Zima je za McLaren-Hondu bila više nego zanimljiva. Ustvari, krajem siječnja novinski naslovi bili su predobri da bi, zapravo, bili i istiniti. Prema španjolskom portalu “As”, radnici su radili u neprekinutim smjenama (24h dnevno), odrekli se zimskih i Božićnih praznika kako bi riješili probleme. Isti izvor prenio je vijesti kako je Honda, ne samo smanjila zaostatak, nego pronašla snagu koju nisu sanjali ni u najluđim snovima. Japanski proizvođač, navodno, je pronašao čak 223 konjske snage iz svog motora – s tom snagom bi McLaren u 2015. godini opasno konkurirao Mercedesima koji su pobijedili na posljednje 32 od 38 održanih utrka.
No, ubrzo su Japanci uputili službeni demanti u redakciju SKY Sportsa i proglasila ove natpise čistim nagađanjima. Andrew Benson iz BBC-a tvrdi da su u zimskom periodu između 2014.-2015. Mercedes i Ferrari pronašli 15-20 odnosno 65 konjskih snaga pa ovih 223 zvuči ludo. Nedugo nakon toga, Španjolska “Marca” prenijela je vijesti o katastrofalno nepouzdanom turbu koji će upropastiti još jednu sezonu ove zvučne alijanse, ali ubrzo je i to bilo demantirano. Što je prava istina – ubrzo ćemo vidjeti na stazi.
Posljednjih dana analitičari su se sve više prebacili na analizu goriva i njegovog utjecaja na Hondu – tj. njezinu pogonsku jedinicu. Uglavnom, mnogi smatraju kako McLarenov dugogodišnji sponzor i dobavljač goriva – Mobil 1 – nije najbolja hrana za osjetljiv Hondin motor.
Ne tako davno, dobavljači goriva bili su samo jedna od važnih karika F1 momčadi, ali ne i krucijalan faktor uspjeha. Ali, otkako su regulacije V6 motora bile implementirane na početku 2014., automobili su morali završiti utrku sa trećinom goriva koja je bila potrebna V8 motorima. Dakle, veza proizvođača motora i dobavljača goriva i lubrikanta dobila je na značaju.
To je postalo i više nego jasno na kraju prošle sezone kada je Shell, Ferrarijev partner i dobavljač goriva, iznio podatak da se smatra odgovornim za 25% napretka Ferrarijeve pogonske jedinice u 2015. godini – dakle, Shell smatra da je kvalitetnijom smjesom goriva Ferrariju donio 0.5 sekundi po krugu ili 30 sekundi po utrci.
Iako je teško provjeriti točnost ovih podataka – Toto Wolff iz Mercedesa rekao je novinarima Autosporta kako su Shellove brojke vjerojatno blizu istini – tako je i on potvrdio važnost dobrog i kvalitetnog dobavljača goriva. Stoga, jasno je uočiti kako 3 Hondina rivala imaju dugoročne i odlične odnose sa svojim dobavljačima goriva. Ferrarijevo partnerstvo sa Shellom proteže se sve od 1929. godine do danas, a Total često ističe kako posluje s Renaultom puna 4 desetljeća. Malezijski Petronas već je 7 godinu za redom glavni sponzor Mercedesove F1 ekipe.
Honda je, s druge strane, nakon pristupanja McLarenu bila, više manje, primorana na suradnju sa “Mobil 1” dobavljačem goriva – koji je imao potpisan ugovor otprije i prije toga pokretao Mercedesove motore u McLarenu.
McLaren si ne može priuštiti gubitak tako važnog i snažnog sponzora – pogotovo nakon gubitka Hugo Bossa koji je otišao u Mercedes i TAG Heuera koji se pridružio Red Bullu. Mobil 1 partner je s McLarenom više od 20 godina.
McLaren-Honda koja je dominirala u kasnim 80-im godinama je bila pokretana na Shellov pogon, a Honda – kao samostalna ekipa je bila pokretana od strane ENEOS-a, Japanskog brenda, kada se natjecala u F1 između 2006. i 2008. godine. Yasuhisa Arai je rekao kako Honda surađuje veoma blisko i direktno sa Mobilom 1 – kako bi postigli najbolje performanse, ali da li i u tome leži veliki problem forme McLaren Honde?
Honda je bazirana u Sakuri, a prednosti bliske suradnje 2 Japanske kompanije (ENEOS) koje bi zajedno razvijale motor i lubrikante je više nego očita.
McLaren si s druge strane ne želi pucati u nogu i odreći se tako sjajnog partnera kao što je Mobil 1 u ime bolje suradnje sa Hondom. Uglavnom nezavidna situacije sa obje strane koja se može riješiti jedino kvalitetnijom suradnjom Honde i Mobila 1. O toj suradnji uvelike ovisi i uspjeh McLarena.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja ne razumijem da li se to namjerno svaki put kad je Honda u pitanju krivo prenose informacije ili se jednostavno ne zna prevesti informacija. Prošle godine Arai tvrdi da će se Honda približiti Ferrariju po pitanju ICE-a nakon updatea, svi prenijeli vijesti da Arai očekuje da će se Mclaren boriti s Ferrarijem na sljedećem GPu. Ovih 223 se odnosi na ERS+ICE. Arai kaže da Honda ima bolji ICE od Renaulta što i ima. Svi prenijeli da je Arai rekao da honda ima bolji motor od Renaulta. Mclaren je za razliku od Mercedesa i Ferrarija imao ERS vrlo kratko i punio se dva kruga. Znaći samim popravkom ERSa imati će 160BHP konstantno. Ostalih 70ak se odnosi na ICE.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Doslovno, čak se i u zarezima slažem s tobom
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Namjerno ili ne činjenica je da je Honda bila u 2015 katastrofa tako da šta god pišeš je točno jer sa ovakvim budžetom Mclarena imati takavu sezonu …
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
a kako bi preveli pojam ICE ? i odakle podatak da honda ima bolji ICE od renaulta ? od araia ? on je rastavlja renaulta pa to sigurno zna ? stvarno je bilo glupo prevest araievu izjavu kako honda ima bolji ICE od renauta ka da honda ima bolji motor od francuza s obzirom da bi pravi prevod valjda bija da honda ima bolji internal combustion engine ili u prevodu MOTOR s unutarnjim izgaranjem . arai u komparaciji sa renaultom nije izjavija da honda ima bolji motor nego MOTOR s unutarnjim izgaranjem . kakva fatalna greška u prevodu !!!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A kako Ferrari zna koliki je deficit naspram Mercedesa? Zna pomoću GPS podataka.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zar nije Renaultov istinski naftni partner elf, a ne total ( on je koliko mi je poznato partner psa grupacije)?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
s wikipedije:
Elf Aquitaine was a French oil company which merged with TotalFina to form TotalFinaElf. The new company changed its name to Total in 2003. Elf has been maintained as a major brand of Total.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nevezano za temu.. Msm pomalo glupo pitanje.. Mene zanima koliko kosta litra tog goriva? Bilo bi fora da se takvo sto moze nabavit..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odi na pumpu te kompanije i vidi. To ipak vridi za 99% sastava a ovih preostalih 1% je dozvoljeno da mute sve i svasta i u principu to su tajni sastojci zbog konkurencije. Prema tome taj jedan posto kosta vjerojatno vise od cisterne regularnog goriva.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svojedobno, litra tog goriva koštala je nešto preko 500$. Novih saznanja još nemam, ali mislim da se još uvijek kreće oko te cijene. Kupit ju ne možeš, jedino sanjati kao i ja, a i što će nam
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Valjda se potkrala greška………..završiti trku s trečinom goriva kolko je bilo potrebno za V8?Prije bi bilo 2 trečine a da je gorivo prevažno,to je sigurno.Poprilično sam siguran i u popustljivost FIA-e u pogledu sastava goriva-tu mislim na sve proizvođače-jer su uvjeti rada ovog motora bliže nabrijanom dizlu nego benzincu i imaju jako malo zajedničkog s turbacima iz prve turbo ere.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
u ponedeljak čitav dan kad bude,sve ću vidjeti ko je muljao,a ko govorio istinu ;) #BelieveInMcLarenHonda
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hehe, #BelieveInMcLarenHonda.
0
0