Analiza: dva motora po vozaču za cijelu sezonu? + statistika iskorištenih dijelova PU

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Analiza: dva motora po vozaču za cijelu sezonu? + statistika iskorištenih dijelova PU

Luka Maloić

Mercedes, Renault, Ferrari, Honda

Debata bez kraja ovih se dana vodi u svijetu F1, a ima samo jedan cilj- kako se iskopati iz duboke jame u koju se ovaj sport sam zakopao. Proizvođači motora raspravljaju o alternativama koje bi riješile problem velikih cijena i troškova pogonskih jedinica, ali i manje probleme poput nedostatka buke i zvuka motora. Ako Jean Todt i Bernie Ecclestone ne budu zadovoljni prijedlozima , zaprijetili su predstavljanjem drugog, alternativnog, motora u F1 koji bi se uveo najranije 2017. godine.

Max Mosley, predsjednik FIA-e od 1993.-2009., iznio je svoje mišljenje o aktualnom pitanju kontrole troškova i sugerira kako bi vozači morali koristiti samo dvije pogonske jedinice po sezoni. To bi, naravno, srezalo troškove proizvodnje na pola i smanjilo cijenu koju sada plaćaju nezavisne momčadi tvorničkima.

“Ali, proizvođači motora bi odmah rekli da je to nemoguće i da bi to bila katastrofa za sport.”

Rekao je Mosley, a i mnogi bi se složili s njegovom analizom odgovora na takav prijedlog. Neki zagovornici prijedloga o dva motora tijekom sezone, kao glavni argument, navode LMP1 klasu u WEC serijama i govore kako je tijekom 24 Le Mansa, pobjednički Porsche na samo jednom motoru prešao preko 5380 km – što je ekvivalentno 18 velikih nagrada u F1. Zašto, dakle, bolidi F1 ne bi prevaljivali iste duljine sa jednom hibridnom pogonskom jedinicom?

Ove usporedbe su samo okvirne, ali najviše kilometara ove sezone sa jednim ICE-om je prešao Sergio Perez (5,586 km). Nimalo iznenađujuće, sljedeći dvojac je također na Mercedesovim motorima – riječ je o Felipeu Massi i Nici Rosbergu. Na drugom kraju ovog spektra, s najmanjom kilometražom je Daniel Ricciardo, koji je uspio prevaliti “čak” 58 km tijekom testiranja u Australiji prije nego je njegova #1 jedinica završila na otpadu starog željeza.

Najviše prijeđenih kilometara s jednim ICE-om

 Sergio Perez ICE #1   5586 km  Mercedes
 Felipe Massa ICE #1   5395 km  Mercedes
 Nico Rosberg ICE #1   5390 km  Mercedes

Najmanje prijeđenih kilometara s jednim ICE-om

 Daniel Ricciardo ICE #1                   58 km  Renault
 Fernando Alonso/Kevin Magnussen ICE #1   202 km  Honda
 Fernando Alonso ICE #4                   314 km  Honda

Proizvođači motora, vjeruje se, stvarno diskutiraju o reduciranju broja pogonskih jedinica po sezoni na tri za svakog vozača – vjeruje se da bi se takvo što moglo implementirati već u 2016. godini. Svejedno, sadašnje F1 pogonske jedinice se sastoje od brojnih drugih elemenata i pravo je pitanje mogu li sadašnji turbo-dizajni izdržati 2 do 3 tisuće kilometara bez zatajenja. Za sada, Mosleyov prijedlog je preveliki zalogaj za ove pogonske jedinice, ali dva motora po vozaču u jednoj sezoni mogli bi postati stvarnost oko 2017. godine.

Ostala zanimljiva statistika

Turbo punjači

Najviše iskorištenih turbo punjača:

 Jenson Button     12
 Fernando Alonso   11
 Riccardo & Sainz   6

Najmanje iskorištenih turbo punjača

(Napomena – potpuno ista statistika vrijedi i za MGU-H)
Sauber, FI, Mercedes, Lotus, Williams i Vettel iskoristili su 4 dozvoljena punjača.

Najviše prijeđenih kilometara s jednim turbo punjačem

 Sergio Perez    TC #1    5586 km  Mercedes
 Felipe Massa    TC #1    5395 km  Mercedes
 Nico Rosberg    TC #1    5390 km  Mercedes

Najmanje prijeđenih kilometara s jednim turbo punjačem

 Jenson Button      TC #10    39 km  Honda
 Daniel Ricciardo   TC #1     58 km  Renault
 Fernando Alonso    TC #1    202 km  Honda

ES – Energy store – baterije

Najviše iskorištenih baterija

Raikkonen, Alonso, Ricciardo, 5 – Mclarenu je dozvoljeno korištenje 5 komponenti bez kazni, ali Raikkonen i Ricciardo su dobili kazne.

Najmanje iskorištenih baterija

Lotus, Force India i Williams, 3 – jedan manje nego je dozvoljeno.

Najviše prijeđenih kilometara s jednom baterijom

 Carlos Sainz     ES #2    10161 km  Renault
 Max Verstappen   ES #2     9749 km  Renault
 Felipe Massa     ES #1     5697 km  Mercedes

Najmanje prijeđenih kilometara s jednom baterijom

 Max Verstappen     ES #1      196 km  Renault
 Fernando Alonso    ES #1      706 km  Honda
 Carlos Sainz       ES #4      722 km  Renault

CE – Control Electronics – elektronika

Najviše iskorištenih komponenti

 Fernando Alonso        7
 Jenson Button          6
 Raikkonen & Ricciardo  5

Najmanje iskorištenih komponenti

Lotus, Force India i Williams – 3 – jedan manje nego je dozvoljeno

Kilometraža i krugovi

Najviše odvoženih kilometara

 Lewis Hamilton    CE #2    8383 km  Mercedes
 Nico Hulkenberg   CE #2    8279 km  Mercedes
 Dani Kvyat        CE #2    7085 km  Renault

Najmanje odvoženih kilometara

 Lewis Hamilton        CE #1    233 km  Mercedes
 Dani Kvyat            CE #1    345 km  Renault
 Max Verstappen        CE #1    557 km  Renault

Najviše odvoženih krugova po vozaču

 Nico Rosberg      2849 krugova  Mercedes
 Carlos Sainz      2741 krug     TR Renault
 Max Verstappen    2734 krugova  TR Renault

Najmanje odvoženih krugova po vozaču

 Fernando Alonso       1965 krugova  M.Honda
 Jenson Button         2137 krugova  M.Honda
 Romain Grosjean       2164 krugova  Lotus Mercedes

Najviše kilometara tijekom slobodnih treninga

 Carlos Sainz           7015 km
 Rosberg & Verstappen   6547 km

– Toro Rosso je rekorder među ekipama s 13561 km tijekom treninga.

Najmanje kilometara tijekom slobodnih treninga

Romain Grosjean   4359 km 
(op. a. Romain nije vozio mnogo 1. treninga (čak 13) 
zbog toga što je morao ustupiti mjesto Joylon Palmeru)
Fernando Alonso  4624 km
Jenson Button    4747 km

– McLaren Honda je uvjerljivo najamnje prešla među ekipama – samo 9371 km

Koliko košta bod

Fernando Alonso 11 bodova – plaća 35 milijuna € = 3 181 818 eura po bodu (max)
Max Verstappen 49 bodova – plaća 250 000 € = 5 102 eura po bodu (min)

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Mclaren raca Prikaži

    Čitajući ove statističke podatke, mora se priznat jednoi. Honda je usrala više nego što je teoretski moguće. Ne ponovilo se


    0

    0
  2. Odličan presjek Luka, da se još malo podsjetimo prošlosezonskog ludila oko pogonskih jedinica, i nadamo da će nas ove godine izbjeći, u što nažalost sumnjam.


    0

    0
  3. Juan Manuel Fangio Estoril Prikaži

    Ono je bilo tužno gledati. Ricciardu otvore novi motor za prvu utrku, i pokvari se nakon 10 krugova. Koja sramota.


    0

    0
  4. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Najprije naprave pravilnik po kojem PU ispadaju preskupe ali nikom ne pada na pamet korekcija pravilnika,koja bi zapravo bila najjeftinija,već prepolovi broj motora po vozaču?!Mogli bi razmisliti o 2 motora po timu i šlepanje,ušteda za još 1/2 ili ukinuti trke i imaš uštedu 100%. :bonk:


    0

    0
  5. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Mene najviše od svega bode u oči da je Grosjean sa Mercedesovim motorom odvozio 300km manje od oba Hondina vozača na slobodnim treninzima, i nevjerovatno je da je uz toliku diskriminaciju tima uspio zadržati motivaciju i potpuno razvaliti momčadskog kolegu u svim poljima. Kakav god se ispostavi prelazak u Haas, a ja iskreno želim i nadam se da će biti pun pogodat, odlazak iz takvog jednog okruženja kapitalističkih gamadi nikako ne može biti loš potez :D


    0

    0