FIA će od ovog vikenda, na Velikoj nagradi Kine, provoditi strože testove fleksibilnosti stražnjeg krila na bolidima svih ekipa.
Upravljačko tijelo sporta prethodno je najavilo da će uvesti novi test od Velike nagrade Španjolske, devete utrke prvenstva koja će se održati u lipnju. Međutim, nakon analize podataka prikupljenih prošlog vikenda u Melbourneu, FIA je odlučila odmah uvesti još jedan test.
Test koji će se provoditi u Šangaju značajno će smanjiti dopuštenu fleksibilnost stražnjih krila pod opterećenjem. Trenutni test uključuje primjenu vertikalnog opterećenja od 75 kg na svaki kraj glavne ravnine stražnjeg krila. U tim uvjetima, pomicanje krila ne smije premašiti 2 mm.
Prema novom testu, koji stupa na snagu od ovog vikenda, taj će se limit smanjiti na 0,5 mm. FIA je danas obavijestila momčadi o ovoj promjeni. Samo za ovu utrku, u Šangaju će biti dopuštena tolerancija od dodatnih 0,25 mm.
FIA je također naglasila da su svi bolidi bili u skladu s trenutnim pravilima prilikom provedenih testiranja na Velikoj nagradi Australije.
“Kao što je ranije priopćeno, između kraja sezone 2024. i početka sezone 2025., FIA je iskoristila ovlasti iz članka 3.15.1 Tehničkog pravilnika kako bi uvela nove ili strože testove opterećenja i deformacija za prednje krilo (od devete utrke, VN Španjolske), gornje stražnje krilo i donje stražnje krilo (beam wing). Osim toga, FIA je od momčadi zatražila da koriste kamere tijekom slobodnih treninga kako bi se pratila deformacija bolida na stazi tijekom Velike nagrade Australije.”
“Nakon analize snimaka deformacija stražnjeg krila u kombinaciji s rezultatima statičkih testova provedenih u FIA-inim garažama u Melbourneu, FIA je zaključila da postoje dovoljni razlozi za uvođenje strožeg testa na gornjem stražnjem krilu, počevši od nadolazeće Velike nagrade Kine.”
“Konkretno, članak 3.15.17, koji je uveden 2025. godine, navodi da, ako se na svaki kraj glavne ravnine stražnjeg krila primijeni vertikalno opterećenje od 75 kg, udaljenost između glavne ravnine i zakrilca (poznatog i kao „slot gap”) ne smije varirati za više od 2 mm. Od nadolazeće Velike nagrade u Šangaju, ovaj će se limit smanjiti na 0,5 mm. Zbog kratkog roka za prilagodbu, samo za utrku u Šangaju bit će dopuštena dodatna tolerancija od 0,25 mm.”
“Momčadi su o ovom novom testu obaviještene u ponedjeljak, 17. ožujka.”
“FIA također potvrđuje da su svi bolidi testirani u Melbourneu ispunili zahtjeve članka 3.15.17, što znači da su svi bolidi koji su sudjelovali u utrci bili u skladu s pravilima.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kome ovo ide u prilog?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onima čija se krila ne savijaju puno.
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
da se moram kockati rekao bi Red Bull
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrariju sigurno NE jer je RB tvrdio da im je krilo ilegalno i njihovo i od Mcl-a.
Da se čovijek zapita ako su ovako dobri sa ilegalnim krilom kakvi če tek biti bez njega….
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je došlo vrijeme da fia odredi, kao u slučaju sa gumama, samo jednog dobavljača motora, mjenjača, volana i samo jednu firmu koja bi se bavila time da sve ekipe imaju potpuno ista aerodinamička rješenja, istog lakirera bolida gdje će biti svima biti ista količina laka, a da velikodušno, bar na 5 godina odrede da momčadi svojevoljno biraju vozače i žmigavce.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po meni je ovo glupost.
Napisi pravila od A do Ž. Obuhvati koliko možes.
I to je to.
Ako se nađe neki genije koji ce opet iskopat neku sovu zonu u pravilima, to je greška onog ko je pisao pravila.
I po meni se tek iduce godine moze taj dio pravila anžurirat ili mjenjat.
Jer neko utroši novce u razvoj i izbjegne pravila i ti mu od iduce utrke to onemogucis.
Naravno postoje neki izuzetci ako je sigurnost u pitanju
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja sam jednom iskopao sovu, slučajno. Imam kljun negdje još uvijek. 🤣
Slažem se. Meni je isto katastrofa da se mijenjaju pravila tokom sezone. Odredi datume objavljivanja, objavi i to je to do iduće godine. Pa čar Formule 1 su uvijek bila inovativna rješenja i inženjerska genijalnost. Isto vrijedi i za gume. Kako napraviš komponente, tako ostaju do kraja sezone i amen. Imaju dovoljno podataka i testiranja da naprave sigurnu gumu.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve stoji, no da je neka druga “manja nebritanska” ekipa u pitanju bilo bi lani u baku a možda još negdje dsq pa ti prepravljaj krilo jer nije po pravilima. Ako se ne smije savijat onda ne smije, a ono savijanje nije u mm nego nekoliko cm.
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako je Fred reko prošle godine ako nije drs zona onda mora bit fiksno, nema sive zone, nikakvi testovi naprezanja. Sad se pitam ukoliko su nekog uhvatili da opet koristi tu stvar zašto nije diskvalificiran? Ferarri i Mercedes su diskvalificirali nedavno zbog podnica/preniskog bolida il šta je već bilo. Majstore, bio si prenizak, to se nesmije, dqs, ovaj put krilo se nesmije savijat osim u drs-u, snime kako savija se- eto pravila ćemo promjenit od iduće utrke. To odma dqs i nema potrebe za izmjenom pravila. Tko kaže da na ti timovi u pitanju na lageru nemaju zadnja krila od neke nove specijalne legure koja će proć te strože testove a opet imat isti efekt u utrci.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači treba odrediti pravila prije početka sezone i to je to,nema više mijenjanja,baš kao što si rekao osim sigurnosti to je prioritet
Ako se ne varam najavili su postrojavanje pravila za krila za Španjolsku a ne sad i to nije u redu to bi trebalo i financijski vratiti momčadima odnosno maknuti sa buđeta
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čini se da Toto i Horner ne gube vrijeme iza zatvorenih vrata…
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nitko od njih ne gubi vrijeme kada netko pokaže da je najbrži.
Mene još uvijek zanima tko je htio Hornera pokopati prošle godine… Helmut, Jos… ili netko treći?
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kladim se da nećemo nikad saznati kakve su to igre prijestolja bile.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tokom prošlogodišnjeg procvata McL meni su više bila upitna prednja krila koja se savijala ko žalosna vrba. FIA kao ih snimala i odlučit će kasnije!?… Onda ih u Bakuu upecali na mini -drs, pa kao zabranili a ekipa nastavila po starom.
Ove godine stroža pravila su trebala bit od Španjolske no izgleda da su skužili da McL je previše brz da ga itko stigne nakon španjolske (ako su zaista oni u pitanju).
Što je pisac htio reći:Teorija je da LM i FIA ne žele novu 2023 pa su prošle godine da naprave show ,progledali kroz prste McL za neke stvari a RB-u malo prikočili kočnice, isto su planirali i ove u obrnutom smjeru.
Razlika je u tome što na početku 2024 Max je bio brži 0.3 s (ne RB) od ostatka, a sad je McL 0.7-1 s brži od prvog pratećeg što je nedostižno za ostale ekipe osim ako odmah ih ne srežu.
Sad kome se to sviđa ili ne, ovisi o timu za koje navija. Kina će pokazati kako stvari stoje, u slučaju da ostane ista razlika pošten posao McL-a i ja uzdižem crnu zastavu jer ne planiram pljunuti 100€ da opet gledam 23/24 pobjede jedne momčadi
Hvala na pozornosti 😆
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Cisto sumnjam da je McL brzi citavu sekudnu. To je jako jako ogromna prednost. U stilu Mercedesa dok je bio na samom vrhu. Tolika prednost nije sigurno.
P.S.
FIA je objavila da su u Australiji bili svi po pravilima , sta znaci i da je McLaren po pravilima.
Ali ,i meni je sumnjivo da bas tako brzo odjednom uvode te testove.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
po pravilima koji su bili važeći za Australiju. Novi TD koji stupa na snagu na Sepangu ćemo vidjeti.
Ali slažem se za gornji dio. Nikakva sekunda nije u pitanju.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dajte Red Bullu odmah u martu titulu pa nek se ostali tijelom sezone bore za drugo mjesto.
0
3