Nova lica u Formuli 1: Tko je Oliver Bearman? – F1puls

Nova lica u Formuli 1: Tko je Oliver Bearman?

Kolumna

Luka Gregorić

Prije 2 tjedana 10 min 4 komentara

Četvrti u seriji novopridošlih mladih vozača i onaj koji je svoj debi u bolidu Formule 1 imao prilike odraditi još prošle sezone je Oliver Bearman. Oliver je kao član Ferrarijeve vozačke akademije 2024. godine služio u ulozi rezervnog vozača za Ferrari i za Haas. Karte su pale tako da su i Ferrari i Haas tijekom sezone zatražili Bearmanove usluge – prvo Ferrari zbog operacije slijepog crijeva Carlosa Sainza na temelju čega je Španjolac propustio utrku u Saudijskoj Arabiji, a zatim i Haas čak dvaput, prvo u Azerbajdžanu zbog kazne Kevinu Magnussenu pa onda i u Brazilu zbog bolesti istog. Bearman se predstavio F1 svijetu tako da je odradio solidan posao s Ferrarijem u Džedi te s Haasom u Bakuu, dok nastup u teškim uvjetima u Brazilu nije bio tako spektakularan. F1 učinak na stranu, Bearman iza sebe ima veoma dobru juniorsku karijeru koju ćemo u ovom tekstu proučiti.

Rođen je 8. svibnja 2005. u Londonu, ali odrastao je nešto sjeveroistočnije u Chelmsfordu. Njegov otac, David Bearman, koji aktivno sudjeluje u razvoju sinove karijere i čije smo lice iz tog razloga dosta puta mogli vidjeti u kadru za vrijeme Oliverovih vožnji u Formuli 1, osnivač je i CEO osiguravajuće tvrtke naziva Aventum Group. David nije samo Olivera usmjerio k motorsportu, tu je također i drugi mlađi sin Thomas koji se trenutno natječe u Britanskoj Formuli 4.

Karting

Oliver je s kartingom krenuo 2013. sa svojih sedam godina. Ukupno, njegova karting karijera bila je uspješna, no kao svojevrsni reper možemo iskoristiti karijeru njegovog timskog kolege iz Formule 2 Andree Kimija Antonellija. U usporedbi s Antonellijevom karijerom, Bearmanova karting karijera izgleda znatno skromnije, no i dalje s puno dobrih rezultata.

U počecima bez znatnijih rezultata, no podiji počinju stizati 2016. godine na britanskim karting natjecanjima kada osvaja drugo mjesto na Super 1 Nationals prvenstvu u kategoriji Honda Cadet. Slijedi još nastup na ABkC British Open prvenstvu gdje uzima peto mjesto, a tu je godinu zaokružio s još jednim drugim mjestom na Kartmasters British Grand Prix. Iduće godine ponavlja nastupe na ta dva natjecanja gdje je osvojio podije, te na Super 1 Nationals prvenstvu ponavlja drugo mjesto, a konačno svoju prvu pobjedu u nekom kupu uzima na Kartmasters Brtish Grand Prix natjecanju.

Najplodonosnije godine dolaze pred kraj njegove karting karijere, pa tako 2019. osvaja drugo mjesto na Kartmasters British Grand Prix-u, ovaj puta u klasi Rotax Junior, da bi nakon toga pobijedio na IAME Winter kupu u klasi X30 Junior. Karting karijeru okrunio je osvajanjem IAME Euro serije i IAME Internacionalnog finala, također u klasi X30 Junior. 2020. godine napreduje u klasu X30 Senior gdje osvaja IAME Winter Cup.

Jednosjedi

Iste te godine Bearman završava svoju karting karijeru te debitira u jednosjedima i to u njemačkom ADAC Formula 4 prvenstvu za ekipu US Racing.  U prvim je utrkama u drugoj polovici top 10, a zatim dolazi prva pobjeda na drugoj utrci u Hockenheimu. Do kraja sezone osvaja još dva treća mjesta u Nürburgringu i Oscherslebenu. Sezonu završava kao sedmi u poretku s 144 boda. Također te godine, Bearman se okušao i u talijanskoj Formuli 4, gdje je u 9 nastupa osvojio jednu pobjedu i jedno drugo mjesto te osvojio 10. mjesto u ukupnom poretku vozača.

Naredne godine (2021.) ostaje u spomenutim natjecanjima, ali ovaj put u punom angažmanu na oba. Jedina promjena dolazi u vidu momčadi, ovaj put se natječe s nizozemskom Van Amersfoort Racing ekipom. Što se ADAC F4 prvenstva tiče, započeo ga je odlično s dvije pobjede na prvoj rundi na Red Bull Ringu. Zatim dolaze još dvije pobjede u Zandvoortu s četvrtim mjestom na trećoj utrci tamo, pa opet pobjeda u Hockenheimu zajedno s drugim mjestom na trećoj utrci. Ni tu nije stao s dobrim rezultatima, pa do kraja sezone ubire još 4 podija i jednu pobjedu. Tako je postao prvak s ukupno 6 pobjeda, 11 podija i 295 bodova u 18 utrka.

Istovremeno se natječe u talijanskoj F4, gdje sezonu započinje trećim i drugim mjestom na Paul Ricardu te drugim u Misanu, a upravo u Misanu kreće njegov izvanredan pobjednički niz sličan onom Antonellijevom u istom natjecanju godinu kasnije. Pobjeđuje drugu i treću utrku u Misanu, pa ubire pobjede na sve tri utrke u Vallelungi, pa pobjeđuje na još tri u Imoli, ali mu je pobjeda na trećoj utrci u Imoli oduzeta zbog diskvalifikacije (razlog: nepravilnost s motorom). Niz je tako prekinut, ali se Bearman pobjedama vraća već na idućoj utrci na Red Bull Ringu gdje još dodatno uzima i jedno treće mjesto. Slijedio je Mugello s ne tako blistavim rezultatima, ali dovoljno dobrim za osvajanje prvenstva, da bi na zadnjoj postaji sezone u Monzi opet uzeo pobjede na sve tri utrke. Osvojio je prvenstvo s 343 boda, 111 bodova ispred prvog pratitelja, a rezime sezone glasi: 11 pobjeda, 15 podija u 21 utrci. Tako je Oliver Bearman postao prvi vozač koji je pobijedio na dva F4 prvenstva u jednoj godini, što će iduće sezone ponoviti Andrea Kimi Antonelli.

Formula 3

Bolid Formule 3 Bearman je imao prilike iskusiti već 2021. kada se natjecao u britanskom GB3 prvenstvu gdje je odvozio 9 od 24 utrke te inkasirao 1 pobjedu i 3 druga mjesta. Zimu u početku 2022. godine provodi u azijskom Formula Regional prvenstvu gdje vozi 6 od 15 utrka, a najbolji rezultat iz tog natjecanja kojim se može pohvaliti je treće mjesto na drugoj utrci u Dubaiju.

Glavni angažman za 2022. bio je nastup u FIA Formuli 3 s Prema Racing ekipom. Timski kolege bili su mu Jak Crawford, Paul Aron i mlađi brat Leclerc. Prva utrka sezone – Bahrein sprint – Bearman kroz cilj prolazi kao prvi, ali je to napravio malo prečesto izlazeći van staze pa je dobio kaznu što ga je vratilo na drugo mjesto. Uz još šesto mjesto na glavnoj utrci, bio je to dobar rezultat za početak sezone. Međutim, nije nastavio u tom tonu, slijedila je Imola koju je uz par incidenata završio bez bodova, a zatim iz Barcelone uzeo tek 10 bodova. Nakon toga je krenulo na bolje, prvi podij došao je na glavnoj utrci u Silverstoneu, drugi odmah nakon na glavnoj utrci u Austriji, treći opet na idućoj utrci u Mađarskoj (uz 5. mjesto u sprintu), dok je u Spa izvukao pobjedu u sprint utrci te 3. mjesto na glavnoj utrci.

Na idućoj utrci u Zandvoortu se zbog crvene zastave kvalificirao tek kao 14., i to nije uspio nadoknaditi niti u jednoj od utrka čime si je poprilično smanjio šanse za titulu. Da je tituli zaista bio blizu potvrdio je rezultatima na zadnjoj utrci sezone u Monzi s dva druga mjesta na sprint i glavnoj utrci pa je na kraju sezonu završio kao treći u poretku, tek 7 bodova iza prvaka Victora Martinsa i s 2 boda manje od drugoplasiranog Zanea Maloneya. Naravno, to je i dalje bio sasvim dovoljno dobar rezultat za promociju u Formulu 2.

Formula 2

U Formuli 2 Bearman je proveo dvije godine vozeći i dalje za Premu. 2023. godine timski kolega mu je bio Frederik Vesti, a za razliku od sezone u Formuli 3, ovu je sezonu započeo lošije. Bahrein je prošao bez bodova, a u Džedi unatoč dobrim kvalifikacijama sprint je utrku završio sudarom s Théom Pourchaireom, dok je glavnu utrku vodio sve dok se nije izvrtio i tako završio tek deseti. Nakon slabe predstave u Australiji (7. i 17. mjesto), slijedio je Baku gdje je Bearman osvojio pole poziciju. U sprint je utrci uz dobar tempo imao i malo sreće te profitirao nakon sudara rivala i pogreške vodećeg Vestija i tako uzeo svoju prvu pobjedu u Formuli 2. Staza u Bakuu mu je očito odgovarala jer je Oliver pobijedio i na glavnoj utrci i tako postao ukupno deveti vozač u povijesti GP2/Formule 2 koji je pobijedio na obje utrke vikenda.

Nažalost po njega, forma mu je bila sve samo ne konzistentna, pa tako u idućoj rundi u Monaku ne uzima ni boda, a onda u Barceloni opet uzima pole poziciju, u sprint utrci napreduje do 7. mjesta, a u glavnoj pobjeđuje. Sinusoidna forma pokazala se opet u Austriji, gdje se kvalificira tek kao 19., ali u obje utrka uspijeva završiti unutar top 10. Sličan rezultat ostvario je i na domaćem terenu u Silverstoneu, dok u Mađarskoj ima dvije različite utrke – u sprintu osvaja 3. mjesto, a u glavnoj utrci pada na 13. mjesto. Sezona uspona i padova nastavila se u Belgiji gdje osvaja pole, ali ne uspijeva to kapitalizirati u utrkama te završava 12. i 7. Do kraja sezone još se ističe 6. mjesto u sprintu u Monzi i pobjeda u glavnoj utrci. Bearman je tako završio svoju debitantsku sezonu u Formuli 2 s 4 pobjede, 5 podija, 3 pole pozicije i 130 bodova što ga je smjestilo na 6. mjesto u poretku vozača. Prvak te godine Théo Pourchaire skupio je 203 boda, a Bearmanov timski kolega Vesti 192 boda.

2024. godina bila je godina kada je Bearman trebao ozbiljnije napasti naslov, ali Premina loša forma već spomenuta u tekstu o Antonelliju, izostanci zbog angažmana u Formuli 1 i Bearmanova opća nekonzistentnost učinili su tu godinu još lošijom od prethodne. Samo 3 rezultata u top 10 u prvih 12 utrka (dvije utrke propuštene u Džedi) govore sami za sebe, ali i u takvoj sezoni Bearman je imao dobrih momenata. Pobijedio je sprint utrku u Austriji, i tome još dodao pobjede u sprint utrkama u Monzi i Kataru. Sezonu je završio na 12. mjestu u poretku vozača sa 75 bodova i 3 pobjede. Njegov timski kolega i debitant Antonelli završio je šesti sa 113 bodova, dok je naslov uzeo Bortoleto s 214.5 bodova. Ispred Bearmana završio je i Franco Colapinto koji je propustio kraj sezone u Formuli 2 zbog vožnje u Formuli 1.

Formula 1

Spomenuto je već da je Bearman imao svoje nastupe u Formuli 1 kojih se vjerujem poprilično sjećate. Samo ću podsjetiti da je u Džedi nastupio za Ferrari gdje se kvalificirao kao 11. i utrku završio kao sedmi. Za svoju buduću ekipu Haas vozio je u Azerbajdžanu gdje se kvalificirao ispred Hülkenberga (11. vs 13. mjesto), a onda ga na kraju utrke lukavo prošao prije virtualnog sigurnosnog automobila za 10 mjesto. U Brazilu je bio bolji od Hulka u sprint kvalifikacijama (10. vs 12.), sprint utrci (14. vs DNF) i kvalifikacijama (17. vs 19.), dok se u promjenjivim vremenskim uvjetima glavne utrke nije baš snašao te imao nekoliko incidenata zbog kojih je i kažnjen s 10 sekundi. Utrku je na kraju završio kao 12. u odnosu na Hülkenberga koji je diskvalificiran.

Sve u svemu, jasno je da u mladom Britancu ima talenta i brzine, te da je jedan od najboljih u svojoj generaciji kada vozi blizu svog maksimuma, no vrlo je očita i nekonzistentnost u nastupima zbog koje se taj maksimum ne viđa toliko često. Stoga će biti zanimljivo vidjeti kako će se Oliver Bearman snaći u punoj sezoni u Formuli 1, gdje će mu timski kolega biti jedan solidan reper tempa u vidu Estebana Ocona.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

4 komentara

  1. Gilles Villeneuve
    BandoBoris Prikaži

    Jos jedan u nizu proletera koji je tu samo zbog zastave pored imena


    0
    -6

    6
  2. avalon Prikaži

    mislija sam napisat nešto pametno alo već su tu jedan ulzta pametni i drugi pametni komentar pa nema smisla ništa dodavat . možda jedino da će i bearman bit tek vozač koji će kružiti stazama ka i sainz i norris kako je dobro primjetija jedan iskusni kolega …..


    0
    0

    0
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Nekad nam je Hulk bio jedinica mjere sad je izgleda Ocon.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.