Symonds: Bolidi će biti glasniji, ali F1 treba odgoditi promjenu pravila

David Vidović

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Symonds: Bolidi će biti glasniji, ali F1 treba odgoditi promjenu pravila

David Vidović

VN Brazila, Interlagos

Tehnički direktor Williamsa, Pat Symonds tvrdi kako će u 2016. bolidi biti znatno glasniji za razliku od prošlosezonskih. Bolidi bi mogli biti čak do 25% glasniji zahvaljujući novom pravilu koje je FIA zajedno s momčadima donijela krajem prošle godine. Symonds je za Autosport izjavio da su glasniji motori stvar procesa unaprijeđenja motora, ali i da će nova pravila igrati veliku ulogu.

“Do sada, svi su u bolidima miješali plinove zajedno u jednu glavnu ispušnu cijev, dok ih u 2016. moramo razdvojiti. Wastegate na modernom motoru se ne otvara tako često. Imamo motor-generator na turbo punjaču i tako obnavljamo izgubljenu energiju i tako kontroliramo brzinu kompresora. Tako da jako rijetko otvaramo wastegate, u utrci skoro nikada, u kvalifikacijama pomalo. Do sada smo imali cijev koja povezuje wastegate i glavnu ispušnu cijev, i sada kada je se riješimo, bolidi bi trebali biti oko 14% glasniji kada je zatvoren, a kada je otvoren, mogli bismo dobiti 20-25% glasnije motore. Još ih uvijek nismo čuli na stazi, ali mislim da bi se stari prepoznatljiv zvuk turbo motora mogao vratiti. Motori stalno postaju glasniji zbog razvoja, to je prirodan proces, i stalno će postajati glasniji.”

Symonds je iskoristio priliku da izrazi zabrinutost u vezi promjena pravila za 2017. sezonu. Strateška grupa F1 je zakazala konačnu i službenu objavu pune liste promjene pravila za 1. ožujak. Sljedeće sedmice će se održati još jedan sastanak momčadi i Strateške grupe na kojem bi se mogla donijeti odluka o odlaganju konačne objave, a postoji šansa da se ponude nove promjene pravila koja ranije nisu dogovorena, kao na primjer dolijevanje goriva tijekom utrka.

“Još dva sastanka o tehničkom pravilniku se trebaju održati. Jedan sljedećeg tjedna, jedan sljedećeg mjeseca, prije nego što se konačan pravilnik za 2017. objavi početkom ožujka. Počeli smo skretati s teme, ulazimo u neke detalje koji se ne tiču Strateške grupe. Ona je osnovana s namjerom da odluči o izgledu bolida u 2017., što su i uradili. Ali sada Strateška grupa počinje promatrati opcije u sportskom pravilniku, što je pogrešno.

“Osjećam kao da nas požuruju, osjeća se mali pritisak. Nisam siguran da ćemo biti u stanju napraviti dobar bolid ako nastavimo žuriti s novim pravilima. Bio bih sretniji kada bi se promjena pravila odložila za 2018. i kada bismo imali godinu da dobro istražimo sve moguće opcije i ono što nam je potrebno za nove bolide.”

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #FIA#Symonds

Komentiraj

5 komentara

  1. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Zasto odlagati promjenu pravila za jos jednu godinu!
    Jel se to Pat boji da bi Williams mogao past par mjesta nize u poretku ili je posrijedi nesto drugo!
    Dajte donesite sad neka pametna rijesenja i neka se karte za slijedecu godinu ispremjesaju a ne da znamo tko je vec pobijednik.
    Zar je zanimljivo gledati da od 20 utrka 15 dobije Mecka pa gdje to ima i on bi jos da odgode pravila mislim stvarno eto on se boji da nece napravit dobar auto pa promijena pravila je svima zlatna prilika(osim Mecki) da izmisle nesto novo i da imaju prednost u startu koja bi mogla biti kljucna za osvajanje titule.


    0

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Naravno da se boji. Njih samo izvlači Benzov PU. Šasija i aerodinamika nula. Pa u drugom dijelu sezone FI je bila čak i malo bolja, u najgorem slučaju ista.
      Nije to više onaj Williams od prije 20-tak godina.
      Taj Williams bi izmislio neku novotariju za 2017. godinu što bi im možda donijelo i neku prednost.


      0

      0
  2. Kimi Raikkonen 7 Iceman Donator Prikaži

    Ja bih rekao da po ovom pitanju postoje dvije struje. Jednu čini Mercedes i momčadi oko Mercedesa, drugu čini Red Bull.
    Mercedesu odgovara trenutna situacija i jedina realna prijetnja im je Ferrari. Williams nema kapacitete najvećih, nalaze na trećem mjestu u kontruktorima i to je ono što žele zadržati. Force India isto ubire plodove suradnje sa Mercom, tako da je tu sve jasno. Ne kažem da nisu zaslužili biti tu gdje jesu, ali drugi su u problemima.
    Red Bull sigurno gura promjenu pravilnika za 2017. Možda nemaju PU, ali imaju Neweyja. Svi znamo za što je sposoban taj čovjek.
    Ferrari? Nezz…. Mislim da su oni toliko okupirani ovom sezonom. Nisam siguran da oni pošto poto guraju za veliku promjenu u 2017.
    McLaren? Oni pak imaju dovoljno problema sa Hondom i tu također nisam siguran da guraju veliku promjenu za 2017. Lotus tj. Renault također.


    0

    0
  3. Mercedes Mikalo Prikaži

    Pratim F1 skoro 40 godina i znam da sto vise mijenjate pravila to su vece sanse da imate ovakvu situaciju kao danas . Kod svake drasticne promjene uvijek neko odskoci pa ga treba ganjati par godina . Taman kad se druge momcadi priblize koliko toliko slijedi drasticna promjena pravila , pa ajmo sve nanovo . To je apsolutno pogubno za male momcadi jer one to ne mogu pratiti nikako . Pa samo razvijanje KERS-a je kostalo oko 60 milijuna eura . Bojim se da je trenutno F1 upala u neki zacarani krug iz kojeg se ne moze iskobeljati tako lako , vec samo lutaju , lutaju ……………..


    0

    0