Nakon mirne i ne pretjerano sadržajne utrke u Suzuki, prva ovogodišnja noćna utrka držala nas je na rubu kauča. Pokazala je da za uzbudljivu utrku nisu nužni ni sudari, ni kiša, ni sigurnosni automobili. Dovoljno je imati mogućnosti za pretjecanje, taktičku raznolikost i ulaske u boks koji otvaraju prostor za undercut, ali i za pokoje “brljanje” u pit stopu. Rezultat? 57 krugova čiste vožnje i dinamičnih borbi za pozicije. Sve to bilo je moguće radi blisko konkurentnih ovogodišnjih bolida, a koliko su timovi ove sezone blizu jedni drugima, potvrđuje i činjenica da je već do četvrte utrke svih deset momčadi upisalo bodove.
Oscar Piastri
Australski vozač Oscar Piastri odvozio je vikend iz snova u Bahreinu – precizan, hladnokrvan i izuzetno brz. Svoj drugi pole position u karijeri osigurao je besprijekornim krugom u Q3. Utrku je vodio s nevjerojatnom zrelošću i smirenošću, kao da već godinama diktira tempo na vrhu poretka. Ne ostavljajući nikome ni najmanji prostor za napad, kontrolirao je ritam, čuvao gume kad je trebalo i savršeno reagirao na izazove poput safety cara. Kao šlag na tortu, postavio je i najbrži krug utrke u kasnijoj fazi, kada su drugi već taktizirali i pazili na potrošnju.
No ono što ovaj rezultat čini posebno važnim je njegova težina unutar McLarena. Pobjedom u Bahreinu, Piastri je smanjio zaostatak za timskim kolegom Landom Norrisom na samo tri boda u ukupnom poretku. Ako ovakav ritam održi, Bahrein bi se mogao pamtiti kao prijelomna točka: trenutak kad je Australac zakoračio u ulogu ozbiljnog kandidata za naslov.
Haas F1 Team
Haas je u Bahreinu priredio jedno od najugodnijih iznenađenja vikenda – i to ne samo rezultatski, već i u načinu na koji su vozači isporučili performanse pod pritiskom. Posebno je oduševio Ollie Bearman koji se u kvalifikacijama suočio se s problemima – tehnički kvar ostavio ga je bez konkurentnog kruga u Q1, zbog čega je startao s posljednje, 20. pozicije. U takvim okolnostima osvajanje bodova nije se činilo realnim, no Bearman je izveo zrelu i proračunatu vožnju. Bez nepotrebnog rizika, ali s dobrim osjećajem za tempo i situaciju na stazi, uspio je iskoristiti sve prilike koje su mu se otvorile tijekom utrke – od ispravnih odluka u boksu, do mirnog upravljanja gumama u trenucima kad su se drugi borili s degradacijom.
S druge strane garaže, nakon što je Q2 završio u zidu i na 14. mjestu, Esteban Ocon je uspješnim undercutom i probojom kroz grid završio na osmom mjestu i donio vrijedne bodove momčadi. Bez previše buke, isporučio je ono što se od njega traži – stabilnu, taktički čistu vožnju, uz dobar osjećaj za pozicioniranje u ključnim trenucima utrke.
Pierre Gasly
Alpine je u Bahrein stigao kao jedina momčad bez bodova nakon prve tri utrke sezone. No, vikend na stazi Sakhir donio je određeno olakšanje – Pierre Gasly je sedmim mjestom upisao prve bodove za francusku momčad. Doohan je odradio vrlo solidnu i čistu vožnju bez grešaka, koristivši poboljšani tempo bolida, ali unatoč stabilnom nastupu i boljim performansama nego u prethodnim utrkama, završio je na 13. mjestu, izvan zone bodova.
Gaslyjev vikend bio je stabilan od početka. U trećem slobodnom treningu zadržavao se unutar prvih deset, pokazujući da Alpine u Bahreinu ima nešto bolji tempo nego u prethodnim nastupima. U kvalifikacijama je potvrdio dobar osjećaj za stazu te stigao do petog mjesta, što mu je najbolji startni poredak u dosadašnjem dijelu sezone.
Utrku je vozio zrelo i taktički vrlo promišljeno. Nije ulazio u nepotrebne duele, ali je u nekoliko ključnih trenutaka znao obraniti poziciju. Korištenje tvrđe mješavine u pravom trenutku omogućilo mu je da održi tempo i profitira nad onima koji su ranije morali mijenjati gume zbog degradacije.
Sedmo mjesto na kraju utrke ne zvuči spektakularno, ali za Alpine predstavlja vrijedne bodove u kontekstu teškog početka sezone. Gasly je učinio upravo ono što se od iskusnog vozača traži u ovakvim okolnostima – isporučio maksimum iz dostupnog paketa, bez grešaka, uz dobar osjećaj za tempo i strategiju.
George Russell
Još jedan dobar vikend za Georgea Russella završio je podijem, u scenariju gdje se ponovno našao na pravom mjestu u pravo vrijeme. Mercedes je u Bahreinu djelovao stabilno i konkurentno, a Russell je bio ključna figura, koji je pokazivao dobar tempo kroz cijeli vikend. U kvalifikacijama je završio na drugom mjestu, odmah iza Oscara Piastrija, no zbog izlaska iz garaže prije dopuštenog vremena nakon crvene zastave u Q2 dobio je kaznu pomicanja za jedno mjesto na startu. Istu kaznu zaradio je i njegov momčadski kolega Kimi Antonelli, koji je kvalifikacije završio četvrti, ali je u utrku krenuo s pete pozicije.
Russell je prilikom starta zahvaljujući soft gumama odmah oduzeo Leclercu poziciju, koji je startao na hard gumama. Uspješno je zadržao priključak za vodećim i u ključnim završnim fazama obranio poziciju ispred Norrisa, iako se suočio s tehničkim poteškoćama, uključujući probleme s DRS-om i neujednačenim osjećajem na kočnici zbog kvara na elektroničkom sustavu. U jednom trenutku nenamjerno je aktivirao DRS izvan dozvoljene zone, zbog čega je nakon utrke bio pozvan na očitovanje kod sudaca. Međutim, kazna mu nije izrečena jer je sustav odmah sam deaktivirao, usporio i nije stekao nikakvu sportsku prednost – okolnosti su prihvaćene kao opravdanje. Završio je drugi i donio vrijedan doprinos Mercedesovoj borbi za vrh konstruktorskog poretka.
Antonelli je, unatoč solidnom tempu i borbenoj vožnji, bio kompromitiran odabirom strategije – Mercedes se odlučio za strategiju s tri zaustavljanja, koja se nakon izlaska sigurnosnog automobila u 32. krugu pokazala neefikasnom. U konačnici je završio na 11. mjestu, tik izvan bodova.
Van staze –Davide Valsecchi
Davide Valsecchi sve se češće ističe kao jedno od najzabavnijih i najautentičnijih lica u F1 prijenosima. Njegove emotivne reakcije, zarazni entuzijazam i iskreni, ponekad i teatralni komentari donose svježinu u svijet često suzdržanih prijenosa. Istina, njegov stil nije po ukusu svakoga – nekima može djelovati preglasan ili previše dramatičan – ali to ga ne sprječava da ima vojsku vjernih obožavatelja. Internet zajednica ga redovito hvali, a klipovi njegovih reakcija redovito postaju viralni. U vremenu kada se traži ravnoteža između stručnosti i osobnosti, Valsecchi je dokaz da srčanost može biti jednako vrijedna kao i tehnička analiza.
Lando Norris
Još jedno Norrisovo izdanje koje je teško ne kritizirati. Na papiru – još jedan podij, no realnost Landa Norrisa u Bahreinu bila je daleko od savršene. Vikend je od početka djelovao nesigurno. Iako je McLaren pokazivao solidan tempo u treninzima, Norris nije krio da se ne osjeća potpuno povezano s bolidom. U kvalifikacijama je zauzeo tek šesto mjesto, više od četiri desetinke sporiji od timskog kolege. U post-quali intervjuu Norris je bez okolišanja izjavio da je “vozio kao da nikad prije nije sjeo u bolid“, što je prilično nekarakteristično za vozača koji se ove sezone profilirao kao ozbiljan kandidat za vrh, a karakteristično za vrlo samokritičnog Landa, za kojeg nije strano da mu samopouzdanje zna utjecati na performans.
Utrka je, atipično, krenula jako dobro. Startao je agresivno, pozicionirao se pametno i činilo se da bi mogao odmah nadoknaditi izgubljeno iz subote. No, brzo je stigla kazna – zahvaljujući instantnoj dojavi oka sokolova Max Verstappena koji je prvi preko timskog radija prijavio njegovu startnu poziciju – Lando je dobio pet sekundi zbog nepravilnog pozicioniranja na startu. Kazna je Norrisa gurnula niz poredak, sve do 14. mjesta i oduzela stečenu prednost sa starta.
Nakon izlaska sigurnosnog automobila u 32. krugu, Norris je ponovno pronašao tempo. Pretekao je Leclerca u direktnoj borbi, ali Russell je ostao izvan dosega – iako je bilo nekoliko pokušaja, obrana Mercedesovog vozača bila je precizna i čista.
Treće mjesto na kraju spašava bodovni maksimum, ali ne i dojam. Norris je tu – brz, tehnički jak i sposoban za vrhunske rezultate, ali za razliku od Piastrija, čini se da još uvijek traži ritam koji ga je obilježio prošle sezone. U ukupnom poretku i dalje vodi – 77 bodova, tri više od Piastrija i osam više od Verstappena – no pitanje je koliko dugo može ostati ispred ako ova nesigurnost iz kvalifikacija nastavi izlaziti na površinu.
Red Bull Racing
Red Bull je u Bahreinu doživio jedan od svojih najtežih i najneurednijih vikenda u posljednjih nekoliko sezona. Iako su oba vozača završila u bodovima, to ne prikriva činjenicu da je cijeli nastup bio daleko ispod njihovog uobičajenog standarda.
Max Verstappen kvalificirao se tek na sedmo mjesto, dok je Yuki Tsunoda završio kvalifikacije na 10. poziciji. Još tijekom slobodnih treninga bilo je jasno da Red Bull nema dominantan tempo te su se mučili s balansom i stabilnošću u sporim zavojima.
Utrka je Verstappenu donijela nove glavobolje. Prvi pit stop bio je produžen na gotovo sedam sekundi zbog problema sa signalizacijom – mehaničari su čekali zeleno svjetlo koje nije stiglo. Drugi ulazak u boks također nije prošao glatko. Ipak, unatoč svemu, završio je šesti – što je, gledajući kontekst, bila taktički vrlo zrela vožnja.
S obzirom na to da je Yuki Tsunoda startao na rubu top 10 i nije imao stratešku prednost, deveto mjesto je maksimum koji se mogao izvući. U pokušaju nespretnog pretjecanja udario je Sainza, što je dovelo do oštećenja bolida i izlaska sigurnosnog automobila, ali za incident nije bilo kazne. Sainz je nakon utrke izrazio razočaranje, no nije okrivio Tsunodu, opisujući to kao “utrkivačku situaciju”; utrku je na kraju morao završiti upravo zbog posljedica tog sudara, dok je kaznu od 10 sekundi dobio u zasebnom incidentu s Antonellijem.
Oba Red Bull vozača su tijekom utrke napravila odličan posao u “damage controlu”. Nisu gubili koncentraciju, nisu forsirali situacije koje bi mogle dodatno kompromitirati tim i izvukli su respektabilan broj bodova iz objektivno lošeg paketa i operativne izvedbe.
Nakon utrke, Verstappen je situaciju nazvao “katastrofom”, ne krijući frustraciju. Helmut Marko također nije skrivao nezadovoljstvo, a dodatno je pažnju privukla i informacija da je nakon utrke održan krizni sastanak vodstva tima – uključujući i razgovore o Verstappenovoj budućnosti. U ukupnom poretku vozača, Verstappen sada zauzima treće mjesto sa 69 bodova, dok je Red Bull treći u konstruktorskom poretku.
Aston Martin
Vikend u Bahreinu ostat će Aston Martinu u sjećanju kao onaj koji bi najradije zaboravili. Fernando Alonso i Lance Stroll nisu imali gotovo nijedan trenutak u kojem su izgledali konkurentno – ni u treninzima, ni u kvalifikacijama, ni u utrci. Već u petak bilo je jasno da bolid pati od kronične nestabilnosti, a kako se vikend razvijao, situacija se nije popravljala.
Alonso je tijekom FP2 imao i neuobičajen tehnički problem – tijekom jednog od izlazaka iz garaže volan mu se fizički odvojio od bolida, što je izazvalo kratku paniku, ali i dodatno naglasilo razinu nepouzdanosti koju je tim pokazao kroz cijeli vikend.
U kvalifikacijama je Alonso uspio izvući tek 13. mjesto, dok je Stroll završio 19., iza gotovo svih izravnih konkurenata. Utrka nije donijela nikakav preokret: Alonso je završio 15., a Stroll tek 17. Njihov tempo bio je slab, degradacija guma visoka, a balans bolida konstantno izvan optimalnog raspona.
Posebno zabrinjava što nije riječ o izoliranom lošem vikendu – trend je već prisutan. Još od početka sezone Aston Martin djeluje kao momčad koja ne pronalazi pravu bazu postavki, a ni razvojna krivulja ne pokazuje pomak. U paddocku se sve glasnije šuška da je ovogodišnji koncept bolida previše konzervativan i da su izgubili korak s timovima koji su donijeli agresivnije tehničke nadogradnje.
F1TV
Dok su se vozači na stazi borili za svaki milimetar i sekundu, gledatelji diljem svijeta borili su se – s F1TV-om. Tehničke poteškoće bile su brojne: kamera je više puta promašila ključna pretjecanja, onboard snimke kasnile su, a zvuk se povremeno gubio. Posebnu zbrku izazvao je problem s Georgeom Russellom – zbog softverske greške na njegovom bolidu njegovo se ime nasumično pomicalo na vremenskom tornju, što je natjeralo produkciju da koristi alternativan prikaz vremena.
Gledatelji nisu znali tko je gdje ni zašto, a frustracije su eksplodirale na društvenim mrežama. Iako je F1TV izdao ispriku, izostala je jasna informacija o konkretnom rješenju. Još je veći problem što Bahrein nije iznimka – i ranije ove sezone prijenosi su imali slične probleme s vremenskim podacima, što postaje ozbiljno pitanje za digitalnu platformu sporta koji se hvali tehnološkom superiornošću.
FIA
Kontroverze oko (ne)dosljednog provođenja pravila ponovno su izbile na površinu u Bahreinu. Kazne su se izricale s velikim vremenskim odmakom, a istraga protiv Georgea Russella zbog ranog aktiviranja DRS-a zaključena je tek sat vremena nakon završetka utrke. Takva sporost i neujednačenost u donošenju odluka narušavaju povjerenje u sportsku regularnost i stvaraju sve veće frustracije među timovima, vozačima i gledateljima.
Još uvijek smo na početku sezone, a već pričamo o promjenama hijerarhije, kriznim sastancima i vozačima koji prestaju biti „broj dva“. Bahrein možda nije donio kišu ni sudare, ali je donio ono što najviše volimo – borbu. I to pravu.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Moram priznati da mi, iako nisam gledao kvale, nikako nije jasno zašto u tekstu dva puta piše da Tsunoda nije startao/izborio top 10. Da li sam nešto propustio, nije li Tsunoda bio u Q3 i startao 10.?
U svakom slučaju, ostalo u tekstu je svakako dobro, dobitnici i gubitnici. Možda se općenito previše naglašava Norris ovih dana, a on ima pobjedu i 3 postolja. Čini što treba da bude u vrhu i bori se za naslov. Piastri nema četiri postolja i ima manje bodova. Dakle, nakon četiri utrke, Norris je taj koji vodi prvenstvo. Možda se varam kad kažem da Norris za sad dobro održava situaciju.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Točno, Tsunoda je startao 10. Moja je greška, isprike
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A Leclerc je startao na mediumu, ne na hardu 😉
Valsecchi – drama/comedy queen 😁
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A ja sam ovo pisala u noći, and it shows 😅 tenks!
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Veliki plus za uvrštenje Davidea među oduševljenja 😀 On mi je legenda još iz vremena komentiranja GP2/F2, podsjeća me dosta na jednog dragog prijatelja s tim viškom lude energije.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene Valsecchi podsjeća, naravno, ne likom i vanjštinom, već onako, malo ponašanjem i tom energijom na Ruby Rhoda (lik iz filma “Fifth Element” kojeg je utjelovio Chris Tucker)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene ponašanjem podsjeća na Borata. :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala Kararina, lijepa kolumna, slažem se sa kategorizacijom dobitnika i gubitnika.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Norris sve više generira upitnike. Brz je, talentiran, smatran je legitimnim aspiratorom na šampionske pozicije, ali… Iako već ima poveliko iskustvo i dalje je nestalan, nekonzistentan. I kao da ima problem u glavi. A znamo da svi veliki šampioni prvenstveno imaju čelične živce i mogu zadržati hladnokrvnost i u najtežim uvjetima.
Tehnički problemi u prijenosu, mjerenje brzine, pozicije vozača, sve to je velika blamaža za sport koji raspolaže milijardama. To je naprosto nedopustivo.
A FIA i njezino brljavljenje već su toliko poznati da smo na žalost naviknuli ko magare na batine. Šteta jer to kvari sve. Slično kao kad u nogometu VAR-u treba 5 minuta da odluči je li bi penal ili nije (kao sinoć u meču Reala i Arsenala). To prestaje biti sport i unosi sumnju u sve.
0
0