Iza nas je prva utrka 75. sezone Formule 1, koja se, kao u dobra stara vremena, vozila u Australiji. Nakon suhih slobodnih treninga i kvalifikacija, probudili smo se uz očekivanu kišu u Melbourneu, što je odmah obećavalo popriličan kaos, imajući na umu da će to biti prva utrka za trojicu rookieja i da su tu još trojica vozača s minimalnim iskustvom koje možemo ubrojiti pod rookieje.
Lando Norris
Lando je po samom dolasku u Australiju pokazao da od njega i njegovog McLarena možemo očekivati ono što znamo iz prethodne sezone – da su na početku godine glavni izazivači na gridu. U kvalifikacijama je odvezao fantastičan krug, kojim je osigurao pole position. Iako njegova statistika startanja s pole positiona u prošlosti nije bila impresivna, ovaj put je odradio start školski. Brže je krenuo od svog momčadskog kolege Piastrija i uspješno zatvorio Verstappena, koji je pokušao pronaći prostor da se provuče kraj njega.
Zanimljiv trenutak dogodio se u 30. krugu, kada mu se Piastri opasno približio i zaprijetio napadom, no McLaren je odlučio zatražiti od Piastrija da zadrži poziciju zbog skorog prelaska na novi set guma. Ubrzo nakon toga izašao je sigurnosni automobil, pod kojim su Norrisu zamijenjene intermediate gume za tvrde, što mu je omogućilo siguran povratak u utrku na vodećoj poziciji.
U 44. krugu, s početkom jače kiše, oba McLarena izletjela su u šljunak, no Norris se uspio vratiti na stazu i u boks kako bi uzeo novi set intermediate guma, što se pokazalo kao sjajan potez. Verstappen je ostao vani, nadajući se da će Piastrijevo izlijetanje izazvati sigurnosni automobil, no to se nije dogodilo. Kako je kiša jačala, svi koji su tada bili ispred Norrisa morali su ući u boks po nove gume, prepustivši mu vodeće mjesto.
U ovakvoj utrci nemoguće je proći bez ijedne pogreške, no Norris je svaku svoju uspješno korigirao i pri tome zadržao mirnoću. Pred kraj utrke smireno se branio protiv Verstappena i nije popustio pod pritiskom. Tijekom utrke na timskom radiju zvučao je staloženo, a u intervjuima nakon utrke s pravom je bio zadovoljan odrađenim poslom. Da McLaren nije naredio Piastriju da ne napada Norrisa te da je nakon Piastrijevog izlijetanja izašao sigurnosni automobil, pod kojim bi Verstappen zasigurno ušao u boks po intermediate gume, možda bismo gledali drugačiji završetak utrke. No to su “što bi bilo kad bi bilo” scenarij, ili da parafraziramo Maxa Verstappena: “Da moja baka ima kotače, bila bi bicikl.“
Kimi Antonelli
Za početak, važno je napomenuti da je Antonelli jedini od četvorice rookieja koji je završio utrku, pritom zaradivši 12 bodova. Iako se u kvalifikacijama nije proslavio, završivši na 16. mjestu, u utrci se probio do 4. pozicije, odmah iza svog timskog kolege.
U 16. krugu izvrtio se u četvrtom zavoju, no uspio je zadržati bolid podalje od zida i vratiti se u utrku, izgubivši samo jednu poziciju. Unatoč nedostatku iskustva u ovakvim uvjetima na najvišoj razini natjecanja, ostao je smiren i uz pravovremenu izmjenu guma prilagodio se situaciji, izbjegavajući pogreške koje su koštale druge vozače.
Tijekom utrke Antonelli je dobio kaznu od pet sekundi zbog navodnog nesigurnog puštanja iz boksa. Međutim, Mercedes je podnio zahtjev za reviziju, pružajući nove video dokaze koji su pokazali da nije bilo prekršaja između njega i Hülkenberga. Kazna je naknadno povučena, što mu je osiguralo zasluženo četvrto mjesto i dodatan vjetar u leđa.
Alex Albon
Williams je pokazao značajan napredak još na testiranjima u Bahreinu, a kvalifikacije u Australiji potvrdile su da je bolid konkurentan. Oba Williamsa ušla su u Q3, pri čemu se Albon kvalificirao na šestom, a Sainz na desetom mjestu. Sainz je već u drugom krugu izgubio kontrolu nad bolidom, što ga je izbacilo iz utrke te je time Albon ostao jedini Williamsov vozač u borbi za bodove.
Kako se staza sušila, timovi su morali donijeti ključne odluke o strategiji guma. Albonov inženjer utrke predložio mu je prelazak na slick gume ranije nego što je on očekivao. Isprva nesiguran, Albon je ipak vjerovao procjeni momčadi, a odluka je bila djelomično pod utjecajem Sainza, koji je iz garaže pomagao u donošenju strateških odluka.
Ova pravovremena promjena pokazala se ispravnom jer je Albon napredovao dok su se drugi vozači mučili s odabirom guma. Tijekom utrke Lewis Hamilton nekoliko je krugova pokušavao obići Albona i preuzeti mu sedmu poziciju, no Albon je uspješno obranio svoju poziciju, zatvorivši vrata sedmerostrukom prvaku, što je rezultiralo petim mjestom i sjajnim početkom sezone za njega i Williams.
Van staze – Otac Lewisa Hamiltona
Kamere su popratile shrvanost Isacka Hadjara nakon ispadanja u formacijskom krugu te su ga pratile putem do garaže, kada su uhvatili trenutak u kojemu mu je prišao Anthony Hamilton, zagrlio ga i pružio mu nekoliko riječi utjehe – riječi koje sigurno nose težinu, s obzirom na to da je odgojio jednog od najuspješnijih vozača u povijesti. Hadjar, veliki Hamiltonov fan, doživio je težak udarac, ali cijela se zajednica složila da mu je ovaj topli trenutak podrške itekako značio.
Ferrari
Nakon 2024. godine, u kojoj su pokazali značajan napredak u strategiji i komunikaciji, Ferrari se već prvom utrkom 2025. sezone vratio na razinu koja ih je nekad činila inspiracijom za brojne memove. Iako su na slobodnim treninzima pokazali solidnu brzinu, osobito u FP2, kvalifikacije su bile prilično razočaravajuće. Charles Leclerc zauzeo je sedmo, a Lewis Hamilton, u svom debiju za Ferrari, osmo mjesto. Ovi rezultati bili su ispod očekivanja momčadi, što je izazvalo zabrinutost prije same utrke.
S obzirom na vremenske uvjete, problemi su se mogli predvidjeti. Ipak, Leclerc je imao solidan start i probio se ispred Albona i Tsunode, dok Hamilton to nije uspijevao te je ostao iza njih sve do kaotičnog 44. kruga. Tada se spletom okolnosti čak našao na vodećoj poziciji – ali ne zadugo.
Dok su svi gledali borbu za pobjedu i Piastrijevo izlijetanje, Leclerc je također napravio pogrešku, izvrtio se, no uspio se ispraviti i nastaviti. U Ferrariju su odlučili ostaviti obojicu vozača na suhim gumama duže nego ostatak grida, što se pokazalo kao loša odluka. Nakon ulaska u boks u 48. krugu, izašli su tek na devetoj i desetoj poziciji.
Nakon ponovnog starta, Leclerc je prestigao Hamiltona, a zatim su obojica prošli pored Pierrea Gaslyja, zauzevši osmo i deveto mjesto. U posljednjem krugu Oscar Piastri uspio je obići Hamiltona, čime je Leclerc završio osmi, a Hamilton deseti.
Vrlo je poražavajuća činjenica da su u prvoj utrci osvojili tek 5 bodova, što ih stavlja iza Aston Martina i Kick Saubera. Osim grešaka na stazi, oba vozača imala su nekoliko poprilično borbenih trenutaka sa svojim inžinjerima utrke, što nas je podsjetilo na Ferrarijevu mučnu 2022. godinu i pokrenulo pitanja o Hamiltonovoj prilagodbi u novom timu.
Liam Lawson
Debitantski vikend bio je iznimno turbulentan za novog Red Bullovog vozača. Tijekom prvog slobodnog treninga imao je bliski susret sa zidom, u drugom treningu se fokusirao na testiranje i upoznavanje staze, dok je treći trening propustio zbog problema s pogonskom jedinicom.
Unatoč naporima momčadi da ga što bolje pripreme za kvalifikacije, Lawson je imao ograničeno vrijeme na stazi. Tijekom svog brzog kruga napravio je pogrešku, što je rezultiralo gubitkom vremena i tek 18. startnim mjestom.
Utrku je započeo iz pit-lanea zbog promjena koje je tim napravio na bolidu. Tijekom prvog stinta nije uspio značajno napredovati zbog pregrijavanja guma, a kada je kiša počela jačati, tim ga je odlučio ostaviti na stazi u nadi da će se uvjeti poboljšati i da će time steći prednost.
No u 47. krugu uvjeti su postali nepodnošljivi, što je rezultiralo time da je Lawson izgubio kontrolu nad bolidom u drugom zavoju i završio utrku izlijetanjem.
Budući da je Lawsonovo preuzimanje Perezovog mjesta bilo popraćeno brojnim kritikama, u ovoj nemilosrdnoj igri pred njega su postavljena velika očekivanja, te će se njegove greške zasigurno kažnjavati strože u odnosu na druge vozače, naročito one koji su prvi put sjeli u bolid.
Ostali DNF-ovci
Isack Hadjar prvi je vozač koji je izletio iz utrke – i to još u formacijskom krugu. Na izlazu iz zavoja 2 izgubio je kontrolu nad bolidom zbog pregrijavanja stražnjih guma, što je rezultiralo okretanjem i udarcem u barijere. Njegove kvalifikacije bile su izuzetno dobre – s 11. startnom pozicijom bio je najbrži rookie u utrci. Upravo zato ovaj incident čini njegov debi još bolnijim.
Carlos Sainz, nakon solidnog desetog mjesta u kvalifikacijama, imao je velika očekivanja u svom debiju za Williams. No utrka mu je završila već u drugom krugu, kada je tijekom vožnje iza sigurnosnog automobila izgubio kontrolu nad bolidom zbog iznenadnog povećanja okretnog momenta prilikom promjene brzine. Izletio je sa staze i udario u barijere, pri čemu je bolid pretrpio prevelika oštećenja za nastavak utrke. Sainz je nakon incidenta izrazio razočaranje, ali i optimizam za ostatak sezone.
Fernando Alonso, od milja prozvan rookiejem, izgubio je kontrolu nad bolidom u 34. krugu u zavoju 7 i stražnjim dijelom udario u zaštitnu ogradu, što je izazvalo izlazak sigurnosnog automobila. Prema njegovim riječima, incident se dogodio “niotkuda”, a mogući uzrok bili su sklizavi uvjeti i nakupljeni šljunak. Oštećenja su bila prevelika za nastavak, što mu je donijelo prvo odustajanje u sezoni.
Jack Doohan imao je potencijal za ulazak u Q3 tijekom kvalifikacija, no utrku na domaćem terenu završio je već u prvom krugu. Gabriel Bortoleto bio je sretan plasmanom u Q2, no i on je pred kraj utrke izgubio kontrolu nad bolidom, izletio u 13. zavoju i završio svoju utrku u zidu. Za prvu utrku u ovakvim uvjetima, ovakvi scenariji zaista nisu neočekivani.
Van staze – F1TV podbačaj
Jedan od većih podbačaja ovog vikenda nije stigao od momčadi ili vozača, već od F1TV-a. Tijekom velikog dijela utrke, grafika s vremenima nije prikazivala podatke ispravno – ili su se osvježavali iznimno rijetko.
Također, dok se vodila napeta borba na vrhu poretka, F1TV je odlučio fokusirati prijenos na Hamiltonovu borbu s Albonom, iako je bilo prilično jasno da se se prestizanje neće dogoditi.
Iako vjerojatno nećemo doživjeti poboljšanja u njihovom dizajnu grafike ili fontova, ključni elementi prijenosa poput točnih podataka i pravog odabira kadrova svakako bi trebali biti prioritet.
Tko je vas oduševio, a tko razočarao na prvom GP vikendu ove sezone?
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na pitanje si sam odgovorio i to vrlo dobro.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sama pero, sama. :)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poštovanje i isprika novinarki Katarini Sudarić.
Neću pokušati napisati “gospođici” ili “gospođi” da se ne uvalim još dublje.
To je moj glupi običaj da ne čitam tko je autor teksta (ako nije knjiga)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Autorica je možda nenamjerno preskočila Yukija, ali ako nije, mene je osobno i on dosta oduševio ovaj vikend (uz Albona). Osim vrhunskih kvalifikacija, odradio je i cijelu utrku na jako visokoj i zreloj razini, a kraj mu je kao i vozačima Ferrarija pokvarila prije svega loša strategija.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da je “prije svega” bila bolja strategija Leclerc i Hamilton bi bili na podiju na kraju trke.
Ha Ha – to može tvrditi neko, ko za Ferrari, ima ružicaste naocale.
Pa svi smo mi gledali tu trku a i kvalifikacije koje su otprilike i pokazale gdje se ko nalazi.
Mnogi Ferrarijevi navijaci su teško prihvatili rezultat prve trke ali su vec navikli na “svoju” ekipu pa su sve propratili šaljivim komentarima tipa : mladi su, iduca godina je naša itd.
Niko osim tebe nije konstatovao da je “kriva loša strategija”
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Molim? Pa jasno je da je kriva strategija razlog zasto je dvojcu iz Ferrarija utrka zavrsila losije od kvalifikacija. Mislim da to svi koji su gledali vide. Nitko nije rekao da ce Ferrari biti na podiju nakon losih kvalifikacije, ali je Leclerc vecinu utrke bio na P5 a Hamilton na P8, a pali su niže prvenstveno zbog krive strategije i predugog ostanka na suhim gumama po kiši.
Dakle govori se o dojmu vozača i tko je podbacio a tko ne, a komentar ima veze s tim. Ne bi rekao da je itko od Ferrari vozača podbacio. Vozili su utrku na razini i nitko nije bio los.
U vasem komentaru se vise vidi mrznja prema Ferrariju a ne ruzicaste naocale u vlastitom kod mene.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Alonso me razočarao jer u ovim promjenjivim uvjetima stari mačak poput njega bi trebao ponekad znati iskoristit “tricky conditions” sa milijun kilometara iza sebe ,ali ne.. još je mlad,još uči..
A Lance Stroll dolazi do P6 .
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa tko nije imao problema i nije bio van staze ili se izvrtio – samo neke je pomilovala sreca a neke nije, i to je jedina razlika među njima.
Piastri je kosio travu, Lando je razbacao šljunak kao bager, Sir Lewis i Leclerc su se okrenuli na stazi.
Lawsona je ekipa ostavila na pogrešnim gumama iako se kiša pojacavala – i oni su krivi za njegov incident.
Mislim da su samo nekolicina završila bez incidenta sretnog ili nesretnog, zato ne treba prozivati Alonsa koji skoro pa nikada ne griješi. Ako je pogriješio to samo govori da je zaista bilo teško.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mogu sa sigurnošću tvrditi, ali vjerojatno su svi imali greške u ovakvim uvjetima samo su neki završili na ravnom, neki u zidu. Da je bio zid uz stazu gdje su McLareni izletili bila bi oba DNF i teška blamaža.
Još je Piastri tu napravio veću glupost. Čini mi se da je htio izbjeći gubitak P2 od Maxa i onda je povratkom na stazu dodao previše gasa i to ga je ponovo odnijelo van staze na travu. Da je to odradio hladne glave, mogao je biti P3. A možda i nije ekstra dodavao gas. Teško je reći.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zbog uvjeta na stazi teško mi je reći tko je razočarao, ali ako moram nešto reći onda mi je Hamilton lagano razočarenje. I to ne zbog pozicije na kojoj je završio, već zbog vječitog opravdavanja na prilagodbu bolida. Pa koliko je vozača promijenilo momčadi i bolide od kad pratim F1, već desetljećima pa nisam tako nešto slušao barem u javnosti. Samo što ta opravdavanja nisu počela ovaj vikend, nego onaj kad je počela ground effect era. Te ovo, te ono, od lošeg bolida (koji je bio 2. ili 3 u konstruktorima) do izbijenih kralježaka u Bakkuu. Samo ovaj put na radiju nema Bona koji pokorno suosjeća i Tota koji se ponizno ispričava u tonu smrtnih grijeha. Kao primjer brze prilagodbe, navesti ću Maxa koji je iznenada uskočio u bolid Red Bulla (uz sreću sudara Mercedesa, ali i borbu s Kimijem) došao do svoje prve pobijede. Ne kažem da Hamilton to nije sposoban, ali mislim da mu je fokus malo odlepršao jer dobro pamtim mladog Hamltona koji je u svom prvom nastupu u F1 osvojio postolje na istoj stazi.
Prije koju godinu su Vettela pitali bi li vozio za Mercedes – odgovorio je – naravno da bi, ipak su drugi u konstruktorima. Ipak, Lewisu to nije bilo dovoljno.
Mali Kimi me oduševio, je znam, u ovakvim uvjetima je nekad dovoljno stići do cilja pa ako te poklopi dobra strategija, pokupiš lovorike kao i Hulk. Ali i to treba znati, to sam recimo očekivao od Saintza. Puno je pritiska na Kimiju i stvarno se nadam i želim da opravda svoje mjesto u F1.
Sve u svemu, da ne duljim, rado ću komentirati nakon par suhih utrka. Biti će jako zanimljivo. Iako mislim da je McLaren stepenicu iznad svih, vamo iza gdje su novajlije biti će zanimljivo jer će se na nekim stazama osjećati dobro i pružit nam vesele poteze.
I 👍za autoricu teksta.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pa mene je oduševija vozač koji je na samom startu razlupa bolid , a nije rookie . mislim na sainza jer ako je njegovom razbijanju zaista kumova povečanje okretnog momenta ( valjda nekontrolirano ,iznenadno ) onda i nije krivac za događaj . oduševio me zbog njegove predanosti novom timu jer i pored staze preko tim radija je pomaga albonu , a znamo da je on donosi inteligentne odluke .
oduševija me i hadjar zbog svojih suza posli razbijanja jer to se rijetko viđa u F 1 . sjećam se samo dva plakanja … rubens posli pobjede u njemačkoj 2000. i MS posli pobjede u monzi 2000. na presici . donekle i antonelli jer je momčić u teškim uvjetima odvozija jako kvalitetno i zrelo za svoje godine . a zašto donekle oduševio ? jer kompariram njegovu prvu trku sa trkom bearmana u saudi arabiji kad je “ni kriv ni dužan” uletija ka zamjena sainzu pa iako mu je bolid bija nepoznanica Q završija na P 11 , a trku na P 7 . antonelli je ipak ima više vrimena za “upoznat” se sa mercom . no ako antonelli nastavi osvajat bodove onda će oduševljenje njime bit bez onog donekle :)
a van staze ? pa potez lewisa Sr koji je tješija uplakanog hadjara .
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene je oduševio Ferrari. Rijetko, gotovo neviđeno do sada, ‘crveni vragovi’ su konstantni u donošenju sranja svoje ekipe. Svi im mogu bit zavidni na toj predanosti. Maestralni su.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Fernando Alonso me razočarao…… pas mater!!!!! 👎👎
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene je s druge strane oduševio njegov tempo u utrci, a i u Q1. Do trenutka sudara je izgledao je odlično i radio svoje igrice sa razmakom do Gaslya i Kimija.
A gresaka ce bit sigurno jer nije to isti Alonso kao iz recimo Ferrarija.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Q1 mu je bio odličan….. kada sam vidio prva dva ljubičasta sektora….. pomislih to bi moglo biti ….. što čekamo – i onda razvali podnicu….. mislim da je bio zavoj br.10.
U zadnje vrijeme je nervozan. Možda mu je cura trudna? 😎😁
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene je u prvoj utrci sezone ipak najviše oduševio Williams, ako ovako nastave bit će puno bodova…a nekako ne vjerujem da se Sainz bude svaki put izvrtio, čak bi moglo biti i malo štopanja Ferrarija tek toliko da ga se sjete ;)
1
0