Što se može očekivati od Haasa u prvoj sezoni?

Pulsmedia portal

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Što se može očekivati od Haasa u prvoj sezoni?

Pulsmedia portal

Haas F1

Haas F1

Približavanje početka nove sezone za sobom redovno povlači mnoga pitanja čije ćemo odgovore, naravno, dobiti tijekom sezone. Nova 2016. sezona nije iznimka, a jedno od pitanja koje privlači dosta pozornosti je i kako će proći nova momčad Haas.

Amerikanci su još i puno prije nego što je bila poznata njihova vozačka postava privukli jako puno pozornosti, a sve zbog njihove povezanosti s Ferrarijem i inovativnog pristupa ulasku u svijet Formule 1. Znajući koliko su visoki troškovi natjecanja u najelitnijem automobilističkom sportu, i vidjevši koliko su „uspjeha“ ostvarivale nove momčadi koje su se pojavile u posljednjih 10-tak godina, Gene Haas je pametno odlučio ući u tehničku suradnju s postojećom momčadi prema kojoj će sve što pravila dopuštaju dobiti već gotove. Tako će Haas dobiti motor, mjenjač i priličan dio Ferrarijeva novog bolida, zbog čega su Haas u startu prozvali Ferrarijevom B momčadi. Haas taj naziv uporno odbija, ali bez obzira bili oni stvarno Ferrarijeva B momčad ili ne, upravo im ovaj način u startu daje veliku prednost u odnosu na sve nove momčadi (koje nisu ušle kupovinom neke drugog tima) koje su se pojavljivale u posljednje vrijeme. Međutim, koliko je ta prednost stvarno velika, i koliko možemo očekivati od Haasa?

Čitajući komentare po forumima nemoguće se je oteti dojmu da je veliki broj onih koji smatraju da će Haas već od starta biti u sredini poretka, redovno u donjim bodovima te da će još i napredovati tijekom sezone. Postoje čak i oni koji misle da će Haas odmah biti i na nivou Force Indije! Međutim, je li realno očekivati tako nešto? Teško.

Pri komentiranju Haasa zaboravlja se jedna važna stvar – oni su nova momčad. Potpuno nova, a ne nova imenom dok je ekipa već godinama tu. Haas je morao kupiti novi tim, kako u tehničkom odjelu, tako i među mehaničarima, a svi oni tek moraju naučiti kako funkcionirati zajedno. A to i nije tako banalan problem kako se možda nekome na prvu čini. Učit će iz utrke u utrku i napredovati, ali prva sezona će se svoditi baš na to – skupljanje iskustva i učenje.

Mnogi kao prednost Haasa spominju i novac, nešto što je itekako ograničilo Virgin (kasnije Marussiju, pa Manor), Team Lotus (kasnije Caterham) i Hispaniu (kasnije HRT). Međutim, zaboravlja se da su te tri male momčadi ušle u svijet F1 privučene obećanjima o salary cupu što se na kraju nikada nije dogodilo. I umjesto da se natječu s budgetom od 50 milijuna eura morale su se snalaziti kako god znaju i umiju. Haas neće imati tih problema, dapače kao američka momčad imaju i dobru priliku da pronađu dobre američke sponzore i time si dodatno pronađu potrebna sredstva. Međutim, novac nije garancija uspjeha. Vratimo se malo u 1999. godinu. BAR je u svijet F1 ušao na velika zvona, i to još lakšim putem – kupovino momčadi (Tyrella). Za vozača su uzeli bivšeg svjetskog prvaka Jacquesa Villeneuvea, za partnera su imali Hondu, obećavali su brda i doline a prvu sezonu su završili sa sjećate li se koliko bodova? Čistom nulom!

Novac, ne znači puno ako nemaš dobru ekipu. Vozačku ekipu Haasa čine Romain Grosjean i Esteban Gutierrez. Ako Haas bude osvajao bodove osvajat će ih Grosjean koji je bez sumnje odličan vozač. Potpisavši njega Haas je napravio fantastičnu stvar. Gutierrez je u dvije sezone u F1 napravio jedno veliko ništa, ali je pitanje koliko je uopće tada bio spreman za F1. Danas je zreliji i željan dočekivanja, ali je u Haasu radi partnerstva s Ferrarijem i zbog toga što je Meksikanac, što je najbliže američkom vozaču što je Haas u ovom trenutku mogao pronaći. Možda vam se ovo čini kao previše napadna izjava, ali zar ne mislite da je Vergne bio bolji izbor da su se tražile samo vozačke kvalitete i povezanost s Ferrarijem?

Međutim, čak i odličan vozač poput Grosjeana neće moći puno napraviti ukoliko ne dobije dobar bolid u ruke. I sad tu dolazimo do najvažnije stavke. Novi bolid bi trebao biti dobar… ukoliko Ferrari nastavi s usponom koji je počeo prošle godine. Hoće li stvarno biti? Trebao bi, ali ništa nećemo znati dok ga ne vidimo na stazi. Ako ništa, barem će motor biti dobar. Ali, iako se velik dio bolida radi u suradnji s Ferrarijem, opet Haas mora napraviti neke svoje dijelove. Haas je nedavno izjavio da je uvjeren da će njihovi dijelovi biti kvalitetniji od Ferrarijevih, ali ne vidim odakle tolik orazloga za optimizam? Da, Haas ima jako puno iskustva u automobilističkim sportovima, ali preko Velike bare, a ne u F1. Također, tko je tehnički direktor Haasa? Guenther Steiner, Talijan njemačkog imena i prezimena koji u dosadašnjim F1 avanturama s Jaguarom i red Bullom nije napravio ništa posebno.

Sve ovo što pišemo ne znači da smo osudili Haas na neuspjeh, već je samo upozorenje da svaka priča lijepo zvuči ako ju se lijepo predstavi. Priča o Haasu izgleda odlično i lako je na prvu izletiti sa zaključkom da će biti pun pogodak. Ali, kada se promisli malo dublje nalaze se i slabije karike koje itekako mogu utjecati na konačan rezultat. Jedno je sigurno – Haas se neće osramotiti. Ali koliko će biti dobri neće ovisiti samo o njima nego i o drugima. Hoće li McLaren napredovati? Koliko će dobar biti Renault? Hoće li STR napredovati s vozačima koji su sada godinu dana iskusniji ili će nazadovati zbog kasne promjene motora? Može li Red Bull imati bolju sezonu od prošle? Gdje će biti Sauber?

Haas ima jako lijepu šansu osvojiti bodove već u prvoj utrci u kojoj tradicionalno bude dosta odustajanja. Ukoliko ne bude tehničkih problema, a motor ne bi trebao biti problem, bez sumnje su kandidat za bodove. Ali, čak i ako osvoje bod ili dva u prvoj utrci ne znači da će osvojiti još iti jedan bod tijekom sezone. Tada sve ovisi o razvoju bolida, novcu…

Za konačnu prognozu puno je nepoznanica, ali da će biti u rangu Vrigina, Team Loutsa i Hispanije u njihovim prvim sezonama, sigurno neće, baš kao ni da će biti na razini Force Indije!

Blackhawk

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Pulsmedia portal
Pulsmedia autor
153 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Haas

Komentiraj

11 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    dobar članak, slažem se sa prognozama.
    mali ispravak: ’99. honda nije pogonila BAR. ;)


    0

    0
  2. Lijep tekst

    Uglavnom, Grosjean mi je super vozač pa ću pratiti njihove rezultate i napredak sa zanimanjem.


    0

    0
  3. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Bolji od Saubera, Renaulta i Manora. Losiji od ostalih.


    0

    0
    • Mclaren kimi-f1 Prikaži

      bolji od saubera, ja bi rekao.
      Manor mi se cini da su odavno prebacili sve karte na sljedecu sezonu, imati ce bolji motor od hassa, a njihova suradnja sa williamsom nije za odbaciti, uz to jos imaju iskustva u f1. Treba vidjeti tko ce voziti za manor, ali ja njih ocekujem u bodovima.
      Za renault vjerujem da mogu bolje od toro rossa ove godine tako da ne vjerujem da ce biti tako nisko.


      0

      0
  4. Sebastian Vettel senja Prikaži

    Ne vidim problem u tome što je ekipa nova. Bez obzira na to vjerovatno je 100% sastavljena od ljudi sa višegodišnjim F1 iskustvom, kao i sve ostale. Svi se tu sele iz jedne ekipe u drugu, tako da ne vidim tu nikakav problem.
    Ne slažem se da Gutierrez nije napravio ništa. Drugu godinu u Sauberu je dobio jedan od najlošijih bolida. Čak je te godine i Marussia uzela bodove, a Sauber nije. Godinu prije, kao rookie imao je solidan bolid. I po meni nije ostvarivao toliko lošije rezultate od Hulkenberga. Za jednog rookiea. Smijem se kladiti da Grosjean neće puno odskakati od njega.

    A gdje bi Haas mogao biti? Za neke se ekipe sa sigurnošću može odrediti gdje će biti. Kao na primjer Ferrari i Mercedes. A za neke poput Haasa i McLarena, možeš ih staviti od vrha do dna. Sve zavisi hoće li imati neki veći propust. Mogu biti točak uz točak sa Ferrarijem, a mogu biti i nadnu poretka ako nešto gadno zajebu. Ali kao što sam rekao, sve su to ljudi sa F1 iskustvom, tako da ne očekujem neke velike probleme. Ali sigurno neće ni organizacija odmah u startu biti na nivou najvećih ekipa. Ali ako imaju isti motor kao Ferrari, i dijele dobar dio aerodinamičkih riješenja i šasiju, onda mislim da mogu biti u top 5 ekipa odmah u startu.


    0

    0
    • Senja – ako dopustiš da se objasnim. Osobno mislim da je to što su novi ipak mali kamen oko vrata. Mogu oni biti sastavljeni od pojedinaca s velikim iskustvima opet im treba uigravanja – svima treba. Počevši od mehaničara do ljudi iz tehničkog odjela. Čak je i Mercedesu, kada je kupio Brawn trebalo uigravanje na novi sistem. To je sasvim normalno.
      Za Gutierreza se ne bi složio s tobom, ali to je samo moje mišljenje, jer sam ga pratio jošd od GP3 vremena. Nakon prelaska u GP2 je odjednom počeo padati i nije pokazao ništa posebno. U F1 su dvije sezone bile dovoljne da se pokaže barem nešto – on nije pokazao puno. I na stranu sad taj loš bolid (stvarno je bio loš), opetj e radio puno pogrešaka. U Monte Carlu, kojeg si i sam spomenuo, je Bianchi donio bodove Marussiji, a Sauber nije osvojio niti boda – sjećaš li se zbog koga?
      Tko je koliki talent teško je nama amaterima govoriti, tu stručnjaci iz svijeta F1 (koje mi sami često omalovažavamo) bolje znaju. Možda je čovjek jednostavno prerano došao u svijet F1. Tko zna?
      I ne misliš li da je plasman u Top 5 ipak nerealna opcija? :-D Toyota je s puuuuno većim budgetom ušla 2002. godine i znaš i sam koliko su se mučili, a još su i osvojili po bod na dvije utrke (tada se bodovalo do 6. mjesta).
      Ali, ponavljam još jednom ovo je samo moje mišljenje koje se, kao i kolumna, ne iznosi da bi se nametnulo kao ispravno i točno, već samo da bi pokrenulo raspravu na čemu sam ti i osobno, kao i svima koji ostave komentar, zahvalan.


      0

      0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        I sam sam rekao da organizacija neće odmah biti na nivou velikih ekipa. Jer da baš sve bude posloženo kako treba iz prve, mogli bi ih očekivati odmah uz Ferrari. Ako baš toliko toga dijele.
        Zašto mislim da bi mogli biti u top 5? Pa evo da pogledamo ko bi mogao biti ispred njih. Mercedes, Ferrari, Red Bull – može a i ne mora. Williams je daleko od Mercedesa sa istim motorom. Ne vjerujem da će Haas biti toliko iza Ferrarija. Force India negdje oko Williamsa. Toro Rosso prošlogodišnji motor. Ne treba zaboraviti da ipak motor igra glavnu ulogu. A oni će imati jedan od najboljih. Još ako im je i šasija i aerodinamika na Ferrarijevom nivou… Naravno tu ih stavljam uz pretpostavku da ništa drastično ne zajebu.


        0

        0
      • Sebastian Vettel senja Prikaži

        Što se Gutierreza tiče, greške je pravio. Što je i razumljivo za početnika. Dobro, i u drugoj sezoni. Nekima možda treba više vremena za prilagodbu. Ali nije momak spor. Za Hulkom nije puno zaostajao u toj sezoni gdje je imao bolji bolid. Nekad bi Hulk izvukao pola sekunde i kvalificirao se puno iznad mogućnosti tog bolida. Tada je Hulk baš imao zapaženih rezultata. A nekada je Gutierrez bio odmah uz njega. Ovdje govorim samo o kvalifikacijama. Nisu to bile razlike kao na primjer između Stevensa i Merhija u Manoru prošle godine.


        0

        0
  5. ka šta je zekohonda spomenija 1999. u BAR – u je bija supertecov , a ne hondin motor . već 2000. sa hondinim motorom su u konstruktorskom dilili 4. misto ( od 9 timova ) sa benettonom no to je bilo prije 15 godina i danas je sve napredovalo pa tako i priprema za ulazak u 1. sezonu novog tima . ako u članku piše da je za uspjeh u F1 potrebna gomila novca šta svi znamo , a hass navodno ne bi treba imat sa tim problema zbog američkih sponzora . steiner možda po nekim mirilima i nije ništa napravija u F 1 ali radi se o iskusnom ( 30 godina iskustva ) menađeru koji je radija za mnoge rally timove i sa uspješnim vozačima ( npr Mcrae ) . tu je bija poprilično uspješan . toliko da su njegove sposobnosti “zapele” za oko laudi koji ga je i “lansira” u jaguar . u jaguaru niko nije moga ništa ( novčići ) no ipak je tim svako prvenstvo osvaja bodove , bija uz bok npr sauberu , jordanu , 2003./04. u konstruktorskom bija bolji od toyote koja je raspolagala skoro pa neograničenim financijskim resursima . znalo im se “zalomit” i poneko ( jedino ;) ) postolje ka npr irvinu u italiji 2002. irvin je jednu sezonu završija 12.. sljedeću 9. , webber 2003. ka 10. . solidno . s obzirom na resurse steiner je obavija solidno “zadatak” . u RB njegov zadatak je bija okupiti ljude , menađirat i to je obavija sasvim dobro , a druga je stvar šta mi nekad brkamo funkcije pa valjda mislimo da je npr domenicali treba konstruirat bolji bolid dok svi znamo koji je tadatak npr horneru , wolffu , tostu , dennisu … e taj zadatk ima i steiner u hassu ;) i to je jako dobro radija u prošlosti . hass ima vrlo dobar , pouzdan motor , galvni dizajner taylor ima iskustva iz jaguara , ferraria , benettona itd , grosjean je jako dobar vozač , esteban za mene diskutabilan ( nije nešto pokaza ) ali možda se treba pitat zašto su ga u ferrariu držali ? možda znaju/vide nešto više od nas ? novčića po svoj prilici neče falit , usko surađuju sa ferrariem , a valjda su kroz ovih 15 sezona od odlaska BAR – a shvatili da je tehnološki F1 sofisticiranija od onoga šta oni voze na svojim trkama pa izvukli pouke iz toga , naučili nešto mada generalno gledajući BAR je bija solidna ekipa sredine poredka ( konstruktorski ) . čak su 2004. završili prvenstvo 2. u konstruktorskom i 3. u vozačkom prvenstvu ;) virujem da u hassu ne bi mali ništa protiv da i oni u svojoj 1. sezoni budu oko sredine poredka konstruktora mada sve neče zavisit samo od nih … i npr FI , TR možda i još poneko će se “pitat za mišljenje” :


    0

    0
    • Dragi avalone, moj omiljeni članu F1 foruma širom ovih prostora – mea culpa, krivo sam složio rečenicu. Naravno da nisu imali Hodnine motore, ali su ih dogovorili dosta prije kraja sezone i s njima su počeli raditi Hondini ljudi. I tako je, napredovali su u idućoj sezoni ALI, to je bilo ništa jer su oni najvaljivali neke potpuno druge stvari – BAR je najvaljivao pobjedu već u prvoj sezoni i borbu za naslov! Ono što su ostvarili tijekom cijele svoje karijere kao BAR, čak i kad su imali potpunu podršku Honde koja je kurvanjski zajebala Jordana, je daleko od onoga što se očekivalo. Zato u kolumni i pišem o očekivanjima i stvarnosti ;-)


      0

      0
      • Blackhawk … ma da , kužim ja šta je napisano . nisam “opleja” po kolumni ( nisam ni zna ko je napisa :) ) samo sam skrenija pažnju na neke stvari isto ka šta sam to radija i lani kad sam “prizemljiva” optimizam navujača McL i honde . tada sam bija i papak i mrzitelj i sve ono “prigodno” ( ismijavanje mojih komentara npr ) no na kraju sezone sam se ja moga smijat njima ali nisam zloča pa sam to “preskočija” :) kod hassa je situacija drugačija bar kako ja to vidim i zato sam i napisa komentar kolumne ( iako sam se u prošlosti , a i sada najčešće poprilično slažem sa tvojim razmišljanjima … čudno za mene hahahahahaha ) . ipak , možda je malko “studioznije” trebalo sagledat sastav struktura u hassu pa bi se možda “neuspješni” steiner drugačije vrednova jer mu je menađiranje uvik dobro išlo , a i iskusan je . možda ne ka maurizio u ferrariu ali steiner se ipak dokaza . nije zanemariv ni dizajner taylor ili aerodinamičar agathangelou
        . dakle , postava je solidne “snage” , motor je provjereno dobar , pouzdan , imaju jednog jako dobrog vozača , novaca ne bi trebalo nedostajat i ovde je sasvim drugačija situacija nego lani sa McLH pa sam zato optimista u pitanju hassa . oni “pucaju” na bodove , a ne ka arai koji je odma najavljiva pobjede pa …. uz još jednog dobrog vozača ( ako nas esteban ne iznenadi ) npr magnussena ili možda vergna te “usku” suradnju sa ferrariem ( njihov drugi tim ka i TR/BR ? ) hass bi vjerovatno ima sasvim solidan rookie start u F 1 . eto , ja sam pisa samo o stvarnosti ( sa osvrtom na prošlost .. BAR ) , o očekivanjima ne ( zato nikad posi Q nisam dava procjene za trku .. za razliku od mnogih ) . generalno o očekivanjima se može nagađat posli predsezonskih testiranja , a i to ne mora bit relevantno jer sitimo se 2014. i RB . katastrofa na testiranjima , a kroz prvenstvo su ipak ostvarili 3 pobjede i ricciardo je na kraju završija 3. nije to bilo na nivou onoga na što su nas “navikli” prethodnih sezona ali ipak puno bolje no što su testiranja pokazivala :)


        0

        0