FIA želi kinesku momčad u F1 – Ben Sulayem nastavlja širiti grid – F1puls

FIA želi kinesku momčad u F1 – Ben Sulayem nastavlja širiti grid

Izdvojeno

Ako ste mislili da se širenje Formule 1 zaustavlja s ulaskom Cadillaca, razmislite opet. Predsjednik FIA-e, Mohammed Ben Sulayem, sada otvoreno zagovara ulazak kineske momčadi u F1, čime bi se ispunilo posljednje preostalo mjesto na gridu.

Nakon što smo prošli kroz beskrajnu sagu s Andretti-Cadillacom, koja je ipak završila odobrenjem za ulazak, sada FIA baca oko na kineskog proizvođača koji bi se pridružio sportu.

Ali, tko bi to mogao biti? I što to znači za F1?

Kina + F1 = logičan potez?

Ben Sulayem je u intervjuu za Le Figaro izjavio:

“Posljednje dvije godine sanjam o tome da velike zemlje budu zastupljene u Formuli 1. Sjedinjene Američke Države su već tu s General Motorsom. Sljedeći korak je dobrodošlica kineskom proizvođaču. Vozača već imamo.”

Naravno, kada kaže “vozača već imamo”, misli na Zhoua Guanyua, prvog kineskog F1 vozača, koji nakon tri sezone u Sauberu sada obnaša ulogu rezervnog vozača Ferrarija.

Ako već imaju vozača, logično je da bi željeli imati i momčad, zar ne?

Ovo je dio gdje stvari postaju zanimljive. Jer, za razliku od Andretti-Cadillaca, koji su imali konkretnu strukturu, plan i operativni tim, trenutno nema poznatog kineskog proizvođača koji ozbiljno planira ulazak u F1.

Najveći kineski automobilski brendovi – Geely, BYD, Chery, Nio – svi su fokusirani na tržište električnih vozila. A kako F1 ne planira prijeći na potpuno električni pogon barem do 2030-ih, pitanje je koji bi od ovih proizvođača bio spreman ulagati milijarde u razvoj F1 momčadi.

Možda Geely, koji posjeduje Lotus i Volvo? Možda SAIC, vlasnik MG-a? Možda neki potpuno novi igrač koji se želi probiti na svjetsko tržište?

S obzirom na to da FIA voli pričati o “kvalitetnim momčadima”, očito žele nekoga tko će doći s ozbiljnom infrastrukturom, a ne još jednu privatnu ekipu koja će se boriti za preživljavanje na začelju grida.

Zašto bi F1 htjela kinesku momčad?

Kao i uvijek, odgovor je jednostavan, i financijske je prirode, – Kina je golemo tržište.

  • Najveće automobilsko tržište na svijetu.
  • Raste interes za F1 – ali još uvijek nije na razini Europe ili SAD-a.
  • Zhou Guanyu je pomogao popularizaciji sporta, ali F1 zna da bi kineska momčad donijela još veći interes.

Kad pogledate s komercijalne strane, ovo ima puno smisla. Ako F1 želi biti globalno najjači sport, ne može si priuštiti ignoriranje Kine.

Problem bi mogao ležati u činjenici da Kina nikada nije imala ozbiljan F1 projekt.

U sportu gdje ni Andretti-Cadillac nisu mogli dobiti sve zeleno svjetlo odmah već nakon mučne borbe za okruglim stolom, možemo samo zamisliti koliko će FIA i FOM otežati život nekom kineskom proizvođaču koji bi se htio uključiti u sport.

Ben Sulayem očito želi da se F1 proširi, ali realnost je da trenutno ne postoji ozbiljna kineska momčad koja je spremna ući.

Da, Kina je tržište koje F1 želi osvojiti. Da, imali su Veliku nagradu Kine (kad ih pandemije i političke odluke nisu ometale). Ali razviti F1 momčad nije isto što i sponzorirati utrku – to je ogroman proces koji zahtijeva godine priprema.

Za sada, sve ovo zvuči više kao ideja nego konkretan plan.

No, jedno je sigurno – ako neki kineski proizvođač stvarno odluči ući u F1, sport će se još jednom naći u situaciji gdje mora birati između proširenja i zaštite postojećih momčadi. A s obzirom na to koliko je dugo trajala priča oko Andrettija, ne bismo se trebali nadati brzom rješenju.

Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: zd1400rt - 56 ms!


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

20 komentara

  1. Marlboro
    Hey You Prikaži

    Baš bi volio da uđu čisto kinezi sa čisto kineskom ekipom. Čisto da vidimo kako kopiranje boljih doživljava epic fail na globalnoj razini.



    2
    -1

    3
    • Stefan Bellof
      denisg Prikaži
      x1

      Kinezi su izmislili papir i barut, bili su velika sila dok ih se nisu dohvatili englezi i kokainskim ratovima vratili u kameno doba,
      90-tih su počeli proizvoditi jeftine stvar za par eura za europske i američke tvrtke, 2000-tih počinju proizvoditi za kinesko tržište kopije po povoljnijim (realnim) cijenama,
      2010-tih prerastaju u tehnološkog diva, dok amerikanci lete u svemir ruskim raketama kinezi idu vlastitim,
      2020g. Kinezi grade 2000km pruge za super brze vlakove,
      2021g. postaju broj 1 u količini novougovorenih gradnji u brodogradnji i to prvensveno za evropske i japanske naručitelje,
      2022g. najveći svjetski proizvođač baterija,
      2023g. najveći svjetski proizvođač automobila,
      2024g. 50% svih proizvedenih industrijskih robota u svijetu instalirano je u Kini, 30% ispitanih tinejdžera u Kini žele postati inženjeri, dok u Europi 30% žele postati influenceri,
      I ti bi se smijao kinezima.



      12
      12

      0
      • Marlboro
        Hey You Prikaži

        Fantastican osvrt. Sve to sto si nabroji je posve normalno obzirom koliko ih ima. A ono sto ja zelim vidjeti jesu li kopije shit shitova ili su dosegle razinu originala. A nazalost obzirom da jos nismo vidjeli J20 vs F35 i slicne usporedbe F1 je dovoljno tehnoloski napredna da vidimo gdje su. Jer ako cemo gledat autoindustriju bez obzira na kolicinu jeftinih auta koju proizvode i dalje su to smeca.



        2
        0

        2
        • Chequered Flag
          AnteF1 Prikaži

          Pišeš li ovo s ajfona koji je proizveden u Kini ;)



          2
          2

          0
        • Stefan Bellof
          denisg Prikaži

          Hvala, Indijaca ima i više ali nikad neće dostići Kinu. Nadam se nikad nećemo imati priliku vidjeti J-XDS ili J20vsF35, jer ako s to desi onda nam nema sutra.
          Jesi li vozio koji kineski automobil, nekoliko mojih poslovnih partnera koji voze e-klase, M5, i M6 koji su bili u Kini kažu da su oduševljeni voznim karakteristikama i kvalitetom izrade, i cijenom automobila u kojima su se vozili iili koje su vozili.
          F1 je tehnološki vrlo zahtjevan i specifičan sport, na kojemu su zube slomili i najveći npr. Toyota kada govorimo o timovima ili Prost kada govorimo timovima koji su imali potporu države.
          Smijati se kinezima da nisu dovoljno tehnološki napredni u trenutku kada su ispred svih po količini, a sve više i po kvaliteti je znak da si neupućen ili ne želiš prihvatiti činjenice.



          1
          1

          0
      • Tricolore Gorila
        Zendo Prikaži

        Sve je u redu ne treba nikoga podcjenjivati, daj nam malo i statistiku o rusima da što prije poželimo emigrirati u neki od ta dva raja na zemlji



        2
        2

        0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        @denisg – dosta toga iz tvog posta je istina, kinezi su stvarno izmislili barut i papir (i još puno toga), ali su prestali biti velika sila davno prije dolaska engleza i opijumskih (ne kokainskih) ratova. Kad smo već kod povijesti, kinezi nisu bili baš nerazvijeni do drugog svjetskog rata i njihovog građanskog rata, kada ih je Mao (a ne neke kolonijalne sile ili Japanci) vratio u kameno doba. I onda su se tek od Deng Xiaopinga polako vraćali u civilizirani i razvijeni svijet.

        Također, njihov tehnološki napredak koji si nabrojao je impresivan i vjerojatno istinit po brojkama, ali ne opovrgava ono što je Hey You napisao. Do njega nisu došli samostalnim razvojem, nego niskim cijenama proizvodnje, kopiranjem, backward inžinjeringom, a najčešće kratkovidnim odlukama zapadnih kompanija da dobrovoljno prepuste kineskim kompanijama pristup svoj tehnologiji misleći da će pokupiti profit i dalje ostati tehnološki iznad. Kao da nisu vidjeli na primjeru Japana i Južne Koreje da neće proći dugo dok učenik ne prestigne učitelja. Samo što su Japan i Koreja po veličini patuljci u odnosu na Kinu… Nije za smijanje, slažem se. Iako u Kini ispitani tinejdžeri govore ono što im komesar kaže, da bi dobili bolje kreditne bodove, ako ćemo realno…

        Ono što bi u suvremeno doba moglo unazaditi Kinu su Xi i njegova probuđena strast za militarizacijom i diktatorskim metodama. Kineski vladari između Maoa i njega su to stavili po strani i koncentrirali se na ekonomski napredak, u čemu su i uspjeli. Sad njihova ekonomija dolazi u zasićenje i vidjet ćemo kako će to dalje funkcionirati.


        0
        0

        0
        • Stefan Bellof
          denisg Prikaži

          @drv – odgovor sam napisao iz glave i nisam htio mješati politiku i povjest, i ne bi htio polemizirati o politici previše., cilj je bio što kraće činjenicama odgovoriti na komentar Hey you.
          Što se tiće tehnološkog rasta sam si dao odgovor, kinezi su gledali, kopirali (copy – a najčešće kratkovidnim odlukama zapadnih kompanija da dobrovoljno prepuste kineskim kompanijama pristup svoj tehnologiji misleći da će pokupiti profit i dalje ostati tehnološki iznad.), učili i sada sami razvijaju vlastite proizvode za svoj račun i jako su dobri u tome, mi europljani možemo samo gledati i sanjati o tome, nažalost.
          Vratimo se F1 sezona samo što nije počela.


          0
          0

          0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Sve pet, samo zašto kažeš da mi europljani možemo samo gledati i sanjati o tome?
          Pa i mi razvijamo i proizvodimo visokotehnološke proizvode, nije da to jedino kinezi znaju, dapače.
          Nisam siguran da su oni u stanju, za razliku od europljana, složit F1 bolid koji je u stanju pobijeđivati konkurenciju.
          Na njihovoj strani je jedino cijena konačnog proizvoda, i količina koju mogu izbaciti na tržište.
          Barem za sada.



          1
          1

          0
        • Stefan Bellof
          denisg Prikaži

          Pa zato jer mi razvijamo visoko tehnološke proizvode ali prozvodimo sve manje i manje svih vrsta proizvoda, razlozi su visoka cijena energije, prvo zbog krive energetske politike i drugim dijelom zbog rata u ukrajini, onda zbog kompliciranog zakonodavstva npr. 2024g EU je donijela 13800 novih zakona i propisa a SAD 800, te zbog nedovoljnih poticaja za proizvodnju.
          Proizvodnja je jednostano postala preskupa te se smanjuje, smanjivanjem proizvodnje dolazi do odljeva kvalificiranih kadrova i tako sve u nizu u europi ide nizbrdo, a kod kineza uzbrdo.
          Nisu europljani nešto posebno u tehnologije u F1, nego je stvar u tome da se samo oni njome i bave i to već dugo vremena, a to je vrlo vrlo specifična grana tehnologije koja nije isplativa komercijalno ukoliko vlasnik nije proizvođač automobila ili nešto specifično kao Red Bull.
          Teško koja kompanija može stvoriti momčad, bolid i tvornicu od nule, vidjeli smo na mnogim primjerima kroz povjest da samo novac ne znači puno u tom smislu, i da za sve treba vremena, najvjerovatnije će se desiti scenario da će ući u natjecanje kao ‘B’ ekipa postojećeg tima, postupno izgraditi infrastrukturu i nakon nekoliko sezona se osamostaliti, isto vrijedi i za kineze kao privatni ili ‘državni tim.


          0
          0

          0
    • Carlos Sainz 55
      Tudum Prikaži

      Zar još uvijek postoje ljudi koji podcjenjuju Kineze?

      Nismo više u 98. pajdo.



      3
      3

      0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Hvala za tekst. Hoćemo još. ✌✌??



    2
    2

    0
  3. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Što bi rekao Dirty Harry: “kako stylish”.


    0
    0

    0
  4. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ukratko: Sulji idu izbori.

    Udugo:
    Budući su mu na jesen izbori, a zapadni savezi nisu zadovoljni njegovim potezima i lakoćom dijeljenja otkaza u FIAi onda čovjek traži nove saveznike. Kina ima utjecaj na puno zemalja i kad bi imali dobar razlog založili bi se da se njemu dodijeli još jedan mandat.

    A ako Kina upre sa svojom momčadi: “Resistance is futile, you will be assimilated…”



    2
    2

    0
  5. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Ja zelim gledat kinesku momcad koja ce pobjediti na americkom tlu :zubo:



    4
    3

    1
  6. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa novinar Prikaži

    Ako smo imali Indijsku momčad onda je lako zamisliti i Kinesku.
    Teško da će osnovati momčad iz nule jer više nitko ne želi ponoviti Toyotinu priču. Prije da će postati title-sponsor postojećoj ekipi i ubaciti se u vlasničku strukturu. Lako bi se moglo osloboditi mjesta u ekipama budući da europska autoindustrija pada. Npr Renault bi mogao napokon priznati da im je opet dosta, a možda čak Audi i Mercedes.
    Kina ne mora osvojiti F1 isključivo pomoću svojih proizvođača automobila, može biti bilo koja bogata i ambiciozna kompanija.



    6
    6

    0
  7. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Baš me zanima kako bi prošao prijedlog zakona da se Formula 1može održavati samo u demokratskim državama.
    p.s.
    Slučajno sam gledao jednu utrku sa kineskim komentatorima dok je vozio kineski vozač.
    Oprostite ali to nije imalo nikakve veze sa sportom.
    Pošto je njihov vozač bio na 17.mjestu,slavili bi svaki puta kada bi nekome boljemu otkazao bolid i to na način podloga smijanja.
    Smijali bi se i svaki puta kada bi netko otišao po nove gume.
    Hahaha evo ga, već je na 12 mjestu…….
    I onda kada bi kineski vozač otišao u boks po gume, prvo bi napadali suce je su mislili da je dobio kaznu, a kada su shvatili da je to utrka u kojoj se mijenjaju gume i da je njihov vozač pao na posljednje mjesto, krenuli su sa politikom.
    Kako njihov vozač ponižava Kinesku partiju i samu Kinu i kako bi ga trebalo oštro kazniti za tako loš nastup.
    Od trenutka kada je njihov vozač zasjeo na zadnje mjesto, samo su reklamirali Kineske veličanstvene planine, napredak u izgradnji i novim tehnologijama, nekoliko puta su ponovili kada se održava kongres komunističke partije i kako je njihov vozač upravo ponizio sve Kineze i članove Komunističke partije o to baš neposredno prije održavanja 19. ili 20.kongresa…….
    To je bilo užasno.
    Niti Sjeverna Koreja ne bi pustila takve komentare.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.