F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Legendarni F1 dizajner Gerard Ducarouge umro u 73.godini

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Gerard Ducarouge i Ayrton Senna

Gerard Ducarouge i Ayrton Senna

Malo starija ekipa zasigurno se sjeća ovog uspješnog dizajnera koji je kreirao bolide za mnoge slavne vozače, uključujući i Ayrtona Sennu. Rođen 1941., Ducarouge je bio kvalificirani aeronautički inženjer. Prvo se istaknuo u Matri, gdje je bio odgovoran za automobile koji su osvojili Le Mans 1972,’73 i ’74.

Nakon Matre pridružio se Guyu Ligieru, koji je kreirao bolid za Formulu 1 pogonjenu Matrinim motorom za 1976. godinu. Ducarouge je dizajnirao JS5, slavan po svojem “teapot” dizajnerskom rješenju koji se koristio u par uvodnih utrka sezone. Jacques Laffite je osigurao prvo startno mjesto na velikoj nagrdi Italije te godine. Sljedeće godine na velikoj nagradi Švedske omogućava Ligieru prvu pobjedu sa JS7.

Jedna od njegovih najvećih kreacija

Ducarouge je najbolje upamćen po kreiranju bolida JS11. Automobil je dominirao na početku sezone 1979. godine u rukama Laffitea i Patricka Depaillera. Na kraju sezone poraženi su
od Ferrarija i Williamsa. Poboljšani JS11/15 je također bio dobar 1980., kada se Didier Pironi pridružio momčadi. Laffite je pobijedio još na dvije Velike nagrade 1981. sa JS17.

Ducarouge je napustio Ligier i pridružio se Alfi Romeo, gdje dizajnira model 182, sa kojim Andrea de Cesaris uzima prvo startno mjesto na Long Beachu.

Lotus i suradnja sa Sennom

U svibnju 1983. odbija suranju sa Renaultom i pridružuje se Lotusu. Ekipa je izgubila legendarnog vođu Colina Chapmana na kraju prošle godine, i novi šef Peter Warr mora naći respektabilna imena da zadrži JPS kao sponzora ekipe. Kasnije je otkriveno da je ranije sam Chapman nudi posao Ducarougeu, ali ga je on odbio. Ducarouge pomaže Lotusu u modifikaciji modela 94T usred sezone 1983 radeći sa Martinom Ogilvieom. 1985. Senna se pridružuje Lotusu i počinje bliska suradnja tog dvojca.

Senna ostvaruje svoje prve pobjede u Portugalu i Belgiji sa modelom 97T koji koristi Renaultov motor. Na konto dodaje još četiri uspjeha sljedeće godine sa modelom 98T i sa Hondinim motorom u modelu 99T, prije nego što odlazi u McLaren.

Ducarouge samostalno napušta tim nakon razočaravajuče 1988. godine i pridružuje se ekipi koju vodi bivši kolega iz Matre – Gerard Larrousse. Slijedi povratak u Ligier ranih devedesetih,
gdje sudjeluje u kreaciji modela JS39 koj se utrkivao 1993-94. Kasnije napušta svijet Formule 1 i priključuje se Matri kako bi radio na ostalim projektima.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj