Pogled na brojač govori nam da nas do početka inauguralnog grand prix vikenda u Australiji dijeli još 14 sati i 10 minuta, što je otprilike jednako Red Bullovoj prednosti nad najbližim pratiteljima kroz veći dio ovih ground-effect pravila. Malo hiperboliziram, ali skužili ste poantu. Srećom, za sada ništa ne ukazuje da bi ova sezona i izdaleka trebala ličiti na 2023. i prvu polovicu 2024. godine. Prve četiri ekipe su tu negdje, a za sada možemo biti prilično sigurni da će tako ostati veći dio sezone jer se tu negdje nalazi i preostalih šest ekipa.
U pripremi za ovaj tekst planirao sam početi s McLarenom koji, čini se, nosi počasnu titulu Roketmobila (trenutno najbržeg na gridu, op. a.), zatim s već izlizanom temom Lewisa u Ferrariju čiju zapregu vuku dobro podmazana grla britanske medijske mašinerije, a onda i Hornerom koji nas je ipak ostavio uskraćene za novu rundu slika, samo da bih potom opet završio na McLarenu i svojom neodlučnošću odao homage njihovoj strateškoj (i vozačkoj) postavi. Bilo kako bilo, preživjeli smo zimu, a proljeće samo što nije pokucalo na vrata koja će Formula 1 glasno otvoriti već ovaj tjedan.
Ima nešto posebno u tom vikendu u Australiji. Svaka čast Bahreinu i tamošnjoj vrlo kvalitetnoj stazi, ali pustinja, pustinja i još malo pustinje nikada neće zamijeniti predivne kadrove suncem okupanog Albert Parka koji nas već 29 godina pozdravljaju iz daleke zemlje Aboridžina, klokana i zmija otrovnica. A jedna takva zmija pokušat će postati domaći vozač Oscar Piastri koji će, ne treba u to uopće sumnjati, dati sve što može kako bi ponovno barem malo zagorčao život svom timskom kolegi Landu Norrisu koji po prvi put u karijeri ulazi u sezonu s golemim bremenom glavnog favorita za naslov svjetskog prvaka Formule 1 i svim lovorikama koje s tim dolaze. U sličnoj ulozi nalazi se i cijela momčad McLarena koja se, kao i najstariji stanovnici Wokinga, sasvim sigurno ne sjeća kako je to ući u sezonu s najbržim bolidom.
U njihovu obranu, zaista se malo momčadi na gridu sjeća kako je to biti glavni favorit. Kada bismo momčad McLarena rascjepkali na sitnije dijelove na prvom mjestu bila bi genijalna ekipa inženjera koja je onaj bolid sa začelja na prvoj utrci 2022. godine postavila na čelo uvijek ljubomorne kolone Formule 1. Drugo mjesto zauzeli bi vozači, a treće mjesto odjel za strategiju. Konstruktorski naslov lani uzeli su više nego zasluženo, ali teško se prisjetiti kada je neka pobjednička momčad imala više upitnika iznad glave i ulijevala toliko nepovjerenja kao ova McLarena. Možda je riječ o procesu učenja, no teško je objasniti toliki broj propuštenih prilika prošle godine kada si u mnogima od njih imao najbrži bolid. Greške na startovima i gubljenje pozicija (Španjolska, Monza, Teksas, itd.), timske naredbe (ponovno Monza) i šarlatanstvo u kojemu se čak i 1-2 kombinacija čini kao poraz (Mađarska) stavili su veliki upitnik iznad garaže McLarena.
Ruku na srce, bilo je tu i izvanrednih utrka poput pobjeda u Zandvoortu, Singapuru ili Bakuu. Posebno valja istaknuti i posljednju utrku sezone u Abu Dhabiju gdje su, do tada posve netipično, i Norris i ekipa u boxu savršeno reagirali pod pritiskom Ferrarija. I upravo su to aspekti na koje će biti posebno zanimljivo obratiti pozornost. Jesu li se naučili pobjeđivati? Kako će riješiti dileme oko vozača? Hoće li se Piastri ponovno odjaviti ako Norris još jednom proklamacijom dobije status prvog vozača? Sve ovo su i dalje itekako otvorena pitanja na koja možda niti unutar samog McLarena nemaju rješenja, a kao rješenje očito nije dovoljan niti toliko često spominjani najbrži bolid, što smo u više navrata imali priliku vidjeti prošle godine. Oscar Piastri još uvijek čeka na svoj prvi pole u kvalifikacijama, dok Lando mora prije svega sebi, a zatim i svim ostalima pokazati da je u stanju pobjeđivati u nizovima i bez ikakvog respekta ući u duele s Verstappenom kada do njih dođe.
Osim Piastrija, i Australci čekaju svojih pet minuta slave. Povijesno gledano, jedini Australac koji je kročio na postolje nakon utrke bio je Mark Webber koji je vozeći za Minardi sretno i spretno 2002. završio među osvajačima bodova i to na – petom mjestu. S obzirom na to da su ovo bili jedini bodovi te sezone za Minardi i da je to pothvat ravan čudu, oduševljeni vlasnici staze pustili su vlasnika ekipe Paula Stoddarda i Marka Webbera da se popnu na postolje. Ovo se pak nije svidjelo FIA-i koja ih je potom kaznila s 50.000 funti. Imajući ovo u vidu, pomalo frapantno zvuči podatak da nikada niti jedan Australac nije kročio na postolje na svojoj domaćoj utrci, bez obzira je li riječ o utrkama u Adelaideu ili Melbourneu. Zapravo, veliki peh za domaćina utrke dogodio se 2014. godine kada je Daniel Ricciardo debitirao za Red Bull i osvojio drugo mjestu u Melbourneu, samo da bi potom bio diskvalificiran nakon utrke zbog načina kontrole goriva koji je od strane sudaca protumačen kao ilegalan. I onda se ljudi žale na Leclercovu kletvu u Monacu.
Upravo ovdje ponovno u priču ulazi Oscar Piastri koji je lani u Melbourneu završio na P4, a prije dvije godine na P8. Iako je alat pod njega dostojan plasmana na postolje u nedjelju, konkurencija na stazi jasno govori da će mu za takav pothvat trebati vožnja – za Oscara! Doduše, ne znam kakva će vožnja biti potrebna drugom domorocu na stazi, Jacku Doohanu, za postolje u Melbourneu, ali i za ostanak na svom radnom mjestu jer bi ga konkurencija mogla staviti van zakona kao Aboridžine. Sezona nije ni započela, a njegov šef Flavio Briatore preuzeo je ulogu klokana iz čijeg tobolca uporno viri Franco Colapinto i stalno ispituje je li došlo vrijeme da on razbije bolid? Uskoro, Franco, uskoro.
Još malo povijesti. Kada je posljednji put neka sezona Formule 1 startala u Australiji, a bilo je to 2019., Lewis Hamilton je bio svjetski prvak, Charles Leclerc debitirao je za Ferrari, a na gridu su se još uvijek nalazili veliki dečki poput Roberta Kubice i Kimija Raikkonena. Također, Lando Norris i George Russell vozili su svoje prve utrke karijeri. Iz priloženoga je zgodno vidjeti koliko se zapravo stvari kroz sve ove godine promijenilo. Nakon te 2019. godine utrku u Australiji dobili smo tek 2022. nazad u kalendar, dok su i Norris i Russell stasali u vođe top ekipa i u međuvremenu postali grand prix pobjednici. Definitivno se istoj sudbini nadaju i ovogodišnji debitanti. Prethodno spomenutog Raikkonena zamijenio je novi “Kimi” koji se odaziva i na prezime Antonelli i koji tek treba zaslužiti taj Finčev naziv. Uz njega su na gridu i novaci poput Bortoleta, Hadjara, Doohana, Bearmana i Lawsona (znam, nije klasični rookie) koji će svakako pokušati izvući najviše iz karata koje su dobili. Premda, nisam siguran kakve su ti šanse ako voziš za Kick Sauber, ali možda je i to neki vid prednosti pred drugima.
Je li moguće da si prošao čitav tekst bez da si spomenuo Ferrari? Gle, nije fora ako dobiješ sve na početku. Hoće li se itko bojati konja iz Maranella znat ćemo već nakon nekoliko utrka, ali sasvim je jasno da je pred Ferrarijem jedna od najvažnijih sezona u dugo godina. Za razliku od jednog Aston Martina koji je sve karte bacio na 2026. godinu i Adriana Newyja, Ferrari je izgleda sve svoje adute usmjerio na ovu sezonu. Charlesu Leclercu, svom Il predestinatu, doveo si Lewisa Hamiltona koji nakon nekoliko sezona lutanja u Mercedesu dolazi u crvenu ekipu uzeti ono za što smatra da mu s pravom pripada. Mislim, priča se ovdje piše sama i neću ispasti odveć pametan ako napišem da će ta priča biti urnebesna u slučaju Ferrarijeva poraza ili njihove pobjede. Što dovođenje Hamiltona znači za Leclerca? Pa, za početak, više nemaš pritiska jer će svi gledati broj 44. Opet, s jedne strane, pesimist u meni govori da Leclercu niti pobjeda nad Hamiltonom neće donijeti pohvale jer je pobijedio kud i kamo starijeg vozača. S druge strane, optimist u meni govori da je ovo TA godina. U Maranellu više nemaju isprika i ova godina bit će kulminacija rada Freda Vasseura.
Nećemo biti lišeni niti cirkusa u Red Bullu, posebice ako se ispostavi da bolid nije taj ove godine. Max Verstappen dobio je petog timskog kolegu u Red Bullu u vidu Liama Lawsona. Ako pogledamo prvenstvo vozača, ovo je dobra stvar jer Lawson definitivno neće uzimati bodove Verstappenu, što je činjenica koja drugim vozačima ne ide u prilog. Ali, ono što ne ide u korist Red Bulla upravo je neiskustvo Liama Lawsona koje bi ih moglo koštati u poretku konstruktora. Za Lawsona će u početku biti dovoljno da bude redovit u Q3, kao i to da u što češće bude koliko je to moguće bliže Maxu na stazi. Na Maxa ne treba trošiti riječi. Njega će zadovoljiti isključivo naslov i pobjede, što je zapravo i dobra vijest pogotovo ako bolid ne bude toliko konkurentan.
Konačno, došli smo do Mercedesa koji ima oba vozača bez ugovora za sljedeću sezonu. Prema tome, ove sezone imamo prvu godinu u kojoj će George Russell pokušati pokazati da u njemu ima dovoljno brzine i talenta za voditi ekipu poput Mercedesa. Bit će ovo i prva godina za, kako kažu, generacijskog talenta Andreu Kimija Antonellija koji ima zaista težak zadatak opravdavanja svog ludog hypea oko sebe. U ruke je odmah dobio igračku s kojom ide i velika odgovornost, što često može biti uteg. Trenutno se mogu sjetiti jedino Hamiltona koji je odmah u prvoj godini sjeo u konkurentan bolid. I Verstappen i, primjerice, Leclerc imali su jednu godinu kaljenja u momčadima sa začelja ili sa sredine poretka. Ako je ikome trebao još jedan razlog da pogleda ovu sezonu, Andrea Kimi Antonelli je svakako to.
Recimo i to da ukoliko u nedjelju prva tri mjesta na postolju zaokruže Piastri, Lawson i Antonelli, bio bi to jedan od najmlađih terceta vozača na prva tri mjesta u povijesti F1. Još mlađa kombinacija glasila bi da se na postolju nalaze recimo Antonelli, Bearman i Bortoleto. E to je utrka za koju bih platio kartu!
Pogled na brojač govori nam da nas do početka inauguralnog grand prix vikenda u Australiji dijeli nešto manje od 14 sati, što je otprilike jednako zaostatku Lancea Strolla u odnosu na Fernanda Alonsa. I zgodan način da se skrati čekanje.
Malo hiperboliziram, ali skužili ste poantu. :)
Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: zd1400rt - 56 ms!
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 21 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je HuMS32.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala na najavi.
Mala opaska.
Ne bih Mclarenov Baku stavljao u istu rečenicu sa Mclarenovim Zandvoortom ili Singapurom.
Na potonje 2 staze su bili baš dominantni, u Bakuu su pobijedili sa očigledno nelegalnim stražnjim krilom.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravi!!!!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poranit pa pogledat utrku i ponovo se zavalit u krevet. 😂
A mora se gledat, nije fora vratit snimku.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ae
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobar članak.
Jedino ne mogu smisliti ovog pjevača/zamjenu. Ima glas kao pijani lučki radnik kojemu je konobar dodao vode u viski pa se buni,
Samo je jedan bio Bon Scot.
https://youtu.be/ErXbMB9R5-0
1
0