F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Osvrt na testiranja uoči posljednjih dana u Barceloni

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Lewis Hamilton, Mercedes

Lewis Hamilton, Mercedes

Staza u Barceloni u očima eksperata slovi kao idealna za pokazivanje svih mogućnosti i potencijala automobila. Barcelona služi za rigorozne testove aerodinamike, performansi motora i ostale važne komponente. Testovi koji su pred nama za sve momčadi su od iznimnog značaja.

Tijekom prvih testova u Jerezu dobili smo osnovnu sliku o svakoj momčadi. Nešto realniju sliku i respektabilnije podatke bilo je moguće očitati tek prošli tjedan u Barceloni gdje su ekipe brusile zube i pokazivale mišiće. Puno ekipa pojavilo se s različitim modifikacijama u odnosu na Jerez na svojim bolidima. Predstavljanje aerodinamičkih paketa za Australiju i ostatak  kalendara i posljednje modifikacije vidjet ćemo tek ovaj tjedan na posljednjim testiranjima.

Što smo naučili do sada ?

Mercedesov paket nastavlja impresionirati

Bilo je sasvim jasno i nakon Jereza da Mercedes ima snažan paket i za ovu godinu. Barcelona je samo potvrdila sumnje. Mercedes nije lovio najbrža vremena, no to nikoga ne zavarava. Oni su svoj posao odradili kompletno i temeljito. Bolid izgleda dobro i ne trebaju mu super-soft gume da postigne respektabilno vrijeme. Kao potvrda navedenoga je vrijeme Nice Rosberga od 1.24.231  posljednjeg dana testiranja na medium gumama. Brži od njega je bio samo Romain Grosjean u Lotusu na supersoftu. Mercedes je svoje testove bazirao na simulaciji utrke, testovima pouzdanosti i aerodinamičkim postavkama. Od tehničkih novotarija, Mercedes je donio novo stražnje krilo.

Ferrarijev uspon

Srebrne strijele nastavljaju svoju dominaciju ali bitka za drugo mjesto se zahuktava. Ferrari je kao i u Jerezu imao vrlo produktivan i efektivan testni tjedan. Nakon nekoliko modifikacija motora cijeli paket iz Maranella izgleda jako brzo. Scuderia izgleda kao momčad koja se sporo, ali sigurno vraća na sam vrh poretka. Arrivabene je donio potrebne promjene i novi pozitivni duh u momčad. Povratak Rorya Byrnea koji će asistirati Simoneu Resti dodatni je plus Ferrarija, a Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen izgledaju kao vrlo dobra kombinacija.

Red Bull i problemi

Čini se da je Renault opet zadao glavobolje ekipi iz Red Bulla, ali prošlog tjedna cijeli paket je izgledao pouzdanije nego prije. Prilično su lako odvozili više od 400 krugova, svejedno njihov “race-pace” nije zadivljujući. Ricciardo je zasjao drugog dana testiranja no to je bilo na supersoft gumama. Pouzdanost je uvijek dobar znak i predstavlja dobar temelj za ostala unapređenja. Red Bull ne treba otpisivati. Njihova sredstva i znanje su veliki i brzo smanjuju zaostatak za konkurencijom.

Williams pun upitnika

Najveće pitanje za sve navijače Williamsa je može li ekipa ove godine pobijediti? Razlog za brigu je forma Ferrarija koji je izgleda preuzeo drugo mjesto iza Mercedesa. Felipe Massa postavio je peto najbrže vrijeme tjedna drugog dana testiranja u Barceloni. Unatoč tome, kao i u Jerezu, ništa ekstravagantno ili posebno nije izjavljeno o momčadi. Pouzdanost je svakako na njihovoj strani, odvozili su ukupno preko 680 krugova tijekom dva testiranja. Možemo naglasiti samo da je momčad više bila usmjerena na mjerenja i sakupljanje informacija nego na lovljenje vremena krugova.

Lotus najbrži na 3 od 4 dana

Kada imate najbrži bolid na 3 od 4 dana testiranja svakako imate razlog za veselje. To nikako ne može biti loš znak za nadolazeću sezonu. Činjenica je da su i Grosjean i Maldonado vremena postigli na supersoft gumama, što ipak za nijansu umanjuje slavlje. Nico Rosberg na medium gumama, koje bi u praksi trebale biti značajno brže, bio je tek za pokoju desetinku sporiji. Oba vozača hvale novi E23 da je miljama ispred svog prethodnika. 1680 kilometara i 361 krug u Barceloni dobar su znak pouzdanosti Lotusovog bolida. Možemo lako zaključiti da su i sada u boljoj formi nego su bili cijelu prošlu godinu. Glavni zadatak ekipe iz Enstona drugog tjedna testiranja bit će nastavak učenja i shvaćanja Mercedesovog pogonskog paketa.

Sauber i mladi Toro Rosso

Nakon vrlo pozitivnih testova u Jerezu, Sauber je imao dosta mukotrpan vikend u Barceloni. Broj odvoženih krugova nije loš, ali zabrinjava ritam u utrci.

Toro Rosso je imao produktivan tjedan u Barceloni. Kada imate u ekipi tako mlade i neiskusne vozače kao što su Carlos Sainz Jr. i Max Verstappen nizanje krugova i što veća kilometraža su prioritet. Svakako da je ovaj dvojac izrazito talentiran, no iskusniji vozači poput Masse opravdano se pitaju nisu li premladi da bi uskočili u cockpit bolida Formule 1.

Najveći problem ove dvije momčadi mogao bi biti upravo Lotus koji je od ove godine pogonjen Mercedesom.

Force India

Testirati sa prošlogodišnjim automobilom nije idealna stvar kada svi vaši rivali isprobavaju najnovije komponente. Force India se u tom pogledu vodi logikom da je bolje sakupiti neke podatke nego sjediti u sjedištu u Silverstoneu. Peto mjesto za koje su se prošle godine borili s McLarenom sada izgleda kao prestiž.

Vrijeme curi za McLaren-Hondu

McLaren se nalazi 50% iza planiranog testnog programa, ako je suditi po izjavama Erica Bouliera. Vrlo kaotičan i mučan vikend je iza ekipe iz Wokinga. Konstantni problemi, vožnja sa reduciranom snagom motora, problemi sa MGU-K generatorom, potresi u Hondi i čudnovata nesreća Alonsa su gorka uspomena na prve testove iz Barcelone. Bespotrebno je spominjati uvjerljivo najmanju prevaljenu kilometražu od svih momčadi. Vrijeme je najveći neprijatelj McLaren-Honde. Razlika između uspjeha i kolapsa u Australiji može se utvrditi samo na zadnjim testovima u Barceloni. Pozitivna atmosfera ipak ne napušta vozače i sve okolo njih. Znaju da je auto u osnovi dobar, a ključ je u rješavanju tehničkih problema oko pouzdanosti.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Michael Schumacher josip123 Prikaži

    Dobar tekst! Samo tako nastavite. ;) :D


    0

    0
  2. Odličan tekst,samo tako nastavite.
    Nadam se da Wiliams može ostvariti barem jednu pobjedu.


    0

    0
  3. Sto se tice mecke raduju me vremena na mediumu,ali ako se ne varam bilo je utrka prosle godine gdje je kod mecke bilo jako malo razlike izmedju mediuma i super softa,tako da do prve utrke ja bih sve uzeo s rezervom. Inace pohvale za text.


    0

    0