Christian Horner priznaje da se osjeća kao da “gleda na dva različita sata”, dok kaže da problemi s bolidom RB21 proizlaze iz nedostatka usklađenosti između podataka iz zračnog tunela i onih sa staze.
Unatoč pobjedi Maxa Verstappena na Velikoj nagradi Japana i činjenici da je Nizozemac aktualni svjetski prvak u Formuli 1, Red Bullova dominacija iz prethodnih godina je polako nestajala tijekom prošle sezone i nije se vratila na početku ove.
Nakon razočaravajuće Velike nagrade Bahreina prošlog vikenda, čelništvo Red Bulla održalo je krizni sastanak kako bi pokušali pronaći način za napredak.
Horner je priznao da Red Bull ima “slične” tehničke probleme s kakvima se Verstappen borio prošle godine u borbi za naslov, dok je kao glavni problem istaknuo nesklad između rezultata iz zračnog tunela i onoga što se događa na stazi.
“Na kraju krajeva, to se donekle može prikriti kroz podešavanje bolida i to smo uspjeli postići u Suzuki, ali mislim da je ova utrka [u Bahreinu] razotkrila neke jasne nedostatke koje moramo vrlo brzo riješiti”, rekao je.
“Mislim da razumijemo gdje su problemi, ali uvođenje rješenja zahtijeva više vremena. Problemi su nam jasni, ali rješenja koja vidimo u našim alatima trenutačno se ne podudaraju s onim što vidimo na stazi i to je ono što moramo do kraja istražiti – zašto naši alati ne prikazuju ono što se događa na stazi?”
“Kada dođe do takvog nesklada, morate to raspetljati. Imamo snažan tehnički tim koji je posljednjih godina proizveo sjajne bolide i uvjeren sam da će pronaći rješenje. No trenutno alat ne replicira ono što vidimo na stazi, i u tom smislu je kao da pokušavate reći koliko je sati, a gledate na dva različita sata.”
Kako je 2025. posljednja godina sadašnjih tehničkih pravila, nije bilo velikih preinaka bolida tijekom zime, no neki timovi – poput Haasa i Mercedesa – ostvarili su napredak, dok Red Bull još uvijek pokušava ispraviti probleme koji su ih mučili krajem 2024.
Horner se nada da će im, s već odvožene četiri utrke, povećana količina podataka iz Australije, Kine, Japana i Bahreina pomoći u pronalasku rješenja.
Na pitanje jesu li isti problemi uzrok lošijih performansi, odgovorio je:
“Slični su – prvenstveno nas je zračni tunel usmjerio u pravcu koji se ne podudara s onim što vidimo na stazi. I tada završite s neskladom između onoga što vam alati govore i onoga što pokazuju podaci sa staze. Sada, kako skupljamo sve više podataka sa staze, upravo oni vode do rješenja.”
“Mislim da je jasno da znamo u čemu je problem, sada ga samo trebamo riješiti. Radi se o ulasku u zavoje i sredini zavoja, što treba doraditi kako bi Max imao više downforcea, samopouzdanja i mogućnost da zadrži brzinu pri ulasku u zavoj. To je u osnovi aero-problem koji moramo riješiti kako bismo mu to omogućili.”
“Problem je što smo na kraju ciklusa pravila, gdje su dobici vrlo mali, a sada vidimo neka ograničenja našeg trenutnog zračnog tunela.”
Red Bull se nada kako će im nova infrastruktura, odnosno, novi zračni tunel pomoći, ali on neće biti u funkciji prije početka nove ere pravila sljedeće godine, iako su radovi ispred plana – na oba Hornerova sata.
“Imamo novi tunel koji bi trebao biti u funkciji 2027., ali trenutni ćemo koristiti još barem 18 mjeseci”, dodao je.
“Novi tunel je trenutno ispred rasporeda, ali je predviđen za implementaciju 2027.”
“Imamo 24 utrke u prvenstvu, osam smo bodova iza u poretku vozača i znamo da moramo brzo napredovati, zato je bilo važno skupiti bodove… na kraju godine najvažnije je kako se ti bodovi zbrajaju.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što se to već izvlače i za 2026. godinu?
Meni se čini da je R.B. u panici jer bi mogli izgubiti Maxa Verstapena.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro zboriš!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jedino gdje ima smisla da ode 2026 je McLaren umjesto Norrisa ili Merc umjesto Russella. AM? Pa ta ekipa ne zna gdje im je dupe, a gdje glava. Previše para, a premalo umijeća.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dok u AM-u vladaju sin i tatica svaki uspjeh može biti samo slučajan… Ne vjerujem da će tu i Newey nešto puno pomoći, a ni Honda… Ljudi su eksperti za nazadovanje, da ima još jedna godina ovih pravila vjerojatno bi zamijenili Sauber kao fenjeraš…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U 2026. nema nikakve garancije da će se McLaren boriti za pobijede.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tek sad mi nije jasna odluka AN o prelasku u AM. To je bila debelo riskantna i najmanje dobitna kombinacija, pogotovo s obzirom na njegove godine. Sad itekako je jasno da je trebao u Ferrari, puno manje rizika, momčad koja je bliže vrhu a gdje bi on sa svojim doprinosom brzo napravio razliku i iskorak unaprijed.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svemu dođe kraj pa će tako i Maxu u Red Bullu. Kako je Ham rekao Totu – ti na svojoj poziciji možeš biti još 30 godina, ja imam svega još par. Horner je svjestan toga i ako je majstor svog zanata nositi će se s tim u skladu. Imao je eru s Vettelom koji je spas potražio u Ferrariju (nije dobro sazrilo) i neizbježno je da će se to dogoditi s Maxom ako su stvari onakvima kakve se čine prema nama izvana. Možda iznutra spremaju nešto za 2026., a možda ne, vrijeme će pokazati.
U svakom slučaju, svaka era ima svoj početak i ima svoj kraj.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sta fali, eno Ferrari 20 godina ima problema sa zračnim tunelom.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari treba zamoliti nekog drugog da im napravi zračni tunel.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A da probaju sv. Rok ili Malu Kapelu?
😅😅
15
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po uzoru na komentare iznad predloži Ferkanu tunel Učku haha
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na žalost testiranje u F1 je zabranjeno jer bi Ferrari tada bio u značajnoj prednosti. Iz sličnih razloga je uvedeno ograničenje veličine modela bolida i brzine strujanja zraka koje se smije koristiti u tunelu…
Jedini jebeni sport u kojem se na osnovu simulacija i 3 dana na stazi izlazi na natjecanje…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Change your fucking tunnel :zubo:
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ili vam mozda fali jedan aero genije ?!?
2
0