Zvona za uzbunu u Red Bullu: Tsunoda mijenja Lawsona? – F1puls

Zvona za uzbunu u Red Bullu: Tsunoda mijenja Lawsona?

Izdvojeno

Nakon još jednog izrazito lošeg vikenda za novog vozača Red Bulla, Liama Lawsona, ekspresno su krenule spekulacije o njegovoj zamjeni. Kao najizglednija zamjena spominje se Japanac Yuki Tsunoda, koji bi baš na domaćoj utrci u Japanu mogao sjesti na Lawsonovo mjesto.

Na prvoj utrci u Australiji Lawson se kvalificirao kao 18., a nakon što tijekom utrke nije ostvario napredak, izletio je sa staze u 47. krugu. Nakon VN Australije, Christian Horner i Helmut Marko umanjili su značaj Lawsonovih poteškoća. Tvrdili su da su ograničeno vrijeme na stazi i promjenjivi uvjeti bili glavni razlozi lošijih rezultata Novozelanđanina.

Međutim, u sasvim drugačijim uvjetima u Kini, Lawson se i dalje mučio u svakom dijelu vikenda. Kvalificirao se posljednji za obje utrke, a zaostajao je gotovo sekundu po krugu za timskim kolegom Maxom Verstappenom. Završio je 14. u sprintu i 15. u glavnoj utrci.

Čini se da Red Bull trenutno ima četvrti najbrži bolid, što zasigurno nikako ne zadovoljava timska očekivanja. Nakon prvih utrka sezone 2025., Max Verstappen je na drugom mjestu u poretku vozača. Međutim, to više govori o njegovim predstavama nego o brzini RB21 bolida.

Red Bullu su potrebna dva konkurentna vozača ako žele ostati u borbi za konstruktorski naslov. Austrijski tim ne traži drugog vozača koji će osvajati postolja ili pobjeđivati – ali panično treba nekog tko redovno osvaja bodove. Liam Lawson trenutno ne pokazuje znakove da to može. U Šangaju je završio više od 20 sekundi iza Bearmana koji je bio 10.

Zamjena već na sljedećoj utrci?

Prije nego je dobio mjesto u Red Bullu, Lawson je s velikim samopouzdanjem istupao u medijima. 23-godišnjak je tada naglasio da nema opravdanja za neuspjeh u glavnom timu. Iako je samopouzdanje ključno za svakog F1 vozača, čini se da su Lawsonove izjave loše ostarjele.

Tsunoda je bio barem marginalno brži vozač dok su bili timski kolege u VCARB-u. Ne samo da je brži, nego mu iskustvo daje i bolju šansu da se prilagodi RB21 bolidu. Japanski vozač kvalificirao se peti u Australiji i vozio na odličnoj šestoj poziciji prije nego što ga je strateška pogreška Racing Bullsa koštala nekoliko mjesta te je završio 12.

U Kini je ponovno pokazao dobru formu, završivši šesti u sprint utrci, pritom se cijelo vrijeme uspješno braneći od Mercedesa kojeg je vozio Andrea Kimi Antonelli. U glavnoj utrci u Šangaju, Tsunodin bolid je pretrpio oštećenje prednjeg krila, što ga je prisililo na neplanirano kasno zaustavljanje u boksu, zbog čega je pao na 19. mjesto.

Prema posljednjim izvještajima, Tsunoda bi mogao biti u Red Bullu već za sljedeću utrku u Japanu. Helmut Marko je, ako je vjerovati glasinama, i prijašnjih sezona bio skloniji Tsunodi nego šef tima Christian Horner. Čini se da 81-godišnji Marko snažno zagovara promociju japanskog vozača.

Upitan za Tsunodin nastup ranije tijekom vikenda, Marko je za Motorsport portal rekao:

“Yuki je drugačiji Yuki nego prethodnih godina. U formi je života. Očito je promijenio menadžment. Ima drugačiji pristup. Zreliji je. Trebalo je vremena, ali sada izgleda da se to isplatilo.”

Zbog odlične forme koju Tsunoda pokazuje na početku sezone, u medijima su već krenula nagađanja o mogućoj promociji u glavni tim – iako se nije očekivalo da će Red Bull tu opciju ozbiljno razmatrati ovako rano u sezoni. Motorsport doznaje da će se razgovori nastaviti nakon utrke u Šangaju, a konačna odluka – hoće li Lawson dobiti još vremena za napredak ili će odmah biti zamijenjen Tsunodom – očekuje se sljedeći tjedan.

Bi li ova odluka bila preuranjena i koliko je vjerojatno da će Lawsonovi rezultati biti bolji u nadolazećim GP vikendima?


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

29 komentara

  1. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Da sam u vrhu Red Bulla i da ovakve stvari radim vec godinama s tim drugim mjestom u ekipi sam bi sebe prozvao nesposobnim. Ili to ili ih bas boli briga tko vozi drugi bolid. Ekipa koja je poznata po tome da traži nove vozace i imaju dobro oko za nove (ili postojece) talente sa ovako lose kontrolira vozacke karijere
    Al ajd dok je Maxa imat ce rezultate



    6
    5

    1
  2. Williams
    Montoya Prikaži

    Ovi Red Bull je ko Benetton ’94. Ko god je sjedio u drugom bolidu nije bio ni blizu Schumacheru. Naravno da nisu ni Jos ni Lehto bili prva klasa, ali nisu baš bili ni toliki tudumi koliko ke B194 vise odgovarao Schumacheru i razvijao se u smjeru koji je njemu pasao. OK sistem ako želiš prvaka među vozačima, ali teško ćeš tako do kontruktorskog naslova



    1
    0

    1
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Bolid se razvija prema pravilniku da bude najbrži mogući. Sad, nekome to paše, nekome ne. Očito da talentiranijima više paše pa ljudi misle da se prema njima razvija što baš nema smisla. Setupom se prilagođava vozaču.
      Kad je Max došao u RB, odmah je pobijedio. Po kome je bio bolid razvijan onda?



      20
      20

      0
  3. Vw
    Crni molo Prikaži

    Koja ozbiljna ekipa mjenja vozača nakon dvije utrke? Dajte molim vas



    5
    -1

    6
  4. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Kako stvari stoje, Lawson neće do bobova do ljetne stanke tako da mislim da se tu nema što čekati. Čekali su s Perezom pa su pali u prvenstvu ko nitko nikad.
    Ovo je definitivno najgore debitiranje u RB-u do sada.



    4
    4

    0
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Pa stalno drobim.
    Što mogu još naučiti o Tsunodi u drugoj momčadi što nisu do sada? Ništa.
    Što mogu još naučiti o Liamu Lawsonu u drugoj momčadi? Sve.
    Meni je to bila potpuno neshvatljiva odluka.



    7
    7

    0
  6. Lance Stroll 18
    lance_troll Pretplatnik Prikaži

    Sad kad ih Yuki škarta i ostane prva violina druge momčadi.



    3
    3

    0
  7. Carlos Sainz 55
    Tudum Prikaži

    Lawson je ionako preko reda uletio na mjesto koje mu ne pripada.

    Mislim da bi se i sam volio vratiti u sestrinsku ekipu i odraditi sezonu na miru, a Yuki neka u Red Bullu dokazuje koliko vrijedi.



    7
    6

    1
  8. mika50 Prikaži

    Red Bull je šrot od bolida koji ga jedino Max može voziti


    0
    -1

    1
  9. Johnny Herbert
    Mohammed Ben Sulayem Prikaži

    Dati Lawsonu jos 2-3 utrke šansu a onda otvoriti audiciju i svakome ko ima vozaču dozvolu dati šansu u RB na par utrka dok ne pronađu nekoga bolesnika kojemu odgovara RB napravljen po Maxovim specifikacijama.



    2
    2

    0
  10. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Prerano je za mijenjati Lawsona. U ovoj opciji, o kojoj se trača, budu dokrajčili i ubrzali kraj F1 karijere simpatičnog Japanca. Ako ga metnu namjesto Kiwija već na VN Japana – daj Bože da griješim.



    1
    1

    0
  11. Honda
    zekohonda Pretplatnik Prikaži

    po napisima u medija, izgleda mi da je ova zamjena već odlučena.
    s marketinške stranje je to odličan potez – yuki u suzuki u red bullu, hype samotakav.
    da je yuki zaslužio prije lawson mjesto u rb-u, slažem se. pa nek pokaže što zna/ne zna. ako neće bit spreman nakon 4 pune sezone neće nikad.



    3
    3

    0
  12. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Pravi i dobro talentirani vozac bi se uklopia sa bilo kakvim bolidom



    3
    3

    0
  13. Ayrton Senna
    maurich Prikaži

    Stvarno je okrutno da ga izbace nakon samo dvije utrke, ali on u dvije utrke nije pokazao nista osim toga da se ne moze brzo prilagoditi bolidu (Bearman lani u Ferrariju?).
    F1 je showbusiness, Yuki u Suzuki, to ce sjesti ko budali samar… a RB nema vise najbrzi bolid da ceka da se vozac poboljsa (Perez lani).
    Jedino sto me strah da je Yukiju upravljiviji ovaj bolid koji sad vozi od ovoga u koji bi mogao uskočiti.
    Negdje sam naletio na video gdje Albon priča o Maxovim postavkama (dok su bili momcadski kolege) i vrlo slikovito opisao stil voznje i upravljanja – te kako je on padao u performansama. (Usporedio je to kada podesimo “senisitivity” misa na kompjuteru na maksimum, pa i na najmanji pokret mis “divlja” po ekranu). Tako Max podesava automobil za voznju, dok drugi ne mogu “ukrotiti” auto pod tim postavkama.
    Ocito je da se to dogadja svima koji sjednu u RB bolid br 2.
    Generalno, ovo je Yukiju biti ili ne biti, cilj mu je otpocetka doci do RB, tako da je sad idealan timing.



    1
    1

    0
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Zar nije Albon govorio da je Max vozio sve brze sa svojim postavkama, a kad bi Albon pokusao rekreirati potpuno iste postavke, onda bi doslo do lakse mogucnosti pogreske i zaostajanja njega u odnosu na Maxa. To opet ne znaci da se top bolid ne moze podesiti na svoj nacin, a i dalje voziti brzo u rangu konkurenata. Nebuloze su (ili površne navijacke izjave) da postoji samo jedan nacin da se postavi bolid Formule 1 i da samo jedna osoba na svijetu moze voziti taj bolid. To su u 90% slučajeva bile masine Adriana Neweya. Govorimo o top vozačima koji se mogu prilagoditi bilo čemu. Realnost je da Max od motiviranog i spremnog Ricciarda nije imao pravog momčadskog kolegu, jer su sve ostale kolege bili mladi rookiesi i clanovi Markove RB akademije, osim potrosenog Pereza koji je donekle izgledao ok dok nije osao u katastrofu.

      Ni Yuki Tsunoda ne bi trebao biti kalibar za kolegu u top ekipi u borbi za naslov, ali je realnost da je ta RB akademija takva kakva je i da ni mi ne razmisljamo vise na logican nacin, jer bi realnost za drugog vozača u top ekipi trebali biti samo vozaci poput Norrisa, Piastrija, Russella, Leclerca, Hamiltona, Alonsa. Siguran sam da bi cak i netko kao Hulkenberg ili Sainz vozio brze i bolje od svih potencijalnih pokusaja RB akademije, ali bi se vjerojatno desila ista ili slicna situacija kao i sa Perezom.



      2
      2

      0
      • Ferrari
        Fiorano99 Prikaži

        Ni Antonelli nije spreman da kontinuirano parira Russellu, niti je Piastri bio to protiv Norrisa u 2 sezone. A Lawson (niti Tsunoda) nije razina talenta kao sto je Antonelli ili Piastri, a nisu ni Russell ni Norris Max Verstappen. Zato se desava ovo sto se desava, a nastaviti ce se dok se u RB ne probude ili daju duzu sansu tim klincima. Kriv odabir vozaca i kriva metodologija, ali ih to nije zanimalo previse dok god imaju Maxa i top bolid.



        1
        1

        0
  14. Bernie Ecclestone
    Dani Pretplatnik Prikaži

    A nisu htjeli Sainza. E moj tupavi Marko, egoizam dolazi na naplatu.


    0
    0

    0

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.