Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
McLaren
McLarenovci žrtvovali Božićne praznike
McLaren je u javnost plasirao vijest da su njegovi zaposlenici morali žrtvovati Božićne praznike ove godine kako bi osigurali da njihov automobil bude spreman za prve predsezonske testove u Barceloni. Ekipa iz Wokinga je u ponedjeljak objavila da će novi bolid predstaviti 21. veljače, dan prije testiranja u Barceloni. Unatoč tome, objava ovog datuma zadala je glavobolje tehničkoj ekipi jer su prvi testovi pomaknuti ranije nego što je to originalno bilo planirano. Podsjetimo, po prvom planu i programu, VN Australije trebala je započeti 4. travnja, ali je pomaknuta na 20. ožujka.
Simon Roberts, McLarenov operacijski direktor, dao je izjavu za službenu web stranicu:
“Cijeli naš program nije bio podešen za ovaj novi datum i znali smo da imamo problem koji moramo riješiti. U svezi glede dizajna i inženjerskog kapaciteta, ovo je bila relativno teška i neplanirana vježba – imali smo manje vremena da završimo posao, tako da smo svi morali raditi brže. Plan konstrukcije bolida je bio na kritičnom putu – morali smo proći sve FIA-ine sigurnosne testove i biti spremni za prva testiranja. U takvim situacijama, ne možemo samo nešto reorganizirati, moramo napraviti nešto sasvim drugačije.”
Robert je rekao kako je jedina solucija bila da radnici rade i tijekom Božićnih praznika.
“Ukupno, bilo je oko 110 ljudi uključenih u projekt tijekom Božićnih praznika. Činilo se da ljudi uživaju što mogu pomoći – bilo je pomalo čudno, što nismo imali slobodno, ali vladalo je dobro ozračje. Svi su znali zašto rade i bilo je sjajno. Ono što je najbolje, zaista to mislim, kada smo ušli u novu godinu, opet smo bili na pravom planu – činilo se kao da je program oduvijek bio zacrtan na ovaj način. Bio je to izvanredan trud.”
Realistična očekivanja?
Teško je predvidjeti kako će izgledati forma McLaren Honde u novoj sezoni, ali ostvariti samo 6 završetka utrka u bodovima, nijednom se ne plasirati u Q3 i završiti predzadnji u konstruktorskom poretku, čini se, više nije moguće. Uglavnom, ovo je bila najgora sezona za McLaren u 35 godina i teško je vjerovati da se takvo nešto može ponoviti – pogotovo uz njihovo znanje i resurse. Uz to, kao što je i sam Eric Boullier rekao, još jedna takva sezona uništila bi McLaren.
Nakon što je na VN Abu Dhabija Jenson Button završio i posljednji krug u katastrofalnom MP4-30 modelu, dao je u eter poruku koja je bila namijenjena cijeloj ekipi – i onoj na zidu i onoj u Mclaren Techonolgy Centru i onima kod kuće. Plasirao je u eter motivacijski, ohrabrujući govor koji je, zasigurno, podigao moral ekipe i dao im tračak vjere.
“Pa, na kraju je bilo zabavno! Jel? To je bilo baš zabavno. Kao što vidite, imamo nekoliko slabih točaka i problema koje moramo riješiti! Tako da, znamo točno što trebamo napraviti – i možemo to napraviti ekipo! Bit će to duga, ali dobra zima za nas!”
Uglavnom, Jenson je pozvao ekipu da naprave vlastiti “Ferrari slučaj” – da preko noći okrenu neuspjeh u instant uspjeh.
Ako je Ferrari, koji je imao čak tri šefa ekipe i dao otkaze mnogim visoko pozicioniranim članovima ekipe tijekom jadne 2014. godine uspio pobijediti na nekoliko utrka, zašto McLaren ne bi ponovio istu stvar?
Novi model, MP4-31, koji će biti predstavljen dan prije testiranja u Barceloni, bit će prvi McLaren koji je kompletno dizajniran i osmišljen od strane Petera Prodromoua, bivše desne ruke Adriana Neweya. Iako je Prodromou stigao malo prekasno da bi imao značajniji utjecaj na bolid iz 2015. godine, njegov utjecaj – kako je zabilježio “The Racer’s Edge” i Peter Windsor (video ispod) – je donio napredak tijekom sezone. McLaren je odjednom dobio prednja krila u stilu Red Bulla i agresivniji izgled stražnjeg kraja.
Ljudi iz McLarena vjeruju da Prodromou može biti njihov odgovor na Ferrarijevog Jamesa Allisona, koji je uspio tek u 2015. napraviti pravi posao unatoč tome što se ekipi priključio 2013. godine. Prema Jonathanu Nobleu iz Motorsporta, novi MP4-31 daje ohrabrujuće rezultate u zračnom tunelu, ali svi znamo da je sjajna šasija ništa bez pouzdanog i snažnog motora.
McLaren je doveo još jedno zvučno pojačanje – riječ je o Jostu Capitu koji je bio Volkswagenov šef motorsporta. Nijemac će preuzeti ulogu CEO-a u McLarenu kasnije ove godine kada VW pronađe adekvatnu zamjenu za njegovu dosadašnju poziciju. Capito nije novo ime u F1, radio je kratko sa Sauberom, ali u Rallyu je pokazao svoj puni potencijal i pomogao VW-u da dođe do tri uzastopne konstruktorske titule od 2013.-2015. godine.
U interviju za Autosport rekao je kako nje bilo moguće odbiti ponudu McLarena.
“Svatko tko radi u našoj industriji zna da je priča F1 priča o McLarenu i Ferrariju, a šansa da vodite ekipu McLarena nije nešto što se odbija. To je bila jedna od najtežih odluka u mojoj karijeri i bit će najveći izazov u mojoj karijeri. Ali to je McLaren – uvijek me interesiraju veliki izazovi.”
Tako da je ključni igrač i dalje Honda čiji će uspjeh i brzina rješavanja problema definirati McLarenovu sezonu. Čak i da Honda napravi ogroman korak naprijed – konkurencija, zasigurno, ne spava i McLaren ne može očekivati čuda. Učestali ulasci u Q3, konstantno završavanje u bodovima i “top 6” u konstruktorskom poretku bi bio zadovoljavajući cilj ove sezone.
Morate biti logirani za komentiranje.
Ajmo Mc’Laren Honda :)
0
0
Iz Honde su najavili motor od preko 160 konja jači,to je 0,013s(koliko donosi 1KS) puta 160 takvih KS = je 2,08 sekundi ..znači minimalno bi trebali dobit 2,1s po krugu u ovoj sezoni SAMO PO MOTORU,ako ne lažu iz Honde? …no,vidjećemo…
0
0
Jel to ona ista Honda koja je početkom 2015 najavljivala pobjedu u Australiji???
0
0
nije istina,promjenjeno je dosta ljudi u zadnjih 12-14 mjeseci u timu. I niko nije ni mogao znati šta ce se dogoditi 2-3 mjeseca unaprijed,pa tako i sada kažem,naravno,ako nisi ćorav,pa nisi vidio, “ako ne lažu iz Honde? …no,vidjećemo…” …lijep pozdrav i uživajte. ;)
0
0
Jel moze link Alonso?
0
0
također, ljubazno molim za link.
0
0
evo,može link,gospodo…
http://www.f1enestadopuro.com/mclaren-honda-llevara-un-motor-con-mas-de-160-caballos-adicionales.html
http://www.motorsportmagazine.com/f1/exclusive-honda-misery-set-to-continue-into-2016/
http://www.bbc.com/sport/formula1/34208407
0
0
ovaj link je dokaz…ali ne znam što naše vijesti to nisu prevele…
http://www.f1enestadopuro.com/mclaren-honda-llevara-un-motor-con-mas-de-160-caballos-adicionales.html
0
0
Zato što “F1 en estado puro” nije baš najpouzdaniji izvor.
Ali svakako zanimljivo bila je ona priča o malom kompresoru koji je pržio unutar motora sve što se dalo spržiti pa su ga morali ugasiti i to je glavni problem Honde, ako njega riješe, tu su oni opet. Rekao sam već i u analizi, sve je sada na Hodni da riješi probleme dok je razvoj motor odleđen, probleme koje nije mogla tijekom sezone zbog ‘katanca’. :)
0
0
ja se nadam samo da će bit motor pouzdan i da ce biti napretka od barem 1,5sek po krugu…eto to bar za početak u Melburnu,a kasnije pred kraj godine nek bude još 0,5-0,8sek ..a 2017-e još 0,5sek …ja cu bit presretan
0
0