Gerhard Berger o problemima Formule 1 i kako ih riješiti

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Gerhard Berger o problemima Formule 1 i kako ih riješiti

Luka Maloić

formula_1-809297_800x450
Bivši F1 vozač, Gerhard Berger, rekao je kako ponekad zaspe ispred TV-a kada gleda utrke i nudi svoje ideje kako unaprijediti sport. Bivši vozač ekipa ATS, Arrows, McLaren, Ferrari i Benetton objašnjava kako F1 regulacije moraju biti potpuno promijenjene i da se problemi neće riješiti odbacivanjem aktualnih pogonskih jedinica.

“Ako želite popraviti F1, ne možete to postići jednokratnim i ishitrenim promjenama, a motor je samo dio problema koji treba biti riješen. F1 treba biti promijenjena iz temelja. Ali, svi govorimo o motoru kada je to trenutni problem. No, ima tu više sastojaka koji čine problem.”

Berger misli kako bi svaki proizvođač motora morao opskrbljivati određeni broj ekipa i da bi te ekipe morale dobivati najnovije specifikacije motora.

“Svaki proizvođač morao bi dostaviti određenom broju ekipa motore. Točan broj ekipa odredio bi se prema broju ekipa i proizvođača, ali grid mora biti popunjen. To bi isključilo mogućnost da proizvođač poput Honde opskrbljuje samo 1 ekipu. Još važnije, sve ekipe bi imale istu specifikaciju kao i proizvođač. Razlika bi onda bila samo u gorivu i elektronici, što je oko 20 KS više-manje, a to se može kompenzirati dobrim bolidom i vozačem. Onda sport ostaje sport koji nije kontroliran. Pokriven je pravilima, ali ta pravila nisu tako stroga. Ne može se dogoditi da g. Marchionne kaže: “dobit ćete jedino motor iz 2015.” – morate suzbiti takve stvari u pravilima. Razumijem da bi se auto kompanije htjele obraniti od ekipa poput Red Bula, ali to nije u interesu sporta.”

FIA, Bernie Ecclestone i ekipe trenutno raspravljaju kako spustiti cijene trenutnih V6 turbo hibrida na 12 milijuna eura godišnje – pojednostavljenjem pogonskih jedinica. Ali, Berger misli kako je to krivi pristup.

“Mislim da jednostavnost nije prava riječ. Bilo bi potpuno pogrešno zakidati tehnologiju. Proizvođači moraju biti u stanju dokazati svoju konkurentnost. Zašto ne s motorom koji će izdržati cijelu sezonu? Tehnički, to bi bilo zahtjevno kao i razvoj baterije za visoke performanse. Ali, motor i pomoćna oprema jednostavno previše koštaju, kao i cjelokupni razvoj. Ekipa koja kupuje motor morala bi snositi jedino trošak materijala i rada. Troškovi razvoja, dakle, moraju snositi proizvođači koji će imati koristi ako njihov motor pobijedi. Motor sam po sebi može ostati takav kakav je s možda drugim turbom da popravi zvuk i performanse.”

Pobjednik 10 Velikih nagrada misli da bi iduće promjene u pravilima morale vozačima otežati upravljanje bolidom kako bi njihove vještine došle do izražaja.

“Auto mora imati više snage od gripa. Najbolji primjer je MOTO GP gdje imaju 270 KS na 160 kg mase motocikla, a kontakt kotača s tlom je zaista limitiran. Na taj način svako može vidjeti kvalitetu pravog vozača. To je čisti Motorsport, ali u F1 je suprotan slučaj. Ovo u kombinaciji s tišim motorima nije niti show niti spektakl.”

Austrijski vozač, koji je vodio i ekipu Tora Rossa između 2006. i 2008., također smatra da F1 treba neutralno organizacijsko tijelo koje bi donosilo odluke o budućim pravilima jer sadašnja struktura upravljanja ne valja.

“Pravo je pitanje mogu li Bernie i Todt natjerati sve na nova pravila, bez podrške ekipa to neće uspjeti. To je pravi problem. Jedan sudionik gleda na cijelu stvar preko svojih naočala. Naravno, Toto Wolff, sa svojom Mercedesovom zvijezdom na prsima, kaže kako je F1 zaista zanimljiva i ne vidi u čemu je problem. Tako da, zaista, ponekad zaspem gledajući utrku na TV-u jer znam tko će pobijediti već nakon prvog kruga.”

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Berger#Formula 1

Komentiraj

7 komentara

  1. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    Ideja o jednom motoru po sezoni je dobra ekonomski, ali dzaba ustediti milione, kada neki proizvođač ima motor koji jedva izdrzi 3-4 trke, dok bi neki mogli izdurat 20 trka a pritom samo šarafe mjenjaju, tu odmah se pravi jos veca razlika izmedju snage motora ekipa, a odmah vec na pocetku se izgubi snaga, jer se moraju limitirat ili ti zavrnut na manje okretaja da bi moglo izdrzat 20 gp vikenda, cime se otezava njegova ideja o masinama koje imaju vise snage od sopstvene mase. Dodavanje turba je dobra ideja, bolji bi zvuk imali 100% i time bi se po mom mišljenju i aerodinamika pojednostavila…


    0

    0
  2. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Vecina ih kaze da f1 treba predstavljat vrh tehnologije, a malotko zeli drs kers i stvari kojeto predstavljaju.Vrijeme ide unaprijed a svi zelimo povratk na staro.Ja zelim slobodu vozacima zelim da si sami kroje utrku i da pokazu talent.Sto mozemo vidjet od tih talenata ako momcad kaze gume su ti ovakve onakve motor je ovakav gorivo ti je na onakvoj razini.Prije nije bilo “tableta” vec volan i bolid koji je bio brzi i bez ovakvih pomoci i 100 funkcija.Nekad su strategije bile izuzetno bitne odnosno vrijeme ulaska u box a danas je vise to ko ima kakav bolid jer kakvu je vaznost u 2015 imala strategija u momcadi manora kad su i od ocajne mch bili sporiji vise od sekundu po krugu.Mislin da je na gp1 portalu bila vijest da je netko izjavio kako je alonso bio najbolji a sada nije.Kako kome meni je on jos uvijek iznad sviju ali nerado priznajem da su mu osim 5 mjesta na hungaroringu 34 godine donijele i prilicno veliku dozu pazljivosti i manjak agresivnosti.To nije vise onaj stari alonso to se vidi iz aviona mislim ima on svojih trenutaka u kojima dokazuje kakav je on vozac ali gdje su oni trenutci iz valencie 2012 na kojojmu je startna pozicija bila 11 mjesto a pozicija na kraju br. 1.Mislim da je naslov moguce osvojiti samo ako mclaren honda napravi bolid koji ce biti na identicnoj razini mercedesa ili ako bude u potpunosti dominantna jer je tu mnogo mnogo talenata.Ja vjerujem da ce se vratiti onaj alonso iz 2010 i 2012 vjerujem u to ali ako cemo gledati to malo bolje sve ostaje na rijeci vjerujem ili nadam se.Imao je newey pravo kad je rekao da ih sve treba poslozit u iste bolide razlicitih boja pa nek voze i pokazu tko je najbolji jer iako je f1 “oktanski cirkus” ovo je prilicbo lose razdoblje i za vozace kao i za timove ali i nas navijace i ljubitelje f1.Bit ce se jako tesko priviknuti na ovu novugeneraciju u f1 koja je vec sad pocela dolaziti


    0

    0
  3. David Croft Frantic Donator Prikaži

    “Auto mora imati više snage od gripa. Najbolji primjer je MOTO GP gdje imaju 270 KS na 160 kg mase motocikla, a kontakt kotača s tlom je zaista limitiran. Na taj način svako može vidjeti kvalitetu pravog vozača. To je čisti Motorsport, ali u F1 je suprotan slučaj. Ovo u kombinaciji s tišim motorima nije niti show niti spektakl.”
    :thumbs:


    0

    0