Newey: Veliki su izgledi da će jedan proizvođač dominirati pod novim pravilima

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 3 tjedana 3 min 15 komentara

Najuspješniji F1 inženjer Adrian Newey smatra da je vrlo izgledno da će jedan proizvođač imati veliku prednost u odnosu na konkurenciju kada na snagu stupi nova formula, odnosno set pravila.

Newey u ožujku počinje s radom u Aston Martinu koji će u novu eru od 2026. krenuti s novim dobavljačem motora. Nakon dugogodišnje suradnje ekipe iz Silverstonea s Mercedesom, potpisan je ekskluzivni ugovor s Hondom, čiji su motori od 2021. osvojili četiri vozačke i dvije konstruktorske titule s Maxom Verstappenom i Red Bullom, Neweyjevim dosadašnjim poslodavcem.

Posljednja velika promjena pravila koja je uključivala bolide i motore dogodila se 2014., kada je Mercedes krenuo u niz od rekordnih osam konstruktorskih titula, od kojih su prve tri bile posebno dominantne i Newey vidi mogućnost ponavljanja te priče od iduće sezone.

“Mislim da su proizvođači naučili ponešto iz nedostatka pripreme koju su konkurenti imali u odnosu na Mercedes prije te promjene, ali zasigurno postoji mogućnost da jedan proizvođač bude daleko na vrhu i da to postane pravilnik u kojem dominiraju pogonske jedinice, barem na početku”, rekao je Newey za Auto Motor und Sport.

“Zasigurno su veliki izgledi da će motor biti ključan na početku ove formule. Ne sjećam se nijednog trenutka u Formuli 1 kada su se pravila za šasiju i motor istovremeno mijenjala, a da su pravila za šasiju, kao sada, bila većinski pisana kako bi se, recimo, kompenzirala pravila za pogonske jedinice. Dakle, to je dodatna dimenzija.”

Dodao je da bi sustizanje eventualnog dominantnog proizvođača moglo bi ovisiti o tome na čemu će ta dominacija biti temeljena:

“Ako to bude vezano uz motor s unutarnjim izgaranjem, postoji mogućnost da netko proizvede dominantan motor koji će dominirati kroz čitavo trajanje ove formule jer je, s obzirom na to kako su pravila napisana, sustizanje poprilično teško.”

“Bude li vezano uz električni dio, onda je mogućnost za sustizanje puno veća. Što se tiče goriva, koje bi također moglo igrati ulogu, u principu postoji fleksibilnost, ali s obzirom na ograničenja na dinamometru i činjenicu da je sve toliko optimizirano, ne možete samo ubaciti drukčije gorivo u motor koji nije optimiziran za njega.”

Od iduće sezone koristit će se 100% održiva sintetička goriva, a Aston Martin će koristiti gorivo koje će proizvesti njihov naslovni sponzor, saudijski Aramco.

Newey zasad nije htio predviđati koliko bi konkurentna šasija mogla kompenzirati loš motor.

“Moj fokus će biti na 2026. Nema sumnje da će Lawrence htjeti da se malo uključim i na bolid za 2025. Hoću li moći doprinijeti ili ne, neću znati dok ne počnem.”

“Realno sam bio izvan Formule 1 od kraja travnja. Nemam puno detaljnog znanja o novim pravilima. Pravila za pogonske jedinice su vani već neko vrijeme, ali što se tiče šasije, aerodinamike i dinamike bolida, o tome nemam puno znanja, stoga ću morati brzo učiti kad krenem.”


Odgovor

15 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Pfft. Kaj mi ide na živac taj pojam “održiva goriva”
    Kaj ih drži? Klocne?



    4
    2

    2
    • Chequered Flag
      AnteF1 Prikaži

      O tome brinu drugi. Ti se ismijavaš u komentarima. Dobro svima.



      1
      0

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Ma ne ismijavam se. Ide mi na živac kada mi netko prodaje “drveno željezo”(oksimoron)
        Pumpao ti naftu iz zemlje, prerađivao ugljen, kukuruz (umjesto da nahraniš gladne) prerađivao ostatke slame – biomase ili cijedio škriljevac…..sve to dođe na isto.
        Da, hvatat će CO2 u proizvodnji, ali na način da potroše duplo više energije iz elektrana (na ugljen)
        Problem je što 2/3 energije dobivamo iz ugljena, a ostatak iz nafte.
        To ti je samo nastavak zabrane psovanja.
        Kako prodavati Eskimima frižidere.
        Pokušavaju se sakriti da troše benzin u eri elektrifikacije.
        Ni meni to nije drago.
        Ali F1 sport nije glavni zagađivač atmosfere.
        Dok postoji auta na benzin postojat će i F1 na benzin.
        A onda, vidjet ćemo.



        2
        0

        2
        • Fernando Alonso
          junior Prikaži

          Pa slažem se da fundamentalni razlog svih ovih zelenih pokreta nije sto ovi najmocniji na vrhu se brinu o nasem planetu. To je jako komolicirana i složena tema.
          A i mi smrtnici vjerojatno znamo samo 30 posto podataka u odnosu na one iz sjene.
          Svidaju mi se neke skromne akcije i pokreti. Ne bacaj plasticne boce nego ih imas mogucnost vratit uz naknadu – super.
          Posadite vise drva i uredite grad da je i ljepsi i zdrabiji – super
          I bezbroj ostalih malih stvari da nam uđu u naviku i mislim da bi bilo pomaka.
          A kad mi neko prodaje maglu…kad vidim novi auto s recikliranim materijalima i poruka kupcima je ocuvanje okolisa, a ne to da je centralna konzola napravljena od 100 plasticnih casa, a naplate kao da je od krokodilske kože.



          5
          4

          1
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Prvo par informacija da znamo o čemu pričamo.

          Tzv. održiva goriva nastaju kad se od vode i CO2 iz zraka, putem kemijskih reakcija, industrijski proizvode goriva, tj. benzin. Dakle, nikakva iskapanja nafte niti ugljena niti kukuruz. Nema dodatnog zagađenja nego se reciklira CO2 iz zraka. Jedino zagađenje dolazi od električne energije potrošene u proizvodnji.

          Kad smo kod toga, Europska unija je 2024. godine proizvela 47% svoje električne energije iz obnovljivih izvora, poput solarne i energije vjetra. Kada se uključi i nuklearna energija, udio izvora bez emisije stakleničkih plinova doseže gotovo 75%.

          Bez obzira na sve, cijena takvog recikliranog benzina je enormna i totalno neisplativa u usporedbi sa “prirodnim”. Ova kategorija postoji jedino za “greenwashing”, t.j. da super bogate institucije imaju izgovor za daljnje korištenje benzina a da ih se ne može optužiti za zagađenje. Nije to bez veze izmislio Porsche a prihvatili slični brendovi hiper sportskih automobila koji proizvode benzince, da bi se mogli praviti (i oni i kupci njihovih automobila) da su ekološki savjesni a da ne moraju prelaziti na struju. To ionako nije za nas obične smrtnike, nego novcem kupljen izgovor kojega nitko ni ne traži.



          6
          6

          0
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Problem je što 2/3 energije dobivamo iz ugljena, a ostatak iz nafte.

          Kakva izvaljena glupost.. Strasno..



          1
          1

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          drv –
          Provjeri malo te podatke, je npr: samo je Njemačka ugasila sve svoje nuklearne elektrane ( na divljanje zelenih o ubojstvu planete a i sam shvaćaš da je upravo suprotno) i umjesto njih su upalili svoje već ugašene elektrane na ugljen.
          Tu naravno igra igru politika i ekonomija.
          Uz elektrane su ponovo krenuli u rad površinski kopovi ugljena(to je onaj ugljen s najmanjom kaloričnom vrijednošću, ali nema podzemnih kopova skupe opreme puno ljudi…nego samo mega kopač i kamioni. u glavnom Njemačkoj politici ekonomije možeš vjerovati kao i Kineskoj.
          I sami brojevi se ne slažu.
          Stvar je u tome da ćemo morati uvijek imati kombinaciju elektrana.
          Dugoročne – koje rade godinama istim kapacitetom – (nuklearke, na ugljen)
          Sezonske – hidrocentrale….
          Dnevne – za skokove kada svi dođemo doma, (najčešće su to male elektrane na mazut)
          Uz sve to imamo vjetro i sunčeve elektrane, au njih se ne možeš pouzdati u velikim brojevima jer što kada stave vjetar….
          El. energija se ne može (ili jako teško skladišti)
          Zato se sad po sitno pokušava sa baterijskim skladištima uz vjetro elektrane, bar da se ove dnevne na mazut ne moraju paliti pa tih 2-3 sata ujednače opskrbu preko baterija (nažalost to je još u promilima)
          Naravno postoje i reverzibilne elektrane “novost ” koju mi imamo od 70-tih godina Hrvatskoj
          Komplicirana stvar.
          U glavnom dok ljudima ne ispari iz glave “zastrašujuća pogubnost” nuklearki (projektirane pedesetih godina izgrađene šezdesetih – sedamdesetih)
          2/3 svjetske energije dobivat ćemo preko ugljena.
          I uvijek ćemo morati imati više načina proizvodnje zbog sezonskih i dnevnih skokova potrošnje.
          p.s.
          Ono 75%o čemu govoriš, je teoretska izgrađena snaga kada bi 24sata na dan puhao vjetar i sjalo sunce.


          0
          -2

          2
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Provjerio podatke.
          https://www.reuters.com/sustainability/climate-energy/eus-power-mix-2024-greenest-yet-industry-data-show-2024-06-30/
          Treba čitati ozbiljnije izvore a ne senzacionalističke medije koji vole pretjerivati.
          Radi se o energiji proizvedenoj (ne teoretski instaliranoj) u cijeloj EU (ne samo Njemačka).
          Među obnovljivim izvorima, energija vjetra činila je 17,4% ukupne proizvodnje električne energije u EU, hidroenergija 13,2%, solarna energija 11,1%, a bioenergija 5,5%. Posebno je značajan rast solarne energije, koja je zabilježila povećanje od 22% u odnosu na prethodnu godinu.

          Također, treba iskreno iskazati i podatak da je potražnja za električnom energijom u EU pala za 5,6% u odnosu na 2021.g. što je posljedično uzrokovalo povećanje udjela obnovljive energije.



          2
          2

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          drv
          Da, ali to nije ukupna potrošnja energije na planeti.
          To je samo potrošnja industrije….koja rabi el. energiju.
          Ukupan zbroj je poražavajući.


          0
          0

          0
        • Chequered Flag
          AnteF1 Prikaži

          “Treba čitati ozbiljnije izvore a ne senzacionalističke medije koji vole pretjerivati.”

          Ma jesi lud. Treba čitati komentare.



          2
          2

          0
  2. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Koliko vidim priča se da će Mercedes imati određenu prednost po pitanju motora u 2026.



    2
    0

    2
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Sve su to glasine koje su mozda tocne a mozda dezinformacija. Prica se i da Red Bull dosta kasni i da zato Verstappen razmatra druge opcije. “Pametnije” je pretpostaviti da ce Mercedes i Ferrari biti spremniji od ostalih, jer su bili jaci u eri kad su razlike u motorima bile od vece vaznosti, ali opet kad se sjetim, bila je prica nakon 2021. da je Red Bull ulozio sve u 2021. i da ce u novoj eri od 2022. biti u sredini, pa je opet to ispalo kao glupost.

      Osobno po meni, Honda moze biti veliko pozitivno iznenadjenje u novom setu pravila. Imali su mocan hibrid kroz cijeli posljednji set pravila, a sada se stavlja jos veca vaznost na taj segment. Red Bull Ford je jedina prevelika nepoznanica, pa zbog toga i dolazi do prirodnih nagađanja.



      4
      3

      1
  3. Max Verstappen 1
    Kuko11 Prikaži

    Sad si dobio svoje !!


    0
    0

    0
  4. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Pratite trag Lewisa. Gdje je on, tu je moguća dominacija😁.



    4
    3

    1
  5. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Mudre riječi znalca F1. Dosad se promjenom pravila profilirao i dominirao neki tim. Niti slutio nisam da bi tako moglo biti i 2026. Hvala Adriane.


    0
    -1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Deset godina s vama!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.