Šef Cadillaca: Vozače ćemo birati isključivo na temelju zasluga – F1puls

Šef Cadillaca: Vozače ćemo birati isključivo na temelju zasluga

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 2 tjedana 4 min 6 komentara

Šef Cadillacove momčadi Formule 1, Graeme Lowdon, dao je prvi nagovještaj kako planira birati vozače za debi sljedeće godine.

Rekao je da će tim, koji ulazi u prvenstvo pod okriljem američkog automobilskog giganta General Motorsa, ozbiljno razmotriti angažiranje američkog vozača, ali samo ako se pokaže dovoljno konkurentnim.

“Definitivno ćemo birati na temelju zasluga,” rekao je Lowdon medijima. “Formula 1 nije igralište. Ovo je vrhunac svjetskog motosporta, tako da moramo odabrati vozače isključivo prema njihovim sposobnostima.”

FIA i Formula 1 prošlog su tjedna potvrdili da će Cadillac ući u prvenstvo 2026. godine. Iako su mnogi vozači već pod ugovorom za 2026., prošle godine su nekoliko višestrukih pobjednika izgubili svoja mjesta u momčadima.

“Srećom po nas, na tržištu je puno dobrih vozača,” priznao je Lowdon. “Nažalost, nismo mogli biti prisutni na tržištu vozača dok naš ulazak nije potvrđen, tako da je još prerano ulaziti u previše detalja jer tek sada možemo voditi ozbiljne razgovore. No, sigurno želimo vozače koji mogu doprinijeti cjelokupnom programu.”

Američki vozač?

Lowdon je priznao da postoji mnogo nagađanja o tome da bi američka momčad željela imati barem jednog američkog vozača. Trenutno na F1 gridu nema američkih vozača.

“Osobno ne vidim razlog zašto američki vozač ne bi mogao biti odabran na temelju zasluga,” rekao je.

“Sigurno je da bi to bilo nešto što bi se svidjelo navijačima, i ne vidim razlog zašto se to ne bi moglo dogoditi.”

“Samo zato što je netko Amerikanac, ne znači da ne može biti dobar vozač Formule 1,” dodao je. “Ne osnivamo momčad s kratkoročnim planovima.”

“Partneri su se dugoročno obvezali na projekt u Formuli 1. Već u ranoj fazi razgovarali smo o želji da poboljšamo prilike i mogućnosti za vozače da se probiju. Planiramo uvesti neku vrstu akademskog programa. Gledajući unaprijed, ne vidim razlog zašto ne bismo imali američke vozače u momčadi, ali na temelju zasluga.”

Trenutno postoji vrlo malo američkih vozača s dovoljnim brojem FIA superlicencnih bodova potrebnih za natjecanje u F1. Jedan od rijetkih, Logan Sargeant, izgubio je mjesto u Williamsu sredinom prošle godine, a Lowdon vjeruje da se ne planira vratiti u F1.

“Koliko ja znam, Logan više nije uključen u motosport,” rekao je. “On je Amerikanac, ali ne, nismo s njim vodili nikakve razgovore.”

Američki IndyCar vozač Colton Herta ranije je bio povezan s momčadi, a Cadillacov konzultant Mario Andretti naveo ga je kao potencijalnog kandidata. Međutim, njegov nedostatak superlicencnih bodova trenutno ga diskvalificira, što je Lowdon i potvrdio.

“On nema potreban broj bodova za superlicencu, a ako to ostane slučaj, to je očigledna prepreka za njega. Ne možemo odabrati vozača koji nema bodove – to je realnost s kojom se moramo suočiti.”

“Nedostatak bodova ne znači da nema sposobnost voziti trkaći automobil. Ne, on je izuzetno talentiran vozač i nije iznenađenje da bismo ga mogli razmotriti uz čitav niz drugih vozača.”

“Sigurno nije jedini u takvoj situaciji, i neće biti posljednji, jer su superlicencni bodovi često neizvjesni. No, moramo poštovati pravila, to je regulativa i toga se moramo pridržavati.”

Još jedan vozač koji je prošle godine izgubio svoje mjesto u F1, Zhou Guanyu, povezan je s Lowdonom preko svoje menadžerske ekipe. Lowdon je pohvalio Zhouove nastupe, ali je naglasio da neće imati nikakav poseban tretman pri odabiru vozača za momčad.

“Zhou je u posljednjih nekoliko godina napravio iznimno dobar posao u teškim okolnostima. Ono što je korisno za mene jest da on ne mora dodatno objašnjavati svoje sposobnosti jer sam ih već imao priliku vidjeti iz prve ruke, što je prednost.”

“Postoje pravilni mehanizmi provjere i ravnoteže, tako da nema favoriziranja ni prema njemu ni prema bilo kojem drugom vozaču s kojim smo možda imali prethodne kontakte. Kako znate, surađivali smo s nekoliko drugih vozača na gridu.”

“Mi smo tu da obavimo posao, tako da ćemo birati vozače prema zaslugama,” dodao je. “Na tržištu ima zaista odličnih vozača, uključujući Zhoua.”

“Sada konačno možemo ozbiljno sagledati što bi bila najbolja vozačka postava za naš tim.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

6 komentara

  1. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Volio bi vidjeti Drugovicha na gridu, ali mislim da je realnost nekakav amerikanac poput Colton Herte kojega se vec duze vrijeme gura u sport, uz nekog iskusnijeg vozaca poput Pereza ili Bottasa.



    4
    4

    0
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Baš bi se jedan meksikanac odlično uklopio u američku momčad i Trumpovu propagandu. 😁
      Pa onako, Trump dođe sa svojim ljubimcem Elonom rukovati se s vozačima Cadillaca i opale koju sliku zajedničku.



      1
      1

      0
  2. Rubens Barrichello
    Zbagy Prikaži

    Ja također mislim da je Herta najveći favorit za prvo sjedalo, ali njemu izgleda fale SL bodovi za nastupanje u F1. Mislim da sam negdje pročitao da bi valjda trebao biti među prvih 7 ove sezone u Indy-ju, da skupi dovoljan broj bodova.
    Šta se tiče 2. sjedala, ovisi jel im trebaju novci od sponzora. Ako da, onda Perez. Vjerojatnije mi je da im ne treba novaca,
    stoga bih volio vidjeti Alex Palou-a na tom drugom sjedalu.
    Baš bih htio da jedan tim bude s vozačima iz Indy-ja pa da se usporedi to natjecanje s F1. Onako prava američka priča. :)



    2
    2

    0
  3. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Herta je navikan do bola. Zato što mu je otac vozio Indy i Cart. 🫤 :facepalm:
    Ako hoće Amera, bolje da uzmu Alexander Rossija, ili čak Josef Newgardena – jesu stariji, ali znaju voziti. Španjolac Alex Palou bi također bio dobar izbor.

    Doći će i neki mlađi Amer, koji bi mogao biti bolji od Colton Herte. Samo strpljivo,…..



    1
    1

    0
  4. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Ukoliko izbor ne bude Mick i Nikita, biti cu razocaran. :)


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.