Formula 1 potvrdila: General Motors postaje 11. momčad u Formuli 1 počevši od 2026.

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 1 tjedan 3 min 29 komentara

Formula 1 objavila je da je postigla načelni dogovor s General Motorsom (GM) u svrhu dovođenja GM/Cadillaca kao 11. momčadi u Formulu 1 2026. godine.

Formula 1 provela je ovu godinu u komunikaciji s General Motorsom i njihovim partnerima u TWG Globalu po pitanju isplativosti njihovog ulaska nakon komercijalne procjene koju je Formula 1 donijela u siječnju 2024. GM/Cadillac ostvario je svoje operativne ciljeve i jasno izrazio svoj naum da se 2026. na gridu pojavi kao jedanaesta momčad, dok bi sam GM kasnije trebao ući kao dobavljač motora. To sve uvjerilo je Formulu 1 da nastavi dalje sa svojim postupkom prijave nove momčadi.

Greg Maffei, predsjednik i CEO Liberty Medie:

„S kontinuiranim planovima rasta Formule 1 u SAD-u, uvijek smo vjerovali da dovođenje impresivne američke marke kao što je GM/Cadillac na grid i GM-a kao budućeg dobavljača pogonskih jedinica može donijeti dodatnu vrijednost i interes za sport.“

„Odajemo zasluge vodstvu General Motorsa i njihovim partnerima za značajan napredak u njihovoj spremnosti za ulazak u Formulu 1. Uzbuđeni smo što napredujemo s postupkom prijave za GM/Cadillac tim za ulazak u prvenstvo 2026.“

Stefano Domenicali, predsjednik i CEO Formule 1:

„Dajemo zasluge vodstvu General Motorsa i njihovim partnerima za značajan napredak u njihovoj spremnosti za ulazak u Formulu 1. Uzbuđeni smo što napredujemo s postupkom prijave za GM/Cadillac tim za ulazak u prvenstvo 2026.“

Mohammed Ben Sulayem, predsjednik FIA-e:

„General Motors veliki je globalni brend i snaga u OEM svijetu te radi s impresivnim partnerima. U potpunosti podržavam napore FIA-e, Formule 1, GM-a i tima da održe dijalog i rade prema ovom ishodu načelnog dogovora kako bi ova prijava napredovala te kako bi se tim s markom GM/Cadillac doveo na grid za FIA Svjetsko prvenstvo Formule 1 2026. godine. Sve strane, uključujući FIA-u, nastavit će raditi zajedno kako bi osigurali nesmetan napredak procesa.“

Mark Reuss, predsjednik GM-a:

“Kao vrhunac motosporta, F1 zahtijeva inovaciju i izvrsnost koja pomiče granice. Za General Motors i Cadillac čast je pridružiti se vrhunskoj svjetskoj trkaćoj seriji, i mi smo predani natjecanju sa strašću i integritetom kako bismo uzdigli ovaj sport za ljubitelje utrka diljem svijeta. Ovo je globalna pozornica za nas da pokažemo GM-ovu inženjersku stručnost i tehnološko vodstvo na potpuno novoj razini.”

Dan Towriss, CEO TWG Global-a:

„Uzbuđeni smo što ćemo surađivati ​​s General Motorsom u donošenju dinamične prisutnosti u Formulu 1. Zajedno okupljamo tim svjetske klase koji će utjeloviti američke inovacije i pružiti nezaboravne trenutke ljubiteljima utrka diljem svijeta. Cijenimo potporu FIA-e i FOM-a našoj prijavi i njihovo prepoznavanje vrijednosti koju možemo unijeti u prvenstvo.“


Odgovor

29 komentara

  1. Alfa Romeo
    croblue Prikaži

    GM, ako je pametan, trebao bi odmah otkupiti Renaultova postrojenja i kompletne operacije u Viryju. Em bi dobili dobru podlogu za razvoj novog PU-a, em bi spasili mnoga radna mjesta koja su ugrožena traljavom Renaultovom politikom. Bolju priliku teško da će moći dobiti.



    15
    15

    0
    • Renault
      JP Renault Prikaži

      Da su u Renaultu imalo pametni, još bi davno podržali ideju 11.momčadi i sad bi mogli zajedno razvijati motor i podijeliti troškove. Vjerujem da bi to bila win-win situacija, ali šta je tu je.



      15
      15

      0
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      Viry nije na prodaju. Možda je najpoznatiji po f1, ali je zapravo puno više od toga. Tamo se trenutno razvija novi motor i auto za Le Mans seriju, radi nova Dacia za Dakar 2025, radi kompletna tehnologija za Formulu E za Nissan, razvija se novi Alpine supercar i motor za njega, novi el. motori i baterije visokih performansi, atmosferski motori na vodik itd., tako da tamo nijedno radno mjesto nije ugroženo. Naravno, kome ovo nisu dovoljni izazovi bude krenuo tamo gdje mu je zanimljivije.

      Čestitke GM/Cadillacu, možda bi moglo biti zanimljivo već u startu za njih, jer ako recimo uzmu motor plus stražnji ovjes recimo od Ferrarija, odmah imaju solidnu bazu ( čitaj Haas ), a sa druge strane za njih ne vrijede nikakva aero ograničenja kao za ostale momčadi, već mjesecima razvijaju bolid u Toyotinom zračnom tunelu dok ostali mogu tek od 1. siječnja, tako da možda u startu uhvate i kakvu prednost po tom pitanju, tko zna.



      12
      12

      0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Chevy je dio grupacije GM. Koliko znam oni već godinama proizvode motore za Indycar. Vjerujem da imaju sredstva i znanja za proizvesti dobar motor. E sada koliko dobar…..
      The ILMOR-Chevrolet Indy V6 engine is a 2.2-liter, twin-turbocharged, V-6 racing engine, developed and produced by Ilmor Engineering for the IndyCar Series. Chevrolet has been a highly successful IndyCar Series engine supplier since 2012, scoring 100 IndyCar wins, 35 pole positions, 7 IndyCar Series driver’s titles and 7 IndyCar Series manufacturer’s titles.
      They design, develop, and assemble the twin-turbo V6 Chevrolet IndyCar engine in partnership with Ilmor Engineering



      2
      2

      0
  2. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Toto, Kiki, Fred, Zak & Co. :
    “Izražavamo zadovoljstvo što ćemo dijeliti dobit na 11 ekipa umjesto na 10”.
    😁



    11
    11

    0
  3. Max Verstappen 1
    Kuko11 Prikaži

    10 ekipa protiv , ali who cares ?! Bitno da je emiratski Omar Sharif omogučio 11 ekipu i zadržao poziciju , sad se može slikat sa jednom ekipom više.


    0
    -4

    4
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      U Concorde ugovoru su se momčadi složile s 12 momčadi koje ispunjavaju uvjete. A naravno da nije na Mercedesu, Ferrariju i McLarenu da utvrđuje tko ispunjava uvjete.

      A kaj se tiče Sulje, ako razbuca Engleze do kraja ostali savezi će mu podići spomenik. Apsolutno nema šanse da ne bude ponovo izabran. Ekspanzija utrka kod Arapa je počela i prije njega, jer Liberty obožava Aramco kao vrlo darežljivog sponzora….



      6
      5

      1
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Osim toga treba vozačkih mjesta. Alonso će voziti do 65. Stroll također. Hamilton bi mogao do 50…. Gdje da ta talentirana djeca sjednu kad još uvijek imamo Hulka, Gaslyja, Albona, Pereza. Fala bogu pa smo se riješili Bottasa i Zhoua, Magnussena…



      3
      3

      0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Korak po korak, a niti jedan sam za sebe jako sumnjiv.
    *erem ja gluposti.
    Ne curi Europi 70-80 godina tradicije Formule1 kroz prste.
    Sve to s jedne strane zbog pohlepe za novcem “grofova” koji su raskalašeno slupali imovinu, s druge strane debelo poticana Američkim dolarima naftna industrija kojoj F1 treba kao smokvin list.



    1
    -2

    3
  5. Vw
    Crni molo Prikaži

    11 momčadi kad se nakrka tamo u onim cirkusu u Monaku sa onakvim ogromnim bolidima tko će to gledati? Ovo više nije sport već klinčenje po ulicama i ganjanje tko će biti veći klaun



    1
    -10

    11
  6. Msc3005 Prikaži

    Vidjeli da su tribine u Americi prazne pa kontaju da uvodjenjem Cadillaca mogu popraviti interesovanje za prodaju ulaznica. Sumnjam.



    1
    -3

    4
  7. Ferrari
    blejky Donator Prikaži

    Nevezano za ovu vijest koja je fenomenalna postoji video snimka da su Mercedesi možda varali u Las Vegasu.

    Ima snimka onboard kako Russell pomiče volan naprijed – nazad kao kad su imali onaj DAS sustav.
    Vidi se jasno kako dan da kad pomiče volan da također neka komponenta kod točka se skuplja i širi.

    Vidi se iz aviona da se volan pomiče naprijed – nazad ako je točno ne znam kako će to opravdati.
    https://youtube.com/watch?v=iu0GzIGgt9w&t=433s



    8
    5

    3
  8. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Sjajna vijest.

    Jedino je žalosno što pokazuje da nije sve u racionalnom razmišljanju, nego u osobnim osjećajima. Sve one priče o ovim-onim razlozima su samo trla baba lan. Andretti se morao povući sa istaknute pozicije da bi Maffei dozvolio novi tim. Već davno je izašla njegova izjava tati Andrettiju da nikada neće dozvoliti tim sa njim na čelu. Sad se to pokazalo istinitim – da osobni animoziteti kroje politiku. A timove ionako nitko ne pita, kao što ih se nije pitalo ni kad su ulazili Virgin Racing i ostali – samo su se bez veze osramotili sa svojim jadnim gramzivim izjavama.



    5
    5

    0
  9. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Hvala Bogu, Alahu, svim budističkim i hinduističkim bogovima, i svim bogovima ovog dijela galaksije Mliječni Put.

    P.S. Hvala i tebi Toto Wolff-ić.


    0
    -4

    4
  10. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Formula 1 provela je ovu godinu u komunikaciji s General Motorsom i njihovim partnerima u TWG Globalu po pitanju isplativosti njihovog ulaska nakon komercijalne procjene koju je Formula 1 donijela u siječnju 2024. GM/Cadillac ostvario je svoje operativne ciljeve i jasno izrazio svoj naum da se 2026. na gridu pojavi kao jedanaesta momčad, dok bi sam GM kasnije trebao ući kao dobavljač motora. To sve uvjerilo je Formulu 1 da nastavi dalje sa svojim postupkom prijave nove momčadi.

    Mislim da je komunikacija s ministrarstvom pravosuđa imala više utjecaja…

    Ono što sam ja do sada shvatio:
    Andrettiji su kako bi imali kapital za natjecanje u F1 tražili investitora i našli ga u TWGu. TWG Global je 2023 postao suvlasnik i vjerojatno većinski vlasnik Andretti Global firme koja se natječe u hrpi motosport serija i koja je dobila dozvolu od FIAe. Budući u FOMu postoji alergija na ime Andretti barem do kraja godine onda se to ime nije smjelo spomenuti, a i Andretti je trebao odstupiti u korist Dana Towrissa koji je predstavnik TWG Global.
    Mensečini da će Michael Andretti postati “Helmut Marko”, a Towriss će se baviti biznis stranom i operativom (Horner).
    GM je tu title partner s brandom Cadilac
    Možda se stvari promijene jednom kad Greg Maffei odjaše u sumrak. S druge strane možda Andrettiji budu tražili natrag svoj biznis u ostalim motosport serijama, ako iz ovog ostanu izgurani i nakon odlaska Maffeija, a Cadilacu se ne bude natjecalo Formuli E, Indycaru, IMSAi,…



    6
    6

    0
  11. Juan Manuel Fangio
    veki66 Donator Prikaži

    Gobalizacija na najjace….Andreti nije bio pozeljan i jebali su ga cijelo stalno,ali korporacija je dobro dosla….. Kako ce sjebat s vremenom cijelu bit F1 koja je nastala na privatnim momcadima…… Ali drago mi je da je jos jedna momcad usla… Jos da dodje 12-ta ekipa….


    0
    -2

    2

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.