2022. vs 2024. – Leclerc vs Verstappen

Izdvojeno / Kolumna

Marko Rakić

Prije 2 tjedana 7 min 24 komentara

Ideja da pišem ovakav članak došla je prije nekoliko dana dok sam slušao podcast našeg dragog Ante i Lovre. Naime, u jednom se trenutku dotaklo i sezone 2022. kada je Leclerc na raspolaganju imao najbolji bolid barem polovicu sezone te je sudjelovao u borbi za naslov protiv Maxa Verstappena. S druge strane, imamo Maxa Verstappena na početku sezone 2024. bez konkurencije, no vrlo brzo gubi tu prednost te već nakon 5 utrka pod nogama više nema najbrži bolid, već tu ulogu preuzima McLaren, te pokoji vikend Ferrari i Mercedes. Kako se to sve odvilo 2022., a kako 2024.?

2022.

Početak 2022. bio je sjajan za Ferrari i Leclerca. U prve tri utrke došle su dvije pobjede, uz dva pole positiona i već ogromnu prednost u odnosu na Verstappena (dva odustajanja zbog kvarova na bolidu) od 51 bod. Zaista je to mnogo bodova, ustvari zaliha od dvije pobjede i to već nakon samo tri utrke. Bio je to veliki podvig za Leclerca koji je strašno zrelo to sve odvozio. Ipak, na četvrtoj utrci sezone, na povijesnoj Imoli, htio je previše. Red Bull je bio konkurentniji te je cilj trebalo biti smanjenje štete. Sprint je ispao gotovo izvrstan za Leclerca, no dva kruga prije kraja prelazi ga Max za pobjedu. U nedjeljnoj utrci, uslijed velike potjere za Perezom, pretjeruje u poznatom Variante Alta zavoju te lomi prednje krilo, što ga nakon izlaska iz boksa spušta na 9. mjesto. Uspio se popeti do 6. pozicije, dok je Verstappen odnio pobjedu. Time je, uz sprint utrku, umanjio vodstvo Leclerca u ukupnom poretku za čak 19 bodova.

Verstappen, Leclerc
Verstappen, Leclerc – Imola 2022.

Vikend u Miamiju bio je poprilično izjednačen, no povrh boljih kvalifikacija, Max izvlači pobjedu s 3 i pol sekunde prednosti nad Leclercom. Prvi peh sezone za Monegažanina dogodio se u Španjolskoj – u kvalifikacijama je Ferrari izgledao bolje, a isto to Leclerc je prenio u nedjeljnu utrku. Ipak, u 27. krugu bolid je otkazao poslušnost te predao pobjedu Verstappenu, čime preuzima vodstvo u ukupnom poretku. U samo tri utrke, otopila se cijela Leclercova prednost te je poslije Španjolske imao 6 bodova zaostatka. U Monaku, unatoč najbržem bolidu, gubi još tri boda radi potpunog kiksa ekipe na pitwallu, čime su prosuli sigurnu pobjedu. U Azerbajdžanu ponovno nesreća za Leclerca – usred vodstva u utrci otkazuje mu bolid, a pobjedu ponovno uzima Verstappen koji sada povećava vodstvo na 34 boda. Što je još važnije, bikovi su bili u momentumu, dok je Ferrari bio u dobranoj krizi, unatoč tome što su uglavnom imali brži bolid. Kanada nije donijela ništa dobro u vezi Leclercove borbe za naslov. Kazna zbog novih komponenti na pogonskoj jedinici bacila ga je na začelje grida, no ipak je uspio doći do 5. mjesta te smanjiti štetu. Verstappen je i ovdje uzeo pobjedu te u Veliku Britaniju otišao s velikih 49 bodova prednosti.

Max Verstappen – Kanada 2022.

Nakon 6 uzastopnih pobjeda Red Bulla, došlo je i Ferrarijevo vrijeme. Carlos Sainz osvojio je svoj prvi pole position u karijeri, no već je u prvom zavoju izgubio mjesto od Verstappena. Zbog krša i loma na startu, start se morao ponoviti. Sainz je sada na mišiće izgurao Maxa te zadržao prvo mjesto. Nakon 12. krugova Verstappen dobiva poruku na tim radio da će do kraja utrke imati deficit, što je otvorilo vrata Leclercu, koji je ubrzo prestigao Sainza pomoću timskih odredbi. Nakon odustajanja Ocona na sred pravca radi kvara na bolidu, Leclerc ostaje vani, dok Sainz ide u boks po nove gume. Ostalo je povijest – Sainz uzima svoju prvu pobjedu karijere, Leclerc ne uspijeva bolje od 4. mjesta te smanjuje prednost u odnosu na Maxa za samo 8 bodova. Sljedeća utrka održana je na Red Bull Ringu, a gdje se održao i sprint. Ferrari je ponovno bio u dobroj formi, što su nastupima i pokazali. Leclerc je, unatoč problemima s bolidom, uspio pobijediti u nedjeljnoj utrci ispred Verstappena te smanjio Nizozemčevo vodstvo na 38 bodova. To je izgledalo dobro, pogotovo kad se uzela tadašnja Ferrarijeva forma.

Leclerc u lovu na Verstappena – Austrija 2022.

Prekretnica sezone se vrlo vjerojatno dogodila u Francuskoj na stazi Paul Ricard, posljednjoj VN Francuske do danas. U subotu je stvar izgledala izvrsno, novi pole position za Leclerca (7. te sezone) čime je potvrdio odličnu formu ekipe iz Maranella. U nedjelju je stvar također započela dobro, zadržao je vodstvo nakon starta, iako mu je Verstappen puhao za vratom. Unatoč većoj brzini na pravcu, Max nije uspijevao prestići Leclerca, koji mu je kroz zavoje bježao i tako stvarao prednost. Kad su u Red Bullu shvatili da na taj način neće preteći Leclerca, pozvali su Verstappena u boks kako bi probali napraviti undercut. Leclerc je pritiskao koliko god je mogao (očito), no pretjerao je u 18. krugu te izletio u barijere pri vodstvu u utrci. Da se ne raspisujem dalje, ostalo je povijest. Verstappen ponovno uzima pruženu priliku te podebljava vodstvo na velika 63 boda. I Ferrari i Leclerc su očito psihički pali nakon Paul Ricarda te do kraja sezone nisu uspjeli uhvatiti niti jednu pobjedu, a Red Bull je odletio dalje na krilima uspjeha te su uzeli dvostruku krunu nekoliko utrka prije kraja.

Charles Leclerc, Ferrari
Charles Leclerc – Francuska 2022.

2024.

Početak sezone 2024. protekao je u znaku dominacije Red Bulla pa se doimalo se kao da ćemo gledati još jednu sezonu 2023. Međutim, već nakon 5 utrka stvari su se značajno promijenile. McLaren je uzletio, a priključak su brzo uhvatili Ferrari i Mercedes. Nakon 4 pobjede u prvih 5 utrka prvenstva, Verstappen se našao u poziciji da više nema najbrži bolid. Ipak, do 10. utrke ove sezone, VN Španjolske, uspio je skupiti tri vrijedne pobjede, dok se momčadski kolega Perez (nekoć dobar vozač ili posljednica/sindrom Verstappen!?), gubio po kvalifikacijama i utrkama. Prednost Verstappena u odnosu na Norrisa bila je velikih 69 bodova nakon prvih 10 utrka, no bolid je na utrkama često po pitanju brzine bio treći, ponekad i četvrti, stoga nije bilo lako sudjelovati u borbi za naslov. Ipak, Verstappen je ostavio dojam da je iz svake utrke izvukao koliko god se bodova moglo, dok je to Norris radio mnogo lošije te s najbržim bolidom u većini od 11 utrka koliko smo do sada imali, izvukao samo 2 pobjede.

Norris, Piastri, McLaren
Oscar Piastri i Lando Norris

I što onda reći na utrku u Brazilu gdje je Verstappen sve razriješio? Gdje je ponovio epizodu iz 2016., samo u još boljem izdanju i pod ekstremnim pritiskom borbe za naslov u slabijem bolidu. Takvo nešto mogu napraviti samo najveći, a izjave o sreći su samo bijedni pokušaji da se umanji jedna od najvećih vožnji, barem u zadnjih 20-25 godina koliko pratim ovaj sport. I ne, nisam navijač Verstappena, ali mi je drago da na gridu imamo jednog ovakvog genijalca za utrkivanje. Mislim da fotografija ispod dovoljno govori o cijeloj sezoni i o odnosu snaga Verstappen vs Norris.

Izvor: F1 društvene mreže

Kao neki zaključak, nikako ne bih osudio Leclerca kao većinskog krivca što nije dulje sudjelovao u borbi za naslov te 2022.. Ipak, pogreške iz prvog dijela sezone, kada je trebalo ubirati koliko se moglo i podignuti mentalitet ekipe, tu je kiksao, a Verstappen je (tada i danas) najteži protivnik kojeg možete dobiti, koji vrlo rijetko propušta prilike i kalkulira sa štetom koju prouzroči u utrci. Najbolji primjer za to je ovogodišnji Meksiko. Definitivno je Verstappen taj koji je bio ključni faktor u borbi za naslov ove godine, dok Leclerc to nije bio u svojoj sezoni 2022. Da, bilo je kikseva od strane pit walla, bilo je kvarova, no imao ih je i njegov konkurent te godine. Bez obzira na sve, smatram da je Leclerc jedini koji se zna kvalitetno i do samih granica boriti s Verstappenom. Hamilton je isto pokazao da može, ali treba vidjeti u kakvoj će formi biti iduće godine. Upravo zato nestrpljivo očekujem sezonu 2025.

Marko Rakić


Odgovor

24 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Slažem se s tobom Marko, u vezi Charlesa. Ali, nešto bitno ti je promaklo za Brazil 2024.
    Max nije uspio obići Charlesa, nakon što je u 12. krugu došao njega. I to je potrajalo do 25. kruga, kada je Leclerc otišao u box. Tako da Verstappen u ovoj situaciji nije briljirao i nije uspio dobit Charlesa na stazi. A to nije mala stvar – pogotovo kada se stalno gleda i naglašava kako je Max startao 17., a završio 1.



    7
    7

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Stvoren je još jedan mit, a jadnog Kimija nitko ne spominje. Startao je stvarno 17 (a ne 15. kao Max). i pobijedio bez kiše, Safeta, crvenih zastava, samo na brzinu sebe i svojeg bolida. Suzuka 2005. PObijedio je aktualnog svjetskog prvaka Schumija i Alonsa koji će te godine postati svjetskim prvakom. Šteta što papci iz McLaren Mercedesa nisu znali napraviti bolid koji se neće raspasti.



      25
      24

      1
      • Kimi Raikkonen 7
        Pitstop Prikaži

        Koliko se ja sjećam bio je 1 Safet ili čak dva, a neda mi se sad tražiti po netu. Ali to nikako ne umanjuje fantastičnu Kimijevu vožnju i pretjecanje za pobjedu u zadnjem krugu



        1
        1

        0
        • Lance Stroll 18
          lance_troll Prikaži

          Bijaše Safet u drugom krugu…



          2
          2

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Safet u drugom krugu – kao da ga i nije bilo. Ničiju prednost nije eliminirao.


          0
          0

          0
        • Lance Stroll 18
          lance_troll Prikaži

          Da nije bilo krša uslijed kojeg je iz utrke odustao JPM i posljedičnog izlaska safeta na stazu ne znamo kako bi završila utrka.
          Odnosno, sam izlazak safeta na stazu sigurno je u određenom dijelu utjecao na sam rasplet utrke pa tako i na Kimijev rezultat.


          0
          0

          0
      • avalon Prikaži

        a od kimija nisu stvarali mit ? poprilično njegovih poteza su “proglašavani” legendarnim , npr kad je konzumira sladoled ili kad je pijan pao sa “kata” svoje jahte u “prizemlje” iste . i zašto je kimi “jadan” jer niko ne spominje njegovu vožnju u japanu 2005. ? to je po mišljenju “kvalificiranih” njegova vožnja karijere i nije tu unikatan jer bilo je i drugih vozača koji su imali wowww moment . osim ovog japana max je npr i u belgiji starta sa P 14 i završija na P 1 , rusiji 2021. starta sa P 20 i završija na P 2 . 1994. u španjolskoj MS je mjenjač osta zaglavljen u 5. brzini , odradija je box startajući iz njega 5. i na kraju trku završija na P 2 24 s iza pobjednika hilla i 62 s ispred bllundela na P 3 . koliko bi vozača u takvim uvjetima završilo na podiju ? a opet “kvalificirani”su od svih njegovih vožnji brazil 2006. di je završija na P 4 ocjenili tu trku najboljom u njegovoj karijeri . u 9. krugu zbog kontakta sa fisicom i probijene gume pao na P 20 . ineresantno da je u 63. krugu vozija na P 5 iza kimija . “progonija” ga je 6 krugova kad je cool kimi “puka” ,napravija grešku i MS je preteka 4,6 s iza buttona na P 3 . sad bi neko mmoga napisat kako niko ne spominje “jadnog” MS nego se “mitizira” maxa ….
        kad je kimi ostvarija tu pobjedu možda mu je olakšica bila šta su na gridu ispred njega bili doornbos , alberts , pizzonia , karthikeyan , a treba je preteći i kliena , sata koji su startali sa P 4 i P 5 , a niti su oni bili kalibar kimija niti su RB i BAR bili konkurentni McL zar ne ? pa ni ralf u toyoti koji je starta sa P 1 nije bija neki lumen. to šta je “pobjedija” MS i nije neka referenca 2005. jer je zbog bridgestona michael završija prvenstvo tek na P 3 ali sa tek 62 boda i jedino je 2012. osvojia manje bodova u mercu … “sitnih” 49 . btw .. ako gledamo kroz 2005. papcima iz McL je bolid kimija “otkaza” 3 X . šta bi rekli o “papcima” ferraria jer je 2005. MS odustaja 6 X ;)
        svaka čast kimiju ali zapravo on je ima sriće jer je u McL koji je bija konkurentan bolid već u svojoj 2. sezoni “nasljedija” zemljaka hakkinena . u McL je starta malo “divlje” jer je za razliku od kolege coultharda “uništava” motore i odustaja . stvaran je i mit jer je eto kimi vozija i rally mada se tu nije proslavija zar ne ?
        ako ga se veliča zbog tog japana bi li se mogli prisjetit i npr 2014. kad ga je “uništija” kolega alonso ili 2015. kad je bodovno još lošije proša sa kolegom sebom . a valjda pobjeda iz japana “poništava” 2 sezone kad su ga kolege “uništavali”…. pa nije valjda grijeh šta ljudi ne spominju nešto šta se desilo prije 19 sezona , a pamte nešto( maxa) šta se desilo nedavno ?


        0
        -4

        4
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Ti stvarno misliš zatrpavanje sa statistikom bez konteksta išta dokazuje.

          Jedan Senna je statistički nigdje, ali dodirnuo je puno ljudi koji su gledali njegove vožnje pogotovo u njegovo vrijeme i poznavajući cijeli kontekst (što u tvojoj statistici uvijek fali) i zato ga danas puno ljudi smatra najboljim ikad. (Ja ne, meni je išao na živce :))

          Raikonnen je pobuđivao neke emocije kod ljudi svojim vožnjama i svojim ponašanjem. Što misliš koga će se za 30 godina ljudi prije sjetiti Rosberga (otac ili sin svejedno), Buttona, D. Hilla, Jacquesa Villenueva ili Kimija. Postoji li majica za izjavom Keke Rosberga ili Jensona Buttona?


          0
          0

          0
  2. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    S Maxom se zna i ne boji utrkivati kad su bolidi ravnopravni i nije ga nikad eto tako samo slucajno i nezasluzeno dobio.

    Misljenja sam da je u onih par trenutaka podjednakog bolida 2019/2022/2024 pokazao upravo ono sto Lando ove sezone (jos uvijek) nije, a to je cinjenica da moze i zna nadvisiti Maxa u podjednako konkurentnom bolidu, a ne samo izrazito dominantnom (ne kazem da je Norris imao izrazito dominantan tokom citave sezone, nego Singapur, Zaandvort i Madarska dominantni, a ne Kanada, Imola, Barcelona, Silverstone, Texas podjednaki)

    Od svih vozaca sa trenutnog grida, on mi izgleda uvjerljivo najspremniji za borbu. Druga opcija je Lewis, ali cini se da malo i godine uzimaju svoje (kao i Alonsa). Iza njih su mi Norris/Russell i mozda ne jos, ali i Piastri.. no u svima njima osobno vidim odredeni nedostatak u odnosu na Leclerca.



    11
    11

    0
  3. Kimi Raikkonen
    drstrain Prikaži

    Ako je Ferrari bio najbrži bolid u prvoj polovici 2022. onda ne znam što je Mclaren ove sezone… Pa Max je Leclerca obilazio posred DRS zona u 99% slučajeva počevši od Miamia.. no dobro

    Slažem se da je Lec trenutno jedini vozač koji može biti konkurencija Maxu.
    Samo ništa od borbe za naslov dok Ferrari ne postane konzistentnija ekipa, Red Bull je dvije stepenice iznad njih po tom pitanju unatoč trenutnom padu (a i tome je više razlog katastrofalni Perez a ne spori Red Bull).

    Šteta da Ferrari nije na razini, mislim da bi Lec vs Ver bila zanimljivija sezona od 2021. pogotovo jer imam osjećaj da Lec jako dobro zna kako se postaviti protiv Maxa i ne bi se dao samo tako izlaktariti.



    9
    6

    3
  4. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ako dodje konzistentnost i dobar bolid u 2025oj za Ferrari, nema sumnje da ce se boriti za naslov. Ferrari je bio ocajan ’22. Toliko odustajanja, gresaka, gluposti… tesko je pricati o mogucnostima Ferrarija sa ove distance, jer svi znamo sta smo gledali te sezone… klasicne cirkusante! Nada Ferrarija u 2025oj postoji, pogotovo ako u RBu ostane Perez! Ako 2021 i 2022 Max nije bio sam, imao odlucujucu pomoc Pereza, onda 2023 i 2024 je bio kao duh… i ovogodisnje osvajanje prvenstva je po meni vece dostignuce nego 21, da ne kazem 22. i 23. Sam se borio protiv konkurenata od pocetka… Formuli 1 treba novi sampion, a nadam se da ce to biti Leclerc. I siguran sam da ako Ferrari odradi posao, da ce imati sansu… (Hamiltonu sa 40 ljeta… sigurno ce imati dobrih trka, ali kontinuitet… cisto sumnjam) problem za Ferrari bi mogla biti njihova neodlucnost kome dati prednost od vozaca, ili ce konacno shvatiti i na startu presjeci. Jer drugacije, po meni, nema borbe za vozacku titulu.



    6
    5

    1
  5. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Da je Ferrari bio najbolji (najbrži, jel?) bolid barem polovinu sezone 2022. (ako se napiše barem, znači, minimalno toliko, ako ne i više) ne može biti dalja od istine. Možeš biti Ferrari hejter, Leclerc hejter, Max fanboy, neutralan, štatijaznam, …, to jednostavno nije istina. Radi se o maksimalno trećini sezone, a i u toj trećini bolidi Ferrarija i Red Bulla su bili “li-la” što bi rekli, od staze do staze.
    Takođe, nije Red Bull ove sezone “propao” nakon 5 trka. Od Miamija, pa nadalje (do Mađarske) bio je vrlo konkurentan. Tada je Mclaren iskočio naprijed, ali su 4 bolida bila vrlo blizu. Tek od Mađarske vidimo lošiju formu Red Bulla (prvenstveno u odnosu na Mclaren, dok Ferrari i Benz i dalje imaju neke sinusoide u formi), što se vidi i po Maxovim rezultatima (pobijedio tek u Brazilu; ok, i u sprintu u Austinu). Imam dojam da se želi prikazati da je od Miamija Mclaren promptno postao 0,5-0,6s brži od Red Bulla, što nije tačno.
    Da se vratim na 2022. Ne mogu oteti dojmu prebacivanja neke krivice na Leclercova leđa. Ja uopšte ne bi u istu rečenicu stavljao riječi “Leclerc” i “većinski krivac” (iako autor ne osuđuje Leclerca kao većinskog krivca), a napisati “da, imao je kiskeva od strane pit walla, imao je kvarova, ali imao ih je i njegov konkurent” je za mene blasfemija.
    Odustajanje iz vodstva u Španiji, odustajanje iz vodstva u Bakuu (ok, ne bi pobijedio, ali vrlo moguće drugo mjesto), “prebrza” kazna (već u Kanadi), 2 ogromna zayeba od strane pit walla kojim su mu direktno uzeli pobjede (domaća trka i VB). Količina peha koja se dešavala Leclercu 2022. godine, se desila malo kojem vozaču (mislim u bodovnom smislu, ne u smislu sudara/izlijetanja). Uz poznato Ferrarijevo žderanje guma i famozni TD, Ferrari je u Brazilu bio jasno 3. bolid.
    Leclerca možemo kriviti za Imolu i Paul Ricard, s tim što je na Paul Ricardu već uveliko bilo jasno kome ide titula; barem meni (nakon odustajanja u Španiji, masterclassa u Monaku, odustajanja u Bakuu, kazne u Kanadi, masterclassa u VB, nakon čega ni Austrija nije mogla popraviti dojam).
    I slažem se da je možda jedini koji bi mogao zapapriti Maxu, uz al-pari bolid i odgovarajući back-up od ekipe (u smislu nadogradnji, a pogotovo strategija). Da li bi osvojio titulu protiv Maxa, ne znam, vidjećemo ako nekad dođe u tu situaciju. Stoga mi je žao što u Ferrariju nisu kadri napraviti od bolida ono što je napravio Mclaren ove sezone, jer smatram da bi Leclerc sigurno bio puno bliži Maxu na tablici, nego što je to Lando.
    I još nešto (i još jednom). Glede Maxove izvedbe u Brazilu, odlična vožnja, da se razumijemo, ali ljudi, odvadite malo (makar malo), čak i u kontekstu zadnjih 20-ak godina, da ne idemo dalje u prošlost.



    23
    21

    2
    • Jim Clark
      limitmaker1 Donator Prikaži

      …ja bi samo dodao da je rb bio najbrži (po km/h) bolid na početku 22. i da je bio pretežak, što su riješili tijekom sezone dok je ferrari totalno unazadila td kojom su morali mijenjati podnicu zbog čega su počeli ‘žderat’ gume i izgubili prednost brzine u zavojima, a oporavak od toga je trajao više od 1g i prenio se debelo u 23….slažem se da čarli nije na nivou max-a ali mu je vrijeme da počne jače gristi ako misli što u 25.-oj napraviti…(npr. mexico mu nije trebao)



      3
      3

      0
  6. Formula1
    f1zd Prikaži

    Promašena usporedba totalno..



    5
    4

    1
  7. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Leclerc još nije vozio bolid dostojan njegovog vozačkog umjeća. Sve što je ikad imao su bili bolidi koji su “kliknuli” s nekom nekonvencionalnom stazom (npr. Shakir, Melbourne, Monaco, Monza). Čak i s čarobnim/ilegalnim motorom 2019. je ulazio u cilj s Mercedesom u mjenjaču.

    Verstappen je često imao DOMINANTAN bolid.

    “2022. Leclercje na raspolaganju imao najbolji bolid barem polovicu sezone” – ne slažem se ni 0,5%



    10
    10

    0
  8. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Meni je najveca razlika što je Leclerc tada za protivnika imao Verstappena, a ove godine Verstapenov konkurent je Lando. Lando je prosuo masu bodova od Imole, dok je Max 2022 iskoristavao prilike kao i svake njegove šampionske godine. Plus Max je na pocetku sezone imao dominantan bolid gdje je za njega bio macji kasalj pobrat par sigurnih pobjeda. A u 2022 su Red Bull i Ferrari bili blizu kako koja utrka plus djecje bolesti bolida zbog novih pravila i zamrzavanja razvoja motora.
    A druga stvar su greske Leclerca i Ferrarija na utrkama di su se mogli pobrati dobri bodovi.
    Plus sto ove godine imamo dosta ispremjesanu sezonu sto se tice konstruktora dok je 2022 pretežito bilo Red Bull vs Ferrari i Mercedes se tu i tamo umješao.
    Mislim da ni Verstappen te 2022 nebi uzeo naslov, ali bi bio puno bliže i mislim da bi dosta strateških odluka uzeo u svoje ruke kao sto je Sainz radio.
    Jedino me zanima da li bi Leclerc ove godine uzeo naslov u Red Bullu. Pa mislim da su velike sanse da bi…vjerujem da bi i on postao nalo ostriji da je naslov u pitanju.



    1
    1

    0
  9. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Malo smo izgleda zaboravili tok te 2022. Nije Ferrari pao psihološki pa da je RB odmaglio nego je Totica Wolfić kukao na poskakivanja i onda je došla direktiva od Belgije i dalje je RB bio bez konkurencije. Taj prvi dio je bio Ferrari konkurentan to stoji, i puno bolje bi Leclerc stajao u poretku da momčad nije zaje.. monaco dok je vodio pa bajnom taktikom završio 4, vn Britanije gdje bi bilo logično da su vodećem čovjeku u utrci dali nove gume koji je bio puno bolji nego Sainz u toj fazi sezone! Uz to se dogodila Mađarska u kojoj je također poveo u utrci i Ferrari ga opet vajnom taktikom baca n p6. Je on kiksao u Francuskoj i nakon toga se osjeti da je nešto naučio, kao i Emilia R gdje se izvrtio! Isto tako je Leclerc odustao dva puta kao vodeći dok Max kao drugoplasirani. Da je tu Ferrari bio na nivou zadatka taj bodvni zaostatak bi lako bio negdje oko nule sa Maxom do Belgije. Bolji je ove godine McLarenov bolid koji je konkurentan ili dominantan bio od 5 utrke sezone. Ferrarijev je trajao do Belgije i nakon te direktive jednostsvno nisu imali šanse. Leclerc uopće te godine nije dobio kako spada podrsku ekipe s obzirom na početak godine , slično kao i Noris ove godine. McLaren da je kao ekipa imalo bio pametan mogao je Lando još imati solidne šanse, mada mi po meni bilo nepostono da je osvojio naslov jer je imao bolji bolid i dosta toga nije iskoristio. Max je najbolji no ruku na srce od 21 i imao najbolju podršku i najbolji pitwall. To jako puno znači vozaču počevši os njegovog samopouzdanja do konačnog rezultata. Dok je meni ove godine Leclerc za koplje bolji nego Noris s obzirom na bolid Mclarena. Smješno je da mu uopće Leclerc prijeti za drugo mjesto u poretku. I za kraj, da bi Leclerc dobio šansu , treba mu adekvatan bolid, podrška ekipe kao i pitwall koji neće svako malo prosuti pozicije na stazi. Ove godine djeluju bolje po pitanju svega, no mislim da bi u podjednakim bolidima izgubili jer još uvijek su u nekim utrkama pokazali dosta nezrelosti da izvuku maximum kad ih nije išlo. To RB i Max rade savršeno. I na kraju balade koliko ga god ne volim, nešto bi se u takvom raspletu potalo i Hamiltona. On meni djeluje kao Vettel odnosno kad imaju bolid imaju i motivaciju dok u nekim osrednjim bolidima se utope u sivilo ekipe.



    3
    3

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      I Ferrari nije bio najbrži bolid, bili su u nekim utrkama brži u nekim sporiji. No sjećam se da je RB sa drs om prolazio Ferrari kao od šale dok u obrnutom slučaju nije išlo tako lako. Isto tako Leclercovi silni pp nisu uvijek bili pravi pokazatelj brzine bolida jer nerijetko bi u tempu u utrci bili sporiji po nekoliko desetinke sekunde. Ferrari je često prošlih sezona kao i lani uzeo pole mada mu tamo nije bilo mjesto a onda u utrci lagano pao u poretku par mjesta. I lani je uzeo par pp a RB je imao jednu od najdominantnijih sezona u povijesti pa bi čovjek pomislio da su bili donekle konkurentni što je daleko od istine!



      3
      3

      0
  10. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    I mislim da bi bilo poštenije da se ove godine stavio Lando u usporedbu sa Maxom. Mclaren je ove godine isporučio bolid koji je mogao do naslova. S obzirom na konkurentnost bilo bi logičnije da se povukla priča od utrke do utrke što je koji vozač pokazao ove godine! Leclerc još nije imao bolid s kojim se mogao poštono boriti za naslov i nerijetko mu je prdnuo bolid kada bi se borio za pobjesu kao u prvoj utrci za Ferrari u Bahreinu. Teško je procjeniti zapravo ova dva vozača kada unazad 4 godine doslovne voze dvije različite kategorije bolida. Jedan je pobrao valjda 50 pobjeda u tom periodu a drugi 5. Lako se zakljuci da je Max vozio kud i kamo bolje bolide u tih 4 godine! Mnogi kažu Leclerc ima samo 8 pobijeda od 20 i nešto pp ( na znam koliko točno ih ima). Pa na taj način pokušavaju prikazati njega lošim i vozacem koji ne koristi prilike. Možda bi mnogi se trebali pitati kako je Leclerc u eri Hamiltona i eri ,Verstapena gdje je Leclerc proveo 6 godina u njihovoj sjeni a uzeo skoro isti broj pp-a kao i Ham i Max u istom razdoblju dominacija njihovih ekipa. Onda taj podatak zvuči nestvarno jer kraj onakvog Merca i onakvog RBa uzeti toliko pp a u njihovoj najvećoj dominaciji je hvale vrijedan rezultat.



    2
    2

    0
  11. Jordan Forever Prikaži

    Meni kao navijacu Leclerca je bitno da je ove godine iznimno konstantan. Imao je crne rupe u Austriji i Engleskoj. Ali u Austriji je zbog sudara s Piastrijem otišao u boks već u prvom krugu, a u Engleskoj se dogodio onaj nesretni prijelaz na intermediate gume. Sve u svemu, nije potpuno kriv za tu crnu rupu, a ostatak sezone je bio super pa je tako u ostalih 19 utrka bio 11 puta na postolju i još 7 puta u Top 5. Jedini put nije bio u Top 5 u Kanadi gdje odustao zbog kvara, ali doduše nije mu nešto išlo ni prije kvara. Dodajmo tome da je u 5 sprint utrka bio 4 puta u Top 4, ja sam zadovoljan. Vrhunska sezona za često osporavanog Leclerca.



    5
    5

    0
  12. Ferrari
    sfzd Donator Prikaži

    Max je vozačina, dobio je u karijeri podršku kao nitko i uzeo sve što je bilo na stolu. Usporedba njega s bilo kim od njegovih više-manje vršnjaka je problematična iz nekoliko razloga. Jedan od njih je i taj što je on (skoro) četverostruki svjetski prvak i već tom činjenicom kao i iz njegovog garda se vidi da je on uglavnom ostvaren u vozačkom smislu i da sutra ode mislim da ga više nije toliko briga. S druge strane težina pristiska Ferrarija (Leclerc) ili očekivanja britanske javnosti (Lando) nije zanemariva, a u korelaciji sa ni približnom podrškom vlastite momčadi mi zapravo ne uspoređujemo iste situacije. Red Bull puštujem iz te perspektive: želiš vozačko prvensvo? Sagradi apsolutno sve oko najvećeg talenta i gazi!. Mi se sada vraćamo na što bi bilo-kad bi bilo u nadi da ćemo gledati odličan dvoboj koji se nije desio. Mislim da ni neće. Nažalost.



    5
    5

    0
  13. Bridgestone
    Ferikorektno Prikaži

    Kako se zapravo malo priča o jednoj od najboljih vožnji u povijesti F1 općenito svugdje…i kod nas i na stranim portalima. Čovjek u slabijem bolidu napravi što napravi u Brazilu…Sramotno za sport. Ali to je slucajno naravno. Ne utječu na nas englezi ni malo. Sva sreca ima manjih podcasta pa uspijes cuti misljenje znalaca svakako. Eddie Jordan, Peter Windsor, Coulthard i tako to. Negdje sam davno pročitao ‘da ako su ti mainstream mediji glavni izvor informacija, onda si u gadnoj zabludi’.


    0
    -5

    5
    • Bridgestone
      Ferikorektno Prikaži

      Jedino bi jos nadodao kad svi vec pricaju o sljedecoj godini kao drugi ce napredovat pa ce Verstappenu biti teže..e pa i svi zaboravljaju da i on napreduje pa ce tako i sljedece sezone biti jos bolji(znam da je tesko to zamisliti ali tako je). Ovi telentirani momci ga mogu pobijediti jedino ako budu imali puuuuno bolji bolid od njega…ono baš dominantan bolid.



      1
      -7

      8

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.