Charles Leclerc iz Ferrarija i Pierre Gasly iz Alpinea pod istragom su zbog premale težine svojih bolida nakon Velike nagrade Kine u Formuli 1, čime riskiraju diskvalifikaciju iz utrke.
Leclerc je završio utrku u Šangaju na petom mjestu unatoč oštećenom prednjem krilu, dok je Gasly bio 11. i ostao bez bodova.
Nakon utrke oba su bolida vagali FIA-ini tehnički kontrolori, a Leclercovo oštećeno prednje krilo zamijenjeno je rezervnim primjerkom. Nakon što je gorivo uklonjeno iz njihovih bolida, Leclercov Ferrari i Gaslyjev Alpine izmjereni su s težinom od 799 kg, što je kilogram ispod minimalne granice od 800 kg.
Slučaj je sada proslijeđen sucima utrke FIA-e, a obojica vozača gotovo sigurno se suočavaju s diskvalifikacijom.
“Poslije utrke, bolid broj 16 je izvagan i njegova težina iznosila je 800,0 kg, što je minimalna težina propisana člankom 4.1 Tehničkog pravilnika,” stoji u izvješću tehničkog delegata FIA-e, Joa Bauera.
“Budući da je prednje krilo bilo oštećeno (nedostajući završni dio krila je pronađen i izvagan zajedno s bolidom), bolid je ponovno izvagan s rezervnim prednjim krilom službenog primjerka bolida broj 16, te mu je težina iznosila 800,5 kg.”
“Nakon toga je gorivo ispražnjeno iz bolida, pri čemu je uklonjeno 2,0 litre goriva. Bolid je ispražnjen prema postupku pražnjenja koji je tim predao u svojoj dokumentaciji o regularnosti.
“Bolid je ponovno izvagan na FIA-inim vagama (s rezervnim prednjim krilom službenog primjerka bolida broj 16) i težio je 799,0 kg. Kalibracija vaga je potvrđena i tome je svjedočio natjecatelj. Za informaciju, rezervno prednje krilo bilo je 0,2 kg teže od oštećenog korištenog tijekom utrke. Kako je to 1,0 kg ispod minimalne težine propisane člankom 4.1 Tehničkog pravilnika, koja mora biti poštovana u svakom trenutku tijekom natjecanja, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”
Za Gaslyjev bolid FIA je navela:
“Poslije utrke, bolid broj 10 je izvagan i njegova težina bila je 800,0 kg, što je minimalna težina propisana člankom 4.1 Tehničkog pravilnika. Nakon toga, provjeren je maseni udio goriva i uklonjeno je 1,1 kg goriva.”
“Bolid je ispražnjen prema postupku pražnjenja koji je tim predao u svojoj dokumentaciji o regularnosti. Bolid je potom ponovno izvagan na FIA-inim vagama i težio je 799,0 kg. Kalibracija vaga je potvrđena i tome je svjedočio natjecatelj. Kako je to 1,0 kg ispod minimalne težine propisane člankom 4.1 Tehničkog pravilnika, koja mora biti poštovana u svakom trenutku tijekom natjecanja, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”
Ako se potvrdi diskvalifikacija Leclerca i Gaslyja, vozač Aston Martina, Lance Stroll, pomaknut će se u bodove, napredujući s 12. na 10. mjesto.
Provjerena je i debljina dijela podnice na bolidu 44, odnosno, kod Lewisa Hamiltona. Također nije u skladu s pravilnikom.
“Najstražnji dio klizne ploče izmjeren je u skladu s dokumentacijom o regularnosti tima, sukladno TD039 L, točka 1.2 b) i). Mjerenja su izvršena duž područja prilagođenog krutosti na tri različite točke perimetra (unutarnji luk). Zabilježene vrijednosti su 8,6 mm (lijeva strana), 8,6 mm (središnja linija bolida) i 8,5 mm (desna strana).”
“Budući da je to manje od minimalne dopuštene debljine od 9 mm propisane člankom 3.5.9 e) Tehničkog pravilnika, upućujem ovaj slučaj sucima utrke na razmatranje.”
Službeni dokumenti Istraga bolida 16 (Leclerc)
Istraga bolida 10 (Gasly)
Istraga bolida 44 (Hamilton)
Upravo je odlučeno da će Charles Leclerc i Pierre Gasly ostati bez plasmana na VN Kine! Obojica su diskvalificirana zbog prelaganog bolida.
Službeni dokumenti Odluka za bolid 16 (Leclerc)
Odluka za bolid 10 (Gasly)
Evo i vijesti o Lewisu Hamiltonu – sudbina mu je također crna kao i drugoj dvojici vozača koji su bili pod istragama. Ni njegov Ferrari nije prošao testove legalnosti pa će i on dobiti diskvalifikaciju.
Službeni dokumenti Odluka za bolid 44 (Hamilton)
# | Vozač | Ekipa | + |
---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | McLaren | – |
2. | Lando Norris | McLaren | 9.748 |
3. | George Russell | Mercedes | 11.097 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 16.656 |
5. | Esteban Ocon | Haas | 49.969 |
6. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 53.748 |
7. | Alexander Albon | Williams | 56.321 |
8. | Oliver Bearman | Haas | 61.303 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | 70.204 |
10. | Carlos Sainz | Williams | 76.387 |
11. | Isak Hadjar | Racing Bulls | 78.875 |
12. | Liam Lawson | Red Bull | 88.401 |
13. | Jack Doohan | Alpine | 1 krug |
14. | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1 krug |
15. | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | 1 krug |
16. | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | 1 krug |
17. | Fernando Alonso | Aston Martin | DNF |
18. | Charles Leclerc | Ferrari | DSQ |
19. | Lewis Hamilton | Ferrari | DSQ |
20. | Pierre Gasly | Alpine | DSQ |
Ovo je prvi put u povijesti Formule 1 da su diskvalificirana oba Ferrarija, a to je ujedno odlična vijest za Haas i Williams pogotovo. Sainz je osvojio bod za svoju novu ekipu, a odličnu berbu sad imaju i u Haasu jer će Ocon biti P5, a Bearman na P8.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neka ih diskvalificiraju obojicu, mozda to donese vise dobrog nego ova trenutna mizerija. Mozda netko i dobije otkaz ili makar krene raditi svoj posao kako treba.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prošlih godina problemi sa kalibracijom zračnog tunela. Sad očito i kalibracija vage :-)
Ferrari briljira na svim područjima…osim na onima koja su najbitnija.
Šlamperaj?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zkj su Lecu uzeli 2 litre goriva :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zato što nije imao više :)
23
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
E to nije bio trening ili kvale.
Momčadi koja se hvali da je “brend” F1 takve stvari se ne smiju dešavati.
Najviše mi je žao vozača ako nemaju “prste” u tome.
A bio sam siguran (zbog prošle sezone) da se Ferrari sredio i da ove godine imaju najveći potencijal (među četiri nedodirljiva) za napredak.
Zašto i tako brljati kada znaš da ćete uhvatiti.
Ovo nisu neka prekršena nova pravila.
Uh, u Engleskim medijima je ratno stanje.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka riječ je suvišna. Zakopali su sezonu ove godine nakon 2 utrke. Brzine nemaju a stare greške su i dalje tu. 🤣🤣
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mlada su momčad.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš gledam maloprije Max u onom traktoru SAM ima više bodova od Hamiltona i Leclerca u dvije utrke, i onda dođem na F1 Puls i imam što i vidjeti… Bože moj za koga ja navijam, ozbiljniji je Haas tim.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ni McLaren nije baš blistao početkom prošle sezone pa znamo kako je završila. Izjava “zakopali su sezonu nakon dvije utrke” je jednako smiješna kao i neki postupci Ferrarija. Ne branim Ferrari ni njihov šlamperaj, ali ovakva izjava…
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poznavajući Ferrari prije će biti zadnji nego prvi.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poznavajući Ferrari biti će u top 3. Nikako postat prvaci, ali bome su se pretplatili na na top 3 plasman. To im je, uz šlamperaj, jedina konstanta zadnjih godina.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A kad su to bili zadnji?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono kad smo mislili da ne može gore nakon Australije💀💀💀
Kakvi cirkusanti
Sad tek kužim da ih istražuju zbog dvije različite stvari. Ovo nema nigdi stvarno
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hahahaha
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari kao državna neka firma… Za ne povjerovati što se događa, taman kad misliš da su se sredili…
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Stroll u bodovima – di će Alonso protiv Strolla….
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad bi barem Stroll imao timskog kolegu koji ce doprinjet timu sa bodovima
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadati se da će Ferrari biti bolji je isto kao i da će HDZ prestati biti koruptivna stranka.
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
P5 – Ocon
P6 – Antonelli
P7 – Albon
P8 – Bearman
P9 – Stroll
P10 – Sainz
P11 – Hadjar
P12 – Lawson
P13 – Doohan
P14 – Bortoleto
P15 – Hulkenberg
P16 – Tsunoda
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eto, još par DSQ, i eto Lawsona pomalo na rezultatima Pereza
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve bolje od boljeg….
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eh kad bi takva pravila bila za sve, počevši npr od savijanja krila.
4
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sad samo pričekat da netko stavi ananas na pizzu u Maranellu i da sve ode u pm…
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako je to kad je sve na granici. Šteta za Ferrari i prvenstvo. Lijepe bodove Kimi nosi u Japan.
Eno Carlos u prvim bodovima za Williams, a ja ga ranije špotao… 😁
Svaka čast Vetmi i ekipi na live praćenju događaja i službenim dokumentima u prilogu. 👍
17
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zakaj su opce dosli u Kinu? Nisu ni trebali nastupiti 😅
Prije sam se zivciral radi njih , sad se smijem, e pa svaka vam čast, kad misliš da nemre biti gore, e pa more🤌🤌🤌
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
TD039 i dan danas kosta Ferrarija 😂
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali nevezano za salu, ovo je vjerojatno i dokaz da su glasine ipak bile istinite? (da je Ferrari morao podici visinu bolida i ugroziti performanse u Australiji jer su imali problema sa struganjem podnice).
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zamalo se i Lawson dočepao bodova.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mozda mi previse udaramo po Ferrariju,nigdje ne stoji da moraju uvijek biti prvi,postoje i druge ekipe koje rade posao.
Vecina njih bi dala sve da ima status Ferrarija i da osvajaju 2,3 mjesta.
A opet i Mercedes je bio diskvalificiran,Aston Martin mi se cini, tako
da svakom se izgleda moze desit.
Sad pitanje stoji koliko je bolid bio regularan u sprintu,dali je tamo proslo ispod radara nesto.
Pitanje se namece,dali je GS rekao istinu o bolidu i sto mu je rekao Fred zapravo,a po ovome danas i prosli vikend mozda je istinita prica bivseg sefa Hassa.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Za dasku su prošle godine isto bili diskvalificirani Lec i Hamilton, ali je jedan tada bio u Mercedesu. Ne sjećam se ovako bijesnih komentara na tu temu kad se radilo o Mercedesu.
A težina? Lec se malo predobro istovario ujutro i potrošio malo previše guma, a poslije nije polijepio gumu po kotačima…. Pretjerali su u optimizaciji, računali su na veću masu guma jer je trebalo otići drugi put u boks, pa bi ostalo više materijala na toj zadnjoj gumi nego na ovoj koju su derali cijelu utrku. Očito je potrebno zapamtiti kad u proračunu kilaže računaš sa strategijom promjene guma, pa da onda ne mijenjaš strategiju ako si zakucan težinom.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
znači ferrari definitivno u problemima.
u australiji morali podignut bolid i izgubili perfomanse, sad bez podizanja spori i dsq.
tri dsq-a i opet samo jedna honda u bodovima, psmtr!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni se čini bolje da sad ispucaju sranja, pa da onda ostatak godine hopefully prođe spokojno.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da nije tužno bilo bi smiješno. 0,4 mm je problem ako sam dobro citao.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Manje (procentualno) ispadne ovaj 1kg u odnosu na 800kg (0,125%), nego 0,4mm i 0,5mm u odnosu na 9mm (4,44% i 5,55%).
A najgore što vozače baš i ne možeš kriviti ni za težinu ni za dasku
0
0