U sezoni 2026. s novim bolidima dolazi i mnogo promjena u pravilima. Stoga u posljednju sezonu prije novih regulacija nema mnogo promjena u odnosu na prošlu. Ipak, izdvajamo najvažnija pravila koja su se promijenila ulaskom u 2025. godinu.
Od ove sezone, vozači više neće dobivati bod za najbrži krug. Nakon što je pravilo ponovno uvedeno od sezone 2019. (vrijedilo je i između 1950. i 1959.), vrijeme je pokazalo kako nema željeni utjecaj. U praksi bi najbrži krug ostvario vozač koji ima dovoljnu vremensku prednost u odnosu na vozača iza sebe da odradi zamjenu guma bez gubljenja pozicije na stazi. Prijelomnica za brisanje tog pravila se dogodila prošle sezone u Singapuru kada je Ricciardo, koji je bio na začelju, uzeo najbrži krug od Norrisa koji je još bio u konkurenciji za naslov. Tu su naravno krenule priče je li Red Bull koristio svoju sestrinsku ekipu RB za pomaganje Verstappenu.
Zadnjih godina bolidi postaju sve teži i teži. Ulogu u tome igraju najviše veći motori, baterija i sve stroži sigurnosni zahtjevi. Ukupna masa bolida i vozača zajedno se podiže sa 798kg na 800kg. Nije to velika promjena, no mogla bi pomoći nekim vozačima. Razlog tome je što su vozači do sada mogli imati maksimalno 80kg, dok po novim pravilima mogu imati 82g. Neki su vozači stoga bili u nepovoljnijem položaju, posebice oni viši jer su onda imali limitacije u pogledu mišićne mase. Ovo pravilo je uvedeno kako bi barem donekle olakšalo u tom pogledu.
Nakon problema s kojima su se suočavali vozači tijekom utrka gdje je velika vlaga i visoke temperature, posebice u Katru 2023., FIA je postavila nove regulacije za rashlađivanje. U situacijama kada temperatura prijeđe 30.5°C i proglasi se opasnost od ekstremnih vrućina, momčadi će morati primijeniti poseban sustav za rashlađivanje. U suštini će to biti slično prsluku koji vozači već nose kada su izvan bolida. Majica koja će ih hladiti ima približno 48 metara mini cijevi spojene na bateriju. U utrkama kada će biti potreban taj sustav, bolidi će moći težiti dodatnih 5kg kako bi momčati mogle bez korigiranja bolida postaviti bateriju i sve ostalo potrebno za rashlađivanje vozača.
McLaren je prošle sezone izazvao kontroverze kada su proizveli fleksibilo stražnje krilo koje se malo uvija pri velikim brzinama, otvarajući prostor koji smanjuje otpor zraka i povećava brzinu. Neki su ga stoga prozvali mini DRS-om jer ima slični utjecaj. FIA je za novu sezonu promijenila pravilo koliki je dozvoljeni razmak između dva profila stražnjeg krila. Sa dosadašnjih 10-15mm smanjili su na 9,4-13mm, dok dozvoljeni razmak pri otvorenom DRS-u ostaje maksimalnih 85mm. Nisu nova ograničenja postavljna samo za stražnje krilo, već i za prednje koje se sada može vertikalno pomicati maksimalno 10mm u osnosu na 15mm u prošlim sezonama. Čini se da bi ovo pravilo moglo najviše naštetiti Mclarenu i Mercedesu koji su prošle sezone puno radili da iskoriste maksimalna dopuštenja fleksibilnosti.
Od 2025. FIA je smanjila mogućnosti testiranja bolida starih između 2 i 4 godine na maksimalno 20 dana kroz cijelu sezonu. Vozači iz iste ekipe koji se natječu u prvenstvu imaju zajedno samo 1000km dozvoljenih kroz 4 dana. Do sada su momčadi morale na 2 treninga kroz sezonu u bolid staviti vozača koji se natjecao na manje od 2 utrke, ta se brojka povećava na 4 treninga za ovu sezonu.
Novi problem se istaknuo na prošlogodišnjoj utrci u Brazilu, a to je da nisu jasna pravila kako će se formirati startni grid u slučaju da uvjeti na stazi ne dozvoljavaju kvalifikacije. Do sada su iz FIA-e odlučivali na čemu će se temeljiti startne pozicije, najčešće po vremenima sa zadnjeg treninga. Problem je nastao u Sao Paulu kada je bio sprint vikend i nije se znalo sa kojeg bi se segmenta uzela najbrža vremena. Vozio se prvi trening u petak ujutro, ali i kvalifikacije za sprint utrku kasnije tog dana. Rezultati su bili vrlo različiti, no to na kraju nije bilo važno jer su sena kraju kvalifikacije održale sljedećeg dana. Ipak, kako bi pravila bila jasnija, od ove sezone je uvedeno pravilo da se u slučaju neodržavanja kvlaifikacija startni grid formira na temelju ukupnog poretka vozača u tom trenutku sezone. Također, startne pozicije se službeno objavljuju sat vremena prije utrke u odnosu na prijašnjih 2 sata. To znači u slučaju kasnog odustajanja vozača pred sam start utrke, vozači iza njega se mogu pomaknuti za jedno mjesto naprijed, umjesto da ta startna pozicija ostane prazna.
Hoće li nova pravila utjecati na momčadi i utrkivanje ostaje nam za vidjeti.
Zaigrajte F1 igru reakcije Trenutni rekord: t27 - 319 ms!
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 20 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je sfzd.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Taman. Dobro za imati sve na jednon mjestu ??
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Točka 2.
Je li riječ o minimalnoj ili maksimalnoj težini? – Rekao bih da se podigla *minimalna* težina.
“Minimum weight adjustment
To make sure taller drivers have a fair chance, the minimum driver weight allowance has been increased from 80 kg to 82 kg. This change also raises the minimum weight of the car slightly, from 798 kg to 800 kg. This small change helps create a more equal playing field for all drivers, regardless of their size.”
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Naravno. Mora biti minimalna težina.
Pa nekada su Formule imale 500 kila.
Da ju sada tako naprave ne bi im trebala niti struja.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Toča 6. (ako sam dobro shvatio) mi ne zvuči baš najpoštenije!
Znači, vodeći u poretku starta prvi ako se ne održe kvalifikacije?
Ili sam krivo razumio?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Više manje dobre sitnice, osim onog dvojbenog poretka za start.
Ali to 800 kila će biti zanimljivo 2026.
Tada debelo povećavaju snagu električnog dijela i smanjuju snagu benzinskog motora.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pravilo br 1 podrzavam , jer upravo taj primjer Ricciarda i sestrinske momcadi ( koja je sama po sebi totalni smijeh i nedopustivo ) pokazuje da nije to ono cemu su se nadali kad se uveo taj bod.
Pravilo br. 3 , gdje se ima za nabaviti takve majice ? Apsolutno bi uzeo jednu :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja podržavam pravilo 1 ne zbog DRa nego zato jer nije doprinijelo ničemu osim samozadovoljavanju frajera koji je prvi ispred midfielda. Također, mislim čak niti da nije nikad utjecalo na konačni poredak u prvenstvu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pravilo 5 je potaknuto prošlogodišnjim RBovim sumanutim testiranjem s Verstappenom u 2 godine starom bolidu ne bi li shvatili otkud problemi…. Pa se onda shvatilo da se stari bolidi ne koriste samo za promociju i junetinu nego da imaju moguću ulogu u razvoju trenutnih bolida….
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još kad bi uveli 6. pravi parc ferme i 7. zabranu zamjena guma i čačkanja za vrijeme crvene zastave…
0
0