Renault potvrdio prekid proizvodnje F1 motora nakon 2025.

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 dana 2 min 24 komentara

Alpine je potvrdio kako u 2026. neće ući s vlastitom pogonskom jedinicom jer je odlučeno da Renaultov pogon za proizvodnju motora u Viry-Chatillonu više neće proizvoditi motore za F1.

O bizarnoj odluci proizvođača automobila s toliko uspješnom poviješću u F1 dugo se šuškalo, a iako su zaposlenici pogona u Viryju javno protestirali protiv odluke i kasnije održali sastanak s čelnicima kompanije, do promjene odluke nije došlo. Kao glavni razlog navedena je velika ušteda u ulozi kupca umjesto proizvođača, a Alpine također očekuje da će s tuđim motorom biti konkurentniji – to će najvjerojatnije biti Mercedesovi motori.

F1 pogon preimenovan je u Hypertech Alpine, a projekti na kojima će raditi bit će novi superautomobil, istraživanje i razvoj baterija te električnih motora i ostale trkaće serije, a nakon pregovora sa zaposlenicima uspostavljen je odjel za praćenje F1 s ciljem održavanja njihovih znanja i vještina u tom području.

Renault se pojavio u F1 1977. s vlastitom ekipom i revolucionarnim turbo motorom. Dvije godine ih uopće nije bilo na gridu (1987. i ’88.), a onda su započeli uspješnu suradnju kao Williamsov dobavljač, otkad su uvijek imali svoje motore na gridu. S vlastitom ekipom imaju po dva naslova u vozačkoj i konstruktorskoj konkurenciji, a kad se dodaju naslovi s drugim ekipama imaju ukupno 11 vozačkih i 12 konstruktorskih titula s Williamsom, Benettonom i Red Bullom.


Odgovor

24 komentara

  1. Alfa Romeo
    croblue Prikaži

    Tragedija… :(



    7
    7

    0
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Prvo su ubili ime, a onda i sadržaj velikog branda u F1.
    Grobari europske autoindustrije.



    13
    13

    0
  3. Jordan Forever Prikaži

    Vrijeme za povratak Asiatecha 😆 Alpine-Asiatech



    3
    3

    0
  4. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Kakav kaos od vodstva i samog tima toliko desetljeca.
    Jedino bi im zahvalio za period 2000-ih kada su imali jedne od najljepsih bolida u povijesti i hrabrost i ustrajnost za uvođenje turba.



    5
    5

    0
  5. Sebastian Vettel
    battery992 Prikaži

    Mogli bi lijepo izaći iz F1, a tim i postrojenja prodati nekome sposobnijem…
    Prvo nakon niza sivih godina preimenuju tim u marku koja prodaje JEDAN auto!?
    A sada ne žele ni motore proizvoditi…
    Ponašanje Renaulta tj. njegovog vodstva je za izbacivanje iz F1…



    6
    6

    0
  6. Jim Clark
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …brojači profita jašu svugdje pa i u f1…



    5
    5

    0
  7. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Šteta, bili su veliki zagovaraci hibridnih tehnologija, ista je dovela i Hondu, onda su isto kao i Honda se pogubili u cijeloj priči, podvijali repove, odlazili – dolazili, ni sami više nisu znali šta će od sebe.

    Dokaz nesposobnih ameba u rukovodstvu. I onda kada neko kaže zašto se Ferrari voli? Pa skoro 80 godina tradicije u F1, a ove mlakonje samo bježe..



    10
    10

    0
  8. Alpine
    Sven_smud15 Prikaži

    Vrlo jednostavo, ubio si identitet tima, što ti je siguro bio forte čim si ga oživio i promovirao u f1. Po meni kako pratim njihov razvoj od 2020. problem se desio odavno, kad se momčad zauzela za Ocona. Svi znamo da su se Alonsu trebali prigrliti i graditi ekipu oko njega. Otprilike kao što je to Aston Martin znao napraviti. U sezoni 2022. imao si potencijal u bolidu, imao si mladog Piastri -a i sve predispozicije za nastavak tog projekta a ti si si pucao u noge sa svojim odlukama. Alpine iz godine u godinu pada u svim spektrima poslovanja što je žalosno. Jedina dobra stvar je da su potpisali Doohana i maknuli Ocona koji im sad kad je sve bivše team – mateove u timu mentalno i fizički poništio ipak odbacili jer pazite on im sad odjednom ipak nije potreban. Realno gledano srž problema ne krije se u motoru (ima deficit ali nije ključan za dobar bolid) već u šasiji koja je i loša i koju su radili inženjeri koji više nisu u momčadi. Strašno da je ovakva f1 momčad (Renault) s takvom poviješću pala u ponor iz kojeg se kako sad stvari teško izlazi. Lp



    8
    8

    0
  9. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Istina, nisu imali toliko uspjeha kao drugi proizvođači motora, ali…
    Naprasno ukinuti tradiciju. Time ubiti momčadski duh, duh ekipe, jednim potpisom.
    Ubiti u pojam dugogodišnje inženjere koji su sav svoj život posvetili razvoju F1 motora
    i borbi sa konkurencijom.
    Siguran sam da je cijela ekipa u pozadini koja mukotrpno radi, zgrožena i apsolutno se protivi takvom odlukom. Zbog toga bi im mogli najbolji ljudi otići.
    Tragedija zbog financijskog interesa.
    Malo po malo ugriz po ugriz, gdje se god može.
    Zadnje vrijeme gotovo svaka odluka ide na štetu F1
    Požima me zebnja da F1 žele pretvoriti u Inycar seriju, uštedama na svim mogućim mjestima.
    Pa F1 za razliku od Indycara je uvijek služila razvoju motora i tehnike koja se kasnije koristi u cestovnim autima.
    Tragedija



    2
    2

    0
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      Ni meni se ne sviđa ova odluka, no ovo je zapravo bio jedini način da grupa Renault ostane u f1. Samo 2 momčadi, Ferrari i Mercedes zarađuju u, i od f1. Ferrari od zarade cca 105.000,-$ po vozilu i godišnjeg profita koji se kreće negdje oko milijarde i pol eura lako odvaja koliko treba za f1 jer im je f1 90% godišnjeg budžeta za marketing. AMG se prodaje od kad su u f1 ko da ga dijele.
      Sa duge strane Aston Martin i McLaren kao automobilske tvrtke su primjer rupe bez dna, srećom vlasnici milijarderi, šeici i Strolović mogu svoje milijarde trošiti kako god žele, pa i svake godine ubaciti stotine milijuna eura u svoje igračke koje bi bez njih odavno bile u bankrotu.
      Renault je jedan stanoviti Carlos kao CEO, kojeg su prokrijumčarili u torbi za kontrabas iz pritvora u Japanu u Libanon gdje se sada skriva od Japanskih vlasti i njegova ekipa skoro do 2020 doveli do bankrota i sve ovo što se događa u Renaultu od dolaska Luce de Mea (bog ga blagoslovio), pa do danas je pokušaj da se korporaciji održi glava iznad vode, a kad govorimo o f1, i o pokušaju da se nađe model ostanka u f1 na bilo koji način. Jer Alpine nije ni McLaren, ni Aston, Alpine mora u poslovnim knjigama do 2026 postati samoodrživa tvrtka, a do 2030 profit inače će dioničari reći dosta je bilo. I to je taj način, jedan jedini. Ne sviđa mi se, ali bolje išta nego ništa.



      2
      2

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Neće Renault zbog F1 propasti ili uspjeti. (Ne)uspjeh se ostvaruje negdje drugdje. To je otprilike kao da ugasiš svaki drugi lift i onda očekuješ da će to spasiti kompaniju. Oni svi skupa (eu auto industrija osim Stellantisa) imaju sistemske probleme s elektrikom i politikom i tu je F1 zapravo nebitan trošak u odnosu na ostatak priče.



        2
        2

        0
        • Alpine
          Alpine Prikaži

          Wapi, naravno da neće propasti. Ja pričam o tome kad na kraju poslovne godine dioničari ili predstavnici dioničara u upravnom odboru krenu ispitivati De Mea koliko je potrošio na f1 i da li je on te novce barem vratio a po mogućnosti i uvećao kroz prodaju Renaulta, onda im on kaže da je nešto prodao, ali ne dovoljno. A oni u taj bunar zvan f1 daju/bacaju SVOJU lovu. Tu čitava stvar staje.
          Tu leži čitava priča sa Alpineom, počevši od ove godine i prvog novog zasebnog modela, svake godine do 2030 slijedi 7 novih i na taj način De Meo kupuje vrijeme. I kad ga budu (ja se nadam) 2030 pitali isto pitanje, onda će im reći da je prodao 50 000 -100 000 Alpinea, a kad će ga pitati a koliko ih je prodao zbog f1, odgovor će biti baš SVE, od prve do zadnje, jer se Alpine reklamira gotovo isključivo kroz f1 i wec i tu je njihova ciljna skupina kupaca.
          O tome pričam, to se pokušava napraviti, da f1 postane neophodan za Renault, a ne nešto što može i ne mora. Strpljen spašen.
          A što se tiče struje, da, imaš pravo bude tu svega za sve evropske proizvođače od 2025. Zbog zakona EU, slijede velike kazne za proizvođače, potencijalno u milijardama eura zbog ekologije. Za Renault to konkretno znači da od 1. 1., prvo mora u EU prodati 1 električni model, a tek kad ga proda dileri smiju na to prodati cca 3 auta na fosilna goriva. Pa opet ispočetka. A slične brojke budu vrijedile za gotovo sve evropske proizvođače ako se ovaj zakon ne promijeni.



          2
          2

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Razumijem što pričaš, ali oni nisu Zastava iz Kragujevca nego legende, to legende tako ne rade.
          Jer između ostaloga njihovi problemi s momčadi u F1 proizlaze iz toga što malo jesu malo nisu… I sad opet tako, odlazimo, ali vratit ćemo se za 7 godina – nećete imati s kime napraviti motor jer tko će pri zdravoj pameti prijeću Renault da bi nešto razvijao kad se možda za godinu dvije predomisle jer eto Upravni odbor misli…



          4
          4

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Hvala vam društvo na prosvjetljenju. Dosta tih podataka nisam znao.
          Ja što sam napisao, napisao sam iz kuta sportskog i navijačkog duha.
          Možda nisam trebao predviđati odlazak ljudi, ali sam siguran da su svi uposlenici u momčadi bijesni i malodušni zbog te odluke.
          Velike automobilske kompanije ne mogu propasti. Država će ih u najgorem slučaju spasiti.
          Isto tako ušteđeni ili ne novac na F1 momčadi ili motoru Renault ne može niti spasiti niti srušiti.
          Ako išta može srušiti velike auto kompanije to su električna vozila koja su
          bolja od njih kao benzinci od zaprežnih kola.
          Naravno nemojte gledati samo sadašnje stanje.
          Gotovo svi osim Tesle proizvode el aute sa minusom. Još su preteški, preskupi…
          Ali napredak benzinaca je završio. Naperedak el. auta je tek počeo.
          Za 10 godina proizvodnja benzinaca će biti kao i proizvodnja gramofonskih ploča, CRT televizora, starih telefona….
          I upravo zato im je momčad vrijedila kao suho zlato unapređujući električni dio bolida.

          Tehnika ide naprijed.
          Istina žao mi je zbog toga. Nostalgija me dere.
          Za mene vrh F1 su bila vremena 10 cilindričnih motora koji su se vrtjeli na 20.000 rpm.
          Sada se naježim dok pišem kada se sjetim tog zvuka.


          0
          0

          0
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      A koliko ih je imalo uspjeha više od njih? Npr. od 92 do sada. Zbroji malo.



      1
      1

      0
  10. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Uvjeren sam da iza ovoga stoji Flavio Briatore. Vjerojatno se doslo do zakljucka da je razvoj motora za 2026. slican kaos kao i sa prvim prelaskom na hibride, pa se vjerojatno odlucio za sigurnu opciju Mercedesa, za kojeg se opet prica da su slozili najbolji motor za novu eru. A Flavio je i veliki prijatelj Tota Wolffa.

    I ne kazem da je Flavio kriv sto je doslo do toga, nego mi se cini da je ocito pogurao u tom smjeru nakon svega toga..



    1
    1

    0
  11. Renault
    JP Renault Prikaži

    Sramotnije od svih dosadašnjih njihovih povlačenja.
    Čisto sumnjam da će im promjena motora donijeti išta pozitivno, da je tako onda bi ove sezone Ferrari i Sauber bili sličnih rezultata. Osim toga, zadnjih godina se priča kako su svi motori unutar 10-15 KS razlike u snazi.
    Mislim da je veći problem ekipa u Enstoneu koja je zadnji dobar bolid napravila 2013.
    Najbolje bi bilo da ekipu prodaju Andrettiju i sačuvaju ono što je ostalo od dostojanstva.



    3
    3

    0
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      Da, jasno je iskomunicirano od njihove strane da na onome što proizvodi Enstone trenutno se gubi 80%, a što Viry samo 20% performansi. Pogonska jedinica je najmanji problem po pitanju performansi.
      Andretti je posudio cca 200 milijuna dolara 2018 od jednog gospodina obrijane glave i zatim bacio sve karte na ulazak u f1. Zadnjih godinu, dvije je uglavnom jurišao i pokušao silom ući, a pred koji dan smo saznali i zašto, ušao nije, vratio novce nije, i čitavu firmu je morao dati ovom gospodinu kojeg sam spomenuo gore u tekstu. Andretti Global više nije u vlasništvu Andrettija, tako da ekipa ostaje 😉



      1
      1

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.