Kako će nova pravila promijeniti sezonu 2025.? – F1puls

Kako će nova pravila promijeniti sezonu 2025.?

Izdvojeno

Tea Valenta

Prije 1 mjesec 5 min 9 komentara

x2

U sezoni 2026. s novim bolidima dolazi i mnogo promjena u pravilima. Stoga u posljednju sezonu prije novih regulacija nema mnogo promjena u odnosu na prošlu. Ipak, izdvajamo najvažnija pravila koja su se promijenila ulaskom u 2025. godinu.

1. Nema dodatnog boda za najbrži krug

Od ove sezone, vozači više neće dobivati bod za najbrži krug. Nakon što je pravilo ponovno uvedeno od sezone 2019. (vrijedilo je i između 1950. i 1959.), vrijeme je pokazalo kako nema željeni utjecaj. U praksi bi najbrži krug ostvario vozač koji ima dovoljnu vremensku prednost u odnosu na vozača iza sebe da odradi zamjenu guma bez gubljenja pozicije na stazi. Prijelomnica za brisanje tog pravila se dogodila prošle sezone u Singapuru kada je Ricciardo, koji je bio na začelju, uzeo najbrži krug od Norrisa koji je još bio u konkurenciji za naslov. Tu su naravno krenule priče je li Red Bull koristio svoju sestrinsku ekipu RB za pomaganje Verstappenu.

2. Teži bolidi

Zadnjih godina bolidi postaju sve teži i teži. Ulogu u tome igraju najviše veći motori, baterija i sve stroži sigurnosni zahtjevi. Ukupna masa bolida i vozača zajedno se podiže sa 798kg na 800kg. Nije to velika promjena, no mogla bi pomoći nekim vozačima. Razlog tome je što su vozači do sada mogli imati maksimalno 80kg, dok po novim pravilima mogu imati 82g. Neki su vozači stoga bili u nepovoljnijem položaju, posebice oni viši jer su onda imali limitacije u pogledu mišićne mase. Ovo pravilo je uvedeno kako bi barem donekle olakšalo u tom pogledu.

3. Novi sustav rashlađivanja u ekstremnim uvjetima

Nakon problema s kojima su se suočavali vozači tijekom utrka gdje je velika vlaga i visoke temperature, posebice u Katru 2023., FIA je postavila nove regulacije za rashlađivanje. U situacijama kada temperatura prijeđe 30.5°C i proglasi se opasnost od ekstremnih vrućina, momčadi će morati primijeniti poseban sustav za rashlađivanje. U suštini će to biti slično prsluku koji vozači već nose kada su izvan bolida. Majica koja će ih hladiti ima približno 48 metara mini cijevi spojene na bateriju. U utrkama kada će biti potreban taj sustav, bolidi će moći težiti dodatnih 5kg kako bi momčati mogle bez korigiranja bolida postaviti bateriju i sve ostalo potrebno za rashlađivanje vozača.

4. Stroga pravila za fleksibilna krila

McLaren je prošle sezone izazvao kontroverze kada su proizveli fleksibilo stražnje krilo koje se malo uvija pri velikim brzinama, otvarajući prostor koji smanjuje otpor zraka i povećava brzinu. Neki su ga stoga prozvali mini DRS-om jer ima slični utjecaj. FIA je za novu sezonu promijenila pravilo koliki je dozvoljeni razmak između dva profila stražnjeg krila. Sa dosadašnjih 10-15mm smanjili su na 9,4-13mm, dok dozvoljeni razmak pri otvorenom DRS-u ostaje maksimalnih 85mm. Nisu nova ograničenja postavljna samo za stražnje krilo, već i za prednje koje se sada može vertikalno pomicati maksimalno 10mm u osnosu na 15mm u prošlim sezonama. Čini se da bi ovo pravilo moglo najviše naštetiti Mclarenu i Mercedesu koji su prošle sezone puno radili da iskoriste maksimalna dopuštenja fleksibilnosti.

5. Manje testiranja starih bolida, više šansi za nove vozače u trkaćem vikendu

Od 2025. FIA je smanjila mogućnosti testiranja bolida starih između 2 i 4 godine na maksimalno 20 dana kroz cijelu sezonu. Vozači iz iste ekipe koji se natječu u prvenstvu imaju zajedno samo 1000km dozvoljenih kroz 4 dana. Do sada su momčadi morale na 2 treninga kroz sezonu u bolid staviti vozača koji se natjecao na manje od 2 utrke, ta se brojka povećava na 4 treninga za ovu sezonu.

6. Pozicije na startu kada nema kvalifikacija

Novi problem se istaknuo na prošlogodišnjoj utrci u Brazilu, a to je da nisu jasna pravila kako će se formirati startni grid u slučaju da uvjeti na stazi ne dozvoljavaju kvalifikacije. Do sada su iz FIA-e odlučivali na čemu će se temeljiti startne pozicije, najčešće po vremenima sa zadnjeg treninga. Problem je nastao u Sao Paulu kada je bio sprint vikend i nije se znalo sa kojeg bi se segmenta uzela najbrža vremena. Vozio se prvi trening u petak ujutro, ali i kvalifikacije za sprint utrku kasnije tog dana. Rezultati su bili vrlo različiti, no to na kraju nije bilo važno jer su sena kraju kvalifikacije održale sljedećeg dana. Ipak, kako bi pravila bila jasnija, od ove sezone je uvedeno pravilo da se u slučaju neodržavanja kvlaifikacija startni grid formira na temelju ukupnog poretka vozača u tom trenutku sezone. Također, startne pozicije se službeno objavljuju sat vremena prije utrke u odnosu na prijašnjih 2 sata. To znači u slučaju kasnog odustajanja vozača pred sam start utrke, vozači iza njega se mogu pomaknuti za jedno mjesto naprijed, umjesto da ta startna pozicija ostane prazna.

Hoće li nova pravila utjecati na momčadi i utrkivanje ostaje nam za vidjeti.

Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: t27 - 319 ms!


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

9 komentara

  1. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Taman. Dobro za imati sve na jednon mjestu ??



    4
    4

    0
  2. Dee-Lite Prikaži

    Točka 2.

    Je li riječ o minimalnoj ili maksimalnoj težini? – Rekao bih da se podigla *minimalna* težina.

    “Minimum weight adjustment
    To make sure taller drivers have a fair chance, the minimum driver weight allowance has been increased from 80 kg to 82 kg. This change also raises the minimum weight of the car slightly, from 798 kg to 800 kg. This small change helps create a more equal playing field for all drivers, regardless of their size.”



    1
    1

    0
  3. Lando Norris
    F1 Zagorec Prikaži

    Toča 6. (ako sam dobro shvatio) mi ne zvuči baš najpoštenije!
    Znači, vodeći u poretku starta prvi ako se ne održe kvalifikacije?
    Ili sam krivo razumio?



    1
    1

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Više manje dobre sitnice, osim onog dvojbenog poretka za start.
    Ali to 800 kila će biti zanimljivo 2026.
    Tada debelo povećavaju snagu električnog dijela i smanjuju snagu benzinskog motora.


    0
    0

    0
  5. Mclaren
    AlkY Prikaži

    Pravilo br 1 podrzavam , jer upravo taj primjer Ricciarda i sestrinske momcadi ( koja je sama po sebi totalni smijeh i nedopustivo ) pokazuje da nije to ono cemu su se nadali kad se uveo taj bod.

    Pravilo br. 3 , gdje se ima za nabaviti takve majice ? Apsolutno bi uzeo jednu :D


    0
    0

    0
  6. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Pravilo 5 je potaknuto prošlogodišnjim RBovim sumanutim testiranjem s Verstappenom u 2 godine starom bolidu ne bi li shvatili otkud problemi…. Pa se onda shvatilo da se stari bolidi ne koriste samo za promociju i junetinu nego da imaju moguću ulogu u razvoju trenutnih bolida….


    0
    0

    0
  7. Ferrari
    renato2107 Prikaži

    Još kad bi uveli 6. pravi parc ferme i 7. zabranu zamjena guma i čačkanja za vrijeme crvene zastave…


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

Deset godina s vama!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.