Ferrarijeva kocka za 2016. – sve ili ništa

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Ferrarijeva kocka za 2016. – sve ili ništa

Luka Maloić

Ferrari

Ferrari je napravio neke radikalne promjene na svojoj pogonskoj jedinici za 2016. godinu – barem tako “vrište” sve naslovnice diljem svijeta. Trebaju li, dakle, tifosi biti oduševljeni, ravnodušni ili zabrinuti? Prilično dobar odgovor na ovo pitanje dao je Sebastian Vettel prošlog studenog kada je rekao da se pravila ne mijenjaju dramatično. Tako da će to, tehnološki gledano, više biti evolucija sadašnjeg bolida. Na nedavno održanoj konferenciji za novinare, čelnici Ferrarija radije su koristili riječ revolucija koja sa sobom nosi veći rizik, ali i veća očekivanja.

Krećemo prvo sumirati što je točno Ferrari napravio drugačije od prošlogodišnjeg bolida – koji je bio najbliži Mercedesov rival na stazi.

Prvo treba obratiti pozornost na šasiju – odmah se primjećuje promjena sa “pull rod” sustava ovjesa na “push rod” koji je više u upotrebi. Prošlih godina ekipe su, generalno, više koristile “push rod” sistem koji je lakši za fino podešavanje s obzirom na položaj varijabilnih komponenti. Ferrari je koristio “pull rod” sistem koji im je osiguravao određene prednosti jer je auto imao niži gravitacijski centar i smanjenu ukupnu masu vozila zbog strujanja zraka. Prema natpisima iz relevantnih medija, novi Ferrari će imati “kraći nos” (nešto između onoga što su koristili Toro Rosso i Mercedes u 2015.), niže bočne stranice s užim stražnjim krajem i mjenjačkom kutijom. Sve ove promjene ukazuju na to da će Ferrari za 2016 , ipak, biti radikalno drugačiji od svog prethodnika.

Ferrari je preko Gorgia Piole dao obavijest javnosti sa detaljnim informacijama o tome kako će poboljšati pogonsku jedinicu. Samo MGU-H ostaje na istoj poziciji kao i prošle godine.

Planovi za novu sezonu su rođeni u zdravom i pozitivnom duhu i svi očekujemo sjajno prvenstvo i godinu za Ferrari. Što se tiče same pogonske jedinice, mislim da su tehničari napravili izvrstan posao u lovu na Mercedes, dok je naša šasija, nadam se, spremna prevladati manjak kompetitivnosti iz prošlosti.”

Promjene karakteristika samog ICE-a nagovješćuju na to da je Ferrarijev novi auto (kodnog imena 667) promijenio pozicije i smještaj različitih komponenti kako bi se izvuklo više snage i performansi iz samog motora koje će u konačnici pomoći aerodinamičkoj efikasnosti. Dakle, traži se jedinstvena sprega cijelog paketa koji će na stazi morati prestići Mercedesovo savršenstvo. Mora se priznati – to nije nimalo lak zadatak.

Promjene

f1-ferrari-sf15t-2016-700

1. Veliki hladnjak zraka (intercooler ) na novom bolidu repozicioniran je zbog samih performansi. Ferrari jednostavno treba više svježeg zraka koji će hraniti motor zbog razvijanja više snage. Kako ne bi dolazilo do nepotrebnih kompromisa, sam hladnjak razdvojen je na dvije komponente. Veći dio bit će smješten unutar šasije na vrhu spremnika goriva, a drugi će biti u lijevoj bočnoj stranici.

2. MGU-H je jedina komponenta koja će ostati na istoj poziciji kao što je to bilo na automobilu iz 2015.

3. MGU-K se seli na lijevu stranu V6 motora – na poziciju koju drugi proizvođači koriste već od početka.

4. Rezervoar ulja je također redizajniran. Za 667 model, on će biti niži i značajnije širi – što će pomoći u centriranju i spušatnju gravitacijske točke.

5. Novi Ferrari će imati ugrađene “ulazne trube” za zrak (“air-horn” sistem) koje nisu mogle biti korištene prošle godine zbog drugačijeg položaja samog hladnjaka (unutar V bloka cilindara). Dodatak samih popularnih “truba” koje je Mercedes koristio prošle godine pomoći će u samoj kvaliteti izgaranja kroz bolje podešavanje smjese zraka i goriva u komori za izgaranje.

6. Samo kvačilo više nije u motoru nego je unutar mijenjačke kutije.

Rizik/prinos

Često su revolucije prošle dosta lošije od samih evolucija bolida i motora. Sjetimo se samo revolucionarnog McLarena MP4-28 za 2013. godinu nakon što je bolid iz 2012. godine završio sezonu kao najbrži. Rezultati su bili takvi da je Martin Whitmarsh dobio otkaz, a momčad završila na 5. mjestu u konstrukotrskom poretku – daleko od očekivanja. Sam Ferrari je predstavio radikalni F2012 sa “pull rod” ovjesom koji nije bio viđen u F1 još do Minardija iz 2001. godine. Kao dio novog sustava ovjesa, Ferrari je razvio sistem koji mehanički održava visinsku razliku baze vozila i same površine pod utjecajem kočenja (“reactive ride height”). FIA  je kasnije taj sistem nazvala ilegalnim, a Ferrari je završio sezonu na drugom mjestu dok je automobil, generalno, percipiran kao treći najbrži na gridu iza Red Bulla i McLarena.

Nakon prve pobjede ove momčadi u F1 (VN Kanade 2008.), BMW Sauber je šokirao paddock s revolucionarnim promjenama za 2009. godinu. Novi F109 je prilično dobro ušao u sezonu jer je Robert Kubica bio na drugoj poziciji loveći pobjedu prije nego se sudario sa Sebastianom Vettelom. Poslije toga, Nick Heidfeld je završio drugi u Maleziji, ali to je bilo sve od ovog automobila i počeli su problemi. Vozači su se zaista mučili da uđu u Q2 i unatoč stalnim poboljšanjima F109 modela kroz sezonu, BMW je pretrpio veliku štetu i odustao od sporta.

Naravno da je i mnogo pozitivnih primjera radikalnih promjena kroz povijest Formule 1. Colin Chapmanov Lotus sa stražnjim motorom revolucionirao je sport kao i “monokok” dizajn Lotusa 25, ali ovakva revolucionarna dizajnerska rješenja nemoguća su u današnjem sportu sa ovakvim pravilima i regulacijama.

Marchionne: 10 godina bez titule je katastrofa za Ferrari

Dodatni pritisak ili motivacijski faktor bit će i visoka očekivanja Ferrarijevog predsjednika Segira Marchionnea, koji smatra da bi bila prava tragedija ostati bez naslova prvaka punih 10 godina.

“Razgovarao sam s jednim od naših prodajnih predstavnika automobila u svijetu i složili smo se da su rezultati iz 2015. pomogli vratiti kredibilitet kompaniji i brendu. Ako ne osvojimo titulu punih 10 godina u nizu – to bi bila prava tragedija.”

Marchionne smatra kako ove godine nema mjesta za opuštanje i neće trpjeti neuspjeh. Promjenom ključnih ljudi i izdašnim budžetom smatra da je napravio sve potrebno kako bi Ferrari vratio na tron. Ako njegova ekipa ne uspije ostvariti zadane ciljeve – mogući su novi potresi u Ferrariju. Pred Arrivabeneom, Vettelom i Raikkonenom je velika i izazovna sezona – u to nema sumnje.

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Ferrari

Komentiraj

7 komentara

  1. Koliko truda oko teksta i onda samo jedan komentar!?
    Luka, kao i obično užitak je čitati tvoje tekstove. Jačina portala je u tim autorskim, analitičkim tekstovima, a ne u jednostavnom prenošenju vijesti kao što to rade mnogi drugi. Ti si najveća snaga ovog portala i nadam se da ćeš i nastaviti toliko. Samo mi je žao da ljudi malo više ne komentiraju, jer si se stvarno, kao i obično, potrudio. Istinski fanovi formule će uživati u ovakvim tekstovima! Od mene imaš veliki thumbs up!
    On topic – Ferrari i ne smije ići na evoluciju bolida jer koliko god napravili napredak u odnosu na 2014. godinu, opet su “samo” došli na razinu iz 2012. A Ferrari ne želi pobjeđivati na par utrka, nego osvajati prvenstva. Zdravi temelji su postavljeni, ali sada će trebati još više truda, čak i riskiranja, da se popne na vrh jer uvijek je onaj posljednji korak najteži.


    0

    0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Bez brige druže, ima isto jedna stvar koja često ove tekstove označava poželjnima, a to je broj dijeljenja na faceu. Dakle, 61 broj osoba su ovu objavu stavili na svoj facebook zid.
      Luku smo i previše nahvalili, pokvarit će nam se ;)


      0

      0
    • Hvala ljudi :)

      Samo da je više vremena -bilo bi više i ovakvih tekstova!


      0

      0
    • Sebastian Vettel senja Prikaži

      Sve bi bilo odlično da ne doživim deja vu svaki put kada čitam ove kolumne. Od naslova do zadnje riječi. Ali nemam ništa protiv. Ima tu posjetitelja koji ne razumiju engleski.
      Marko, nebi bilo ni loše ako se “pokvari” u tom smislu da još više kopira ovakvog materijala na portal :P :D


      0

      0
      • @senja Gledaj, ja nisam inženjer.
        Ne razumijem se u motore.
        Ne razumijem se u aerodinamiku.
        Ništa više od obicnog laika – e sad..

        Cilj ovog portala je da prenesemo ljudima sve što F1 pruža.

        Točno tako – mnogo ljudi ne razumije engleski, pogotovo ne sofiticirane i stručne pojmove.

        Ja razumijem i cilj mi je ono što autosport, motorsport i ostali najbolji svjetski portali pišu skupit u jedan tekst i prenijeti ga ovdje.

        Ako i sam citas te portale – naravno da ti je ova prica poznata…

        A odakle bi ja u varazdinu znao sve te tajne Ferrarija i ostale tajne F1 ako nebi citao strucne portale po cijeli dan i prenosio stecena znanja ovdje?


        0

        0
  2. Alfa Romeo lancista k2.0 Prikaži

    Ponekad nemam šta ni reći nakon ovakvog teksta… sve rečeno, opisano, upoređeno sa ne tako davnim (r)evolucijama bolida. Tekst i osvrt su savršeni. Bitan je osjećaj kad pročitaš i sam sebi kažeš, pa ima nade za njih ( Ferrari koji pratim 2 decenije i portal koji svaki dan sve više raste i daje nadu da na ovim prostorima ExYu F1 scena nije mrtva). Tekst je expresno završio na FB zidu, a za ostalo… ;-)


    0

    0