Debata bez kraja ovih se dana vodi u svijetu F1, a ima samo jedan cilj- kako se iskopati iz duboke jame u koju se ovaj sport sam zakopao. Proizvođači motora raspravljaju o alternativama koje bi riješile problem velikih cijena i troškova pogonskih jedinica, ali i manje probleme poput nedostatka buke i zvuka motora. Ako Jean Todt i Bernie Ecclestone ne budu zadovoljni prijedlozima , zaprijetili su predstavljanjem drugog, alternativnog, motora u F1 koji bi se uveo najranije 2017. godine.
Max Mosley, predsjednik FIA-e od 1993.-2009., iznio je svoje mišljenje o aktualnom pitanju kontrole troškova i sugerira kako bi vozači morali koristiti samo dvije pogonske jedinice po sezoni. To bi, naravno, srezalo troškove proizvodnje na pola i smanjilo cijenu koju sada plaćaju nezavisne momčadi tvorničkima.
“Ali, proizvođači motora bi odmah rekli da je to nemoguće i da bi to bila katastrofa za sport.”
Rekao je Mosley, a i mnogi bi se složili s njegovom analizom odgovora na takav prijedlog. Neki zagovornici prijedloga o dva motora tijekom sezone, kao glavni argument, navode LMP1 klasu u WEC serijama i govore kako je tijekom 24 Le Mansa, pobjednički Porsche na samo jednom motoru prešao preko 5380 km – što je ekvivalentno 18 velikih nagrada u F1. Zašto, dakle, bolidi F1 ne bi prevaljivali iste duljine sa jednom hibridnom pogonskom jedinicom?
Ove usporedbe su samo okvirne, ali najviše kilometara ove sezone sa jednim ICE-om je prešao Sergio Perez (5,586 km). Nimalo iznenađujuće, sljedeći dvojac je također na Mercedesovim motorima – riječ je o Felipeu Massi i Nici Rosbergu. Na drugom kraju ovog spektra, s najmanjom kilometražom je Daniel Ricciardo, koji je uspio prevaliti “čak” 58 km tijekom testiranja u Australiji prije nego je njegova #1 jedinica završila na otpadu starog željeza.
Sergio Perez ICE #1 5586 km Mercedes Felipe Massa ICE #1 5395 km Mercedes Nico Rosberg ICE #1 5390 km Mercedes
Daniel Ricciardo ICE #1 58 km Renault Fernando Alonso/Kevin Magnussen ICE #1 202 km Honda Fernando Alonso ICE #4 314 km Honda
Proizvođači motora, vjeruje se, stvarno diskutiraju o reduciranju broja pogonskih jedinica po sezoni na tri za svakog vozača – vjeruje se da bi se takvo što moglo implementirati već u 2016. godini. Svejedno, sadašnje F1 pogonske jedinice se sastoje od brojnih drugih elemenata i pravo je pitanje mogu li sadašnji turbo-dizajni izdržati 2 do 3 tisuće kilometara bez zatajenja. Za sada, Mosleyov prijedlog je preveliki zalogaj za ove pogonske jedinice, ali dva motora po vozaču u jednoj sezoni mogli bi postati stvarnost oko 2017. godine.
Jenson Button 12 Fernando Alonso 11 Riccardo & Sainz 6
(Napomena – potpuno ista statistika vrijedi i za MGU-H)
Sauber, FI, Mercedes, Lotus, Williams i Vettel iskoristili su 4 dozvoljena punjača.
Sergio Perez TC #1 5586 km Mercedes Felipe Massa TC #1 5395 km Mercedes Nico Rosberg TC #1 5390 km Mercedes
Jenson Button TC #10 39 km Honda Daniel Ricciardo TC #1 58 km Renault Fernando Alonso TC #1 202 km Honda
Raikkonen, Alonso, Ricciardo, 5 – Mclarenu je dozvoljeno korištenje 5 komponenti bez kazni, ali Raikkonen i Ricciardo su dobili kazne.
Lotus, Force India i Williams, 3 – jedan manje nego je dozvoljeno.
Carlos Sainz ES #2 10161 km Renault Max Verstappen ES #2 9749 km Renault Felipe Massa ES #1 5697 km Mercedes
Max Verstappen ES #1 196 km Renault Fernando Alonso ES #1 706 km Honda Carlos Sainz ES #4 722 km Renault
Fernando Alonso 7 Jenson Button 6 Raikkonen & Ricciardo 5
Lotus, Force India i Williams – 3 – jedan manje nego je dozvoljeno
Lewis Hamilton CE #2 8383 km Mercedes Nico Hulkenberg CE #2 8279 km Mercedes Dani Kvyat CE #2 7085 km Renault
Lewis Hamilton CE #1 233 km Mercedes Dani Kvyat CE #1 345 km Renault Max Verstappen CE #1 557 km Renault
Nico Rosberg 2849 krugova Mercedes Carlos Sainz 2741 krug TR Renault Max Verstappen 2734 krugova TR Renault
Fernando Alonso 1965 krugova M.Honda Jenson Button 2137 krugova M.Honda Romain Grosjean 2164 krugova Lotus Mercedes
Carlos Sainz 7015 km Rosberg & Verstappen 6547 km
– Toro Rosso je rekorder među ekipama s 13561 km tijekom treninga.
Romain Grosjean 4359 km (op. a. Romain nije vozio mnogo 1. treninga (čak 13) zbog toga što je morao ustupiti mjesto Joylon Palmeru) Fernando Alonso 4624 km Jenson Button 4747 km
– McLaren Honda je uvjerljivo najamnje prešla među ekipama – samo 9371 km
Fernando Alonso 11 bodova – plaća 35 milijuna € = 3 181 818 eura po bodu (max)
Max Verstappen 49 bodova – plaća 250 000 € = 5 102 eura po bodu (min)
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čitajući ove statističke podatke, mora se priznat jednoi. Honda je usrala više nego što je teoretski moguće. Ne ponovilo se
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da – svi znamo da su napravili loš paket – ali ove brojke iznova šokiraju!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan presjek Luka, da se još malo podsjetimo prošlosezonskog ludila oko pogonskih jedinica, i nadamo da će nas ove godine izbjeći, u što nažalost sumnjam.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono je bilo tužno gledati. Ricciardu otvore novi motor za prvu utrku, i pokvari se nakon 10 krugova. Koja sramota.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najprije naprave pravilnik po kojem PU ispadaju preskupe ali nikom ne pada na pamet korekcija pravilnika,koja bi zapravo bila najjeftinija,već prepolovi broj motora po vozaču?!Mogli bi razmisliti o 2 motora po timu i šlepanje,ušteda za još 1/2 ili ukinuti trke i imaš uštedu 100%. :bonk:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro si me nasmijao kolega :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mene najviše od svega bode u oči da je Grosjean sa Mercedesovim motorom odvozio 300km manje od oba Hondina vozača na slobodnim treninzima, i nevjerovatno je da je uz toliku diskriminaciju tima uspio zadržati motivaciju i potpuno razvaliti momčadskog kolegu u svim poljima. Kakav god se ispostavi prelazak u Haas, a ja iskreno želim i nadam se da će biti pun pogodat, odlazak iz takvog jednog okruženja kapitalističkih gamadi nikako ne može biti loš potez :D
0
0