Može li Formula 1 rasti bez da zaboravi tko je? Imola možda neće preživjeti – F1puls

Može li Formula 1 rasti bez da zaboravi tko je? Imola možda neće preživjeti

Izdvojeno

U svijetu gdje se Formula 1 neumoljivo širi na tržišta s rastućim interesom i financijskim kapacitetima, čak ni najemotivnije lokacije više nisu sigurne. Posljednja u nizu na meti tog globalnog preslagivanja jest Imola — staza Enzo i Dino Ferrari, smještena u srcu Italije, duboko utkana u DNK sporta. No, kako sada stvari stoje, njeno mjesto na kalendaru moglo bi iščeznuti nakon 2025.

Ironiju cijele situacije pojačava činjenica da o njezinoj sudbini odlučuje čovjek kojem je ta staza – dom – Stefano Domenicali.

Domenicali između doma i dužnosti

U razgovoru za Radio Rai Gr Parlamento, CEO Formule 1 otvoreno je priznao da predstoji odluka koja ga boli na osobnoj razini, ali koju mora donijeti kao osoba koja se nalazi na čelu.

“S ljudskog stajališta, to mi neće biti lako. No ulogu koju obnašam nameće mi odgovornost prema globalnom rastu sporta”, rekao je Domenicali.

Niti osobna povijest, niti činjenica da je Imola pomogla F1 prebroditi pandemijski kaos 2020. i 2021., neće biti dovoljni da garantira njezin opstanak. U doba kad Saudijska Arabija planira mega-komplekse poput Qiddiya Speed Parka, a tržišta poput SAD-a i Azije traže dodatne termine, zadržati dvije utrke u Italiji postaje sve teže opravdati.

“Italija je uvijek bila i ostat će važna za Formulu 1. Ali sve je teže imati dvije utrke u jednoj zemlji jer interes za F1 eksplodira globalno”, dodao je.

Europa gubi tlo pod nogama

Imola, poput Barcelone, gubi bitku ne samo s konkurencijom izvan Europe, već i s domaćim rivalima. Monza ima čvrst ugovor do 2031. i nosi prestiž Velike nagrade Italije. A za razliku od Španjolske, gdje će Madrid preuzeti domaćinstvo, Italija već zna – Monza ostaje, što Imolu čini viškom.

Domenicali nije isključio mogućnost rotacije, slične onoj koju Spa-Francorchamps koristi – četiri utrke u šest godina. No, to je daleko od sigurnosti koju je Imola nekada imala.

“Imola je reagirala kad je F1 bila u problemu. Ali sada se nalazimo u novom svijetu”, poručuje.

Koliko košta povijest?

Odlazak Imole bio bi više od gubitka još jedne povijesne staze. To bi bio trenutak u kojem Formula 1 nedvosmisleno poručuje da sentimente ne nosi na putovanja – barem ne ona s financijskim potencijalom.

U vrijeme kada svaka sekunda TV prijenosa ima vrijednost, a svako tržište nudi više novca i veću vidljivost, povijesne staze poput Imole, Nürburgringa, Spa ili Hockenheima više nemaju zajamčeno mjesto na kalendaru.

A upravo su to staze koje su mnogim fanovima bile prva F1 ljubav – više od spektakla, one su bile dom.

U tom smislu, sudbina Imole nije samo lokalna priča – ona je ogledalo budućnosti sporta. Sporta koji se sve više vodi logikom eksponencijalnog rasta, a sve manje srcem.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

35 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Imao sam sreću da sam živio u najboljim vremenima Formule1



    9
    9

    0
  2. Carlos Sainz
    VVTi Prikaži

    Bojim se da bi F1 s vremenom mogla doživiti veliki pad gledanosti kad dosado “netflix” fanovima, a s druge strane izgubi i staru gardu zbog ignoriranja historijskih staza.



    6
    6

    0
  3. Stefan Bellof
    denisg Prikaži

    Borba je unaprijed izgubljena, pitanje je samo koliko će dugo trajati.



    7
    7

    0
  4. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Kakav kalendar će moja djeca dočekati kad počnu (nadam se ) pratiti F1 ??
    Doha,Abu Dhabi, Quatar, Jeddah, Baku, Miami,Las Vegas i taj novi Quiddiya Speed Track ili kako se već zove.. pomisliš to je saza u Crash Team Racing igrici za djecu a ne F1 …
    Izgubit će F1 fanove definitivno..mislim prave fanove


    0
    0

    0
    • Ferrari
      Kimaliki95 Prikaži

      A što je pravi fan?

      Ako je staza dobra koja je razlika dal tvoja djeca gledaju iz Hrvatske utrku u Francuskoj, Japanu ili Qataru ili Bahreinu

      Isto im je – samo je bitno da ima pretjecanja i da je zanimljiva utrka a ne procesija



      1
      1

      0
      • Stefan Bellof
        denisg Prikaži

        Pravi fan je ako mene pitaš onaj koji nije propustio gotovo niti jednu utrku od ’90 godine, koji se ustaje u 5 ujutro gledati utrku, pomiče nedeljni ručak prije ili poslije utrke.
        Pravi fan će pogledati i dosadnu utrku, i borbu za 12 mjesto, jer zna da svaka utrka nemože biti najnapetija do posljednjeg kruga, naježiti će se kada Tifosi pojure na stazu iako ne navija za Ferrari, i tako dalje… takvih fanova je sve manje, mi smo dinosauri.

        Za FIA-u, i Liberty mediu, je to onaj koji plaća pretplatu F1TV i Netfilx, kupuje majice i rekvizite, službene naravno, plaća sve skuplje ulaznice i koji želi samo spektakl radi spektakla.
        Ustvari takvog fana ne zanima ga formula1, utrkivanje, razvoj tehnologije kroz formulu 1, sve ono što čini formulu 1, jer formula 1 nije samo pretjecanje i razbijanje tijekom utrke.



        5
        4

        1
        • Ferrari
          Kimaliki95 Prikaži

          Pa evo Denis ja to sve radim pa sam opet za novije stvari i nije mi toliko bitno – dapače i posjećujem utrke, kupujem merch i gledam i treninge i utrke samo ne od 90te jer se još nisam rodio jbg



          2
          2

          0
        • Stefan Bellof
          denisg Prikaži

          Kimaliki95, nemogu ti replicirati, pa ću odgovoriti sam sebi.
          Nije bitno kada si se rodio, bitno je da uživaš u formuli ;) bravo, samo nastavi tako, predpostavljam da se tu radi o generacijskoj razlici i različitim pogledima na život općenito, nijedno nije pogrešno, dapaće.
          Inaće nisam tebe prozivao već opisao svoje razmišljanje o ‘pravim’ fanovima, ti si samo postavio pitanje.



          3
          2

          1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Što je pravi fan? Tu nema jednoznačnog odgovora.
        Ako si Englez, ili Amer možeš gledati dosta utrka u živo…. ako si Hrvat…..
        Evo mene je stari naučio kao maloga gledati Formulu 1 (šah, preferans, Odiseju i Ilijadu preko Alan Forda…)
        Zato jer je on to volio, a bio mi je tata.
        Kada imaš 5 godina upijaš sve oko sebe.
        Ono što zavoliš sa 5 godina ostaje ti do kraja života.
        Primjer tih godina.
        Kada sam imao 5-6, na tv-u su davali retrospektivu filmova Akira Kurosave.
        Dan danas sam (prijatelje ne davim sa time jer sam shvatio da ću ih izgubiti) obožavatelj Samurai filmova, Japanskog EDO perioda, 26 filmova Zatoichia – Blind Swordsmana……..
        Isto mi se desilo i sa Formulom 1
        Od recimo 1970. ne propuštam niti jedu utrku na tv-u (u prvo vrijeme nisu prenosili sve utrke) Išao sam ih gledati u živo koliko sam mogao.
        Bio sam vatreni navijač nekog vozača. I tada smo se svađali ali u živo jer nije bilo interneta.
        Cura (kasnije žena) sjećam se da mi je rekla:
        “Shvatila sam koliko si lud za F1 kada si u stanju sat dva raspravljati s (ne) prijateljem, kako netko drži glavu u bolidu dok prolazi zavojem i zašto moj favorit ima zbog toga prednost.
        Vremena se mijenjaju.
        Pravi fanovi su osobe koje doživotno vole Formulu 1 što god se događalo ili mijenjalo.
        Koliko sam puta čuo nakon promjena pravila. Više neću gledati…
        Nemoj. Ja jedva čekam da počne sezona.
        Danas kada imamo pristup moru podataka, rasprava o pravim fanovima se proširila, promijenila.
        Ima nas koji pamtimo spremamo tisućinke i vremena krugova svake utrke, detalje bolida, pravila……
        A ima nas koji to ne rade detaljno ali prate svaku utrku.
        Svi smo mi pravi fanovi Formule1.



        3
        3

        0
        • Eddie Irvine
          Alphonse Lemerde Prikaži

          Izgleda da danas samo tebi repliciram, ali tješi me da nisam najstariji ovdje… Ja počeo gledati krajem 70-ih koliko se moglo… i još sam tu.
          Da sam najsretniji sa svim ovim u šta se to pretvorilo, nisam, isto kao što i ove klince koji od svega toga dodatno rade dječji vrtić ni ne shvaćam baš toliko ozbiljno, jer, osim Fernanda od starijih i Maxa od mlađe generacije, nema više vozača sa nekim old school štihom…
          S druge strane i današnji bolidi su kao šleperi i naravno da stare staze postaju neadekvatne, bez obzira na njihov pravi karakter i legendarne trke koje su se tamo odigravale, ali to je na žalost stvar regulativa…
          Onog trenutka kada je utrkivanje preraslo u sport i od kad je tim u svakoj situaciji važniji od vozača, sve je počelo blijediti…
          Ali eto… pratim i dalje, idem na trke, čak i navijam… ali da to više nije to… pa i nije…



          1
          1

          0
  5. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Ako biram između Imole i neke nove ulične gluposti, naravno da bih izabrao Imolu, ali generalno mi njezin gubitak ne bi bio velika tragedija. Za razliku od Spa, za nju mi bi nekakav rotacijski ugovor bio skroz prihvatljiv.



    6
    6

    0
  6. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Tu FIA treba prikočiti i definirati maksimalan broj uličnih utrka godišnje, jer imamo apsurde da se bolidi prave za superglatke, široke i sigurne staze, a onda ih se vozi preko šahtova sa 3/4 zavoja pod 90° i sa sigurnim Safetom i za najmanju grešku vozača.
    To tako ne bi smjelo biti. Naravno da organizatori vole ulične staze jer prava staza košta značajne novce.

    A Imola ovisi o tome koliko će Ferrari biti dobar ove godine i koliko će politički stati iza te staze.



    1
    1

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Još mali dodatak. Puštanje ovakvih vijesti u javnost je samo početak procesa cjenjkanja u koji se emocionalnim ucjenama zbog javnog mijenja nastoji uvući politika da pomogne stazi da plati veću “naknadu” FOMu. Ako se sjetite Ecclestone je volio govoriti koju korist u promociji i ekonomiji neke regije/grada donosi utrka F1…. Time je nastojao sagraditi slučaj za političare da “objasne” zašto plaćaju puste milijune iz budžeta za F1 trku.


      0
      0

      0
    • Stefan Bellof
      denisg Prikaži

      Jedini kriterij je profit, i tu nema alternative, “nove staze” imaju novaca i žele platiti koliko je potrebno samo da bi ušle u kalendar , stare nemaju te mogućnosti i tu priča završava, nažalost.


      0
      0

      0
  7. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Ima dosta staza u kalendaru koje nisu za ove bolide a u nju mi spada i Imola.
    Gradske staze trebaju imat kvotu u F1 isto kao hebeni sprint vikendi.
    Potraznja za lovom je sve veca i te historic staze to sve manje mogu pratit a utrka za lovom je vrlo jednostavna i jednosmjerna i tu Europa nema bas nikakve sanse.
    Gradske staze zbog svoje jeftinoce u odnosu na izgradnju nove stazu su u velikoj prednosti i tu se vidi brza lova sport a to sto fanovi bas i nisu ludi za tim, nema bas nikakve tezine za sad.

    Ima i nova staza u Madjarskoj :)



    1
    1

    0
  8. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Mozda je moje misljenje previse “moderno”, ali ne smeta mi gdje se sve vozi, nego kakva je kvaliteta staze za utrkivanje i modernu F1. Ionako cijene dogadaja postaju sve vise besmislenije tako da 90% gledatelja svakako prati sport preko televizora. Npr staza u Saudijskoj Arabiji mi pruza puno vise uzitka i zadovoljstva kao gledatelju po pitanju utrkivanja u odnosu na Imolu.. Imola ionako nije bila u kalendaru dugi niz godina i uskocila je za vrijeme Covida.



    1
    0

    1
  9. Ferrari
    Kimaliki95 Prikaži

    Unatoč tome što više od 15 godina (imam 29) pratim F1 i ostale sportove nemam razvijenu neku empatiju prema tim starim vremenima ili necemu, sve mora ić naprijed tako i sport i staze i sve a i sami biznis – normalno je u svakom sportu da je više konkurencije da nova tržišta imaju sredstva – Europa je počela zaostajati za dobrim dio svijeta u svim aspektima.

    Samo prije godinu dvije kada je bio najavljen novi format lige prvaka, sjetite se komentara – pljuvanje i pljuvanje pogoduje se bogatima ovo ono – a ispalo pun pogodak i više utakmica i bolje prilike nego ikad za ne najveće klubove.

    Prošlost treba ostaviti iza, kako kupujemo bolju tehnologiju na dnevnoj razini i koristimo tako i treba pustiti da neke stare stazu odu i dodju nove jer tko stvarno voli bilo što pratit će di god da se vozi a budimo realni dal ikome koji gleda sve utrke iz Hrvatske radi razliku dal je utrka u a ili b zemlji



    1
    1

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Eto, ti si ta nova publika bez empatije. Samo lova i interes.

      Ali to sigurno ne bi volio da se primjeni na tvoj život, da netko izračuna isplati li se tebe liječiti ili nisi dovoljno bitan za društvo pa smiješ krepat od recimo upale uha.

      Dakle nije samo lova i interes baš uvijek i svugdje.

      A ako nije bitno gdje je utrka, ajmo sve voziti na različitim konfiguracijama parkirališta kasina u Las Vegasu.

      Namjerno sam neke stvari doveo do apsurda, naravno da je važno gdje je utrka, one stotine tisuća koje dođu na utrku ne bi došle 24 puta na isto parkiralište. Evo u Bahreinu su bile poluprazne tribine, dakle to je utrka koja je igračka lokalnog vladara, to zapravo nikoga tamo ne zanima. Slično je u Saudijskoj Arabiji. Najbolji pokazatelj kakve je posjećenost je da li si podatak vidio u prijenosu utrke ili nisi. Ako nije bilo podatka znači da su tribine prazne, ako je bilo znači da je bilo raprodano. A gdje je rasprodano, Imola ili Spa ili Monaco ili Monza ili Spielfeld ili Hungaroring…

      Sad bi se tu još dalo laprdat o biznis modelu FOMa i prebacivanju rizika na staze…. I kamo to vodi, ali… dovoljno za danas.



      5
      5

      0
      • Ferrari
        Kimaliki95 Prikaži

        Pa to jesu ekstremi ali isto tako ako onda gledamo starija vremena i da je to sve zlatno doba bilo zašto toliko prigrlimo nove stvari koje nam kao olaksaju a one koje nam se ne svidaju ne – tu su malo dvostruka mjerila :)

        Uredu ali to je long way – mislim ne moe se uspoređivati nešto novo s nečim starim

        To je isto kao da u nogometu kolko se pljuvalo po Manchester Citiju prije 15 godina kad su pokupovali sve pa je to sad normala i došli su novi “naftni” klubovi – treba dati svima vremena – dajmo svemu ovome po 10ak godina kak su ovi u Europi dobili pa vidimo di smo što smo.

        A što se tiče same posjećnosti utrka – F1 je sport koji ima najveći broj fanova koji nisu nikad uživo pogledali utrku – tako da kužim za navijače – ali ne treba tu biti tolko otporan prema nekim geografskim mjestima kad tipa imaš i kod nas u Europi – Nizozmesku koja se povlaći sama a najveća zvijezda sporta je od tamo


        0
        0

        0
    • Stefan Bellof
      denisg Prikaži

      Mi koji pratimo formulu više od 29 godina (namjerno sam napisao 29) na to drugačije gledamo, wapi je to lijepo sročio.


      0
      -1

      1
  10. Jim Clark
    limitmaker1 Pretplatnik Prikaži

    …moj prvi odlazak na utrku F1 je bio upravo u Imolu 2005…karta na ‘prato di Tosa’ je koštala 65€(to je u biti stajanje ali na povišenom brežuljku pa praktički sjediš ako nema kiše a nije je bilo)…pored mene i frenda je bilo nekoliko bakica od 65+g sa zastavama ferrari-a…schumi je bezuspješno pokušavao preći alonsa ali nije uspio, doduše tada je staza izgledala drugačije i pretjecanja su bila praktički nemoguća…lijepe uspomene…



    1
    1

    0
  11. Ronnie Peterson
    Macumba Prikaži

    Ajmo redom. Prvo, molim vas nemojte pisati “bez da”. Baš jako bode oči i uši. Kaže se “a da ne”. Sorry na gramatičkom lovu na vještice. :)

    Što se tiče teme: Koliko god mi stari konji patili i slinili za starim stazama i boljom prošlošću, moramo se pomiriti da stvari evoluiraju i mijenjaju se. Meni nedostaju neke stare tradicionalne staze: Magny-Cours, Valencia, Hockenheim, a nema ni Sepanga … i vjerojatno se neće vratiti.
    Uvode se nove i to samo po sebi nije problem. Problem je ako su dosadne, bez duše, bez mogućnosti dobrog pretjecanja, s bezveznom publikom koja nema pojma o formuli i utrkivanju. Toliko ima tih Tilkeovih generičkih staza da ih više i ne razlikujem.

    Srećom tu su još uvijek neke tradicionalne; Monza, Silverstone, Monaco, Spa… Ako i njih ukinu onda ću definitivno odustati od formule, jer mi ionako s mnogim drugim glupostima idu na živce (od motora koji zuje ko mlinci, do ukinutog nadolijevanja goriva, pa sve do jednog jedinog dobavljača guma). Nema više one stare dobre formule koju smo znali. Današnji klinci i ne znaju kako to može izgledati. Srećom postoje snimke pa se može vidjeti i čuti…



    1
    1

    0
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Pratim F1 preko 25 godina, ali ni dan dans ne znam zašto neki od vas pate za nadolijevanjem goriva. Opet je pobjeđivao najbrži bolid bez problema jer je radi brzine imao taktičku prednost s nadolijevanjem. Mogao je krenuti s više goriva, ostati duže dok su ostali opet teži nakon tankanja i raditi overcut. 2005. su probali da se gume uopće ne mijenjaju i opet, pobijedio je najbrži u kombinaciji s pouzdanošću i sva pretjecanja su se događala kroz boxove.
      S tankanjem se samo riskira da se zapali pola tima, pogotovo danas kad imaju te elektromotore i ogromni statički elektricitet…

      Možda bi se Formula morala fokusirati na to da omoguće vozačima da svaki krug mogu voziti kvalifikacijski krug, da ne štede gume, motore… Pa da vidimo tko može držati takvu koncentraciju svih 300 km i odoliti maksimalnim G silama



      2
      2

      0
      • Ronnie Peterson
        Macumba Prikaži

        Stvar je u tome da je više taktičkih varijanti i nadmudrivanja. O tome onda ovisi i raspored korištenja guma, duljina stintova… A ne manje važno je i kako timovi odrađuju sam proces nadolijevanja. Puno puta je bila situacija da nešto zaglavi, da nisu spremni, da to traje predugo i ode sva prednost… Sve je to dodatak samom utrkivanju. Jer nije stvar samo u najboljem vozaču i najbržem autu, nego radu cijelog tima. Zato mi je F1 i bila draga od djetinjstva (a to je bilo jaaaaako davno) :)
        Pratim F1 od sredine sedamdesetih i svašta sam vidio. Puno toga sada fali.


        0
        0

        0
  12. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Formula 1 mi je nezamisliva bez Spa, Monze, Monaca, Mađarske, Montreala, Suzuke, ali opet s druge strane stvari napreduju, mijenjaju se… Ako neka staza ispadne, ne znači da se neće vratiti pa će opet biti gušt gledati.
    Dobro je za sport vidjeti nove staze i što nose.
    Ja i moja generacija koja prati sport preko 25 godina pričamo o nekim emocijama i kultnim stazama, ali bilo je kultnih staza i prije nas pa nam njihov izostanak nije utjecao na ljubav prema sportu.
    Nisam ni ja fan gradskih staza, ali Bakuu, Vegas… ne mogu reći da su dali dosadne utrke.
    COTA je za mene još nova staza, ali da moram odabrati jednu između nje, Barcelone, Imole, Mađarske, odabirem COTA-u svaki dan. SPA i Monzu nikad, iako je Monza postala turbo dosadna.
    Sve u svemu, Imola mi je bila jedino zanimljiva 2005. kad zbog svoje prirode nemogućnosti pretjecanja je moj Alonso pobijedio Shumachera.

    U jednom vicu junkie je rekao – bitan je muving



    1
    1

    0
  13. Mclaren
    BNL_McLaren Prikaži

    To je stvarno žalosno. Ja mislim da rast samo u svrhu rasta nije dobar za F1. Maknuti Imolu, a sljedece godine dolaze bolidi koji su uži i kraći, što bi moglo omogućiti bolje utrkivanje tamo.. Druga stvar je samo značenje staze. Tu je DNK F1 uklesan u tu stazu. A i pored nje, isklesan spomen na velikog Sennu. I sad zamisli ti da oni maknu takvu stazu, za jos jedno ulicno ruglo u Americi ili sl. Katastrofa. Pa Monza nije Monza zbog konfiguracije ili ne znam cega. To su ljudi, atmosfera, fanatični Tifosi.. koja to druga staza ima? Znaci nije sve do staze. Mislim da svaka F1 utrka mora imat svoj karakter. U protivnom nema sta radit na kalendaru.



    3
    3

    0
  14. David Croft
    Frantic Prikaži

    Meni, kako vrijeme ide i kako starim, idu na onu stvar:
    – tehničke stvari, u smislu prevelikih i preteških bolida, te hibridnih PU,
    – novokomponovane staze (barem većina njih, čast izuzecima), koje su onako, većinom bez duše i karaktera, sa dosta slabijom posjetom nego tradicionalne,
    – amerikanizacija sporta,
    – (pre)velike dominacije,
    – generičke PR izjave glavnih aktera,
    – gume (a ne krivim Pirelli za to),
    – ne dozvoljavanje “psovanja”, barem onog u trci, pod adrenalinom,
    – vodstva trka, sudije i njihove odluke,
    – generalno, prevelika glad za novcem svih aktera, u smislu sve većih naknada za trke, kao i naknada za “upad” u F1,
    – itd….
    ali bez obzira ba sve navedeno, neću ja nikad prestati gledati i pratiti F1 (a traje to, 40 i kusur godina)!!
    Na pitanje zašto to gledam, pogotovo u kontekstu svega gore navedenog, ne bi mogao dati smislen odgovor, već bi jednostavno samo slegao ramenima i rekao “Ne znam, jbga. Jače je od mene. U krvi mi je, u DNA mi je. Bolesnik za F1, šta ću….”. 🏎️🏎️🏁🏆



    6
    6

    0
    • Ronnie Peterson
      Macumba Prikaži

      Da, da, slažem se!
      Gore u jednom odgovoru napisao sam da pratim F1 od sredine sedamdesetih (tada još na crno-bijelom televizoru. Sve sam vidio, uključujući i najslavnije periode. Ovo zadnjih godina sve manje sliči na F1 a sve više baš na pravi cirkus. Fali ono nešto.
      I ta amerikanizacija formule mi je gadljiva.



      1
      1

      0
  15. Ronnie Peterson
    Macumba Prikaži

    Moram još nešto napisati.
    Volim sport, ali sam posljednjih godina aktivno praćenje smanjio na NFL i F1. Još ponekad pogledam nogomet u Ligi prvaka i poneku utakmicu Liverpoola. I to je sve.
    Nemam živaca, nemam vremena, nemam ni volje za više.
    A onda mi tu moju dragu F1 koju pratim 50+ godina toliko unerede zadnjih godina. Grrrr.
    Od automobila do pravila (“ne psuj u eteru”), pa sve do nekih novih bezveznih staza, sprintova, … bljak. I fale lijepe cure pokraj bolida. Kome su one smetale?
    A motori zvuče ko mlinac za kavu. Gdje je ona grmljavina kad se Schumacher i Hakkinen nadmudruju u Spa?
    Eh, jbg. Bolja prošlost.
    I sad uklanjaju jednu po jednu povijesnu stazu. Tužno.



    1
    1

    0
    • Eddie Irvine
      Alphonse Lemerde Prikaži

      A di je onaj zvuk vrištanja, krčanja i raspadanja motora kad na Monzi ili Hockenheimu krene šaltanje nižih nakon pravca pred šikanom… a onda eksplozija pri naglom dodavanju gasa… To na žalost mlađi pratitelji nikad neće doživjeti…



      1
      1

      0
  16. Carlos Sainz 55
    Tudum Prikaži

    Preživjeti će formula 1. Zašto ne bi?
    Old school navijača je sve manje i manje, a nove generacije nisu toliko vezane za legendarne staze.
    Europa je globalno sve nebitnija, a posljedica toga se prenosi i na F1.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.