Od 1996. godine uz nekoliko iznimki VN Australije označava početak sezone Formule 1 i za nas Europljane označava buđenje u nedjelju ujutro dok još zora nije svanula. Zbog same konfiguracije staze u Melbourneu, nerijetko su utrke bile ne pretjerano zanimljive za gledati, no zbog nekih se isplatilo ustajati rano ujutro. Jedna od njih se odvila 1999. kada je svijet Formule 1 donio novog pobjednika Velike nagrade koji je spletom okolnosti postao jedan od glavnih kandidata za osvajanje te je bitku za naslov vodio sve do posljednje utrke sezone.
Uoči sezone došlo je do određenih vozačkih i momčadskih rošada i još nekih promjena. Veliki Tyrrell je otišao u povijest i zamijenio ga je British American Racing (BAR) u vlasništvu duhanskog diva British American Tobacca (BAT) koji je cijelu sezonu nosio prepoznatljivu “zip” livreju na kojoj je pola bolida imalo obilježja Lucky Strikea, a druga polovica 555 (duhanski brendovi u vlasništvu BAT-a) jer im nije bilo dozvoljeno nastupati s 2 različito obojena bolida (jedan bolid s oznakama Lucky Strikea, a drugi s oznakama 555). Od vozačkih rošada najznačajnije je direktna zamjena između Jordana i Williamsa, u kojem je Jordan sebi doveo Heinza-Haralda Frentzena iz Williamsa, a u suprotnom smjeru poslao Ralfa Schumachera. Jacquesa Villeneuvea koji je otišao u BAR zamijenio je Alessandro Zanardi, povratnik u F1. Put BARa je otišao i Ricardo Zonta. U Arrows su došli Pedro de la Rosa i Toranosuke Takagi, koji su zamijenili Pedra Diniza koji je otišao u Sauber i Ricarda Rosseta koji je prekinuo svoju trkaću karijeru. Promjene je doživio i Stewart koji je Josa Verstappena zamijenio Johnnyem Herbertom iz Saubera. I u konačnici, Minardi je Estebana Tuena i Shinjija Nakana zamijenio Lucom Badoerom i Marcom Geneom.
Kvalifikacije su završile isto za Top 3 kao i sezonu prije, prvi red su osigurali Mika Hakkinen i David Coulthard, dok je iza njih završio Michael Schumacher. Startnu petorku su zaključili Rubens Barrichello i Heinz-Harald Frentzen, a pratio ih je Eddie Irvine. Na kraju su top 10 zaokružili Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, Damon Hill i Alexander Wurz. U kvalifikacijama je bilo par neugodnih iznenađenja, kao što je 15. mjesto Alessandra Zanardija, kojeg je upratio Jean Alesi te Olivier Panis sa tek 20. najbržim vremenom. Iako se zbog pravila 107% Marc Gene nije kvalificirao za utrku, Minardijev Marc Gene je uspio dobiti pravo nastupa nakon zahtjeva Minardija obzirom da je ostvario dobra vremena na slobodnom treningu, a i zbog izlijetanja nije dobio šansu za boljim vremenom u kvalifikacijama.
Prije samog početka utrke, problemi na bolidu Mike Hakkinena su ga držali u boksu te je u posljednji trenutak odlučeno da će nastupiti u zamjenskom bolidu. Nakon kruga za zagrijavanje, bolidi su se poredali i sve je bilo spremno za start, ali start je prekinut zbog dima iz oba bolida Stewarta. I Rubens Barrichello i Johnny Herbert su imali curenje ulja iz bolida, ali na kraju je Barrichello uspio startati iz boksa u zamjenskom bolidu, dok je Johnny Herbert morao odustati od utrke, a da ju nije ni započeo. Zbog tih problema odlučeno je da će cijeli postupak biti ponovljen te da će utrka imati 57 krugova. Problemi na startu su se nastavili jer je Hakkinenu bolid ostao u brzini te su mu mehaničari morali pomoći oko starta, što je uzrokovalo probleme Michaelu Schumacheru jer mu je u tom trenutku mjenjač ispao u ler, zbog čega je i on trebao pomoć na startu, baš kao i Takagi. Zbog toga što je uspio krenuti prije posljednjeplasiranog, Hakkinen je mogao startati s pole positiona, a Schumacheru i Takagiju to nije pošlo za rukom pa su morali startati iz boksa.
Nakon svih navedenih problema, utrka je konačno započela. Nažalost za Alesija, ona je zbog problema s mjenjačem vrlo brzo završila, a i Damon Hill je zbog kontakta s Trulijem u trećem zavoju morao završiti utrku već u prvom krugu. Od vodećih Hakkinen je uspio očuvati vodstvo ispred Coultharda, Irvinea, Frentzena, Ralfa Schumachera i Fisichelle. Michael Schumacher se u međuvremenu počeo probijati u poretku te je uspio doći do 11. mjesta već u 9. krugu. Do 13. kruga McLareni su držali lijepo vodstvo od 18 sekundi ispred Irvinea, no tada Coulthard počinje osjećati probleme s mjenjačem te je u istom krugu primoran odustati. McLarenova nesreća se nastavlja krug poslije kada Safety Car topi prednost Mike Hakkinena nad Eddijem Irvineom. Safety Car je izašao na stazu jer je Villeneuve izgubio stražnje krilo na pravcu prije zavoja 11 te se zabio u zid, ali je prošao neozlijeđen. Diniz, Zonta i Badoer su iskoristili Safety car za pit stop.
Safety car je trajao sve do 18. kruga i tada su problemi za McLaren doživjeli vrhunac kada Hakkinen ne može ubrzati na startno-ciljnoj ravnini te ga dio grida počinje pretjecati, a on je primoran odustati od utrke. Jedan od vozača koji ga je obišao je bio Rubens Barrichello koji je u tom trenutku obišao i Michaela Schumachera, ali zbog toga je kasnije dobio kaznu “stop-and-go” jer je prestigao Michaela Schumachera prije nego što su prošli startno-ciljnu liniju. Nakon utrke, Brazilac je tvrdio da je nenamjerno prestigao Schumachera dok je pokušavao izbjeći sudar.
Irvine je preuzeo vodstvo, dok su ga slijedili Frentzen, Trulli, Ralf Schumacher i Michael Schumacher. U 19. krugu Zanardi se sudario, pa je po drugi put na stazu izašlo sigurnosno vozilo. Barrichello i Trulli tada su obavili svoje pit stopove, pri čemu je Trulli čak dvaput ulazio u boks. Utrka je ponovno nastavljena u 25. krugu, s Irvinom na čelu, ispred Frentzena, Ralfa Schumachera, Michaela Schumachera i Diniza, no već u istom krugu dolazi do kontakta Marca Genea i Jarna Trullija zbog čega obojica odustaju od utrke.
U 27. krugu, Michael Schumacher ponovno ima probleme, ovaj put sa stražnjom desnom gumom, ali je uspio stići do boksa. Njegovo prednje krilo bilo je oštećeno od vibracija i zamijenjeno krilom koje je bilo namijenjeno Irvineu, koje je nosilo broj 4. Pedro Diniz je u 28. krugu morao odustati od utrke zbog problema s mjenjačem, što je omogućilo Barrichellu da se popne na četvrto mjesto, ispred Zonte i Takagija. Već u sljedećem krugu do Wurz je imao spektakularan sudar kada mu je otkazao stražnji ovjes. Barrichello je u 32. krugu otišao u boks kako bi odradio kaznu, dok je Zonta obavio svoj drugi pit stop. U 34. krugu Ralf Schumacher otišao je u boks i pao na četvrto mjesto. Tri kruga kasnije, Irvine i Frentzen zajedno su otišli na promjenu guma, ali Irvine je uspio zadržati vodstvo, vraćajući se na stazu ispred Fisichelle. U 38. krugu Fisichella je otišao u boks i vratio se na petu poziciju, iza de la Rose.
Michael Schumacher tada je prošao kroz boks bez zaustavljanja, ali je u sljedećem krugu zbog problema s volanom ponovno ušao kako bi mu zamijenili volan. Barrichello je u 40. krugu prestigao Zontu i popeo se na sedmo mjesto, a zatim je u 41. krugu de la Rosa otišao u boks, prepustivši četvrtu poziciju Fisichelli. Barrichello je potom prestigao Takagija i došao do šeste pozicije, a ubrzo zatim obišao i de la Rosu za peto mjesto. Deset krugova prije kraja, Zonta je ušao u boks kako bi mu pregledali stražnje krilo, a po povratku na stazu zadržavao je Irvinea, koji je bio vodeći. Nakon dva kruga Zonta je imao probleme s mjenjačem i morao je usporiti. Na kraju utrke, Irvine je konačno stigao do svoje prve pobjede u Formuli 1, ispred Frentzena, Ralfa Schumachera, Fisichelle i Barrichella.
Da, buđenje u nedjelju u 4 ujutro ili dolazak iz dobrog programa u slične sate samo da bi gledali početak sezone Formule 1 nije baš jednostavno i lako. Ako utrka na kraju bude loša, kao što zna često biti slučaj s VN Australije, onda dolazi u pitanje isplativost za takav mazohizam. Ali, kad se dogodi utrka kao ova, onda “isplativost” nije upitna. Razna odustajanja, događanja i prije samog starta, novi i neočekivani pobjednik, lica na podiju koja ne viđamo čestom podbačaji favorita, sve nam je to donijela VN Australije 1999. godine. Sama utrka kao da je najavila kakva će biti sezona jer te sezone u jednom trenutku su čak 4 vozača bili kandidati za naslov, od toga dvojica od kojih se to uopće nije očekivalo, a to su junak naše priče i pobjednik utrke Eddie Irvine u Ferrariju i Heinz-Harald Frentzen, vozač Jordana koji je te sezone pokazao svu raskoš svog talenta i u jako dobrom Jordanu pokazao da se i mali mogu pošteno boriti sa velikima. Kakva će biti ova sezona, teško je predvidjeti unatoč predsezonskim testiranjima, a dio odgovora će nam dati upravo utrka u Melbourneu, zbog koje ćemo se opet ustati u 4 sata ujutro.
Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: zd1400rt - 56 ms!
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 21 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je HuMS32.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Fast Eddie – jedan od najpotcjenjenijih vozača devedesetih… Potencijalno jako dobra karijera, žrtvovana u ime osebujnog životnog stila…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Frentzen… Zeznuo s anti-stall sustavom dok je vodio na VN Europe (jedina pobjeda Stewart Forda). Naravno, teško da bi bio prvak, ali bi u posljednje dvije utrke sezone ušao sa samo bodom zaostatka za Hakkinenom i izjednačen sa Irvineom. Umjesto toga ušao je sa zaostatkom 12 bodova za Hakkinenom i 10 za Irvineom.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene uvijek uhvati neka nostalgija kada je Australija prva utrka. Koliko god možda ne budu zanimljive utrke ponekad i ne pokažu pravi poredak Melbourne ima to nešto. Ili me pak to sve vraća na neka stara bezbrižnija vremena, još kad sam bio klinac balavi i ustajao rano da gledam taj Melbourne i da drukam za Kajzera.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni je Albert Park uvijek bio super kada igram f1, cak medju drazim stazama za igranje :)
Slazem se i sa ovime za nostalgiju… i to budnjenje u jutro… ima nesto u Australiji :)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovoliko događanja nije bilo u cijeloj 2023. sezoni
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je utrka u 5 sati po hrvatskom vremenu? a kvalifikacije u 6? Ili
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako bi trebalo da bude
0
0