima (re-brendirani Mecachrome) u 1999. godini prije nego su postigli dogovor s BMW-om. 2000. godina označavala je dugotrajan proces učenja, a sljedeće godine Williams je pobijedio na četiri utrke i plasirao se na treće mjesto iza McLarena i Ferrarija.

2003. godina je bila sjajna za Williams i BMW jer je njihov FW25 opasno pritisnuo Ferrari. Kraj godine izgledao je ovako:

Ferrari – 158 bodova
Williams – 144
McLaren – 142

Te godine, nekada jaka i dominantna sila – Renault – bio je na četvrtom mjestu u konstruktorskom poretku s osvojenih 88 bodova. Naravno, velika razlika između onih i sadašnjih vremena je u broju ekipa koje se natječu u prvenstvu. Kada je Newey tek ušao u F1 svijet, našao je 18 ekipa na gridu, a kada je McLaren preuzeo vodeće mjesto od Williamsa – broj ekipa je bio isti.

Moderna era F1 ostala je na, više manje, oko 10 ekipa i prijetnja odlaskom 2 Red Bullove odjeknula je kao nikada. No, kao što povijest demonstrira, nitko nema “apsolutno pravo” na kompetitivan motor. To bi morali shvatiti i ljudi iz RBR-a. Red Bullov nedosanjani san je imati vlastito razvijen motor ili neupitnu podršku velike automobilske sile. Dok se to ne ostvari, ne preostaje im ništa drugo nego zasukati rukave i naporno raditi.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

    Odličan tekst.
    RB treba novog proizvođača PU koji će se posvetiti njemu. Prevelik zalogaj je njima vlastiti motor.

    Žao bi mi bilo da odu jer su jedna od rijetkih momčadi koje imaju resurse, znanje i sposobnost stati uz bok najvećima (Mcl, Ferr, Merc), plus što imaju najbolji razvojni program vozača.
    To bi bio velik gubitak za več “bolesnu” F1.

    Mišljenja sam da oni čekaju 2017 da vide ima li tu kruha za njih ili ne, ako se ne varam imaju obvezu ostati u F1 do 2018 (ispravite me ako griješim) i ako ne budu konkurentni, bojim se da bi dvije momčadi mogle biti na prodaju.


    0

    0
  2. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Bravo za trud..! ovo zaslužuje barem 5 klikova na baner reklamu. :thumbs:


    0

    0
  3. S pljuvanjem Renaulta Red Bull mi se samo zgadio. Njihovo kukanje “Renault ne zna ovo, Ferari i mercedes mi ne daju ovo”… Zar im je FIA dužna osigurati motor? Neka stisnu zube i nađu si novog proizvođača motora. Navodno se BMW želi vratiti. Samo, s pljuvanjem po proizvođaču motora prilično su si naštetili u budućim pregovorima sa drugim proizvođačima motora


    0

    0
    • idemo se ti i ja malko “zakačit” ;) zašto su mnogi pisali i pišu kako iz RB pljuju renault ? glasno govorit o problemima dobavljaća PU možda nije diplomatski ali bolje i tako nego govorit njemu “iza leđa”. zar i izjava taffina “Sve što mogu reći u ovom trenutku je to da mislim kako ćemo mi bolje napredovati od ostatka konkurencije ove zime, jer naš prostor za napredak je najveći.” ne potvrđuje to tkz pljuvanje RB po renaultu ? jer … kad imaš veči prostor za napredak od konkurenata ? logično mi se čini onda kad su oni skoro dosegnuli “savršenstvo” , a ti debelo kaskaš za njima . osim toga ako me pamćenje ne vara kad su uvidili probleme iz RB su želili svojim stručnjacima pomoć renaultu da ih bar ublaži ako ne otklono no iz renaulta su to odbili ( slično su postupili i u hondi na prijedlog McL da angažiraju ljude sa “strane” , a rezultate smo vidili ) . za ovu sezonu su angažirali maria illiena … valda su shvatili da su savjeti iz RB bili OK . kako nač novog proizvođaća motora ? ako su nedavno iz merca izjavili da su na ovom motoru počeli radit 2 godine ( ako se ne varam ) prije uvođenja V6 koji bi novi proizvođać ima muda na kraju 2015. ( može i na početku ) prihvatit se konstruiranja konkurentnog motora koji bi BR kupova ? nijedan pametan jer to bi bilo nemoguče . skoro sam siguran da u budučnosti ovo “pljuvanje” RB ne bi naškodilo njihovim pregovorima sa nekim “normalnim” proizvođaćima PU uz uvjet da im taj osigura dovoljno konkurentnu PU šta potvrđuju riči AN “Svi se moramo vratiti u poziciju gdje sve ekipe imaju pristup motoru koji je tu ili barem tu negdje – kada ste nekoliko postotaka iza vodećih to je OK, ali kada ste 10% iza – to je prevelik zaostatak” znači mali zaostatak je OK ( recimo lanjska ferrarieva PU ) ali 10% je nenadoknadivo makar šasija bila i perfektna . a renault je valjda bija ( lanjsku hondu ne računam ) oko tih 10% u odnosu na ferrari , a naročito mercedes . kad ti je buđet “najraskošniji” u sezoni , a tvoj dobavljać PU kroz sezonu skoro ništa ne napravi ( ne zna di su problemi ? ) da poboljša “proizvod” koji pošteno plaćaš … trebalo bi šutit ? mogli bi se pitat zašto je lotus posli neuspješne sezone sa renaultom 2014. preša 2015. na mercedesovu PU ? 2015. RB i TR su “spasili” renault jer su jedini ostali “vjerni” renaultu . da nije bilo njih , da su prešli na PU merca ili ferraria ( OK , TR bi to ova dvojica i “dozvolili” , RB ne bi jer se boje njegove šasije šta se na kraju i pokazalo ) renault bi moga stavit “ključ u bravu ” po pitanu F1 i sva uložena sredstva u konstrukciju novog motora bi bila potrošena uzalud zar ne ? bi li npr ti da si bija na mistu mateschitza jedini kupova motoer za svoja 2 tima od proizvođača koji ne može riješit probleme kroz 2 sezone i ponizno šutija … ka da su ti motori poklonjeni , a ne prodavani ? cifra sigurno nije bila mala … renaultu je pomogla da vrati bar dio uloženog u razvoj . da nije bilo njega šta bi bilo sa francuzima ? RB i TR su im donekle držali “glavu iznad vode” , bez njih bi definitivno potonuli . za to im se renault “revanšira” nejakom PU bez da skoro ku*em maknu ne bi li ikako popravili stanje . i na to je trebalo šutit ?!?!?


      0

      0
  4. Momčadi su do sada trebale naučiti da nikada neće moći imati neupitnu podršku jednog proizvođača motora za duže vrijeme jer je povijest pokazala da će proizvođač motora, ukoliko je uspješan, kad tad poželjeti imati i vlastitu momčad.


    0

    0
  5. Dans la douleur, certes, car la victoire a mis un temps fou a se dessiner.


    0

    0