Iskustvo nas uči da vremena s treninga često ne znače mnogo – ali u šumi brojeva, fanatici uvijek traže tragove koji bi mogli spoilati nedjeljnog pobjednika. Zanemarimo li mogućnost kiše, podaci s treninga ipak nude kudikamo više od već solidno prožvakanih vremena s testiranja. U ovom članku analiziramo simulacije dugog stinta Landa Norrisa, Charlesa Leclerca, Maxa Verstappena i Georgea Russella.
Lando Norris napravio je 9 krugova koji se mogu uzeti u obzir kao simulacija dugog stinta (od 18. do 26. kruga).
Prosječno vrijeme kruga za ovu simulaciju dugog stinta iznosi 1:21.920 sekundi. Vremena variraju od 81.466s do 82.446s, što daje raspon od samo 0.980 sekundi. Ovo pokazuje izuzetno visoku konzistentnost.
Sektor 1: Prosječno vrijeme je oko 28.4s. Vremena su stabilna s minimalnim varijacijama.
Sektor 2: Prosječno vrijeme je oko 18.2s. Ovaj sektor pokazuje najmanje varijacije, što potvrđuje dobru upravljivost bolida.
Sektor 3: Prosječno vrijeme je oko 35.3s. Vremena su konzistentna uz male fluktuacije.
Norris je pokazao iznimnu konzistentnost i, u ovom stadiju vjerojatno za pretpostaviti, bolju upravljivost automobila ili strategiju očuvanja guma u usporedbi s glavnim konkurentima.
Charles Leclerc napravio je na drugom treningu 12 krugova koji se mogu uzeti u obzir kao simulacija dugog stinta (krugovi 18-27 i 29-30).
Napomena: Krug 28 (1:31.143) je izuzet iz prosjeka.
Prosječno vrijeme kruga za ovu simulaciju dugog stinta iznosi 1:22.140 sekundi. Leclercova vremena variraju od 80.825s do 83.237s, što daje raspon od čak 2.412 sekundi. Ovo ukazuje na nezavidnu konzistentnost s blagim poboljšanjem vremena prema kraju stinta, vjerojatno zbog smanjenja goriva.
Sektor 1: Prosječno vrijeme je 28.514s. Vremena su relativno stabilna s malim varijacijama.
Sektor 2: Prosječno vrijeme je 18.296s. Ovaj sektor pokazuje najmanje varijacije, odnosno, visoku konzistentnost.
Sektor 3: Prosječno vrijeme je 35.330s uz nešto veće varijacije nego u prva dva sektora.
Max Verstappen napravio je samo 7 krugova koji se mogu uzeti u obzir kao simulacija dugog stinta (krugovi 14-20). Vremena tih krugova su sljedeća:
Prosječno vrijeme kruga za ovu simulaciju dugog stinta iznosi 1:22.223. Vremena krugova variraju od 81.506 do 83.077, što daje raspon od 1.571 sekundi. Ovo ukazuje na razumnu konzistentnost, iako ne u istoj rečenici kao kod Norrisa, s blagim poboljšanjem prema kraju stinta, što je uostalom i očekivano s obzirom na zagrijanije gume i manje goriva.
Sektor 1: Prosječno vrijeme je oko 28.6s. Vremena su stabilna uz male varijacije.
Sektor 2: Prosječno vrijeme je oko 18.3s. Ovaj sektor pokazuje višu konzistentnost nego u drugim dijelovima staze.
Sektor 3: Prosječno vrijeme je oko 35.3s. Vremena su konzistentna s malim fluktuacijama.
Verstappen je pokazao dobru upravljivost tijekom simulacije, s prosječnim vremenima sličnim Leclercom, ali nešto sporijim od Norrisovih.
George Russell napravio je također samo 7 krugova koji se mogu uzeti u obzir kao simulacija dugog stinta (krugovi 15-17 i 19-22), ali na hard gumama čiji utjecaj u ovom trenutku ne možemo provjereno znati. Naime, iako su inače sporije, po ovim visokim temperaturama možda funkcioniraju i bolje od mediuma kojeg su drugi vozači već “načeli” u ranijem stadiju treninga.
Napomena: Krug 18 (1:28.589s) izuzet je jer je znatno sporiji.
Prosječno vrijeme kruga za ovu simulaciju dugog stinta iznosi 1:22.055. Vremena variraju od 81.739 do 82.411, što daje raspon od vrlo uvjerljivih 0.672 sekundi.
Sektor 1: Prosječno vrijeme je oko 28.5s. Vremena su stabilna uz male varijacije.
Sektor 2: Prosječno vrijeme je oko 18.3s. Ovaj sektor pokazuje visoku konzistentnost (kao kod Red Bulla – i Mercedes je stabilan s vremenima u ovom dijelu staze).
Sektor 3: Prosječno vrijeme je oko 35.3s. Vremena su konzistentna s minimalnim fluktuacijama.
Sva četiri vozača pokazala su solidnu konzistentnost u svojim simulacijama, ali se u tom pogledu ističu Norris i Russell. Leclerc i Verstappen imali su slična prosječna vremena, ali sa znatno većim razlikama unutar svojih krugova.
Norris ima najbrže prosječno vrijeme kruga (1:21.920), što ga stavlja na vrh po čistoj brzini. I ovo vrijeme, ali i male varijacije među krugovima ukazuju na to da je McLaren dobar za upravljanje, da su već postigli određeni balans i solidno upravljaju potrošnjom guma. Oklada za suhu utrku na temelju ovih brojeva? Norris. Problem za njega mogao biti biti u tome što a) konkurencija ne kasni puno; b) vjerojatno nećemo imati suhu utrku.
Ispod radara prošao je donekle Mercedes sa Russellom. Russell je vrlo blizu iza Norrisa, s nešto sporijim prosjekom, ali još boljom konzistentnošću. Ako Mercedes uspije izvući malo više brzine na dan utrke, Russell bi mogao biti jednako opasan.
Ferrari sigurno ima potencijal za solidan rezultat, ali Leclercovo prosječno vrijeme (1:22.140) i veći raspon (čak 2,412s uz najveće varijacije u posljednjem sektoru, možda i namjerno?) ukazuju na mogući zaostatak za McLarenom.
Ako gledamo drugu stranu garaže – Leclercov prosjek bio je za 0,088s brži od Hamiltonovog prosjeka. Doduše, Hamilton pokazuje manje varijacije (raspon unutar jedne sekunde za većinu krugova) u odnosu na Leclercove potencijalne veće fluktuacije.
Također, zanimljivo za primijetiti je da usporedba brzina na speed trapu sugerira da bi Leclercov bolid mogao biti postavljen s malo manje downforcea, odnosno, za nešto veću brzinu na pravcima. Istovremeno, to bi značilo da će potencijalno gubiti vrijeme u drugom sektoru u odnosu na Hamiltona. No, tu se opet vraćamo na pitanje kiše gdje je svaki poen downforcea zlata vrijedan.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Brojevi, ah ti brojevi. Položio sam dvije više matematike, tonu dvije posebnih matematičkih metoda…..
Na kraju je ispalo da mi je poznavanje Prefa i Bele najviši doseg koji mi je u životu trebao.
npr, naštimati budilicu za sutra ujutro. Najbitnija stvar osim štimanja budilice za prekosutra ujutro.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlično, Ante. Hvala. 👍👍
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja preferiram znati što manje što se tiče F1. Informacije su nam ubile gledanje i navijanje. Sada već unaprijed znamo da je netko osuđen na propast nakon 10 krugova, a u 90ima sam gledao Schumachera u Ferrariju i nadao se do zadnjih krugova da može dobiti. Bilo je zabavnije kada nismo znali ništa o gumama, koliko tko ima goriva, koliko će trajati boksevi, tko ide kada u box. Nismo znali ništa, ali je postojala nada da će naš ljubimac biti prvi kada je na čelu kolone i da će se probiti naprijed ako nije.
Danas se secira svaki trening, dijagrami, excel tablice. Luđaci traže da znaju sve kao da rade u nekom timu formule 1. U slučaju F1 preferiram uzeti plavu pilulu, a ne crvenu. Ne želim znati stvarnost. Dajte mi ono uzbuđenje kao kad sam bio klinac.
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Informacije su solidan dodatak za one koji su hazarderi i idu u kladionice. 😉😉
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Isto vrijedi i za pitwall. Rođo zavrti regresijski model nad telemetrijskim datasetom i dobije preslikanu strategiju konkurentske momčadi — rezultat: voze “vlakić” 60 krugova. Do otprilike 2010-ih, trebalo je biti vrhunski stručnjak vođen ne samo sirovim podcima nego i strahovitom intuicijom, kako bi donio pravu odluku o boxanju i točenju. Inženjeri poput Dyera, Sladea, Brawna i dan danas predstavljaju nedostižni standard strateškog razmišljanja.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Rekao bih da su ti modeli i simulacije samo još jedan alat za donošenje odluka. Zadnja je ipak na čovjeku (za sada)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Oh, svakako. Moja premisa je da se zbog reduciranog intelektualizma potrebnog da bi se taj posao odradio na temelju onog što ispljune klasifikator, sada možeš izvući nasumičnog čovjeka iz publike koji će isporučiti rezultate kao i ljudi koji sjede za Ferrarijevim ekranima.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bilo bi interesantno vidjeti dvoboje:
Brawn vs. Netko iz publike
(obojica sa istim danas dostupnim setom podataka)
ili
Brawn sa setom sada dostupnih podataka vs. Brawn sa setom podataka dostupnima prije 25 godina
Da se moram kladiti – stavio bih novce u oba slučaja na Brawna sa sadašnjim podacima.
Dobar strateg sa dobrom podlogom može samo donositi još bolje odluke.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najbitniji dio u komentaru je zadnjih 5 riječi:
“… kao kad sam bio klinac.”
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iako nije relevantno, ali mogao se i Nico Hulkenberg staviti u računicu, jer je Sauber dovukao do 8. mjesta u FP2. Mislim, možda i nije u računici za dugi stint, ali čovjek zbunjuje sa svojim rezom u FP2 – koliko su realna onda vremena npr. momčadi Willimsa i Racing Bulls?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Stavio sam Verstapena tako da bude zanimljivo. Baš me zanima kako će navijati SKY-evci u nedjelju.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što nam kažu brojevi Norris,verstapen, Ferrari, a Mercedes vetma ?
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koliko se može pouzdati u brojeve sa testiranja u cilju procjene brzine vozača i timova nije sigurno, no zato je razvidno da Leclerc (Ferrari) imaju najviše navijača. Procjene tko će pobjediti uvijek ima smisla tumačiti kao snažan indikator navijanja.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lewis samo “hanging out there” sa kao nekim zaostatkom,ali uz ovu zvijer što ima Leclerc koji ne zna iskoristit potencijal…ajme..nadrljali smo svi.. ide “blessed” po 8.titulu…
Nije mi drago ali bit će mi drago na kraju sezone reći “told you so”
1
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
🤭
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ček ti to na temelju 2 FP-a.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Recite sto hocete ali bilo bi predobro da bas hamilton pobjedi prvu utrku.
To bi bilo bas wow i vjerujem da bi svi uzivali, bez obzira navijali za njega ili ne.
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kimi i Alonso su pobijedili prvu trku u Ferrariju, ali samo u Kimijevom slučaju je to bio dobar znak.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
NE. NE. Ovo je Leclercov Ferrari. Ako će Ferrari biti spreman to je za LECa spremno za naslov.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako je zajebano sada navijati za samo pola Ferraria… treba se naviknuti da sad imaš Ferrari i onoga drugoga…
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Od Šumijevg odlaska navijam samo za Ferrari kao tim i jednako se veselim pobjedama i dobrim rezultatima svakog vozača u crvenom kombinezonu. Ipak, Leclerc je “Ferrarijevo dijete” i bilo bi mi ipak malo draže da on donese prvi WDC nakon ohoho.
Forza Ferrari
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja tako od Laudinog odlaska – iz Ferrarija :)
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što kažu brojevi? Ništa jer npr, nitko nema pojma sa koliko goriva je tko vozio i samim time sve predpostavke padaju u vodu. Vjerovatno postoje neke naznake da bi McLaren i dalje mogao biti no1 jer je tako zavrsio proslu sezonu, no vjerovatno će se to od staze do staze mjenjati i razvoj će igrati veliku ulogu. Sjetimo se lani McLarena na pocetku i nakon par utrka. Mislim da bi moglo kao i lani biti različitih pobjednika pa vjerovatno 7 vozača osim možda Lawsona. Uz bolji paket lani McLaren nije uspio a ni Ferrari nije bio daleko. Mislim da bi se za pole mogli pokefenjati McLareni , Max i Lec. Za pobjedu mislim da je McLaren nešto još uvijek brži i pošto mu je domaća staza mogao bi to biti Oscar. Ja obično što prognoziram bude sve naopako. 🤣🤣
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kak ne? Lando veli da zna s koliko je goriva Ferrari vozio 😂
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
očekuje se kiša i iz povijesti znamo da tada ništa nije sigurno. Želje su jedno, ali stvarnu situaciju vidit ćemo tek na kraju
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vidim po glasovima najvise je navijaca Ferraria :-) Ja sam za Carlitosa i Williams,iako imaju realne sanse isto kao i Ferrari,jedino kisa moze napravit kaos…
0
0