Leclerc, Hamilton i Gasly diskvalificirani! – F1puls

Leclerc, Hamilton i Gasly diskvalificirani!

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 mjesec 4 min 34 komentara

Charles Leclerc iz Ferrarija i Pierre Gasly iz Alpinea pod istragom su zbog premale težine svojih bolida nakon Velike nagrade Kine u Formuli 1, čime riskiraju diskvalifikaciju iz utrke.

Leclerc je završio utrku u Šangaju na petom mjestu unatoč oštećenom prednjem krilu, dok je Gasly bio 11. i ostao bez bodova.

Nakon utrke oba su bolida vagali FIA-ini tehnički kontrolori, a Leclercovo oštećeno prednje krilo zamijenjeno je rezervnim primjerkom. Nakon što je gorivo uklonjeno iz njihovih bolida, Leclercov Ferrari i Gaslyjev Alpine izmjereni su s težinom od 799 kg, što je kilogram ispod minimalne granice od 800 kg.

Slučaj je sada proslijeđen sucima utrke FIA-e, a obojica vozača gotovo sigurno se suočavaju s diskvalifikacijom.

“Poslije utrke, bolid broj 16 je izvagan i njegova težina iznosila je 800,0 kg, što je minimalna težina propisana člankom 4.1 Tehničkog pravilnika,” stoji u izvješću tehničkog delegata FIA-e, Joa Bauera.

“Budući da je prednje krilo bilo oštećeno (nedostajući završni dio krila je pronađen i izvagan zajedno s bolidom), bolid je ponovno izvagan s rezervnim prednjim krilom službenog primjerka bolida broj 16, te mu je težina iznosila 800,5 kg.”

“Nakon toga je gorivo ispražnjeno iz bolida, pri čemu je uklonjeno 2,0 litre goriva. Bolid je ispražnjen prema postupku pražnjenja koji je tim predao u svojoj dokumentaciji o regularnosti.

“Bolid je ponovno izvagan na FIA-inim vagama (s rezervnim prednjim krilom službenog primjerka bolida broj 16) i težio je 799,0 kg. Kalibracija vaga je potvrđena i tome je svjedočio natjecatelj. Za informaciju, rezervno prednje krilo bilo je 0,2 kg teže od oštećenog korištenog tijekom utrke. Kako je to 1,0 kg ispod minimalne težine propisane člankom 4.1 Tehničkog pravilnika, koja mora biti poštovana u svakom trenutku tijekom natjecanja, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”

Za Gaslyjev bolid FIA je navela:

“Poslije utrke, bolid broj 10 je izvagan i njegova težina bila je 800,0 kg, što je minimalna težina propisana člankom 4.1 Tehničkog pravilnika. Nakon toga, provjeren je maseni udio goriva i uklonjeno je 1,1 kg goriva.”

“Bolid je ispražnjen prema postupku pražnjenja koji je tim predao u svojoj dokumentaciji o regularnosti. Bolid je potom ponovno izvagan na FIA-inim vagama i težio je 799,0 kg. Kalibracija vaga je potvrđena i tome je svjedočio natjecatelj. Kako je to 1,0 kg ispod minimalne težine propisane člankom 4.1 Tehničkog pravilnika, koja mora biti poštovana u svakom trenutku tijekom natjecanja, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”

Ako se potvrdi diskvalifikacija Leclerca i Gaslyja, vozač Aston Martina, Lance Stroll, pomaknut će se u bodove, napredujući s 12. na 10. mjesto.

Provjerena je i debljina dijela podnice na bolidu 44, odnosno, kod Lewisa Hamiltona. Također nije u skladu s pravilnikom.

“Najstražnji dio klizne ploče izmjeren je u skladu s dokumentacijom o regularnosti tima, sukladno TD039 L, točka 1.2 b) i). Mjerenja su izvršena duž područja prilagođenog krutosti na tri različite točke perimetra (unutarnji luk). Zabilježene vrijednosti su 8,6 mm (lijeva strana), 8,6 mm (središnja linija bolida) i 8,5 mm (desna strana).”

“Budući da je to manje od minimalne dopuštene debljine od 9 mm propisane člankom 3.5.9 e) Tehničkog pravilnika, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”

Službeni dokumenti Istraga bolida 16 (Leclerc)
Istraga bolida 10 (Gasly)
Istraga bolida 44 (Hamilton)

Novosti 12:26

Upravo je odlučeno da će Charles Leclerc i Pierre Gasly ostati bez plasmana na VN Kine! Obojica su diskvalificirana zbog prelaganog bolida.

Službeni dokumenti Odluka za bolid 16 (Leclerc)
Odluka za bolid 10 (Gasly)

Novosti 12:32

Evo i vijesti o Lewisu Hamiltonu – sudbina mu je također crna kao i drugoj dvojici vozača koji su bili pod istragama. Ni njegov Ferrari nije prošao testove legalnosti pa će i on dobiti diskvalifikaciju.

Službeni dokumenti Odluka za bolid 44 (Hamilton)

Novi poredak

#VozačEkipa+
1.Oscar PiastriMcLaren
2.Lando NorrisMcLaren9.748
3.George RussellMercedes11.097
4.Max VerstappenRed Bull16.656
5.Esteban OconHaas49.969
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes53.748
7.Alexander AlbonWilliams56.321
8.Oliver BearmanHaas61.303
9.Lance StrollAston Martin70.204
10.Carlos SainzWilliams76.387
11.Isak HadjarRacing Bulls78.875
12.Liam LawsonRed Bull88.401
13.Jack DoohanAlpine1 krug
14.Gabriel BortoletoKick Sauber1 krug
15.Nico HulkenbergKick Sauber1 krug
16.Yuki TsunodaRacing Bulls1 krug
17.Fernando AlonsoAston MartinDNF
18.Charles LeclercFerrariDSQ
19.Lewis HamiltonFerrariDSQ
20.Pierre GaslyAlpineDSQ

Ovo je prvi put u povijesti Formule 1 da su diskvalificirana oba Ferrarija, a to je ujedno odlična vijest za Haas i Williams pogotovo. Sainz je osvojio bod za svoju novu ekipu, a odličnu berbu sad imaju i u Haasu jer će Ocon biti P5, a Bearman na P8.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

34 komentara

  1. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Neka ih diskvalificiraju obojicu, mozda to donese vise dobrog nego ova trenutna mizerija. Mozda netko i dobije otkaz ili makar krene raditi svoj posao kako treba.



    7
    7

    0
  2. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Prošlih godina problemi sa kalibracijom zračnog tunela. Sad očito i kalibracija vage :-)
    Ferrari briljira na svim područjima…osim na onima koja su najbitnija.
    Šlamperaj?



    3
    3

    0
  3. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Zkj su Lecu uzeli 2 litre goriva :)


    0
    0

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    E to nije bio trening ili kvale.
    Momčadi koja se hvali da je “brend” F1 takve stvari se ne smiju dešavati.
    Najviše mi je žao vozača ako nemaju “prste” u tome.
    A bio sam siguran (zbog prošle sezone) da se Ferrari sredio i da ove godine imaju najveći potencijal (među četiri nedodirljiva) za napredak.
    Zašto i tako brljati kada znaš da ćete uhvatiti.
    Ovo nisu neka prekršena nova pravila.
    Uh, u Engleskim medijima je ratno stanje.



    4
    3

    1
  5. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Svaka riječ je suvišna. Zakopali su sezonu ove godine nakon 2 utrke. Brzine nemaju a stare greške su i dalje tu. 🤣🤣



    7
    6

    1
  6. Formula1
    f1zd Prikaži

    Ono kad smo mislili da ne može gore nakon Australije💀💀💀
    Kakvi cirkusanti
    Sad tek kužim da ih istražuju zbog dvije različite stvari. Ovo nema nigdi stvarno



    5
    5

    0
  7. Sebastian Vettel
    battery992 Pretplatnik Prikaži

    Ferrari kao državna neka firma… Za ne povjerovati što se događa, taman kad misliš da su se sredili…



    8
    8

    0
  8. Ferrari
    Kimaliki95 Prikaži

    Stroll u bodovima – di će Alonso protiv Strolla….



    5
    5

    0
  9. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Nadati se da će Ferrari biti bolji je isto kao i da će HDZ prestati biti koruptivna stranka.



    15
    14

    1
  10. Dietrich Mateschitz
    toky13 Pretplatnik Prikaži

    P5 – Ocon
    P6 – Antonelli
    P7 – Albon
    P8 – Bearman
    P9 – Stroll
    P10 – Sainz
    P11 – Hadjar
    P12 – Lawson
    P13 – Doohan
    P14 – Bortoleto
    P15 – Hulkenberg
    P16 – Tsunoda



    5
    5

    0
  11. Ferrari
    bore1989 Prikaži

    Sve bolje od boljeg….



    1
    1

    0
  12. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Eh kad bi takva pravila bila za sve, počevši npr od savijanja krila.



    4
    1

    3
  13. Michael Schumacher
    Jarvis02 Prikaži
    x1

    Sad samo pričekat da netko stavi ananas na pizzu u Maranellu i da sve ode u pm…



    10
    10

    0
  14. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Tako je to kad je sve na granici. Šteta za Ferrari i prvenstvo. Lijepe bodove Kimi nosi u Japan.

    Eno Carlos u prvim bodovima za Williams, a ja ga ranije špotao… 😁

    Svaka čast Vetmi i ekipi na live praćenju događaja i službenim dokumentima u prilogu. 👍



    17
    16

    1
  15. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Zakaj su opce dosli u Kinu? Nisu ni trebali nastupiti 😅
    Prije sam se zivciral radi njih , sad se smijem, e pa svaka vam čast, kad misliš da nemre biti gore, e pa more🤌🤌🤌



    1
    1

    0
  16. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    TD039 i dan danas kosta Ferrarija 😂


    0
    0

    0
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Ali nevezano za salu, ovo je vjerojatno i dokaz da su glasine ipak bile istinite? (da je Ferrari morao podici visinu bolida i ugroziti performanse u Australiji jer su imali problema sa struganjem podnice).



      3
      3

      0
  17. Rolex
    petar8 Prikaži

    Zamalo se i Lawson dočepao bodova.



    8
    8

    0
  18. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Mozda mi previse udaramo po Ferrariju,nigdje ne stoji da moraju uvijek biti prvi,postoje i druge ekipe koje rade posao.
    Vecina njih bi dala sve da ima status Ferrarija i da osvajaju 2,3 mjesta.
    A opet i Mercedes je bio diskvalificiran,Aston Martin mi se cini, tako
    da svakom se izgleda moze desit.
    Sad pitanje stoji koliko je bolid bio regularan u sprintu,dali je tamo proslo ispod radara nesto.
    Pitanje se namece,dali je GS rekao istinu o bolidu i sto mu je rekao Fred zapravo,a po ovome danas i prosli vikend mozda je istinita prica bivseg sefa Hassa.



    1
    1

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Za dasku su prošle godine isto bili diskvalificirani Lec i Hamilton, ali je jedan tada bio u Mercedesu. Ne sjećam se ovako bijesnih komentara na tu temu kad se radilo o Mercedesu.

      A težina? Lec se malo predobro istovario ujutro i potrošio malo previše guma, a poslije nije polijepio gumu po kotačima…. Pretjerali su u optimizaciji, računali su na veću masu guma jer je trebalo otići drugi put u boks, pa bi ostalo više materijala na toj zadnjoj gumi nego na ovoj koju su derali cijelu utrku. Očito je potrebno zapamtiti kad u proračunu kilaže računaš sa strategijom promjene guma, pa da onda ne mijenjaš strategiju ako si zakucan težinom.



      2
      2

      0
  19. Honda
    zekohonda Pretplatnik Prikaži

    znači ferrari definitivno u problemima.
    u australiji morali podignut bolid i izgubili perfomanse, sad bez podizanja spori i dsq.
    tri dsq-a i opet samo jedna honda u bodovima, psmtr!


    0
    0

    0
  20. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Meni se čini bolje da sad ispucaju sranja, pa da onda ostatak godine hopefully prođe spokojno.



    1
    1

    0
  21. Ferrari
    Fangio Prikaži

    Da nije tužno bilo bi smiješno. 0,4 mm je problem ako sam dobro citao.



    1
    1

    0
    • David Croft
      Frantic Prikaži

      Manje (procentualno) ispadne ovaj 1kg u odnosu na 800kg (0,125%), nego 0,4mm i 0,5mm u odnosu na 9mm (4,44% i 5,55%).
      A najgore što vozače baš i ne možeš kriviti ni za težinu ni za dasku


      0
      0

      0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.