Nije ni počelo, a znamo kako će završiti – F1puls

Nije ni počelo, a znamo kako će završiti

Kolumna

Dragi kolege, htio bih vas obavjestiti da raspolažem podacima koji jasno pokazuju da će veza između Hamiltona i Ferrarija završiti grdo. Vjerujem da vam je ova informacija važna jer ćemo svi barem malo navijati za prvu „entra lì, Lewis“ pobjedu. Jer kao što je Seb Vettel svojedobno precizno konstatirao: „svi barem malo navijaju za crveni bolid“.

Posljednji vozač koji je došao na upoznavanje kod Enza osobno bio je Nigel Mansell. Od tada Ferrari ima svoju prepoznatljivu strategiju potpisivanja “jakih vozača”. Od 1989. Scuderia mahom potpisuje samo dvije kategorije vozača:

  • Čisti vozači broj 2: Irvine, Barrichello, Massa, Sainz
  • Prvaci ili samo-što-nisu-prvaci: Mansell, Prost, Schumacher, Räikkonen, Alonso, Vettel, Leclerc (?)

Lewis je, budući da je najuspješniji vozač svih vremena, klasična pridošlica u Maranello. Koliko god nam je donedavno bilo nezamislivo slušati Lewisa kako natucava talijanski preko team-radia, realno, pravom pratitelju Formule 1 to ne smije biti nikakvo iznenađenje. Ferrari voli „star drivere“, a star driveri vole se slikati u crvenom kombinezonu. To je stvar ponosa s obje strane, a znamo da u F1 ego okreće volan. Kad za nekoliko godina Max potpiše za Scuderiju hoćemo li se opet čuditi?

Nažalost, postoje i tradicije vezane uz odlazak iz ekipe. Britanski se novinari vole naslađivati s pričom da svjetski prvaci Formule 1 odlaze u Maranello na sprovod vlastite karijere. Ta se priča temelji na sljedećem:

  • Lista vozača koje je Ferrari otjerao jer su im postali višak: Berger, Alesi, Irvine, Barrichello, Schumacher, Räikkonen (dva puta), Massa, Vettel, Sainz
  • Lista vozača koji su otišli jer je odnos s ekipom zahladio (ili zakipio): Mansell, Prost, Alonso, Vettel

U koju će se od ovih dviju lista upisati Lewis?

Iznimka je u svemu ovome Schumacher koji je imao dovoljno uspjeha da utaži apetit Tifosa. Zato se na to nije gledalo kao neslavan kraj karijere kad je bio poguran napraviti mjesta Räikkonenu. Ostao je u dobrim odnosima s ekipom, pojavljivao se na pit wallu još neko vrijeme. Svi drugi prvaci s ove liste iznad na svoje će se vrijeme u crvenom prisjećati kao na doba frustracija i razočaranja. A to nije nimalo fer jer su svi oni pobjeđivali za Ferrari. Međutim pobjede za Tifose nisu dovoljne, moraš osvojiti i naslov – inače si flop.

Nitko navijače Ferrarija ne sili da svoju ekipu uzdižu iznad drugih. Ferrari realno ima jednake resurse kao i McLaren, Red Bull, Mercedes i Aston Martin; ali narativ uvijek glasi: „Ferrari je ipak nešto posebno“ i „Talijani to rade s dušom“. Tifosi imaju posebne kriterije uspjeha što uglavnom dovodi do toga da se relativno uspješne sezone označavaju kao isključivo neuspjesi. Evo nekoliko primjera u kronološkom redu:

  • Mansell – 3 pobjede u 2 sezone usred Sennine dominacije – njegov se stint u Ferrariju smatra karijernom greškom za Williamsovca.
  • Prost – 5 pobjeda u 2 sezone; borio se sa Sennom za naslov 1990. – danas su samo bolji poznavatelji F1 svjesni činjenice da je Prost uopće vozio za Ferrari.
  • Alonso – 11 pobjeda u 5 sezona; dva puta doveo bitku za naslov do posljednje utrke i to protiv Neweymobilea koji su dominirali erom – u kolektivnoj svijesti ostaje samo razočaravajuća 2014. i „Fernando is faster than you“.
  • Vettel – 13 pobjeda u 6 sezona; dominantnom je Hamiltonom u Mercedesu bio ozbiljna konkurencija za naslove 2017. i 2018. – navijači pamte da je Ferrari tih godina prosuo naslove.

Dobro, a što ako Lewis fakat započne jednu novu eru dominacije? Pa, u tom slučaju će razlaz biti ružan radi drugih razloga, ne zbog Tifosa. Da recimo Lewis osvoji prvenstvo 2025. i 2026. to će samo probuditi političke igre iznutra. To je ono što se radi s najviše „duše“. Na primjer,  Nicolas Todt bi se mogao pobrinuti da Charles ima pravu klauzulu u svom ugovoru. Nema tu „Papaya rules“, samo „red mist“. Kako će Vasseur smirivati situaciju? Invece di seguire un corso di lingua italiana, forse Lewis farebbe meglio a imparare il francese?

Jako mi je teško zamisliti da Lewis u Monzi godine dvije tisuće i neke objavi svoj odlazak u trkaću mirovinu i da ga sljedeće godine vidimo na pit wallu Ferrarija kao savjetnika. Prije da će u mirovinu otići iz neke druge (tj. njemu četvrte) ekipe jer neće htjeti da mu propeti konjić diktira zalazak karijere.

Nemojte da vam ova objektivna statistička analiza pokvari prvi Good_Save_The_King+Fratelli_d’Italia_feat.Hammertime_Podium_remix.mp3.

Uživat ćete. Nakratko.

Pročitajte i ovo Zak Brown priča o svom dolasku u McLaren: Tri zaposlenika su mi došli reći da netko priča loše o meni


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

9 komentara

  1. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Zanimljiv članak i razmišljanje autora.
    Ma biće zanimljiva godina sigurno.
    Ne samo zbog Lewisa u Ferrariju.
    Jedva čekam ta testiranja jbga?



    4
    3

    1
  2. Honda
    zekohonda Prikaži

    ok za statistku. moja svijest je poprilično drugačija od navedene u članku.
    ali neka, pohvale za članak!



    5
    5

    0
  3. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    Bravo za članak!



    2
    0

    2
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Sve se vrti oko 2026.sezone i promjena pravila koja će trajati neko vrijeme.
    Dogodilo se tako da se mogu slagati vozačke ekipe za nove sezone 2026 202?, jednu godinu unaprijed.
    2025. je šuplja godina.
    Služi za … od testiranja trpeljivosti / netrpeljivosti među vozačima.
    Pogađanja novih mladih dobrih/loših vozačkih veličina.
    A neke (nikad prvaci) ekipe u sezoni 2025. vide svoju šansu legendarnog rezultata.


    0
    -2

    2
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Pretplatnik Prikaži

      A Ferrari i sklonost navijača prema njima je i zbog toga jer su jedina momčad
      koja nije smještena oko Londona.
      Dodamo li tome staru Talijansku “čaše lomim, ruke mi krvave ako neće biti kako ja kažem” “novinari su došli do podatka koji to nije…. (imamo i mi dalmatince – mene)
      To pruža razne mogućnosti i vozačima.
      Ovisno da li su rookiji, na vrhu ili zalazu, karijere… Ako se snađu u svemu tome, Ferrarijev kaos u vođenju momčadi im može biti uvijek dobar argument.
      p.s.
      A postoje i vozači kojima je nekakav među vozački ugovor mrtvo slovo na papiru ako im taj tren ne ide u korist.
      Neću ih nabrajati, samo ću ih mrko pogledati.
      p.p.s.
      Tek sam sada vidio da je “kolumna” po novoj (dobroj) ideji “glavnih i odgovornih”
      Tako…..
      Pozdravljam članak. Svaka čast.
      Brojim dane.



      1
      1

      0
  5. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Prvi problem ja se Alonsa u Ferrariju sjećam po prosutom naslovu u Abu Dhabiju, sve drugo pada u sjenu te bmk vožnje iza Petrova.

    Drugi problem, Hamilton u Ferrariju neće osvojiti dva naslova. Čim osvoji naslov ide u mirovinu.

    Ako najkasnije 2026 Ferrari ne bude kompetitivan Hamilton neće produljiti opcionalnu 3. godinu i ide u mirovinu.



    9
    9

    0
  6. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Izqbrao si temu: epski promašaj.



    2
    1

    1
  7. Bernie Ecclestone
    Dani Prikaži

    Podaci sa staze pokazuju da je Lewis jednako brz ako ne i brži od Leclerca. Tako da što se tiče brzine, ona nije izgubljena. Vjerujem da je žar opet tu jer je on sam inzistirao na prelasku u Ferrari. Ono što brine je priča da je bolid sa 90% novih dijelova. Preuzimaju prednji ovjes kao McLaren i RB što je vjerojatno i dobro. Biti će ovo vrlo interesantna sezona. A za 2026. bilo koja ekipa može biti nedodirljiva, tako da…..



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

Deset godina s vama!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.