Četiri utrke bez postolja uz tek povremeni bljesak u Kini očigledno nisu zadovoljili apetite Lewisa Hamiltona i njegove vojske navijača. Sasvim sigurno svojom formom nisu zadovoljni niti u Ferrariju gdje su najavljivali šampionski pohod sa svojom izuzetno zvučnom vozačkom postavom. Nažalost po navijače ove talijanske ekipe, čak niti vozači kalibra Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona, u kojoj god fazi karijere bio, nisu dovoljni za dovesti problematični SF-25 ne samo do pobjeda, već barem do plasmana na postolje.
Na Velikoj nagradi Bahreina sve je to donekle bolje izgledalo, ali je istovremeno postalo očito kako Ferrari i dalje u svom bolidu nema tempo kojim bi mogao parirati vodećem McLarenu te Mercedesu kojim izvrsno kormilari George Russell. Tako je Lewis Hamilton potpuno razočarao u kvalifikacijama gdje se plasirao tek na deveto mjesto, s krugom koji je bio preko pola sekunde sporiji od Charlesa Leclerca koji se plasirao na treće mjesto. Ovakav plasman doveo je do isprike britanskog vozača prema ekipi Ferrarija. Također, britanski vozač dodao je sljedeće:
“Bolid se poboljšao [s nadogradnjama], problem je u mojoj vožnji”, izjavio je sedmerostruki svjetski prvak.
Pozitivna stvar za Hamiltona bio je kakav-takav napredak u utrci koju je okončao na petoj poziciji uz nekoliko zanimljivih pretjecanja. S druge strane, negativan aspekt njegove utrke očitovao se u tome da praktički niti u jednom trenutku nije bio blizu svom timskom kolegi, iako su utrku završili jedan do drugoga na P4 i P5. Leclerc je, pak, bio kud i kamo brži i u određenom dijelu utrke imao je legitimne šanse za P2, što bi bilo prvo postolje Ferrarija u sezoni. Safety car je ipak bio presudan, a u Ferrariju se nisu usudili kockati sa soft gumama te su obojicu svojih vozača stavili na hard do kraja utrke. Ovo je pak koštalo obojicu vozača tempa za borbu s Norrisom, koji se ipak dobro namučio da prođe pored Leclerca za P3.
Loš tempo Lewisa Hamiltona koji je iz utrke u utrku sporiji od svog timskog kolege doveo je do sve češćih špekulacija oko toga je li njegov dolazak na mjesto Carlosa Sainza bila ispravna odluka vodstva ekipe Ferrarija. U vidu Sainza i Leclerca Ferrari je imao već uhodanu i vrlo dobro uigranu vozačku postavu koja je prošle sezone zamalo uzela konstruktorski naslov. S obzirom na to da se i Sainz i Hamilton muče u svojim novim ekipama, prigovori na Španjolca usmjereni su ponajprije na to da možda i nije toliko brz koliko se činilo u Ferrariju, dok se Britancu sve više spočitavaju njegove godine, ali i izostanak rezultata na koje nas je naviknuo u bojama Mercedesa te uvjerljive pobjede protiv njegovih timskih kolega.
Na Hamiltonovu situaciju u Ferrariju osvrnuo se i komentator britanske Sky Sports F1 televizije Martin Brundle koji je u kontekst stavio posljednju Lewisovu sezonu u Mercedesu s njegovim prvim danima u Ferrariju:
“Ti tužni intervjui, prilično smo se naviknuli na njih prošle godine, zar ne? Sada se samo ponavljaju u Ferrariju.”
“Još uvijek mislim da godine nisu Lewisov problem. Ne, stvarno ne mislim da je izgubio viziju ili bilo kakvu vozačku sposobnost. Čini se da je samo malo zalutao u pronalaženju bolida kakav mu odgovara.”
“Netko mi je danas objasnio da je teže ponovno učiti i premještati timove nego biti rookie i učiti ispočetka. Donekle se slažem s tim. Ali, malo je iznenađujuće, mislio sam da će se Lewis brže priviknuti.”
“Međutim, u ovom trenutku bih rekao da su ovo teška vremena [za Hamiltona op. a.]”, zaključio je Brundle.
Razočaravajući početak sezone za Hamiltona još više oslikava podatak da je u dosadašnjih 19 sezona u Formuli 1 ovo tek treći put da u prve četiri utrke britanski vozač nema niti jedan plasman na postolje. Prvi put se to dogodilo 2009. godine kada je u bojama McLarena na utrkama u Australiji, Maleziji, Kini i Bahreinu ostvario diskvalifikaciju, P7, P6 i P4. Drugi put je to bilo prošle godine kada je u Bahreinu, Saudijskoj Arabiji, Australiji i Japanu završio P7, P9 i P9 uz odustajanje u Australiji, dok su ovogodišnji rezultati na tragu spomenutih sezona. Nakon takvih početaka Hamilton je spomenute godine završio na petom (2009.), odnosno sedmom mjestu (2024.) u poretku vozača na kraju sezone.
Do kraja je još dugih dvadeset utrka, ali Lewisu i Ferrariju ponestaje vremena. Hoće li u Saudijskoj Arabiji barem na trenutak isprati gorak okus koji je ostao nakon prve četiri utrke? Saznat ćemo u nedjelju.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lewis je odradio sasvim dobar posao u Bahreinu i maksimizirao je trenutni rezultat. Problem je što je 1. bolid jako zahtjevan za vožnju a tek je došao (Charles je rekao da ga se mora postaviti i voziti na izuzetno ekstreman način da bi bio konkurentan), 2. nije imao ovako brzog kolegu još od Alonsa, te 3. obojica su očekivali i obećavana su im čuda tijekom predsezone, a kad su vidjeli što su dobili, to je zasigurno utjecalo na sve frustracije i negativu.
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma ako je iko imao jake timske kolege kroz karijeru imao ih je Hamilton i mislim da niko nije imao toliko jakih vozača za timske kolege, ali ovdje samo pravi razliku što Lewis nikad do ove sezone nije vozio ovoliko loše u kvalifikacijama, na trkama je idalje zvijer jer jbga iskusnjara je, ali u kvalama kad treba sastavit krug i malo rizikovat ako treba tu ga nema, vec prosle sezone je poceo brljat u kvalama, a sad u Ferrariju je nikad lošiji.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam nikad mislio reci da Lewis nije imao jake kolege.. to su bili i svjetski prvaci, ali mislim da mi i dalje izjava stoji i da je jasna poanta zasto je takav dojam rezultata Lewisa sada trenutno. Jedino ne znam po cemu je nikad losiji sa kvalifikacijama? Prerano je za reci. Mislim da nije to toliko strasno za pocetak, jer je prosle i pretprosle godine znao ispasti i u Q1 ako se ne varam? Sad mi se cini konstantniji bez velikih šokova, ali da, trenutno kaska korak za Leclercom i bio je iza Russella prosle godine u kvalifikacijama.. to je istina.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
naravno da je lewis ima najjače kolege u povijesti F 1 npr kovalainena , bottasa kojeg se konstantntno ismijavalo , sprdalo , russella i 2 svjetska prvaka .. alonsa kojeg je dennis “uškopija” i rosberga koji je tek u svojoj 11. sezoni “posta” težak protivnik i prvak dok je do tada za mnoge bija “barbika” zar ne ?
interesantno da se i sad , a posli zadnje 3 sezone od kada mu je kolega bija russell ostvarija tek 2 pobjede još uvik ima opravdanja za njegove vožnje/rezultate dok npr za sinza nema je čitam “.. prigovori na Španjolca usmjereni su ponajprije na to da možda i nije toliko brz koliko se činilo u Ferrariju. ” znači u ferrariu se samo činilo da je brza , a zapravo nije jer u vrlo konkuretnom willamsu koji je skoro al pari ferrariu loš . lewis se treba priviknut na ferrari , a carlos na williams ne mora jer je isti kur vozit ferrari i williams ?!?!? btw kad je 2021. carlos iz McL koji nije bija na nivou na kojem je danas doša u ferrari u prve 4 trke (zapravo 3 jer je jednu bija van bodova) osvojia je 20 ,lewis sad u ferrariu ( iz merca koji je bolji bolid od McL kojeg je carlos vozija prije ferraria ) na kontu ima 25 bodova . da je williams bija konkurentan zadnji nekoliko sezona ka ferrari ne bi u konstruktorskom završava 2022. ka 10. zadnji , 2023. ka 7. i lani ka 9. i šta bi sad sainz treba ,mora “reanimirat” ovakav tim ali jbga spor je u brzom ,konkurentnom bolidu zar ne ? njemu ne treba privikavanje za razliku od lewisa ?
ne mislim da je lewis izgubija svoj vozački mojo usprkos godinama ali možda je za razliku od odabira mercedesa 2013. koji je bija pun pogodak sad možda krivo odabra tim u kojem će završit karijeru . u preostalih 20 trka ferrari će sigurno napredovat , riješit bar dio problema pa će i lewis pružat više no dok se to ne dogodi zaostatak će rasti pa možda i ovu sezonu ne bude među prva 3 na kraju šta i neče bit neki supjeh za 7 X prvaka . I n akraju bi se složija sa martinom kad kaže ““Netko mi je danas objasnio da je teže ponovno učiti i premještati timove nego biti rookie i učiti ispočetka. Donekle se slažem s tim. ” jer meni se čini da su se početnici , a naročito antonelli , bearman pa i hadjar bolje snašli u prve 4 trke od “veterana” lewisa i carlosa . čak i doohan pokazuje neko poboljšanje i tek je bortoleto relativno loš . relativno jer vozi najlošiji bolid na gridu , a u njemu se teško (da je i bolji vozač) nešto pokazat .
na dobar bolid se lakše naviknuti ,pokazat rezultat no i da se vozač instant navikne n aloš bolid rezultata nema ( osim možda neki “bljesak” ) jer je bolid jednostavno povremeno malo ili češće nimalo konkurentan .
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prvak iz 2009. cancelliran?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kolega, hajde ti sad lijepo analiziraj sve ostale velike šampione pa se vrati i uporedi ko je to imao toliko jakih timskih kolega? Alonso, Kovalainen, Button, Rosberg, Bottas, Russel i evo sad Leclerc, hajde eto Kovalainen nije vrijedan spomena, ali Bottas je bolji vozač od pola trenutnog grida, ovu petoricu ne treba napominjat kakvi su vozači :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ha, po meni Ferrari i dalje ima teoretski najjaču vozačku postavu.
Ok, dok u Mercedesu malog Antonellija ne prestanemo zvati mali.
Ili ako u MCL Norris ne uspije umiriti svoje duhove u glavi.
Definitivno ima problem u trenucima “sad ili nikad”. Na startu ili pri kraju utrke, kao da se premori i krene raditi “neprisiljene” pogreške.
Ferrariju je najveći problem bolid, osim Hamiltonovog navikavanja na bolid i loše izvedbe kvalifikacija koje može poništiti dobrom vožnjom u utrci, (ako to staza dopušta)
Treba im još samo malo unapređenja – dodatne brzine u utrci, smanjenja potrošnje guma, stabilnosti bolida….
Razlike između MCL , Mercedesa i Ferrarija su zapravo vrlo male u odnosu na vremena prije nekoliko godina.
Tada su najbolji mogli pobjeći pola minute.
Danas se najbolji drže unutar par sekundni cijelu utrku.
To malo zaboravljamo , ali to je dobra stvar.
Namjerno sam izbacio iz priče R.B. jer su vidljivo puno sporiji od najboljeg trojca i samo ih Max drži da budu neki faktor a ne samo još jedna momčad iz sredine poretka koja se bori za bod dva.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Rb prve tri utrke nije bio nikakav krš. Da je bio krš bilo bi svaku utrku kao i u Bahreinu. Bolid koji može pobijediti ovakav McLaren je vrlo dobar bolid. Možda su se pogubili sa setupom , možda im staza ne odgovara. Sizuka je Maxu miljenica, Ferrariju je oduvijek Bahrein odgovarao. Mercedes ima rookija i Russela pa mi mali Kimi nije neka referenca. No Russel i Mečka djeluju kao no2 po brzini. McLaren je malo ispred, možda koju desetinku. Leclerc je cijelu proslu godinu jahao za vratom Norisu po bodovima, sada ga nema ni blizu što dovoljno govori koliko je Ferrari pao. A lawsona i ostalu ekipu kao konkurenciju necu spominjati jer nisu vrijedni raspravljanja u ovom kontekstu.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam…. Mogao si i sam vidjeti da u borbi za startna mjesta, puno njih može odvoziti jedan brzi krug.
Nekima to ovisi o konfiguraciji staze….
Ali kada dođe utrka i treba ponoviti 50-60 brzih krugova stvari se iz korijena mijenjaju.
Ne kažem ja da je R.B. krš.
Ali kažem da na brzim stazama na kojima možeš iskoristiti svu brzinu bolida R.B. je najsporiji od “velike četvorke”
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pero nekima jednostavno bolid to ne dopušta. Evo npr leclerc govori da su im gume pregrijavale i da ne ide brze. Sto je najbolje krugovi u utrci su kao neka druga kategorija naspram kvalifikacija tako da mislim da i nije njima neki tezak zadatak kruzati sa 5 sekundi sporijim vremenima. Bolidi i gume im ne dopustaju da takav tempo imaju cijelu utrku. A to da pokusaju vjerovatno bi isli po 4,5 puta u boks.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Istina je sve što pišeš. Meni se čini da isto mislimo samo se malo drugačije izražavamo i stavljamo primjere. Da to se može reći i za Ferrari.
Po meni kvaliteta bolida za sada-do sada ide redoslijedom MCL, Mercedes, Ferrari. R.B. (ili samo Max)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve ove kritičare bi očito zadovoljilo da je jedan vozač uvijek prvi. Onda bi po njima posao bio odrađen 100%.
Meni je super da imamo 10 vozača koji mogu na postolje. Veselim se da fulaju setup, da imaju loše vikende, da imaju krizne stožere.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“ali i izostanak rezultata na koje nas je naviknuo u bojama Mercedesa te uvjerljive pobjede protiv njegovih timskih kolega.”
Koje to uvjerljive pobjede protiv koga tocno? 🤣
3
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Razumijem da je mnogo teže iskusnom vozaču mijenjati sredinu na koju je navikao i gdje je proveo većinu karijere, druge kočnice nije više njegov Carbon Industries nego Brembo, engine braking nije ni koristio u Mečki, u Ferrariju bez toga ne ide i 100 nekih sitnica oko volana i postavki i sam taj sistem sve je slično, a opet skroz različito, razumijem i da ga ovi iz Ferrarija sjebu sa postavkama i rade greške i ne prate šta Leclerc radi jer on bolje zna bolid i lakše mu je postavit bolid, ali opet se u kvalama vidilo da Hamilton mlako vozi, Leclerc je bukvalno išao na sve ili ništa zadnji krug i to se vidilo na prolascima kroz brze i srednje brze krivine gdje je Leclerc prolazio 4-6kmh brže od Hamiltona. Razumijem da Lewis nema toliko samopouzdanja u bolid, ali nije ga baš ni Leclerc imao pa je svejedno rizikovao dok je Lewis odvezao ziheraški. Mora se Lewis trznut malo i ako treba i bit malo bezobrazan unutar ekipe malo da trzne te Talijane jer ovo do sad je loše i s njegove i sa Ferrarijeve strane.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Drugi stint na medium gumama su oba ferrarija imala slična vremena, na razini Piastrija. Skoro pola sekunde bolje krugove su obojica ferrarijevih vozača radila u prosjeku od Norrisa i 3 desetinke od Russella.
https://www.planetf1.com/news/ferrari-sf25-data-bahrain-grand-prix-strategy
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Džaba ti taj tempo kad sa P8 u kvalama se automatski isključiš iz borbe za podijum, zašto se Leclerc borio cijelu trku.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tipfeler – 2009. u prve 4 utrke nije ostvario podij.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ispravljeno! Mislio na jedno, napisao drugo.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://www.planetf1.com/news/lewis-hamilton-ferrari-breakthrough-bahrain-gp
“Yeah, much more positive,” Hamilton reflected on his race when speaking to the media, including PlanetF1.com.
“The middle stint, I felt really aligned with the car. My driving style seemed to be working in that moment.
“And so learned a lot today, and this weekend, actually. A lot. Probably more than all the other weekends.
“The key is to try and get back to it every weekend. It’s clear our car really does require a different driving style, and I think I’m slowly adjusting to that.
“And also set-up, I’ve been a bit all over the place, a long way from Charles the past two weekends, and then slowly migrated towards him.
“So I think, if I start the weekend with a more convenient spot, and apply the techniques that I learned this weekend, hopefully we’ll be in a good place.”
“What’s clear is, as humans, we get really stuck in our ways, and I think I’ve been driving in the same style and certain way with the same team for such a long time,” he said.
“It requires such a different driving style and settings. I’ve been using engine braking which I’ve never ever used in my previous years. Much different brakes if you’re on Brembos, and I’ve been on [carbon industries] for the last 15 years or so.”
Hamilton concluded with: “I’ve got to do a better job through the weekend. I know I can and I will.”
Kako nema podij ove godine? Zar se sprint ne računa kao utrka?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teško vrijeme za matore prijatelju moj
Na zidovima naši tragovi mi kružimo kao psi
Djevojke se ne obaziru za nama Njihove kose bude sjetu
Dug je put do vječnosti Mi ga prelazimo šutke u miru
Ej stari plati gem i frend si moj.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ham sigurno nije zaboravio voziti ,no novi je u ekipi a ferrari nije ni blizu onoga što je Ham navikao
Istina ,Leclerc je brži ali to smo znali i prije ,ali ako bi slučajno ferrari napravio bolid da zbilja bude brz i konkurentan Mclarenu a to ne će biti niti malo lako ,tek onda bi vidjeli koliko Ham vrijedi
Biti će svakako zanimljivo gledati hoće li Red Bull uspijeti složiti svoj bolid a isto vrijedi i za ferrari koji je pokazao napredak ,a mercedes je malo ispred ali svi kasne za Mclarenom ,biti će zanimljivo
No ,kladio bi se na Oskara i navijam da bude prvak
Ima dosta do kraja ,no Oskar to može !!!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U slučaju da Ferrari napravi bolid konkurentan Mclarenu, Hamilton bi prošao kao i Sainz 2022..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čovjek je najuspješniji ikad.
To je činjenica.
Ali(uvijek ali)isto tako on je pravi produkt vremena u kojem živimo.Rekao bi, netflix vozač.
Lik vozi,bar se meni čini,samo za rekorde.Nije onaj pravi natjecatelj koji gušta u utrkivanju.
Ak nema sekundu brži auto(party mod),pa ga svi tapšaju i hvale kak je najbolji pada u neku bezličnu depresiju.
Nešto o tome je govorio Alonso,ali bome i Toto kad je rekao da nezna postavit bolid.
Ta tzv.privikavanja su čisti izgovor pošto je u povijesti bilo hrpa slučajeva koji pokazuju,ako znaš,onda znaš.
Mali Bearman,Russell su najfriškiji primjeri…
Nit je on čudo od vozača nit je truba kako hejteri(da i ja budem moderan)hoće prikazat.Samo je produkt mašinerije proizvodnje novca.I nažalost sad,eto,već par godina dolazi na naplatu(kao i uvijek u životu)nerealno dizanje u nebesa.
Da je bar 2021-e osvojio,pa da smo mirni.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ha, osim svega rečenog tu je i zakon velikih brojeva. Ne postoji ni jedan vozač koji je konstantno i konzistentno dva desetljeća pobjeđivao i bio u vrhu. Hamilton je rijetka zvjerka i ne čudi me da ima problema nakon promjene tima. Sjetimo se da je i u Mercedesu trebao nešto vremena za prilagodbu (a tamo je skoro odmah dobio odličan auto). Ferrari ima još puno posla u obuzdavanju automobila. Jer ako i Charles ima problema, onda nije čudno što se Hamilton muči, bez obzira na njegovo znanje i iskustvo.
Ako Ferrari uspije srediti automobil njihova vozačka postava će se boriti za postolja i pobjede i mogu se ubaciti u borbu za konstruktorski naslov. No, to se mora dogoditi brzo, jer otići će vlak predaleko.
0
0